Gå til innhold
Hundesonen.no

Nordhordalandshallen, Knarvik 1-2. mars 2014


Gjest
 Share

Recommended Posts

Gratulerer :D

Tidi ble BIR og BIG 3 :D Kjempe debut! Dommeren var herlig. Men vi trenger litt mer trening :aww:

7.5 months old puppy. Lovely outline. Typically head. Good bite. Nice reach of neck. Good shoulders, nice firm front. Body needs to mature. Good power rear end. Well presented. Nice free movement. Very promesing.

12857874885_35059f2478.jpg

Blondie fikk sin første Very good! Hun var for feit, og det vet jeg. Så jeg er fornøyd mtp utstillingverdens fremtid at det ble trukket ned for.

8.5 år gammel. Litt stor og kraftig. Litt tung, kraftig hode som kunne vært mer feminint. Korrekt bitt, bra øyne og ører. Tilstrekkelig lengde på hals. Velvinklet. Kraftig utviklet bryst. Bra hale. Rikelig pels med god struktur. Beveger med godt steg, men tungt. Herlig temperament.

Vi fikk ihvertfall at pelsen hennes er godkjent for utstilling, så nå skal hun slankes :aww: Så kommer vi sterkere tilbake!

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye alle sammen! :D

Vi har hatt en kjempekoselig dag i hyggelig selskap. Jolie ble også BIR (i beinhard konkurranse med seg selv :D ).

"Superb outline. Nice expressive head. Good earset. Good, clean muzzle. Good bite. Nice rise of neck. Correct shoulders. Good front. Well up on feet. Would prefer slightly bigger body. Nice spring of ribs. Good shaped croup. Nice tailset. Powerful rear end. Lovely driving movement. Good bone. Excellent presentation."

Han sa han ville ha litt større kropp (jeg lurer på om han mener mer muskuløs og ferdig, jeg fikk ihvertfall et "aha" da han spurte om alder og jeg sa 2 1/2), men sa at hun var jo bare så "pretty" at det var lett å tilgi... Og sånt gjør jo et "mammahjerte" litt ekstra glad...:ahappy:

Dommer var Stephen Hourihan.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye alle sammen! :D

Vi har hatt en kjempekoselig dag i hyggelig selskap. Jolie ble også BIR (i beinhard konkurranse med seg selv :D ).

"Superb outline. Nice expressive head. Good earset. Good, clean muzzle. Good bite. Nice rise of neck. Correct shoulders. Good front. Well up on feet. Would prefer slightly bigger body. Nice spring of ribs. Good shaped croup. Nice tailset. Powerful rear end. Lovely driving movement. Good bone. Excellent presentation."

Han sa han ville ha litt større kropp (jeg lurer på om han mener mer muskuløs og ferdig, jeg fikk ihvertfall et "aha" da han spurte om alder og jeg sa 2 1/2), men sa at hun var jo bare så "pretty" at det var lett å tilgi... Og sånt gjør jo et "mammahjerte" litt ekstra glad...:ahappy:

Dommer var Stephen Hourihan.

Fikk tatt er bilde av henne når dere var i gruppebedømningen (:

post-12267-1393715630,1229_thumb.jpg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tatt er bilde av henne når dere var i gruppebedømningen (:

attachicon.gifImageUploadedByTapatalk1393715626.113856.jpg

Ååh, fjollebolle røytedyret mitt jo! Tusen takk :ahappy:

Og du skulle jo sagt det var deg! Jeg er jo så håpløst stresset på utstillinger at jeg knappast ser en meter foran meg, men jeg syns jo det var noe kjent med deg *litt flau*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, fjollebolle røytedyret mitt jo! Tusen takk :ahappy:

Og du skulle jo sagt det var deg! Jeg er jo så håpløst stresset på utstillinger at jeg knappast ser en meter foran meg, men jeg syns jo det var noe kjent med deg nemlig *litt flau*.

Dere plasserte dere helt perfekt slik at jeg fikk et helprofils bilde av henne :D

Jeg er nok altfor sjenert til å si noe xD så jeg turte ikke heeelt ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere plasserte dere helt perfekt slik at jeg fikk et helprofils bilde av henne :D

Jeg er nok altfor sjenert til å si noe xD så jeg turte ikke heeelt ;p

Hihi, jeg er ikke så veldig skummel (bare stresset, og bare inni hallen *lol*). Men da vet jeg ihvertfall det til neste gang, så skal jeg heller hilse først haha.

Og takk igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, jeg er ikke så veldig skummel (bare stresset, og bare inni hallen *lol*). Men da vet jeg ihvertfall det til neste gang, så skal jeg heller hilse først haha.

Og takk igjen!

Skjønner stresset altså! Jeg hadde nok vært det jeg og!

