Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

post-6330-0-61833300-1394278386_thumb.jp

En liten nettbutikk med fokus på kvalitet og aktivitet!
Utvalget blir stadig utvida med fleire gode produkt etter ønsker frå kundar:)

Har mellom anna avtale med Baggen, Soggy Doggy, Optima PH og norskprodusert snacks:)

Av hundemat forhandlar vi Vom & Hundemat og Kingsmoor.

Et lite utvalg av varene:

post-6330-0-12382700-1394278616_thumb.jp

post-6330-0-89763200-1394278742.jpg
Optima PH har fått utrulig gode tilbakemeldingar, både produkta til dyr og mennesker!

Hundeliv har og eit veldig stort utvalg av hundebøker, sjekk utvalget her: http://utstyrtilhund.no/butikk/boker
post-6330-0-37582200-1394278814.jpg

Er og forhandler for den originale SPRINGER! :)
post-6330-0-67293100-1394278903.jpg

post-6330-0-76242400-1394278957_thumb.jp
Desse kvalitetsbelønningsleikane er heilt fantastiske! Har forskjellige utgaver av dei på lager.

post-6330-0-36451000-1394279071_thumb.jp

post-6330-0-59498400-1394279126.jpg
Tar og inn slike soldukar på bestilling! Ta kontakt om du er interessert, vil bli sendt bestilling for sommaren 1.april! Leveringstid er ca en mnd

• Like 4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Ser ut som en fin nettbutikk!

Synes imidlertid siden med kjøpsbetingelser er litt rotete - og noe av informasjonen er i direkte strid med gjeldende rett. For eksempel har dere to seksjoner om "angrerett" - i den første skriver dere at "dokumentert forklaring" til at forbrukeren leverer tilbake varen må legges ved. Dette er uriktig - hele motivet med angrerettloven er at kjøper skal kunne tre tilbake fra kjøpet uten å oppgi noen spesiell grunn. Videre skriver dere at fristen utvides til "3 måneder dersom returforklarings dokument ikke følger varen" - det er ingen krav om noe "returforklaringsdokument" (se ovenfor), men det er et krav om at forbruker får et korrekt utfylt angreskjema, ellers gjelder 3-månedersfristen. (Om forbruker ikke får informasjon om angreretten overhodet, gjelder en 12-månedersfrist.)

I den andre seksjonen som omhandler angrerett, skriver dere at varene i tillegg må sendes tilbake "ubrukte". Dette er heller ikke riktig. Det følger av Ot.prp. nr. 36 (1999-2000) s. 98 pkt. 3.16.4.2 at "forbrukeren skal kunne prøve tingen, men ikke ta den i bruk som sin egen." For ordens skyld er det ikke anledning til å nekte forbruker å benytte seg av angreretten bare fordi forseglingen er brutt, jf. Ot.prp. nr. 36 (1999-2000) s. 99.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som en fin nettbutikk!

Synes imidlertid siden med kjøpsbetingelser er litt rotete - og noe av informasjonen er i direkte strid med gjeldende rett. For eksempel har dere to seksjoner om "angrerett" - i den første skriver dere at "dokumentert forklaring" til at forbrukeren leverer tilbake varen må legges ved. Dette er uriktig - hele motivet med angrerettloven er at kjøper skal kunne tre tilbake fra kjøpet uten å oppgi noen spesiell grunn. Videre skriver dere at fristen utvides til "3 måneder dersom returforklarings dokument ikke følger varen" - det er ingen krav om noe "returforklaringsdokument" (se ovenfor), men det er et krav om at forbruker får et korrekt utfylt angreskjema, ellers gjelder 3-månedersfristen. (Om forbruker ikke får informasjon om angreretten overhodet, gjelder en 12-månedersfrist.)

