Gå til innhold
Hundesonen.no

Efit i multitasking hjemmet...


tm100021
 Share

Recommended Posts

Blir endel multitasking når man er alene med 2 unger og 5 bikkjer mer eller mindre hele tiden, med en mann som er hjemme noen uker innimellom...

Begynte igår natt, det var den 1 ;) Jeg satt og leste på nettet, med hundene "mine" rundt meg. Lyra og Ivy lå på rommet til ungene og sov.

1779841_10152202622245256_1203263603_n.j

En time senere bestemte jeg meg for legge tid, og hadde ikke flyttet på meg.. Hundene hadde omrokkert litt på sofaen/gulvet og var VELDIG klare for sengen :)

1798267_10152202622100256_1010153251_n.j

Våkner på morgenen av at Sophia våknet før meg, og klarte å få opp trappegrinden, og på en eller annen måte klarte å stille ned trappen få med seg Arya og Lyra. Fml! Oboy pakken var full. Og hun hadde tømt det ut i et glass til seg selv og strødd resten i hundeskåler på gulvet! JIPPI. Ikke nok med det, hun hadde åpnet kjøleskapet og tømt ALT vi hadde av pålegg til bikkjene, itillegg til polarbrødet mitt. Atte er det mulig :( Ser dere den posen foran oboy pakker? Det er hundekjeks. Som jeg har kjøpt til henne så hun kan gi til hundene når hun vil gi dem noe godt. DEN står selvsagt urørt. Mens kjøleskapet er tomt :huh:

1661871_10152202621850256_1520382173_n.j

Vasket hundeskåler for oboy og tømmer oppvaskmaskinen.1621893_10152202621645256_1007576467_n.j

Skal perle sammen med Sophia, Jaran sover utslitt etter alt på morgenen :P Mens Sophia perler så ordner jeg til det som skal til vask, den store hundeteppevaskehelgen! Vi har utrolig mye hundetepper og de er alltid utrolig skitne :P Etter det så var det støvsuging og vasking av alle gulvet i heimen, mens jeg fikk kjeft av Sophia for å ødelegge konsentrasjonen hennes til å perle ved å bråke sånn med støvsugeren :lol:

1800470_10152202621455256_1592466299_n.j

Mens S perlet og jeg vasket synes jeg Arya er mistenkelig stille. Jeg har nettopp bygget et skoskap, og tror dere ikke hun skjønte hvor lett det var å åpne den og ta ut skoen.... Ser veldig uskyldig ut... Er det rart hun og Sophia er partners in crime!

1898002_10152202620540256_376774140_n.jp

En time senere er det tid for straffen :P Gjengen var lite fornøyd med kollektiv straff altså :aww:

1924494_10152202620420256_1135198399_n.j

Janka kommer, hun hjelper meg med mating av Jaran mens jeg fikser det siste for litt hundetrening. Og selvsagt en kaffekopp først :)

1743521_10152201817345256_1853099323_n.j

Malle er ikke særlig fornøyd med sin midlertidig bopel!

1623693_10152202619105256_1892496651_n.j

Det ble en kort trening. Ungene var slitne, men var greit å få sjekket ut treningsområde. Sophia synes det var utrolig morsomt å få holde på med Oliver, men bare hun som skulle ;) Mamma må ikke si noe.. Starter tidlig det der.

1920549_10152202084080256_515611554_n.jp

På vei hjem. Jeg og Janka sitter litt :|:icon_confused: Over alt Sophia sier.

1982354_10152202620990256_924146720_n.jp

Stoppet innom butikken på vei til trening, og nå var det å pakke ut av bilen etter at ungene var i seng og sov.

1800236_10152202620080256_575134208_n.jp

Tid for litt mat, for store og små firbente :) Duste Arya måtte flytte på hode og ødelegge bilde! Katten er ikke så godt trent :lol:

1900106_10152202620860256_1966687563_n.j

Mat tid for meg... Enn om litt sent.

1969297_10152202620275256_1145497073_n.j

Oliver blir mishandlet. Som om straffen tidligere på dagen ikke var nok liksom! "Save me someone..."

Vil dere vite en funfact til? Jeg har et hundebadekar. Som jeg betalte over 3000 kr for. Som er fylt med skittentøy istedenfor å bli brukt som hundebadekar :lol: DET må være den dyreste skittentøyskurven jeg har investert i :aww::fish::thumbsdown:

1621970_10152202620615256_1308515660_n.j

Mens Oliver halvtørker så har jeg satt meg ned med ny kopp kaffe etter å ha ryddet kjøkkenet, ser på CSI og innser at når telysene begynner å slukkes er det tid for seng... Tar børsting, blåsing og klipping av Oliver imorgen formiddag :) Duken trenger litt stryking gitt, men det får bli et annet livs tid :lol:

1505501_10152202644915256_1427722407_n.j

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en dag :lol::blink:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Gawd, du er awesome!

Hehe, det er like greit å holde det aktivt når det kreative barnet ikke har barnehage, for å si det sånn :lol:

Fantastisk :). Jeg elsker forresten å se at den duken er krøllete... "Hun ER normal, after all" :D.

Jeg HATER klesvask og stryking av tøy. For meg er det såå bortkastet tid :lol:

Har du et gear vi andre mangler? Du er sonens supermamma! Ja, det at ikke alt er så perfekt hele tiden, gjør det enda mer supert :heart:

:heart::icon_cry: Blir rørt over fine ordene jeg!