Ingen problem! Må sikle på noen terver til jeg får min egen :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke 14 mnd jypling stilte i juniorklassen. Trivelig dommer og fin krtikk, men skulle gjerne hatt en forklaring på hvorfor han holdt igjen ck når han ellers skrøt sånn. Antakeligvis grunnet alder ettersom ingen av juniorene i ringen (så vidt jeg vet) fikk ck. Men hadde vært greit å vite :)

Senere på dagen stilte jeg en herlig boston tispe i junior klasse. Et nytt og hyggelig bekjentskap, selv om dommeren ikke likte henne så godt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arthur ble BIR (i hard konkurranse med seg selv) med følgende veldig fine kritikk:

"7 months old, nicely prop outline. Overall strong powerful dog. Lovely dark head and eyes, correct bite. Good front, good powerful legs. Nicely angled in rear end, good strong stride. Very promesing!"

Dommer: Stephen Hourihan

Superstolt mamma :wub:

Gruppefinalen gikk rævva, og vi fikk ingen plassering.

Men jeg er kjempefornøyd med vår debut, og superstolt av lille gullet mitt som var helt utslitt på slutten :D

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde vår utstillingsdebut i dag! Meesha ble BIR og BIG1, i knallhard konkurranse med seg selv begge gangene :D Dommer var Lisbeth Campbell (herlig dame!). Uplassert i show, da var han sliiiiten (sov på fanget til sambo mellom gruppe og show). Han gikk fint, men ormet da vi stod stille og ville ikke stå særlig pent. Men who cares! Jeg er dritstolt og kjempeglad :D

Penny fikk excellent, og nr 3 i juniorklassen. Superfornøyd med å få rød, når over halvparten røk ut med blå :P

Hæ, var Penny der???

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde vår utstillingsdebut i dag! Meesha ble BIR og BIG1, i knallhard konkurranse med seg selv begge gangene :D Dommer var Lisbeth Campbell (herlig dame!). Uplassert i show, da var han sliiiiten (sov på fanget til sambo mellom gruppe og show). Han gikk fint, men ormet da vi stod stille og ville ikke stå særlig pent. Men who cares! Jeg er dritstolt og kjempeglad :D

Hæ, var Penny der???

Hvordan var kritikken da? :D Gratulerer :D

Var det gøy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan var kritikken da? :D Gratulerer :D

Var det gøy?

"Hanne av meget god type. Fint hode, men ønsker mer underkjeve. Flott uttrykk. Noe steil skulder og front. God kropp. Sterke poter. Fine bakbensvinkler. Tiltalende vesen."

Dødsfornøyd med den, skulder, front og underkjeve kommer vel som han vokser, tenker jeg :D

Det var kjempegøy! Jeg holdt på å pisse meg ut av nervøsitet, skalv som et aspeløv, før vi skulle inn første gang. Sa til dommeren at dette var den første utstillingen til både meg og Meesha og at jeg var veldig nervøs, hun trøstet litt og var superbehjelpelig. Ga litt tips til føring og sånn. Før BIG og BIS var jeg ikke nervøs i det hele tatt, da var det bare gøy, jeg tror aldri jeg har vært så rak i ryggen før som da jeg fikk vise verdens fineste whipsegutt som er MIN frem for alle de menneskene :D Og Meesha var eksemplarisk fra start til slutt!

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en dag!

Era (mor til "valpene" mine) ble 2. Btk og tok reserveCertet kun slått av sin datter Vims som ble 1 BTK med CERT og ble BIM! Og Gentle ( sønn av Era og bror til Vims) ble 1BHK CERT BIR BIG og BIS 3!!!

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hanne av meget god type. Fint hode, men ønsker mer underkjeve. Flott uttrykk. Noe steil skulder og front. God kropp. Sterke poter. Fine bakbensvinkler. Tiltalende vesen."

Dødsfornøyd med den, skulder, front og underkjeve kommer vel som han vokser, tenker jeg :D

Det var kjempegøy! Jeg holdt på å pisse meg ut av nervøsitet, skalv som et aspeløv, før vi skulle inn første gang. Sa til dommeren at dette var den første utstillingen til både meg og Meesha og at jeg var veldig nervøs, hun trøstet litt og var superbehjelpelig. Ga litt tips til føring og sånn. Før BIG og BIS var jeg ikke nervøs i det hele tatt, da var det bare gøy, jeg tror aldri jeg har vært så rak i ryggen før som da jeg fikk vise verdens fineste whipsegutt som er MIN frem for alle de menneskene :D Og Meesha var eksemplarisk fra start til slutt!

Gratulerer så mye! Jeg så etter dere, men så dere ikke. Så irriterende. Vet bare sånn halvveis hvordan du ser ut da. :P Fikk ikke med meg valpeklassen da, der hadde jeg nok sett deg. :P

Penny stilte i unghundklasse :)

Fin kritikk, alle kritikkene jeg leste i dag hadde noe med steil front :P Penny hadde både steil overarm, og gode vinkler fremme.

"Tispe av meget god type. Vakkert hode og utrykk. Litt stor. God hals. Noe steil overarm. Sterke mellomhender og poter. Flotte kroppsproporsjoner. Fine vinkler og bra bevegelser. Tiltalende helhet."

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...