Gå til innhold
Hundesonen.no

Ingvilds 1. mars i Berlin


Ingvild
 Share

Recommended Posts

Det ble ikke nøyaktig hver time, men sånn omtrent i alle fall! En trivelig dag i vårlige Berlin. :ahappy:

Litt over midnatt satt vi på en belgisk bar.

12922799894_7d8809885f_c.jpg
Ti på ett - fremdeles på den belgiske baren og drikker rare øltyper mens vi snakker med et par tyskere.
12922495463_d27be4962d_c.jpg
Den ene bartenderen lignet på en vi kjenner, så venninna mi insisterte på at vi måtte få ta bilde med dem. Ti over halv to ble derfor dette halvkleine bak-baren-bildet tatt.
12922805824_6479596a67_c.jpg
Sånn rundt halv fire-tiden dro vi hjem igjen, etter å ha vært på et utested hvor vi plutselig var en del av et utdrikningslag med noen engelske karer.
12922501353_7db4fbb4dc_c.jpg
Ti over ni: God morgen! Vi delte rom med han på bildet som slapp høye fiser, en italiener som luktet stramt av manneparfyme, en kar som snorket høyt om natta og en gammel tysk gubbe som ikke snakket et eneste ord engelsk (men som utbrøt "ah, Breivik!" da vi sa vi var fra Norwegen :huh: ) og som spiste sardiner til frokost på rommet hver dag. Herlig med hostelliv. :P
12922396555_d88762d2b1_c.jpg
Klokka ti - frokost og planlegging av dagen. Bagel. :heart:
12922504733_954aab9b41_c.jpg
Ute og rusler i halv elleve-tiden.
12922400375_94f0a19eb4_c.jpg
Enda et ruslebilde, med tv-tårnet i bakgrunnen og to jenter som sitter på et biltak i forgrunnen.
12922507813_ab8a342371_c.jpg
Vintage-shopping. Lot akkurat denne kåpa bli igjen i butikken, da.
12922403015_2c93b4a05f_c.jpg
Sånn rundt halv to var det på tide med litt forfriskninger!
12922815824_83568f3fa1_c.jpg
Nytt og gammelt på Alexanderplatz.
12922817274_20db7d00a7_c.jpg
Vi satte oss på en buss for å se litt mer av byen, her Tiergarten.
12922407025_33f600229c_c.jpg
Shopping på Kü'damm
12922514693_25533a3809_c.jpg
Så var det på tide med en liten matbit igjen - currybratwurst og pommes frites med drøye mengder ketchup og majones.
12922820664_7a50b6847e_c.jpg
Tilbake på hostelet og tar en titt på noe av dagens kjøp. Ulljakka er norsk og håndstrikket, og den fikk jeg kjøpt for bare 25 euro. :o Fin!
12922410985_13cbbeb04b_c.jpg
Så legger vi oss nedpå litt, men våkner i åttetiden og begynner å gjøre oss klar for å ta turen ut igjen.
12922518713_baf15393a5_c.jpg
Vi satte oss på en italiensk restaurant som var stor og stappfull og veldig stemningsfull. Tok litt tid før vi fikk maten, men det var verdt det. I mellomtiden rakk vi å få ned en øl hver.
12922413815_3a3ef03364_c.jpg
Endelig pizza. Nam!
12922415055_3ff4947c98_c.jpg
Fant en tysk kjekkas
12922416395_e8b3186b70_c.jpg
Øl og kortspill
12922417485_6c5dc74481_c.jpg
Litt slitne etter kvelden før, så vi dro hjem og la oss rundt ett. Lørdagens siste bilde blir av en Campari orange som jeg drakk på en knøttliten, koselig bar.
12922418705_c57b459da1_c.jpg
  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye spennende dere fikk gjort :ahappy: Og mye kult dere kjøpte! Hva er den kattetingen med enhjørningshorn? :lol:

Den kattetingen ser ut som katteenhjørningshorn som man tar på katta?