Med en unge og 2 kaniner får jeg gjort mindre på en dag :|

Sophia er så fantastisk! Født hundemenneske!

Ja hun er så glad i det. Har ikke så god konsentrasjon enda selvsagt, men hun synes det er så morsomt! Tankene om en Sheltie som er enklere for henne kommer nærmere :)

Du får til så mye du! Flink du er :)

Haha, må le av Sophia. Hunder vil jo heller ha Oboy enn hundekjeks :lol:

Ja :| Oboy liksom. Hun ble kjempelei seg når hun innså at jeg IKKE kom til å kjøpe ny "sjokolademelkpakke" nå som hun hadde tømt den nye, så ble ikke noe sjokomelk i helgen :P:lol:

Håper min søte lille blir bittelitt mindre kreativ en Sophia :lol: Men det ER utrolig gøy å lese om alt hun finner på. :lol:

:lol: Sånn i etterkant kan jeg humre av det, men har nærmest lyst til å grine når jeg står oppi det, for det skjer ting heeele tiden og hver gang hun kjeder seg! Sånn som da hun tømte 6000 perler på gulvet fordi hun skulle sortere dem...

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sophia er en gjeterhund i menneskeform :P "Ikke noe å gjøre? Nei da skaper vi noe å gjøre! :D"

Helt utrolig hvor mye du får presset inn i en dag :super::bow::superhero: I går var jeg på jobb, lagde middag og lå i senga liksom :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sagt det før og sier det igjen, barna dine er så heldige som har deg. Virkelig supermamma som andre sier her. Har flere ganger tenkt "når jeg blir stor vil jeg bli som Lill", for du får alt bare til å virke så fantastisk og virkelig på en gang :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! En blue merle Sheltie må Sophia ha! :D

Njaa, jeg har enda til gode å se en skikkelig FIN BM sheltie nemlig! Men farge spiller egentlig ingen rolle, det aller viktigste er inne i hode, er så mange tullete shelties :P Vil ikke at tulleting skal måtte være en prioriterting istedenfor at den kan kose seg med oss og Sophia i det de velger å prøve ut!

For en utrolig herlig EFIT-tråd, Lill. :D Du er sørenmeg effektiv og har system i bedriften A/S Lill & compani. :wub:

Men det bildet av martyren i dusjen da. :lol: Det overgår jo omtrent bildene av Willy (til Siri) i snøen.

Han synes jeg virkelig var fæl da :lol: Så på meg med sørgende øyne lenge :lol: Jo mer jeg gjør, jo mindre blir det på meg å gjøre :lol:

Sophia er en gjeterhund i menneskeform :P "Ikke noe å gjøre? Nei da skaper vi noe å gjøre! :D"

Helt utrolig hvor mye du får presset inn i en dag :super::bow::superhero: I går var jeg på jobb, lagde middag og lå i senga liksom :P

HAHAHA! Fantastisk spot on beskrivelse! :lol:

Sånn var dagene mine før jeg fikk barn. Jeg gleder meg til mannen min kommer hjem til uken, så skal jeg gjøre det samme :lol:

Du er sånn superwomen. Imponert. :)

Effektiv er du ihvertfall!

Tusen takk :ahappy:

Har sagt det før og sier det igjen, barna dine er så heldige som har deg. Virkelig supermamma som andre sier her. Har flere ganger tenkt "når jeg blir stor vil jeg bli som Lill", for du får alt bare til å virke så fantastisk og virkelig på en gang :D

:heart::flowers: Tusen takk :)

LOL, jeg lo av Sophia som ikke rørte hundekjeksene. :P

Du vet. Viktig å spare de til senere anledning. Hvorfor ta det hun har lov til å ta, og ikke ha noe igjen til senere når hun kan ta det hun ikke har lov til og fortsatt ha det der igjen til senere :P Eller noe sånt noe. Forklarte hun meg :| Med et smil som om det er det mest naturlige i verden.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig å få et innblikk i dagen din og jeg skulle ønske at jeg klarte å få unna bare en brøkdel av alt du klarer! Sophia er herlig!

Men du, mine duker har også sånn fasong som dine :aww: Den ligger på bordet, godt nok :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig å få et innblikk i dagen din og jeg skulle ønske at jeg klarte å få unna bare en brøkdel av alt du klarer! Sophia er herlig!

Men du, mine duker har også sånn fasong som dine :aww: Den ligger på bordet, godt nok :aww:

Det jeg også tenker. Jeg har faktisk en duk på bordet, det får holde.

Og så det er sagt så er jeg definitivt ikke like effektiv hver dag.. DET hadde vært noe det :P

Jeg føler neste EFIT bør inneholde en hel rekke eksempler på hva Sophia sier. :aww:

God ide til neste gang. Hun sier så utrolig mye rart! :lol:

Bare si fra hvis du blir lei av den korthåra saken ;). Hun er VAKKER!

Tror jeg hadde blitt separert om det hadde skjedd :lol: Hun er ikke på samme nivå som Lyra, men hun er visstnok en av de "spesielle" for han :P Sikkert fordi hun trekker mot han når han er hjemme, traitor dog as !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg hadde blitt separert om det hadde skjedd :lol: Hun er ikke på samme nivå som Lyra, men hun er visstnok en av de "spesielle" for han :P Sikkert fordi hun trekker mot han når han er hjemme, traitor dog as !

Hihi :P hunder er sære !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...