Gå til innhold
Hundesonen.no

Størrelse på bilbur til norsk buhund?


Guest Limo
 Share

Recommended Posts

Jeg har akkurat kjøpt meg ny bil, og da må hundene få seg nytt bilbur :happy1: Problemet er at jeg ikke har peiling på hvor stort det bør være. Det er til to buhunder (hannhund og tispe), og det skal være et dobbelbur med skillevegg. Har sett litt på finn, og de burene som er interessante er rundt 100 cm i dybde, 100 cm i bredde (ca 50 hver), og rundt 70-80 cm i høyde. Holder dette? Bør jeg ha større eller mindre? De kommer til å bruke burene på trening, kurs og kjøring fra østlandet til vestlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Jeg har akkurat kjøpt meg ny bil, og da må hundene få seg nytt bilbur :happy1: Problemet er at jeg ikke har peiling på hvor stort det bør være. Det er til to buhunder (hannhund og tispe), og det skal være et dobbelbur med skillevegg. Har sett litt på finn, og de burene som er interessante er rundt 100 cm i dybde, 100 cm i bredde (ca 50 hver), og rundt 70-80 cm i høyde. Holder dette? Bør jeg ha større eller mindre? De kommer til å bruke burene på trening, kurs og kjøring fra østlandet til vestlandet.

det er omtrent d jeg får inn i stasjonsvogna og hat hatt flatcouted retiriever, strihåret vorsteh, korthåret vorsteh i. Så da må du sjekke størrelsen på bagasjerom om buret går inni. Eneste som hadde trøbbel med det var da flaten ble gammel og med forkalkiger han fikk ikke snudd seg så da satte jeg ahn i sele i baksetet. Border Collien hadde etter mitt syn litt vel god plass i buret. Lettere for at den kunne skrangle rundt i buret. BC var ca 16 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat kjøpt meg ny bil, og da må hundene få seg nytt bilbur :happy1: Problemet er at jeg ikke har peiling på hvor stort det bør være. Det er til to buhunder (hannhund og tispe), og det skal være et dobbelbur med skillevegg. Har sett litt på finn, og de burene som er interessante er rundt 100 cm i dybde, 100 cm i bredde (ca 50 hver), og rundt 70-80 cm i høyde. Holder dette? Bør jeg ha større eller mindre? De kommer til å bruke burene på trening, kurs og kjøring fra østlandet til vestlandet.

Er buhundene sånn ca på str med kelpiene kanskje? :)

Tispe ca 47.7 cm/15,7 kg og hannhund ca 49.5 cm/18 kg.

Isåfall er mitt bilbur:

Dybde 84 cm - ville gjerne hatt det på 90 men det er ikke plass.

Bredde 56+59 cm - ønske til burlageren tror jeg var minimum 53+56

Høyde 70cm

Mtp på ferier, reiser til utstillinger og konkurranser, trenings- og stevnehelger, så vil jeg heller at de har litt for stor plass enn litt for liten plass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er omtrent d jeg får inn i stasjonsvogna og hat hatt flatcouted retiriever, strihåret vorsteh, korthåret vorsteh i. Så da må du sjekke størrelsen på bagasjerom om buret går inni. Eneste som hadde trøbbel med det var da flaten ble gammel og med forkalkiger han fikk ikke snudd seg så da satte jeg ahn i sele i baksetet. Border Collien hadde etter mitt syn litt vel god plass i buret. Lettere for at den kunne skrangle rundt i buret. BC var ca 16 kg

Bilen er en opel combo så jeg tror det skal gå greit med plass til buret :) Takk for svar :)

De burene er da veldig store? Jeg har 80 cm i dybde til malamutene :P Tror de er ca 60 cm i bredde, og 70 i høyde (sånn ca.). Til buhundene hadde jeg ikke hatt noe problem med mindre enn disse.

Ah, ja da var de gjerne i største laget :P hehe. Takk for svar :)

Er buhundene sånn ca på str med kelpiene kanskje? :)

Tispe ca 47.7 cm/15,7 kg og hannhund ca 49.5 cm/18 kg.

Isåfall er mitt bilbur:

Dybde 84 cm - ville gjerne hatt det på 90 men det er ikke plass.

Bredde 56+59 cm - ønske til burlageren tror jeg var minimum 53+56

Høyde 70cm

Mtp på ferier, reiser til utstillinger og konkurranser, trenings- og stevnehelger, så vil jeg heller at de har litt for stor plass enn litt for liten plass :)

Ja, da er de på rundt samme størrelse :) Duva veier ca 13-14 kg og Koda ca 16,5 kg. Har ikke målt dem, men ingen av dem er spesielt store i forhold til standarden, så jeg tipper Duva er 44 cm, og Koda 46 cm. Da bør det vel gå greit med 50 cm bredde på hver :) Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...