Gå til innhold
Hundesonen.no

Billige og smakfulle godbiter


mushi
 Share

Recommended Posts

Typen som faller i smak her nå er frysetørrede godbiter, typ Provit eller lignende. Disse koster 30-40 kr posen og jeg synes det er ganske dyrt når det går en sånn pose annenhver dag. Pølser og lignende er billig, men jeg ønsker noe som er tørt og ikke lukter så mye. Har de i lomma på tur og bruker de som avledning på den ene hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 88
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg bruker Mix Minibein til mine hunder som belønning på trening og turgodis. Holder seg myke, lette å dele og hundene blir ikke så tørste av de. Brukte handlers godbitene før.

Jeg har også hatt prosjekt "lage levergodbiter" nå, og det fungerte aldeles strålende synes jeg Tinte først hele klumpen (så ikke tipset om at den var mer håndterlig når den var halvfrossen før det v

Nei fy f*** Lever lukter IKKE godt! Har brukket meg utallige ganger, og jeg har såvidt fått leveren på kok... ÆSJ! Nuka ser ut til å være interessert i lukten da, hopper opp med forlabbene på kjøkk

Aner ikke hvor mange gram det er i provit og sånn, men de største posene til Handlers-godbitene har vel 2 kg og koster drøyt 200, det synes jeg ikke er så ille. De er jo tørre, lette å dele i flere biter og hundene elsker de. Men litt lukter de jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lagde hjemmelagde tørkede leverbiter sist jeg hadde hund. Lever koster omtrent ingenting å kjøpe. Er såklart litt klin og lukt, men ekstra populære godbiter :)

Nå husker jeg ikke nøyaktig fremgangsmåten annet å kutte i passe biter og tørke på brett i ovnen på lav varme. Finner sikkert oppskrift både her på forumet og ellers på hjemmelaget tørket lever og andre godsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Mix Minibein til mine hunder som belønning på trening og turgodis. Holder seg myke, lette å dele og hundene blir ikke så tørste av de. Brukte handlers godbitene før.

minibein-320x320.jpg

Valpisen min foretrekker "mini bones" i forhold til Handlers, men er jo veldig individuelt hva hundene liker. Skal vi trene med forstyrrelser er det kun leverbiter og kjøttboller som kaaaanskje kan gi kontakt her :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpisen min foretrekker "mini bones" i forhold til Handlers, men er jo veldig individuelt hva hundene liker. Skal vi trene med forstyrrelser er det kun leverbiter og kjøttboller som kaaaanskje kan gi kontakt her :P

jeg pleier å blande i litt kjøttboller, pølser på lp treninger ol, men sånn til daglig så får man tørre litt kjipere ting. Men jeg differensierer hva hunden gjør på hva den får også. du får ikke pølse for å sitte og se svimehue ut :P men jeg kjøpte de 2 kg fra handlers men mine ble så grusomt tørste av de.

har tørt godis i alle jakkelommer overalt :lol: turgodis :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til hverdagslydighet bruker jeg Dreamies kattesnop. Tørre og Ozu elsker dem.

Ellers er hundepølse kjøpt hos slakteren svært billig og godt (men ikke spesielt tørt. :P ). Får en 2 kg pølse for 20 kroner. Kutter den opp i småbiter og fryser i porsjonspakker, så har jeg godbiter i en måned eller to. Vil man ha de litt tørrere så kan man jo ta opp en pose fra fryseren i god tid og la dem ligge på benken til de har tørket en del. (Hvis jeg har noen igjen i lomma etter trening så er de tørre dagen etterpå). Men vet ikke hvor mange slaktere som har slikt, eller om det bare er her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har laget egne godbiter et par ganger. Da tiner jeg lever og kjører så i blendern sammen med 4-5egg, deretter smører jeg det utover to stekeplater (på bakepapir altså) lar det stå i ovnen på 50grader i ca 4t. Når det er passe avkjølt tar jeg pizzakutter og lager passende biter.

Putter i glass/boks, og det som ikke skal brukes med det første går i frysen.

