Gå til innhold
Hundesonen.no

Bestemmer bikkja når du må stå opp?


Guest Klematis
 Share

Recommended Posts

På ingen måte.

Men Emma har det med å bråke og lage "*******" i senga om morgenen når mannebeinet kommer inn og skal si hadet til meg før han drar på jobb, så da våkner jeg jo uansett da; siden jeg må kjefte på Emma. :P

Hunden til typen derimot, han kan finne på å vekke meg.. Han setter forbeina i senga og streeeeeekker seg så mye kan kan også stikker han nesa si oppi fjeset ditt for å si "heeeei, nå er det mååårgeeeen!"

Han er snill og går bort når jeg bryter fra meg "Bongo, gå bort!" :P heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 82
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg føler meg som en tenåringsmor med Milo i hus. Har jeg fri, så vimser jeg fram og tilbake i leiligheta for å rydde og vaske, samtidig som jeg stikker innom soverommet for å dra av Milo dyna og si i

Her er hundene alltid de siste til å dra seg ut av senga

Nei, aldri. Om de noen gang har prøvd seg så har de fått hva enn lill-i-halvsøvne har funnet i armsrekke kastet på seg

Jeg er ufør og de fleste dagene (unntatt de dagene jeg har avtaler) kan jeg sove så lenge jeg vil.

Vi pleier å gå siste turen kl 23.30- 24.00.

Noen ganger er jeg skikkelig trøtt og da syntes jeg det er veldig greit at Chicka kommer i 8 tiden og sier at nå må noe skje, men jeg kan bare be hun om å legge seg igjen så gjør hun det.

Har funnet ut at det er greit å bruke hun som "vekkeklokke" siden det er en søt vekkeklokke, men i helgene så sover jeg lenger og i ukedagene jeg vil sover lengre så sier jeg bare "ikke ennå" også er det greit.

Hun har hatt veldig lite dårlig mage på disse 11årene, men når hun har hatt det så står jeg opp med en gang samme hvor mye klokka er og legger meg heller igjen når vi har vært ute :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, Enya sover til vi står opp som regel. Unntaket er hvis hun er dårlig i magen eller drakk mye vann på kvelden før.. Da blir hun urolig og piper litt for å si at hun må ut. Men ingen problem å legge seg igjen etterpå hvis vi vil det :) Men noen ganger skulle jeg ønske hun var en mer morgenhund, for jeg liker egentlig å stå opp tidlig. Men det frister ikke når man har en søvnig liten varmeflaske under dyna :P haha! Bikkjene til pappa pleier å pipe og småbjeffe hvis vi sover for lenge. Men det er fordi minstemann ikke klarer å holde seg så lenge enda og fordi gamlingen er et rutinedyr. Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når Koda var ung kunne han finne på å vekke meg i helgene dersom jeg sov for lenge. Da la han hodet på sengekanten, og stirret på meg til jeg våknet :) Det er så rart at man våkner av å bli stirret på :P Når jeg lukket opp øynene stirret det to mørke øyne tilbake, og halen begynte å gå :P Da luftet jeg han, men gikk å la meg igjen dersom jeg fortsatt var trøtt.

Nå er det ingen hunder som våkner før vekkerklokka ringer. Duva hadde en periode med stirring hun også, men nå sover hun til jeg står opp :) Dersom noen av dem våkner på natten lufter jeg dem for da vet jeg at det er noe som ikke stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er en morgenperson og er vel oppe før Odin hver eneste dag. Jeg som vekker han for å gå en tur. Aller helst vil han nok sove noen timer til, men det har jeg virkelig ikke tålmodighet til. Men har jo hatt noen hyggelige netter der vi har måttet gå ut en gang i timen når han har hatt diare. Det er heldigvis sjelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de var valper, var vi tidlig oppe og ute med den minste. Men når de er blitt husreine og gamle nok, så er det slutt på det. Nå står de opp når vi bestemmer at det skal stås opp, og heldigvis maser de ikke. De kunne bare våge...

Heldigvis er mannen ikke spesielt syvsover av seg, så han ordner morgen-tissing for hundene hverdag som helg. Så jeg kan sove videre.

Unntaket er hvis mannen er bortreist. Da må jeg ta hundene med på første tur ut om morgenen(formiddagen...). Jeg er en syvsover, men legger meg også sent, så hundene får da siste tissetur ut midt på natta med meg. Med gubben blir siste tissetur i ti-tiden, med meg kan det bli klokka ett på natta. Da kan jeg til gjengjeld sove til jeg selv våkner neste dag, kanskje 10-11 timer senere. Det går fint. Har opplevd at tispen ikke stresser med å få tisset selv da, om morgenen. Hannen pleier som regel å gå rett og tisse med det samme.

