Gå til innhold
Hundesonen.no

Bitteliten ball med tau?


Recommended Posts

Sølve elsker Kong SQUEAKAIR ballene sine, de finnes i str xs og passer perfekt inn i munnen hans, men den mest perfekte leken på jord hadde vært en slik ball med tau. Som denne - men den finnes bare i medium og det er alt for stort.

AirDog11-700x700.jpg

Noen som vet om andre merker som har pipeball med tau i str bitteliten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst - få @Ganzie til å lage en minileke med pip av kaninskinn inni til deg! Tror Sølve hadde digget den :D

Jeg har jobbet mange år i dyrebutikk, men har dessverre aldri sett det du tenker på i så liten størrelse :( Det man eventuelt måtte gjort var jo å lage en selv, men jammen om jeg vet hvordan det går til - man kan jo ikke bore i de små squeeker-ballene heller, da mister devel pipefunksjonen?

*spent på andres forslag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er medium på størrelse med en tennisball i hvert fall så kanskje for stor.

Jeg vet ikke om noen små baller med pip i og tau. Ikke har jeg funnet noen når jeg har lett hos leverandørene min heller. Små baller uten pip er litt lettere å finne i hvert fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er medium på størrelse med en tennisball i hvert fall så kanskje for stor.

Jeg vet ikke om noen små baller med pip i og tau. Ikke har jeg funnet noen når jeg har lett hos leverandørene min heller. Små baller uten pip er litt lettere å finne i hvert fall :)

Nei? På vanlig squeez-baller til Kong så er medium mindre enn tennisballer? Jeg tørr ikke bruke medium på Monti fordi jeg er redd for at han svelger hele greia.

Denne da? http://www.ebay.com/itm/SMALL-FLING-THING-MINI-BALL-W-ROPE-DOG-TOY-/390453069559?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item5ae8d106f7 Piper ikke, da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei? På vanlig squeez-baller til Kong så er medium mindre enn tennisballer? Jeg tørr ikke bruke medium på Monti fordi jeg er redd for at han svelger hele greia.

Denne da? http://www.ebay.com/itm/SMALL-FLING-THING-MINI-BALL-W-ROPE-DOG-TOY-/390453069559?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item5ae8d106f7 Piper ikke, da..

Ehm nå ble jeg usikker. Har ingen medium baller igjen heller siden alle gikk på NKK Kr.sand i helgen men jeg mener bestemt på at large ballene er større enn tennisballer i hvert fall? Bruker medium på Ivo uten problemer eller frykt for at de skal svelges i hvert fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm nå ble jeg usikker. Har ingen medium baller igjen heller siden alle gikk på NKK Kr.sand i helgen men jeg mener bestemt på at large ballene er større enn tennisballer i hvert fall? Bruker medium på Ivo uten problemer eller frykt for at de skal svelges i hvert fall :)

Jeg er rimelig bestemt på at medium er mindre enn en vanlig tennisball, altså. For de finnes bare i medium, large og x-large og den min treningsvenn bruker på sin cocker er som sagt så liten at jeg ikke tørr la Monti leke med den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag selv? :)

Aner ikke hvordan og har ti tommeltotter. :hmm:

Seriøst - få @Ganzie til å lage en minileke med pip av kaninskinn inni til deg! Tror Sølve hadde digget den :D

Jeg har jobbet mange år i dyrebutikk, men har dessverre aldri sett det du tenker på i så liten størrelse :( Det man eventuelt måtte gjort var jo å lage en selv, men jammen om jeg vet hvordan det går til - man kan jo ikke bore i de små squeeker-ballene heller, da mister devel pipefunksjonen?

*spent på andres forslag*

Ja, en kaninleke hadde nok falt veldig i smak. :)

Jeg har en sauskinnsleke uten pip som han liker godt, men han vil helst flå av pelsen enn å returnere leken til meg. Med ball er det så mye gøyere å fange ballen og levere den igjen.

Kanskje du finner noe under katteleker?

Jeg har sett, men det er veldig lite draleker å finne.

Nei? På vanlig squeez-baller til Kong så er medium mindre enn tennisballer? Jeg tørr ikke bruke medium på Monti fordi jeg er redd for at han svelger hele greia.

Denne da? http://www.ebay.com/itm/SMALL-FLING-THING-MINI-BALL-W-ROPE-DOG-TOY-/390453069559?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item5ae8d106f7 Piper ikke, da..

En sånn med pip hadde vært midt i blinken!

Jeg fant faktisk KONG FUNSTERS X-SMALL SQUEAKING BALL W/ROPE på ebay.

$_57.JPGDen hadde vært helt perfekt, men jeg har ikke funnet den i noen norske nettbutikker og selgeren på Ebay skulle ha latterlig dyr shipping. Har sendt selger en melding for å høre om den kan shippes billigere.

@Arielle

Har du Kong produkter? Kan du se om denne finnes på det norske markedet i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt beste tips; reis på Crufts neste år :whistle: Hehe, neida men der solgte de i hvertfall masse fine treningleker til små hunder! Mini tennisballer med tau, saueleker og slike http://hundegodt.com/Hundeleker/draleker/Amerikansk-fotball i alt fra str mini til stor. ++

Hahaha! Enda en grunn for å dra til Cruft sier jeg ja takk til! Sikle på vakre pudler og kjøpe stæsj til Sølve er jo veldig gode grunner - ikke sant! ;)

Den øverste linken så ut som noe jeg skulle klare å feste et tau på. :)

Jeg sjekket prisen på shipping fra Amazone og det ble over 300kr for to baller - så det utgår. Håper Ebay selgeren kan prutes med i såfall. Kong Wubba i den minste størrelsen har jeg og det er Small, og det er akkurat litt for stort til at han klarer å få et god grep på den.

