Gå til innhold
Hundesonen.no

Spesialsøk

Recommended Posts

Vi trener spesialsøk mandag og torsdag

Vi er med i ett prosjekt som har en slutt test som mål i første omgang.

Jeg trener med alle 5 hundene mine.

Papillonene er veldig flinke. Samojedene tar litt lengre tid å trene og blir fortere frustrert. Men de er i god progresjon (2x samojed og 1 kelinspitz valp)

Hundene er delt i 2 grupper og preges for 2 nært beslektede arter.

Vi er nå i fase 2 hvor hundene blir kjent med sin lukt.

Her er noen filmsnurter etter gårsdagens økt.

(litt små slurv fra både meg og hundene..pga at jeg filmer m mobil.Spesielt på Danny.

Har litt for harde godbiter til de små).Dessuten er det en del aktivitet på gangen og rommene utenfor som påvirker dem litt.

Lille Eple er liksom bare med.. Hun er litt skvetten på lyd..spesielt metall skrammel. Men hun har også hatt god progresjon, hun også.

Film snurtene til hver av hundene :

TriAna Eple Danny CarmeLita

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sniff sniff

20140303_1355541.jpg

Ehh er det her?

20140303_1356061.jpg

HER! Best å stirre ekstra godt i tilfelle mamma ikke skjønner jeg har funnet den

20140303_1353221.jpg

• Like 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Frida det er kjempe moro.. Håper du får mulighet å prøve det.

Så moro Krelise, Det er kjempe moro å se hundene jobbe på denne måten

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er i det minste godt at Lisa gikk til skolen, og ikke forurenset miljøet ved å kjøre bil...  
    • Jeg og vokste opp med en mor som mener at kjøttet gror i kjøledisken på rema1000. Og jeg har måttet finne ut ting på "den harde måten" men har aldri seriøst vurdert å kutte ut kjøtt av den grunn, går helt andre veien heller. Har satt meg skikkelig inn i norsk landbruk på godt og vondt, lært meg å slakte dyr til eget og hunders forbruk. Dekker ikke opp nok da, så vi kjøper kjøtt.  Vi bor på landet da, så i barnehagen her lærer de om jakt og slakting. Litt avhengig av barnegruppa sammensetning og muligheter så får de være med på ganske mye. Det setter jeg veldig pris på.  Forøvrig tok passehunden en av de frittgående utekaninene våre og min første reaksjon da hun kom gående med den var å si at barnet ikke trengte se på om hun synes det var ekkelt. (Det var en ren glipp, terrieren vred seg ut av båndet når gubben skulle ta henne inn, vi lar ikke hunder jakte!) "Mamma, jeg syns det er spennende!!" Sa femåringen og da gikk vi ut for å se på mens terrieren spiste opp byttet sitt.  Så jeg tror ikke at man automatisk får færre kjøttspisere av å la dem lære og se hvor maten kommer fra i ung alder...heller kanskje tvert i mot, for de slipper det sjokket når de ikke trenger å oppdage sammenhengen mellom dyr og kjøtt som 15åringer..
    • Har hun det hele tiden eller i perioder? Merker du forskjell på hudirritasjonen etter hva du gir henne å spise? Hvis du mistenker allergi ville jeg tatt det opp med dyrlegen så dere kan finne ut hva hun eventuelt reagere på. Min har forallergi. Merket det med kløe og gjentatte soppinfeksjoner under potene
    • Oppdretter bruker det, og kjøpte en sekk etter at det jeg fikk med var tomt. Syntes det funka helt fint  
    • Nå bare slenger jeg ut masse tanker, mulig det er helt skivebom, men så får du nå gått igjennom det en gang til i verste fall. Sikker på at han knurrer fordi han er sint/redd? Altså at det ikke er bare koselyder eller lek? Har dyrlegen tatt røntgen? Jeg vil tro at mest sannsynlig vil man jo helst få reaksjoner hos en usikker hund som har vondt og som blir håndtert av fremmede på en fremmed plass, men sånn i tilfelle ikke så er det ofte bedre å gå til en fysioterapeut eller kiropraktor for å sjekke kroppen (utover sykdom, blodprøver, røntgen og slikt som dyrlegene gjør), gjerne en dyrlege som har tilleggsutdanning, men opplever at det er veldig mange flinke som ikke har vetrinærutdanning i bunn og. Og dette er jo mest for å sjekke kroppen, om hunden har vondt/spenninger og evt hvor. Deretter kan man jo med fordel ta saken tilbake til vet med feks røntgen for å sjekke videre om det finner noe som kan knyttes til feks skjelett, eller medisinsk behandling om det er betennelser e.l. Er det tatt blodprøver? Mye som kan feile innvendig og som kan sette en demper på humøret. Magetrøbbel feks og sikkert mye annet. Syn og hørsel burde absolutt testes om det ikke er gjort. Om de ikke er som de skal så kan jo det fort bli litt vanskelig eller frustrerende for hunden, og evt skremmende.  

Hvordan er stressnivået sånn generelt? Ute er han sikkert litt stressa? Men inne? Greier han å roe seg ned fint der? Eller er han mye våken og tramper rundt? Peser? Syter? Eller slikt?

Finnes det ikke noen kurs i nærheten med flinke instruktører ? Evt noen som tilbyr privattimer? Ofte kan det være en del å hente bare på å endre samspillet mellom hund og fører, og slikt sees jo best av andre enn oss selv. I tillegg til at det er kjekt å få litt ny input og nye tilnærminger, og kanskje bare godt å ha noen "på laget" en liten stund som (forhåpentligvis) ser muligheter.  
  • Nylig opprettede emner