Jeg har en venninne i gata her, som eier to små selskapshunder. Den ene av de to, tispen, vekker henne uansett hverdag og helg mellom klokka 5 og 6 om morgenen...hver dag! Jeg hadde blitt sprø! Jeg er superglad for at mine ikke er sånn for jeg trenger å sove mye. Hun sier at det er for hunden vil ha mat da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hverdagene så pleier hun å komme snikene ca et kvarter etter jeg har stått opp.. Da har jeg sminka meg og kledd på meg, så da vet hun at det er frokost rett rundt hjørnet :innocent:

I helgene så blir jeg som regel vekt 15-30 min etter at vekkerklokka vanligvis(06.15) ringer på hverdagen. Da skal hun opp i senga for det er lov på lørdag- og søndags morgen, men hun klarer ikke å hoppe opp selv så trenger litt assistanse... Da spooner vi til jeg våkner igjen og vil stå opp. Veldig grei ordning det altså :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,sover så lenge jeg sover(og jeg liker å sove leeeenge :P ) Når jeg står tidlig opp,så ligger hun å sover frem til jeg åpner kjøleskapet,DA er hun våken :ahappy:

Hvis hun griner på natten/morgenen,så er hun dårlig i magen eller noe. (Heldigvis veldig sjeldent)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier som så mange andre; med mindre hun er sjuk (noe hu ikke har vært enda), så er det jeg som bestemmer. Som regel blir hun liggende i sofaen hvertfall de første 10-15 minuttene jeg er oppe - det kaaan jo faktisk hende at jeg har tenkt til å legge meg igjen :ahappy: Når hun skjønner at det faktisk er morgen, så spretter hun opp og er klar for dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke rart jeg får gå alene i skauen i helgene om de fleste hundeeiere er morragretne. :P

Jeg må stå opp med en gang jeg våkner. Får helt mark ellers, og da er det rett ut på tur når jeg har kledd på meg. Men bikkja ligger bare å sløver etter morgenklemmen, frem til jeg finner frem sæla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om Hampus hadde fått lov, så hadde han bestemt at vi skulle stått tidlig opp også i helgene.

Han er en av de 2 hundene som sover på rommet vårt, delvis i helga.

Og han pleier å være oppe på hodeputa å sjekke om mamsen eller papsen er våkne om han synes vi sover lenge.

Men han er bare å ignorere, så sover han en time eller to til.

Jeg er ganske sikker på at han kommer til å bli utidig og masete om vi begynner å står opp fordi han er oppom senga og sjekker om vi sover.

Samtidig, så gidder han faktisk ikke å stå opp før meg i helgene, for han vet jo at det er jeg som styrer maten.

Ingen frokost = ingen grunn til å stå tidlig opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Er jo ikke rart jeg får gå alene i skauen i helgene om de fleste hundeeiere er morragretne. :P

a.

Spørs jo helt når morgen er :P Normal døgnrytme er jo relativt. Om jeg står opp til å jobbe dag så betyr det tur kl 5-6 på natten så jeg går alene jeg også. Og jobber jeg natt så legger man seg kl 9. Går alene jeg også da kl 8 i skauen :P:lol:

Går alene i skauen kl 14-15 også når jeg står opp for da spiser alle middag. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender Jaily maser om morgenen på fridager, men det er ikke så mye fordi hun vil ut som at hun mener det er tid for frokost. ;) Utover det står de opp når jeg står opp. (Jeg er alltid oppe før sambo'n)

Men! Om hundene sover lenge gjelder ikke alltid det samme for katta! Ikke sjeldent hun kommer mjauende på jakt etter oppmerksomhet mellom 6 og 7. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs jo helt når morgen er :P Normal døgnrytme er jo relativt. Om jeg står opp til å jobbe dag så betyr det tur kl 5-6 på natten så jeg går alene jeg også. Og jobber jeg natt så legger man seg kl 9. Går alene jeg også da kl 8 i skauen :P:lol:

Går alene i skauen kl 14-15 også når jeg står opp for da spiser alle middag. :lol:

:lol: Såklart. :P Min egen rytme endrer seg med sollyset, så alt fra 6-9 er vanlig for meg når vekkeklokka ikke er på. :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke rart jeg får gå alene i skauen i helgene om de fleste hundeeiere er morragretne. :P

Jeg må stå opp med en gang jeg våkner. Får helt mark ellers, og da er det rett ut på tur når jeg har kledd på meg. Men bikkja ligger bare å sløver etter morgenklemmen, frem til jeg finner frem sæla.

En av mange bonuser ved å være morgenfugl; man har skogen helt for seg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det jeg som bestemmer når vi skal stå opp, men jeg skal ærlig innrømme at jeg får litt dårlig samvittighet hvis jeg våkner til og vil snu meg rundt og sove lenger, men vet at det begynner å nærme seg 10 timer siden hundene var ute. Det er veldig sjelden at det skjer da.

I ukedagene er jeg oppe 05.30 og da er det bare Blaze som følger etter meg inn på badet for å sove videre der mens jeg gjør meg klar. Felix står aldri opp før jeg har kledd på meg og roper på han.