Jeg vet at gappay har liten ball med tau, det er ikke pip da, men. Har ikke konkrete butikker hvor den selges, men google kan sikkert hjelpe deg :)

Jeg skal sjekke litt rundt :) Men hovedsaklig er det ball med pip og tau som står øverst på ønskelisten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere små baller med tau som ikke piper, kjøpt i ymse dyrebutikker.

http://www.dyresjappa.no/products/hundeleke-gummiball-med-snor

http://www.tropehagen.no/display.aspx?menuid=123457511&prodid=1349

Verre hvis det er viktig at den piper...

Jeg har den øverste du linket til og den er for stor, er den under samme str? De XS ballene fra Kong er veldig små, 1,5 inch (nesten 3 cm tror jeg) i diameter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hvordan og har ti tommeltotter. :hmm:

Ja, en kaninleke hadde nok falt veldig i smak. :)

Jeg har en sauskinnsleke uten pip som han liker godt, men han vil helst flå av pelsen enn å returnere leken til meg. Med ball er det så mye gøyere å fange ballen og levere den igjen.

Jeg har sett, men det er veldig lite draleker å finne.

En sånn med pip hadde vært midt i blinken!

Jeg fant faktisk KONG FUNSTERS X-SMALL SQUEAKING BALL W/ROPE på ebay.

$_57.JPGDen hadde vært helt perfekt, men jeg har ikke funnet den i noen norske nettbutikker og selgeren på Ebay skulle ha latterlig dyr shipping. Har sendt selger en melding for å høre om den kan shippes billigere.

@Arielle

Har du Kong produkter? Kan du se om denne finnes på det norske markedet i det hele tatt?

Har lett gjennom sidene til leverandørene min opp og ned men finner kun en ball i str S med tau men den er det ikke pip i :(

edit: kong wubba til katt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20140320_222155_zps8f867b7e.jpg

Kanskje ikke helt hva du er ute etter eller? Ballen er ihvertfall sånn squeaker ball fra kong, og den er mindre enn vanlig tennisball. (str s muligens?) Tøyreima er sånn med strikk fra crash test toys :)

Edit: Var ikke meningen at bildet skulle bli så stort.. Har forøvrig ikke særlig stor hånd, så leken er nokså liten!

Den er kjøpt på Lagerzoo i Stavanger, men det er vel flere som fører merket crash test toys nå, så den må vel være mulig å få tak i andre steder også?

Endret av Lillemi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lett gjennom sidene til leverandørene min opp og ned men finner kun en ball i str S med tau men den er det ikke pip i :(

edit: kong wubba til katt?

Det virker på som om Funsters serien ikke er i produksjon lenger så det er desto vanskligere å finne produktene. :( Men takk for at du sjekket for meg. :)

Katte kongene er nok riktig størrelse, men de har rangle og ikke pip samt catnip. Og jeg vet ikke helt om det faller i smak. Sølve elsker Kong pipeballene og kan gå rundt med en ball i munnen og tygge på den i det uendelige, raringen. :)

Den hadde jo vært super om den hadde hatt pip! :)

20140320_222155_zps8f867b7e.jpg

Kanskje ikke helt hva du er ute etter eller? Ballen er ihvertfall sånn squeaker ball fra kong, og den er mindre enn vanlig tennisball. (str s muligens?) Tøyreima er sånn med strikk fra crash test toys :)

Edit: Var ikke meningen at bildet skulle bli så stort.. Har forøvrig ikke særlig stor hånd, så leken er nokså liten!

Den er kjøpt på Lagerzoo i Stavanger, men det er vel flere som fører merket crash test toys nå, så den må vel være mulig å få tak i andre steder også?

Jo, nå slikt hadde vært supert. Jeg skal sjekke litt rundt det merket. :)

--

Tusen takk for hjelp alle sammen! Sonen er fantastisk, det er liksom bare her jeg finner andre som forstår viktigheten av å eie den perfekte hundeleke. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, nå slikt hadde vært supert. Jeg skal sjekke litt rundt det merket. :)

--

Tusen takk for hjelp alle sammen! Sonen er fantastisk, det er liksom bare her jeg finner andre som forstår viktigheten av å eie den perfekte hundeleke. :ahappy:

Du får si ifra. Jeg fører det meste ifra crash test toys men har ikke tatt inn noe med mini-ball da ingen har trengt/ønsket enda. Men får du ikke napp kan jeg bestille med til deg neste runde med leker vi bestiller :)

edit: har sendt mail til leverandør for å høre nå, send en pm om du er interessert :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får si ifra. Jeg fører det meste ifra crash test toys men har ikke tatt inn noe med mini-ball da ingen har trengt/ønsket enda. Men får du ikke napp kan jeg bestille med til deg neste runde med leker vi bestiller :)

Pssst, da må du poke litt på meg i samme slengen i så fall.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...