I den andre seksjonen som omhandler angrerett, skriver dere at varene i tillegg må sendes tilbake "ubrukte". Dette er heller ikke riktig. Det følger av Ot.prp. nr. 36 (1999-2000) s. 98 pkt. 3.16.4.2 at "forbrukeren skal kunne prøve tingen, men ikke ta den i bruk som sin egen." For ordens skyld er det ikke anledning til å nekte forbruker å benytte seg av angreretten bare fordi forseglingen er brutt, jf. Ot.prp. nr. 36 (1999-2000) s. 99.

Hei! Skal sjå litt på dette, dette er standardtekstar frå nettbutikkløysinga.. Tusen takk for infoen! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei! Skal sjå litt på dette, dette er standardtekstar frå nettbutikkløysinga.. Tusen takk for infoen! :)

No skal den vere oppdatert ihht siste lovendring 20. juni :)

• Like 5

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

No har vi treningsvestar på LAGER!

Agilityvesten er på lager i tre ulike fargar og i fire størrelsar. Andre størrelsar og fargar kan sjølvsagt bestillast:) Denne vesten er lett og fin, passar godt til all slags hundesport og gjerne til tur. På den store lommen på ryggen er det plastlomme til plassering av startnummer, kjempelurt!

http://utstyrtilhund.no/produkt/treningsutstyr/agilityvest

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

No har vi treningsvestar på LAGER!

Agilityvesten er på lager i tre ulike fargar og i fire størrelsar. Andre størrelsar og fargar kan sjølvsagt bestillast:) Denne vesten er lett og fin, passar godt til all slags hundesport og gjerne til tur. På den store lommen på ryggen er det plastlomme til plassering av startnummer, kjempelurt!

http://utstyrtilhund.no/produkt/treningsutstyr/agilityvest

Hva synes du om størrelsen? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva synes du om størrelsen? :)

Dei er store i størrelsane, kan sende deg diverse mål i måra tidlig om du evt vil ombestemme deg i siste liten?

(Posten må vere levert innen klokka to i måra)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men jeg er nysgjerrig på mål, så hvis du kan legge de ut her hadde det vært supert :) Eller om @Frida kan gjøre det når du får din? *smile veldig pent*

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har målt ganske omtrentlig med måleband no, og størrelsane på agilityvesten er ca;

Lengde (målt fra kragekanten på skuldra og rett ned):

XS: 65 cm
S: 67 cm
M: 70 cm
L: 72 cm

Vidde ved midjen (vestane er bittelitt innsvinga i modellen):

XS: 54 cm
S: 57 cm
M: 60 cm
L: 64 cm

Vidde heilt nederst på vesten:

XS: 58 cm
S: 61 cm
M: 63 cm
L: 67 cm

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eh, nå ble jeg bare superusikker. Viddene du har målt, det er vel bare halve omkretsen? Slik at om jeg er 100 cm over hoftene så har jeg tydeligvis gooood plass i en xs? Edit: Nå målte jeg Hurttavesten min, og den er 2-4 cm mindre i alle målene om jeg har målt riktig, enn i xs som står ovenfor. Burde ha xs jeg da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har målt ganske omtrentlig med måleband no, og størrelsane på agilityvesten er ca;

Lengde (målt fra kragekanten på skuldra og rett ned):

XS: 65 cm

S: 67 cm

M: 70 cm

L: 72 cm

Vidde ved midjen (vestane er bittelitt innsvinga i modellen):

XS: 54 cm

S: 57 cm

M: 60 cm

L: 64 cm

Vidde heilt nederst på vesten:

XS: 58 cm

S: 61 cm

M: 63 cm

L: 67 cm

Sorry doppeltpost, men stemmer målene overens med målene på deg selv synes du? For da må jeg nok ha xs,se posten ovenfor :)

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg har hage og har vel alltid hatt tilgang på det, så jeg er vandt med at luftingen skjer der. Lufting i hagen skjer:  På morgenen På ettermiddagen etter skole/jobb På kvelden etter mat Ellers ved behov Da får de være ute så lenge de vil stort sett, men de går som oftest bare rett ut på do også kommer de inn igjen. Ellers pleier jeg å regne med rundt 1 times tur hver dag. Noen ganger er det bare 30 minutter hvis jeg har dårlig tid en dag, det er dårlig vær eller andre grunner, mens andre dager blir det 1,5-2 timers tur eller mer. Noen dager i uken drar vi på trening, og da blir det fort flere timer, med pauser innimellom. 
    • Hvordan ser en vanlig dag eller uke ut for dere mtp. aktivitet, trening og lufteturer? Hvilke raser/bruksområde?

