Gå til innhold
Hundesonen.no

Sirkus Samurais 1. mars-EFIT


SandyEyeCandy
 Share

Recommended Posts

Det er så hyggelig når EFIT for en gangs skyld faller på en fridag!

Kl 09: Aiko og jeg koser. Imouto holdes på armlengdes avstand så trollbolla og jeg får litt tid for oss sjøl.

75059947-D415-476A-97EC-4C5FAC743572_zps

Kl 10: Jeg lager hundegodis av kyllingkjøttdeig, litt kyllingvom, knust hundekjeks, knust tørrfôr og knuste godbiter. Det stinker som innsiden av en kumage, men de det er ment for venter entusiastisk:

F10CE8A7-6245-40F2-931A-5CE7D45E41BD_zps

Kl 11: Vi er ute i hagen, og jeg knertmonstersikrer gjerdet. (Det hjalp ikke. Dagen etter hadde hun bevega seg videre til et annet område av hagen og var på nytt på tokt i nabolaget. Så nå har jeg brukt nesten to timer ute i mørket med å tette igjen, og skal gå til innkjøp av løpestreng):

0FE89A61-74B6-440F-9521-CF945C8B63F0_zps

Kl 12: Jeg driver med skrelling:

11941659-582A-4E7D-807C-B84B57E3EF67_zps

Kl 13: Jeg aner fortsatt ingenting om at innsatsen min med sikring er fånyttes, så jeg hviler litt på prematur laurbær med "Bones":

B81E8A3F-2AC6-4BCE-AFC4-BF537154813D_zps

Kl 14: Jeg sier "bare eeeen episode til". Aiko sier "wattever". Imouto er full av lengsler:

552B2851-D52A-4391-BAD3-ECEB32CB5976_zps

Kl 15: Vi er på tur. Jentene sjekker vannstanden i elva:

6F162B2A-D4E3-4DEC-A844-A3933E667C8D_zps

Kl 16: Vi er fortsatt på tur. Jeg er bevæpna med det nystekte godterier, og knertisen er lessa ned med kløv, sånn at hun kan gå løs på flate områder og fortsatt få løpt fra seg. Dritsøt og begeistra!

8C4F6FC8-D8AA-4B07-869F-D6EC7226B194_zps

Kl 17: Vi har akkurat kommet hjem, og jeg prøver meg noe bakstverk for å bli kvitt stanken fra hundegodisprosjektet tidligere. Dessverre har jeg omtrent ikke ingredienser, men nøden lære naken kvinne å vinne, så dette er ca 50/50 mel og sukker, to poser gjær og vann. Klæsja sammen med enda mer sukker og med smør og kanel. Smakte utsøkt, ga god lukt og et deilig pelsbelegg på tenna:

12761a74350cf336aa41b1adf7a8d24b_zps7be6

Kl 18 glemte jeg. Holder en knapp på Bones.

Kl 19: Jeg planlegger litt nye armbånd:

23FCEADA-2BCF-4A67-8B05-56CCF51D0F23_zps

Kl 20: Imouto og jeg koser:

766850C4-3550-472A-9331-8950796689E6_zps

Kl 21: Jeg lager middag, vi deler på alt i Sirkus Samurai:

80BA4F03-D289-4CDF-A864-295E174355EB_zps

Kl 22: Vi driver og skal avslutte for kvelden, og Aiko prøver å gjøre seg usynlig for å slippe å gå ut og tisse:

C3C5153A-946C-467E-B57F-725B31393A0F_zps

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go'jentene det :wub: Aiko minner meg bare så om Kiri til tider!