Isåfall vil jeg og ha :sleep:

Morsom og spennende dag! :D

Ja! Et oppblåsbart katteenhjørningshorn. Det blir gave til søsteren min og svogeren min, som langtidspasser en svær, feit og gammel kastrert hannkatt. Han kommer til å hate det. :lol:

Kult med utenlandsEFIT! :D

:D

Berlin er en temmelig herlig by å være i, altså. :ahappy:

Imponert over bar til halv fire og opp kl ni! Blir kanskje sånn når man deler rom med fisere og sardinspisere :D

Haha! Måtte jo utnytte tiden når vi først var der. :) Vi sov til sammen ca. 15 timer på tre netter. Helt om natta, helt om dagen!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ut som om dere hadde en kjekk dag! :) Har lenge hatt lyst til å besøke Berlin, men kjenner at jeg har blitt for gammel/prippen/fin på det for å bo på hostel og dele rom med fremmede. :lol:

Haha! Hostel funker fint når man bare er innom der for å sove. :) Hostelet vi bodde på var egentlig veldig ålreit, men det var forbausende mange gamle folk der (sånn femti-seksti-åringer) og til og med en barnefamilie. Velger nok et annet hostel neste gang jeg drar dit, hvor det kanskje er litt mer ungdommelig miljø. :P Men om man er en familie som drar kan man jo leie et helt rom for seg selv, og da blir det jo et rimelig alternativ til hotell.

Men uansett! Kom deg til Berlin. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye dere fikk gjort på en dag! Sov dere egentlig i det hele tatt? :lol:

Hostell er rare greier, har bodd på det en gang og jeg vet ikke om jeg skal gjøre det igjen :P

Red: Så lenger opp at dere ikke hadde sovet så mye :)

Har også bodd på hostel en gang, men vi hadde nå hvertfall eget soverom :P men delte bad og kjøkken med to andre rom.

Ser ut som dere koste dere i Berlin da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde eget rom vi også, men jeg synes det ble litt for oppå andre folk :P

Ikke førstevalget mitt heller altså. Foretrekker eget bad :P

Holdte på å dø litt når vi kom dit, men etter én natt var det ikke så ille lengre.

Vandt til litt andre standarder :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende dag dere hadde, Berlin så veldig spennende ut :)

MEN jeg tror ikke jeg hadde klart å bo på hostel og på rom med så mange ukjente og spesielt ukjente menn...er nok jeg som kanskje er litt prippen ;)

Det "kattehornet" var hysterisk morsomt, ser for meg gamle puse dronningen til mammaen min gå rundt med en sånn, det hadde blitt streik og sure miner lenge :P katter.... :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende dag dere hadde, Berlin så veldig spennende ut :)

MEN jeg tror ikke jeg hadde klart å bo på hostel og på rom med så mange ukjente og spesielt ukjente menn...er nok jeg som kanskje er litt prippen ;)

Det "kattehornet" var hysterisk morsomt, ser for meg gamle puse dronningen til mammaen min gå rundt med en sånn, det hadde blitt streik og sure miner lenge :P katter.... :blink:

Sov første gangen på hostel da jeg var ti. :P Da leide vi et rom for oss selv da, så det var bare oss i familien som sov på samme rom. Jeg kommer neppe til å ligge på hostel når jeg reiser på ferie som sekstiåring, men for en ung student med beskjeden økonomi er det helt genialt og veldig ålreit. :) Og for barnefamilier for den saks skyld. Vi hadde aldri kommet oss til Paris den gangen jeg var ti om vi skulle bodd på hotell med pappas stipendiatlønn og mammas 60%-lønn. ;) Reiser ikke på storbyferie for å bo flott, det er mye bedre å komme seg ut og oppleve byen! Sove får man da til uansett. Folk er for det meste greie og relativt stille. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sov første gangen på hostel da jeg var ti. :P Da leide vi et rom for oss selv da, så det var bare oss i familien som sov på samme rom. Jeg kommer neppe til å ligge på hostel når jeg reiser på ferie som sekstiåring, men for en ung student med beskjeden økonomi er det helt genialt og veldig ålreit. :) Og for barnefamilier for den saks skyld. Vi hadde aldri kommet oss til Paris den gangen jeg var ti om vi skulle bodd på hotell med pappas stipendiatlønn og mammas 60%-lønn. ;) Reiser ikke på storbyferie for å bo flott, det er mye bedre å komme seg ut og oppleve byen! Sove får man da til uansett. Folk er for det meste greie og relativt stille. :)

Bare jeg som aldri har gjort det som gjør meg skeptisk ;)

Kusinen min dro til London alene og bodde på et hostel, hun var veldig fornøyd og følte seg ikke usikker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...