-Lundehundprosjekthunder  Så en som er førstegenerasjons bu/lunde og så har jeg sønnen hans.
      En vanlig dag innebærer tur i skogen, men aldri en fast lengde. Alt fra 1 time til dagsturer og andre dager igjen får de i hundeparken å løpe galematias i et par timer. Enkelte dager får de mindre, men da er det mye mer lek og aktivisering innendørs. Her stoppes vi ikke av vær, tid etc, så det er gjerne pga hundene hvis det ikke blir tur. Vi prøver variere turene, både med lengde, terreng, løs/i bånd og områder jevnt gjennom uka, så det alltid er spennende for gutta. Ingen av de er spesielt interessert i trening utenom dette, begge foretrekker stort å få bruke kroppene sine fysisk og Ori feks trekker non stop fra start til slutt. Ellers er de alltid med på alt vi gjør gjennom dagen om de vil det, leker med hverandre eller koser seg med å tygge på en leke.
      Og så får de selvfølgelig lufteturer i nabolaget utenom hovedturen.
      På sikt blir det nok både ski, sykling og teltturer også, nå som vi har lagringsplass til slike ting
         Hvor mange lufteturer og hvor mye aktivitet synes du er et minimum generelt for alle hunder? Vi har jo diverse "objektive sannheter" innen dette temaet: som den gyldne regelen "minimum 1 times tur hver dag", og motsetningen: "vanlig spasertur" er ikke mosjon/aktivitet.

-Vet ikke helt egentlig. Jeg tenker man må se an sin egen hund. Jeg har hatt hund som uten problemer hadde akseptert 1 times tur hver dag, feks rundt lianvannet (som ikke er en krevende tur i det hele tatt, mer fin rusletur), og ellers få være del av familien. 
      Vanlig spasertur er helt klart ikke mosjon for mine, men aktivitet er det jo. De liker å få lese avisen, markere og gjøre ting i sitt tempo, men de bruker jo ikke kroppen eller noe. 
      I bunn og grunn kommer det jo an på hvordan resten av dagen ser ut. Får hundene være med på alt og ta del i hverdagen, så tror jeg mange hunder fint kunne taklet et liv uten timesvis i skogen hver dag. Men mine passer ikke i en sånn hverdag. 