I helgene blir de som oftest lufta rundt midnatt og jeg sover sjelden til lengre enn 10, er stort sett oppe i 9-halv 10 tiden. Da lufter jeg de før jeg spiser frokost (liker å kose meg med den i helgene,får aldri tid ellers) og så drar vi på tur etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg den eneste som har latt meg lure av den søte lille bisken min som "må på do"? Ja, ja, jeg har fram til nå nesten hver natt vært ute om natta og/eller tidlig om morran fordi bikkja virker som han måtte på do, men så slipper jeg han ut også setter han seg og lukter på blomorna... Ikke veldig stas klokka 6 om morran, så nå, når han snart er 8 mnd, har jeg insett at han klarer jo å holde seg... Så nå er det opp når jeg vil og ikke han *rødme, rødme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en hund som liker fint vær :) Når det er strålende fint vær gjerne etter en periode med dårlig vær, og hunden dytter snuta opp i fjeset mitt og logrer med hele seg - da vet jeg det er finvær og gode muligheter for en nydelig morgentur. Ja, da blir det med stor sannsynlighet medhold i forespørselen om tidligere tur :wub: Han er smart da, for han timer dette alltid bra med at det ikke blir for tidlig heller. Jeg står ikke opp klokka halv fem uten en god grunn :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sovner uten unntak i 12tiden hver kveld. Selv om jeg er våken til 4 på morgenen, så står jeg uansett opp ca 8-halv 9 for å lufte ham. Det er ikke han som vekker meg, men innebygd vekkeklokke var visst med på kjøpet. Så jeg står opp, han åpner øynene, jeg tar på jakken og løfter båndet, han grynter og kommer luntende. Ut i fem minutter og rett inn og til sengs begge to. Sier ikke et ord i løpet av dette, ingen av oss som vekker den andre, men det har bare blitt slik :P Så sover han gjerne en halvtime lenger enn meg når jeg faktisk står opp.

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Ut fra denne tråden lurer jeg litt på hvor lenge hundene deres går mellom siste dotur og første dotur. Jeg har et sovedyr, kvelden = sove og morgenen = sove. Så her går det gjerne 10 timer i hverdagene og 12 timer i helgene.

Det blir noe slikt her også, men det er nok sjelden det går 12 timer, selv om jeg vet det går helt fint. Jeg sover ikke så lenge, og han er alltid den første som går på do når vi står opp. 8-10 timer er vel normalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut fra denne tråden lurer jeg litt på hvor lenge hundene deres går mellom siste dotur og første dotur. Jeg har et sovedyr, kvelden = sove og morgenen = sove. Så her går det gjerne 10 timer i hverdagene og 12 timer i helgene.

Tja, 7-8t når jeg skal opp på jobb og 10-ish når jeg har fri tenker jeg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hvis hunden klør ville jeg sjekket for allergi hos dyrlege. Og om hunden er konstant sulten kan du tilføre feks litt kokt ris, kokt brokkoli eller gulrøtter i foret for å gi mer metthetsfølelse uten mye kalorier.  Ang bæsjespising ville jeg vært nøyere på å ha kortere kobbel og mer kontroll på tur . Trene på å avlede med en kommando og godbiter. 
    • Hei Jeg har en hund som er 2 år og Og jeg har følgende utfordringer med min hund.  - hun er ca. 2 - 3 kg for mye  - hun kan ha tendens til å klø  - hun spiser bæsj ute når vi går tur. Akkurat som hun går å leter  - hun er for tiden veldig opptatt av å stjele og søke etter mat - hun virker for tiden veldig stresset Nå bruker vi pure natural fra Musti. Jeg valgte en med kun lam for å se om det hjalp på kløen. Det synes jeg det har gjort. Men hun har blitt ekstrem til å spise bæsj ute når vi går tur, og ellers veldig stresset og matgal. Jeg lurer på om det kan ha sammenheng med foret? Er det noen som kan anbefale et for dere tror kan passe min hund, og om dere tror dette kan ha en sammenheng?  Det er en engelsk springer spaniel.     
    • Joda, men synes det var en rar kommentar, ingen andre fikk det.. Fått dårlige nyheter om gamla, første gang jeg har gammel hund- og det er vondt når de får aldersplager.
    • Det virker jo som at de det er snakk om i artikkelen tar godt hensyn til valpenes behov og utøver god dyrevelferd, og det er vel og bra. Uansett synes jeg det er skummelt med slike trender som involverer dyr, spesielt fordi man aldri vet hvordan det kan utvikle seg. Med en såpass stor etterspørsel, kan vi liksom ikke se bort ifra at det kan skapes mange useriøse aktører som ikke setter valpenes velferd i absolutt første rekke. Forholdene man har sett i utlandet som blir beskrevet i artikkelen er jo ren tortur…
    • Hvis han gjør fra seg rimelig raskt om morgenen så tenker jeg at han faktisk må ut da. Du sier ikke hvor ung, men det kan ta litt tid før de lærer seg å sove hele natta. Men det kan være at han også bare har behov for å røre litt på seg eller bytte liggested, så jeg ville prøvd uten bur.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...