Og så kom jeg plutselig på en ting. Du er sikker på at den der frøkna graver seg igjennom hver gang? Tante Kiri klatrer jo 1,80m gjerde så lett som bare det (på 2 m gidder hun ikke å prøve lenger) :innocent:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil de heller ha humanoid-food eller er det matvegring? :P

De liker godt pizzaskorpene mine, og får selvsagt alt avskjed fra laks og kylling, men nå om dagen må jeg innrømme at jeg er skikkelig fornøyd med spisinga, spesielt på hun lille litt aktive. :)

Blir mer og mer forelska i jentene dine jeg :wub: Får bare lyst til å begrave meg i pelsen og koooooose :heart:

Jeg forstår begeistringa, men akkurat i disse dager vil jeg ikke akkurat anbefale sånn dypping av fjes, for da kommer du opp igjen med "skjegg" i hele trynet. :D Phøy!

Åh herlig fridag da. Og jeg flirer meg ihjel av utbrytinga til Knertemonsteret :lol: Kasko hilser og sier at gjerder er djevelens verk, og er til for å forseres. :aww:

Jeg er bare så glad hun ikke hopper over...

Go'jentene det :wub: Aiko minner meg bare så om Kiri til tider!

Og så kom jeg plutselig på en ting. Du er sikker på at den der frøkna graver seg igjennom hver gang? Tante Kiri klatrer jo 1,80m gjerde så lett som bare det (på 2 m gidder hun ikke å prøve lenger) :innocent:

Jupp, hun graver. Hun er nemlig ganske avslørende kjempemøkkete på høyresiden hver gang, og jeg kan se tydelige (nå som jeg har vett på å leite) steder hvor hun har klemt seg ut. Jeg krysser fingra for at hun aldri innser hvor lett hun kunne kommet seg over, for med den krafta og balansen trenger hun ikke egentlig særlig tilløp engang for å komme seg over. Det blir løpestreng...
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er ikke bare jeg som bare skal se eeeen til :lol:De hundene der eeer så fine, (garantert et dumt spørsmål) men hvordan ser man forskjell på så like hunder? :icon_redface:

Det er jo som med alle andre raser, for oss som lever med shibaer er det jo helt umulig å IKKE se forskjell. :) Det er for meg helt umulig å skille på ensfarga hunder fra raser jeg ikke kjenner, som flat, japansk spisshund og groenendal, mens ensfarga hunder som kelpier er lette å se forskjell på, fordi der kjenner jeg så mange individer.

Shibaer har forskjellig størrelse (bare se på bildet av mine to ute på tur på jordet, hvor mye større Aiko med halsbånd er ift Imouto med kløv. Der skiller det tre kg og sikkert 5 cm i høyden), forskjellig ørestilling, forskjellig farge, forskjellig uttrykk, ulik maske (noen er hvitere enn andre, noen har mørkt neseparti osv), ikke minst svært ulike haler. Jeg pleier å vise folk som kommer til meg forskjellene på mine to, og etter det er det aldri noen tvil. Men de oppfører seg veldig ulikt også, da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo som med alle andre raser, for oss som lever med shibaer er det jo helt umulig å IKKE se forskjell. :) Det er for meg helt umulig å skille på ensfarga hunder fra raser jeg ikke kjenner, som flat, japansk spisshund og groenendal, mens ensfarga hunder som kelpier er lette å se forskjell på, fordi der kjenner jeg så mange individer.

Shibaer har forskjellig størrelse (bare se på bildet av mine to ute på tur på jordet, hvor mye større Aiko med halsbånd er ift Imouto med kløv. Der skiller det tre kg og sikkert 5 cm i høyden), forskjellig ørestilling, forskjellig farge, forskjellig uttrykk, ulik maske (noen er hvitere enn andre, noen har mørkt neseparti osv), ikke minst svært ulike haler. Jeg pleier å vise folk som kommer til meg forskjellene på mine to, og etter det er det aldri noen tvil. Men de oppfører seg veldig ulikt også, da. :)

:lol: Derfor jeg sa dumt spml, hehe. Jeg kommer jo fra "hesteverdenen" hvor avtegn og farge spiller en større rolle. Men jeg syntes det er så mye lettere å se kroppslige forskjeller på en fjording enn en shiba :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...