Gå til innhold
Hundesonen.no

<8kg frisk hund?


Gjest
 Share

Recommended Posts

Se de brune, uttrykksfulle øynene :wub: Det er noe som betyr mye for meg, jeg føler sjela hennes er så tydelig. Mulig det bare er bildene som ljuger, men det er noe ekstra når du får det "vinduet inn i hunden" :) Noen som forstår hvor jeg vil?

Ironisk nok synes jeg italiensk mynde har litt sånne øyne (lik labradoren). Fakk. Jeg ser jo hvor dette toget går henne.... :lol:

Haha, jeg er glad du innrømmet hvorfor du i det hele tatt nevnte øyenfargen som en "dårlig" ting :P Det har jo mye med rasestandaren til de ulike rasene. Papillon skal ha mørke øyne, så Blondie sine er så mørke at de noen ganger ser svart ut, men de er egentlig mørk brun. Jeg syns det omvendte av deg, å nå ha Tidi som har ganske lyse øyne. Der sier rasestandaren "øyefarge som harmonerer med pelsfargen". Jeg syns Blondie sin farge harmonerer mer med pelsen enn Tidi sin, men Tidi sine øyne er veldig fascinerende å se på da!

13090981063_4844cef85d_c.jpg

Men jeg heier på Italiensk Mynde! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 130
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Max størrelse på border terrier er 7,1 kilo på hannene. Er de virkelig så fjernt fra standarden? Det er ikke mitt inntrykk. For her tenker jeg bare border, border, border jeg. De er ikke spesielt t

Jeg har så lyst til å anbefale dvergpinscher fordi min har vært den perfekte følgeskompanjong i snart ni år (dog ikke uten helseproblemer), men jeg tør rett og slett ikke. Det har vært så mye dårlig a

Posted Images

Nei, det står mye bedre til med rasen nå :) Fremdeles ikke "helt der", men god vei :)

Avlen på dvergpinscher har hentet seg kraftig inn igjen de siste 3-5 årene, årene før det var det en voldsom boom der rasen fikk seg en skikkelig knekk pga popularitet og idiotisk avl. Det har blitt tatt tak i av raseklubben, der det har vært kartlegging av rasen, og jobbing utifra det. Det å være på dp-utstilling nå, kontra for 4-5 år siden, er som natt og dag.

Ingenting er bedre enn om du har rett i det. Jeg er ikke så redd for PL eller øyesykdommer, men hvordan står det til med allergi og andre problemer med immunforsvaret? Finnes det i noen oversikt? Og det mentale?

Vi er to i huset, og han mister her er mest inne på at vi skal ha oss en "tøff jakthund" eller en rottweiler…. :rolleyes: Skal jeg selge inn en hund i knehøyde-størrelse så er ikke italiensk mynde det beste kortet liksom :lol::P Men jeg kan jo egentlig bare ta en sjefsavgjørelse lell, veit han kommer til å digge den om det blir :P

Dvergpinscher, definitivt. Jeg har en slik svær bikerslamp til samboer, og ofte går han med dp'en mens jeg tar presaen. Han skryter fælt av Eddie til kompisene sine :lol:

Synes en voksen omplasseringshund høres ut som en lur ide, om du finner rett hund. Møt noen og se om personlighetene deres kan matche :thumbs:

eddisen.jpg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har falt pladask for podengoen etter litt research, synes du skal sjekke de ut nærmere! Hadde vært veldig gøy å følge en podengo her :)

http://www.podengos.com/

http://www.podencoklubben.com/

http://podengoan.com/

De har MYE lyd de små der :) Heia Italiener. De er tøffe små hunder de. Løper like lang bane som greyhoundene på LC,full distanse de små røverne :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting er bedre enn om du har rett i det. Jeg er ikke så redd for PL eller øyesykdommer, men hvordan står det til med allergi og andre problemer med immunforsvaret? Finnes det i noen oversikt? Og det mentale?

Det er det mentale jeg sikter til når jeg snakker om at det går bedre med rasen :)

Helsemessig har det aldri vært noen problemer, rasen har selvsagt sitt, men de aller fleste individer er friske.

Ja, det har blitt gjennomført helseundersøkelse (inkl mental helse) i regi av klubben, regner med resultatene er å finne på siden der (og andre resultater finnes i dogweb). Selv om det finnes allergi og demodex og andre ting som oppstår sporadisk, så gjelder det foreløpig et fåtall. Helsemessig er det en veldig frisk rase (her snakker jeg om skandinaviske hunder, jeg vet at det er mye dritt og juks med resulater og helse nedover i østeuropa, og det har også en del oppdrettere fått erfare ved bruk av hunder derfra).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det mentale jeg sikter til når jeg snakker om at det går bedre med rasen :)

Helsemessig har det aldri vært noen problemer, rasen har selvsagt sitt, men de aller fleste individer er friske.

Ja, det har blitt gjennomført helseundersøkelse (inkl mental helse) i regi av klubben, regner med resultatene er å finne på siden der (og andre resultater finnes i dogweb). Selv om det finnes allergi og demodex og andre ting som oppstår sporadisk, så gjelder det foreløpig et fåtall. Helsemessig er det en veldig frisk rase (her snakker jeg om skandinaviske hunder, jeg vet at det er mye dritt og juks med resulater og helse nedover i østeuropa, og det har også en del oppdrettere fått erfare ved bruk av hunder derfra).

Tror ikke resultatene av den undersøkelsen er kommet ut enda, jeg var inne å leita for litt siden mener jeg, men jeg kan ha oversett det og da :) Håper de kommer snart iallefall, jeg er spent!
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting er bedre enn om du har rett i det. Jeg er ikke så redd for PL eller øyesykdommer, men hvordan står det til med allergi og andre problemer med immunforsvaret? Finnes det i noen oversikt? Og det mentale?