Veldig enkelt egentlig!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magnusson Meat & Biscuit er helt genialt som turgodis, i alle fall til litt store hunder (små bruker vel litt tid på å tygge kanskje, men det finnes juniorfôr hvor bitene sikkert er mindre også).

http://www.hundmat.com/helfoder-meat-biscuit/51

http://www.hundmat.com/helfoder-meat-biscuit/52

Jeg vet ikke av noe sted man kan få kjøpt det i Norge, men har ikke lett så hardt heller egentlig. Skulle ønske det gikk an! Er så mange fordeler med det - det er rimelig, det er helt tørt (smuler bittebittelitt, men ikke verre enn at man kan ha det løst i jakkelommer liksom), og ettersom det er fullfôr kan hunden få mye av det uten at det har noe å si (det finnes nok bedre sammensatte tørrfôr, men det er bedre enn å pøse på med Frolic hele tiden i alle fall). Både kelpien og labradoren min liker/likte det veldig godt, men de er/var temmelig altetende da. Sånn ser det ut, så det er jo noe helt annet enn å putte en neve med vanlig tørrfôr i lomma. Det er små, tørre kjeks, liksom:

magnussonmeatbiscuitlightfutter.jpg

Hadde vært helt genialt om man kunne kjøpt det i Norge! Men det selges visst på ICA Maxi osv i Sverige for de som farter der i blant.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typen som faller i smak her nå er frysetørrede godbiter, typ Provit eller lignende. Disse koster 30-40 kr posen og jeg synes det er ganske dyrt når det går en sånn pose annenhver dag. Pølser og lignende er billig, men jeg ønsker noe som er tørt og ikke lukter så mye. Har de i lomma på tur og bruker de som avledning på den ene hunden.

OT, men hvor i Tbg finner du dem til 30,-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med tubeost eller tubeleverpostei? Det tenker jeg at er ganske praktisk bortsett fra at korken må skrus opp :-)

Syns det er tungvindt å måtte presse ut osten hele tiden, og hunden må alltid til deg for å få belønningen. Men det fungerer nok når man ikke skal repetere korte øvelser :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Junioren min har egentlig aldri vært så lydig som etter at han fant ut at matmor går rundt med Pro Pet minibein av storfe i lomma. Jeg betalte 79.- for 300 gram, og deler de i små biter, så det holder en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår skjærte jeg opp restene av søndagens flatbiff, og brukte som belønning! :rofl: En dyr godbit, men funka som snus når vi trente inne hjemme. Meen.. da vi dro til hundebana, så var biffen utkonkurert av spennende lukter rundt om på bakken.. :gaah:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT, men kan noen ta bilde av pakken til gilde med svinelever så jeg vet helt konkret hva jeg skal kikke etter? :icon_redface:

Bruker litt forskjellig, sånne brune, tørre levergodbiter syns min er helt super gode, de må av og til deles opp litt, men passer veldig fint til litt store og store hunder (jeg har hund i øvre skala av middels størrelse). Ellers har jeg forsøkt å tørke kyllingkjøttdeig og ris med gode resultater, jeg bruker dem ikke primært, men legger en neve sammen med det vanlige sånn at han forventer å få dem, men får dem ikke hele tiden. Alltid ekstra ivrig når jeg har sånne med meg :D

Jeg kjøper frysetørkede godbiter i matbutikk og på europris når jeg er der, de koster vel rundt 20 kroner mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT, men kan noen ta bilde av pakken til gilde med svinelever så jeg vet helt konkret hva jeg skal kikke etter? :icon_redface:

.

Bildesøk på Google får du opp, men det finnes flere produsenter og altså :) Men det er gjerne et mørkbrunt frosset stykke, som oftest 0,5-1 kg, også står det gjerne storfelever med store bokstaver utpå. Ligger i frysedisken ofte sammen med villtkjøtt og sånn, men hender det er på litt random steder :P

Noen butikker med god ferskvaredisk får du det ferskt også, da er det litt mer rødlig i fargen, men i hovedsak brunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...