Gå til innhold
Hundesonen.no

Billige og smakfulle godbiter


mushi
 Share

Recommended Posts

Jeg har kokt-skåret-og-tørket lever før men det er mer styr og stank enn jeg gidder altså... Kjøper heller noen bokser med leverpostei, har i en pose, klipper majones-hull og lager små topper på et bakepapir :kiss:

Hvor lenge har du de i ovnen, og på hvilke grader? Og er det mye lukt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 88
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg bruker Mix Minibein til mine hunder som belønning på trening og turgodis. Holder seg myke, lette å dele og hundene blir ikke så tørste av de. Brukte handlers godbitene før.

Jeg har også hatt prosjekt "lage levergodbiter" nå, og det fungerte aldeles strålende synes jeg Tinte først hele klumpen (så ikke tipset om at den var mer håndterlig når den var halvfrossen før det v

Nei fy f*** Lever lukter IKKE godt! Har brukket meg utallige ganger, og jeg har såvidt fått leveren på kok... ÆSJ! Nuka ser ut til å være interessert i lukten da, hopper opp med forlabbene på kjøkk

Jeg har kokt-skåret-og-tørket lever før men det er mer styr og stank enn jeg gidder altså... Kjøper heller noen bokser med leverpostei, har i en pose, klipper majones-hull og lager små topper på et bakepapir :kiss:

Genialt!! Det skal prøves ut idag altså! Bikja elsker leverpostei - men jeg tør ikke la henne spise rett ut fra boksen siden det er stor fare for å skjære seg på kantene. Gjør du noe for at leverposteien skal bli litt mykere og lettere å klemme ut av posen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge har du de i ovnen, og på hvilke grader? Og er det mye lukt?

70-ish grader, noen timer, til de er tørre og harde bare. Jeg vil ha de ganske harde, med et tjukt skall, så ikke de moses og kliner i lomma mi. Litt lukt er det, men det er såvidt jeg merker det med ovnsdøra lukket

Genialt! Det skal prøves ut idag altså! Bikja elsker leverpostei - men jeg tør ikke la henne spise rett ut fra boksen siden det er stor fare for å skjære seg på kantene. Gjør du noe for at leverposteien skal bli litt mykere og lettere å klemme ut av posen?

Jeg har bare boksen stående i romtemperatur en halvtime/time før jeg begynner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

70-ish grader, noen timer, til de er tørre og harde bare. Jeg vil ha de ganske harde, med et tjukt skall, så ikke de moses og kliner i lomma mi. Litt lukt er det, men det er såvidt jeg merker det med ovnsdøra lukket

Det lukter jo godt av leverpostei! :D Pålegg jo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet tips til billige godbiter, som min hund elsker, er å spre VogH utover et bakepapir, inn i ovnen til tørk så lenge man gidder og så kutte opp. Koster jo nesten ingenting, blir litt klissete, men min hund synes det er supert!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet tips til billige godbiter, som min hund elsker, er å spre VogH utover et bakepapir, inn i ovnen til tørk så lenge man gidder og så kutte opp. Koster jo nesten ingenting, blir litt klissete, men min hund synes det er supert!

men det stinker gjør det ikke? :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NÅ driver jeg på å lager leverpostei-godbiter! Jeg tar litt tilbake det jeg sa tidligere, om at leverpostei lukter godt fordi det er pålegg.. Det luktet godt helt til det gikk inn i ovnen, da begynte det å lukte veldig lever :P Men overkommelig da :) Tok høy tempratur først, for å få en liten hard overflate - og det va nesten som at jeg brente dem :o Nå tørkes de på 50 grader.. Fikk litt leverpostei igjen i sprøyteposen, og fant ut at den fungerte veldig godt som belønning den også :P Bare å sprøyte litt leverpostei i munnen demmes, mye lettere å klemme ut enn en tubeost :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, tørke-godbiter-lørdag på sonen! Jeg har også noe godt i ovnen i skrivende stund :teehe:

Jeg har blandet 500gr vom og hundemat (100% kylling) med 2 egg og litt maizena, har det i ovnen på ca 50 grader med døra på gløtt, veldig spent nå! Kan bekrefte at det luker ingen verdens ting av kyllingvarianten ;) Og jeg går og småbrekker meg litt når jeg gjør det samme med lever :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det farlig å spise for mye leverpostei ?

Haha, hvor mye er for mye?

Nå har jeg hoppet over noen sider, men jeg har tørket noen brett med bittesmå biter av kyllingfilèt i ovnen på 50 grader i en evighet. Trenger ikke sterk varme først. De blir tørre av seg selv. Og holder lenge. Kjøp sånne billige, frosne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...