Men å skaffe seg hund og ikke være interessert i turer etc er snålt i mine øyne. Hund = tur, skog og opplevelser i mine øyne. Den gleden jeg ser hos mine hunder hver eneste dag når vi legger ut på tur i skogen viser meg bare hvor viktig det er for dem. Hundene er avhengig av at mennesker gjør livet deres interessant og det synes jeg man skal ta alvorlig. Hadde mine kunne valgt helt selv, så hadde vi vært i skogen hele dagen, de stopper ikke før vi bestemmer at turen er slutt. Jeg har også hatt typisk selskapshund (bichon frise) og han var helt lik. Ikke med samme intensitet som Banzai og Ori, men skogen var det beste han visste og han var med på like lange turer hele livet. Han godtok rolige dager mye bedre enn de vi har nå, men det betyr ikke at det er det optimale livet, det betyr bare at han var avlet til å håndtere det  
    • Om det ikke bare er gamblingen som er problemet så må du gjerne forklare hva som er. Hvorfor drepe all oval / straight racing for alle mynde rasene? 
    • Dette handler tydeligvis om veldig mye mer enn en hund. Og i tillegg er det gjerne flere sider i slike historier. Hvordan har datteren din fått tak i hunden igjen gang på gang? I lovens forstand er hunden en gjenstand, og siden det er hun som har kjøpt den så er hun juridisk sett eier av hunden. MEN, dersom du kan dokumentere både at du har hatt hovedomsorgen for hunden i størstedelen av livet dens, og ansvar for alle kostnadene, så stiller du sterkt i en rettslig konflikt, om det går så langt. Hvis du også har bilder av hunden hos deg og nå hos datteren din og kan vise en vesentlig forskjell i hold så kan du sende det til mattilsynet. Du kan jo eventuelt starte med å be datteren din enten tilbakebetale utgiftene du har hatt med hunden, eller levere hunden tilbake.
    • Hei! Jeg har fått ett stort problem som gjelder min datter! Dette er en svært lang histoeie som har vart altfor lenge,ja en hel årrekke! Min datter kjøpte en hund da hun var i beg.av 20 årene! Dette gjorde hun helt på impuls,uten og tenke frem i tid,og hun kjøpte heller  ikke inn noe som helst utstyr som en hund trenger! Min datter jobbet,drev med travhester,gikk på chearleading,vanlig trening,noe som ikke innebærer og ha tid til en hund med alt det ansvaret det innebærer! Hun hadde en samboer,men han lå og sov hele dagen,når han ikke gikk på skolen,så denne stakkars valpen var jo helt overlatt til seg selv,og dem må ha mishandlet denne hunden pga.hun kom til min mor og meg da det ble slutt mellom henne og samboeren,da var hunden litt over ett år,og hunden var helt forknytt,nedkuet og bare lå! Den var også altfor tynn,noe jeg merket da jeg ga den våtfor! Den kastet seg over maten,og det gjorde den i ukevis,helt til vi så at den lå på seg litt,da spiste den litt mer sakte! Dette var hjerteskjærende,og min datter bare overlot hunden totalt til meg,og hun distanserte seg helt fra hunden,noe jeg bare var veldig glad for pga jeg fikk den opp på bena igjen,lærte den og leke,gikk turer og den knyttet seg sterkt til meg! Vi fikk ett sterkt bånd,meg og denne herlige hunden! Når min datter fikk seg kjæreste,da hadde hun plutselig hund,da tok hun hunden fra meg og flyttet fra bolig til bolig pga dem ikke bet.husleie og dem bodde også i ett kollektiv der det var forbudt med kjæledyr,så dem stengte hunden inne i ett glovarmt rom hele dagen,når dem var på jobb og trente m.m.Helt forkastelig,men det forholdet varte heldigvis ikke lenge,så jeg hadde hunden i nesten 5år,og hunden så jo på meg som eieren sin! Da min datter flyttet til oslo og skaffet seg en ny hund, det så jo jeg på som om hun frasa seg hunden jeg hadde ,så det var jeg veldig glad for! og det er helt umulig og sitte seg ned og snakke med min datter,da jeg har merket at hun har store psykopatiske tendenser! For og gjøre en kort historie lang så har "min" hund havnet i klørne på min datter igjen,og hun nekter meg og se hunden,for ikke og tenke på kor mye hunden sikkert er i savn og sorg nå! Min mor og jeg reiste der hun og nå en ny samboer bor! hunden ble så glad og hoppet i armene mine,forså og løpe ned i drosjen der min mor fortsatt satt,og hun hoppet opp på min mor og som hun også er blitt glad i ,så hoppet hun over bena til min mor og satt seg tett inntil hennes ben! Hun trodde hun skulle bli hentet stakkars!. Jeg har kontaktet Mattilsynet her i Bergen,men helt ærlig så stoler jeg ikke helt på dem,men min mor og meg kommer til og dra til oslo for og anmelde min datter for dyremishandling,og med god grunn! Vi anmelder hun til Politiet!  Vi har dsverre ikke mye bevis annet enn at hunden er blitt skinn og ben igjen,og er ikke dette kontraktsbrudd? Håper noen har ett svar el.godt råd til meg for hvordan jeg skal få hunden tilbake? Mvh. Berit
  • Nylig opprettede emner