Dvergpinscher, definitivt. Jeg har en slik svær bikerslamp til samboer, og ofte går han med dp'en mens jeg tar presaen. Han skryter fælt av Eddie til kompisene sine :lol:

Synes en voksen omplasseringshund høres ut som en lur ide, om du finner rett hund. Møt noen og se om personlighetene deres kan matche :thumbs:

eddie! :wub: :wub: makan til kosegutt har jeg aldri møtt, sov i halsgropa mi gjennom hele natta. det er vanskelig å få til med disse whippetene altså. :D fineste lille sjarmøren!

6e6a7031-e099-42be-91a0-b68ba7a8861e_zps

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

JRT - alt for mye hund for meg. Ærlig innrømmer jeg det. Jeg er litt lat, og jeg liker en hund som ikke ligger hundre mil foran meg hvis jeg ikke henger med i svingene.

 

 

Vet om oppdrettere som avler veeeeldig rolige, og på grensen til late Jacker. De har 10 meters radius fra eier, og rusler av gårde i sola og lukter på blomstene, mens andre hunder på turen løper rundt som gærninger å leker. Ingen fare for å henge hundre mil etter der hvertfall.

Angående Dvergpincher:

Hadde to av dem på agilitykurs i helgen. Stikkord: kenguruer, rå agilityemner, racerfart, ekstrem arbeidsglede og utrolig kule bikkjer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner noen russiske toyer. Kule hunder, men du verden, mye lyd og mye stress. Kjenner to podengoer også (av den minste størrelsen). Ufattelig søte hunder, virker veldig trivlige, friske og du verden så glade og "labradoraktige" i sinnet. Men i forhold til trening er de litt sånn "jeg trener når jeg vil og vil jeg ikke så trener jeg ikke." - som når det vått på bakken :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner noen russiske toyer. Kule hunder, men du verden, mye lyd og mye stress. Kjenner to podengoer også (av den minste størrelsen). Ufattelig søte hunder, virker veldig trivlige, friske og du verden så glade og "labradoraktige" i sinnet. Men i forhold til trening er de litt sånn "jeg trener når jeg vil og vil jeg ikke så trener jeg ikke." - som når det vått på bakken :lol:

Vet du de kan gå løse i skauen, eller er det mye jakt i de? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner noen russiske toyer. Kule hunder, men du verden, mye lyd og mye stress. Kjenner to podengoer også (av den minste størrelsen). Ufattelig søte hunder, virker veldig trivlige, friske og du verden så glade og "labradoraktige" i sinnet. Men i forhold til trening er de litt sånn "jeg trener når jeg vil og vil jeg ikke så trener jeg ikke." - som når det vått på bakken :lol:

NOTAM: at de ikke er superenkle å trene med er ikke så viktig. Jeg er mest glad i å trene triks og gå tur med hund; å trene noe konkret ala LP/bruks/agility er noe som er fullstendig utgått og uinteressant for meg :) Hunden vil få mental trening, men ikke noe organisert eller målrettet, kun for moro og aktivisering (noe som kan være "likt eller høyere" aktivitetsnivå enn en hund som trenes mot noe spesielt, det er bare at jeg ikke har noe behov for konkurranser og synes LP/agility/bruks er fryktelig kjedelig :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NOTAM: at de ikke er superenkle å trene med er ikke så viktig. Jeg er mest glad i å trene triks og gå tur med hund; å trene noe konkret ala LP/bruks/agility er noe som er fullstendig utgått og uinteressant for meg :) Hunden vil få mental trening, men ikke noe organisert eller målrettet, kun for moro og aktivisering (noe som kan være "likt eller høyere" aktivitetsnivå enn en hund som trenes mot noe spesielt, det er bare at jeg ikke har noe behov for konkurranser og synes LP/agility/bruks er fryktelig kjedelig :P )

Da tror jeg en podengo kunne passet fint hos deg, jeg :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderte Podengo selv og fant ut at de bjeffer... myyyyye :-P

skulle jeg hatt liten hund så skulle jeg hatt dansk svensk gårdshund, Boston terrier eller en Petit brabançon i b&t :-) dvergpincher er også kule, men mange av dem er adhd. og jeg opplever en del lyd :-P

tysk jaktterrier er fin :-P meeen... det er nok kanskje helt feil hund *lol* men utseende er bra. de kan kanskje bli litt store? :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg kjenner gjør det det ja. Aldri hørt noe om at det er noe jakt i de :)

Det er opprinnelig jakthunder, men det er godt mulig flesteparten er enkle å ha løse likevel. Det står at de er skeptiske til fremmede, hvor reelt det er vet jeg ikke, men det er vel noe i det når det står på raseklubbens side.

Utifra det jeg har sett av rasen på utstilling ville jeg helt klart dratt å møtt hunder altså. Jeg har ikke et veldig positivt inntrykk av de små derfra. Slo fra meg rasen selv for noen år siden, men mye kan jo ha endret seg siden da.

http://www.podencoklubben.com/empty_31.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har MYE lyd de små der :) Heia Italiener. De er tøffe små hunder de. Løper like lang bane som greyhoundene på LC,full distanse de små røverne :)

Jeg har bare møtt en, men jaggu var det LYD. Jeg har sheltie, jeg tåler litt, men det der var ekstremt for meg hvertfall. Synd, for de virker som veldig artige hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare møtt en, men jaggu var det LYD. Jeg har sheltie, jeg tåler litt, men det der var ekstremt for meg hvertfall. Synd, for de virker som veldig artige hunder.

I Italiensk Mynde?

Jeg er så innmari forelsket i de at det er farlig for tiden :lol: Tror jeg må finne en oppdretter her i sweden å besöke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...