Gå til innhold
Hundesonen.no

Biltema?


banan_
 Share

Recommended Posts

Var nettopp innom biltema. Kjøpe klebebandasje (9kr på hesteavdelingen), sporline (de er faktisk ikke så verst!!, to baller med tau og tre tennisballer. Testa en tennisball på et jorde etterpå, og det var to kast, så var den tygd i stykker. Men men :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De vanlige, sorte kobbelene de selger der er avsindig dårlig kvalitet på. Anbefales ikke. Ryker når det passer dårligst.

Vi har har den kobbelet til Leo også, 18 kg, og vårt har holdt i et par år nå, like fint enda selvom det brukes nesten daglig

Dét tviler jeg ikke på

Posted Images

Var nettopp innom biltema. Kjøpe klebebandasje (9kr på hesteavdelingen), sporline (de er faktisk ikke så verst!, to baller med tau og tre tennisballer. Testa en tennisball på et jorde etterpå, og det var to kast, så var den tygd i stykker. Men men :)

Sporlinene er knallbra de. Takk for tips om bandasje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte først bur på en "ordentlig" dyrebutikk, 1399,- Senere kjøpte vi samme buret på Europris til 399,- Vel vel, gullet kan jo kjøpes for dyrt. Har derfor senere kjøpt det meste fra europris/biltema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte først bur på en "ordentlig" dyrebutikk, 1399,- Senere kjøpte vi samme buret på Europris til 399,- Vel vel, gullet kan jo kjøpes for dyrt. Har derfor senere kjøpt det meste fra europris/biltema.

Ja, så lenge det ikke er snakk om bilbur så har Europris, Biltema og Plantasjen mye billig. Plantasjen har vel også begynt å forhandle Variocage, faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Ennå en tommelen ned for det sorte Biltema-kobbelet. 16 kilo 6-7mnd gammel buhund tispe ble for mye etter 3-4 måneders bruk.

attachicon.gifkobbel.jpg

( Og jeg som likte det kobbelet så godt :( )

Jeg er heller ikke fornøyd med det kobbelet.... Mitt ble ødelagt etter et par dager, med en vilter unghund i andre enden av båndet... :hmm: Ikke at jeg hadde forventet sånn allverdens kvalitet, men likevel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte et lærkobbel på europris til en billig penge i 2011, det beste kobbelet vi noen gang har hatt, så godt at jeg ikke har fått stjele det fra mamma og pappa :P brukes her dag til trekkgal dsg på 7 kg, og på 18 kgs så ikke trekker. Jeg bruker det alltid når jeg er hjemme og trenger et lengre kobbel for rotta når han skal trekke litt :) Billig er ikke alltid dårlig !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes biltemakobbelet er helt ok, jeg. Brukt det en god del på ei BC-tispe som trekker som en villmann, og nå på valpen, og har holdt hittil ihvertfall. Har et par dyrere også, men fram til han slutter å tygge på kobbelet som en piraja, får vi bruke det billige. :-)

Har også tauleke og pipedyr fra biltema. Pipedyret er storfavoritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forventer at det ryker en dag. Men fram til det, har det vært et veldig billig kobbel, spesielt når valpen tygger som en gal på alt. :-)

Skal vi en tur til byen, ut i trafikken, er selvfølgelig ikke det førstevalget. Men her ute går det helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA, Biltema, Europris osv er bra nok. Seler osv vokser de ut av veldig fort, så det gjør ingenting om man kjøper billig når de er små. Tenker å kjøpe skikkelig tursele når min valp blir større, med god polstring osv, men så lenge han er valp blir det billig. Leker som uansett er forbruksvare og tygges i stykker orker jeg ikke bruke masse penger på.

Dyrebutikker tjener fett på alt som det står hund på! Jeg har tidligere kjøpt både dyre og billige kobbel. Og det dyre ble like raskt tygd over som det billige. Vi har et par Biltema-kobbel selv, har kjøpt flere av dem siden forrige hund av og til fikk for seg at det var på tide å klippe over dem. Kjøp billig av det som er forbruksvare, og dyrt av det mest essensielle. Dvs. skikkelig bilbur og skikkelig tursele/trekksele, og et par skikkelige konger (gjerne extreme hvis du har en destroyer). Resten er det ikke så farlig med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har de faktisk skinnhalsbånd på biltema. 50 kr for strl L :-) Så ut til å være i grei kvalitet faktisk. Har ikke testet det enda da, måtte bare kjøpe siden det var så billig :P

Har og kjøpt fake biabed derfra, har den i bilen. Og sånne vannskåler som det ikke går an å skvulpe vann over kanten på, veldig greie til bilen de og :-) Og sånn greie man borrer i jorden som man kan binde hunden i. Sånn bortsett fra det holder jeg meg unna biltema-hundeting, koppelene og sånn kommer jeg aldri til å kjøpe, ikke til min 35kg sterke hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har de faktisk skinnhalsbånd på biltema. 50 kr for strl L :-) Så ut til å være i grei kvalitet faktisk. Har ikke testet det enda da, måtte bare kjøpe siden det var så billig :P

Har og kjøpt fake biabed derfra, har den i bilen. Og sånne vannskåler som det ikke går an å skvulpe vann over kanten på, veldig greie til bilen de og :-) Og sånn greie man borrer i jorden som man kan binde hunden i. Sånn bortsett fra det holder jeg meg unna biltema-hundeting, kobbelene og sånn kommer jeg aldri til å kjøpe, ikke til min 35kg sterke hund.

Koppelene er vel det eneste jeg har hørt mye bra om (de svarte runde) Har ikke testet selv, men har venner som skryter av styrke og holdbarhet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koppelene er vel det eneste jeg har hørt mye bra om (de svarte runde) Har ikke testet selv, men har venner som skryter av styrke og holdbarhet...

Vi har de til Leo. I løpet av 3 år har vi aldri opplevd noe ryking eller særlig annen slitasje på det faktisk :)

Edit: han veier ca 20 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok helt av sist jeg var på biltema! Så mye billig hundeutstyr!

Jeg elsker det svarte kobbelet til Biltema, men så har jeg ikke så store hunder da. Ingen av de har røket det. I tillegg er det veldig behagelig å holde :) Jeg har også kjøpt et halvstrup halsbånd derfra som holder enda, tiltross for at det lå ute en regnfull natt og rustet litt, så holder det. Jeg har kjøpt en klikker, sånn man skrur ned i jorden og fester hunden til, ballkaster og ikke minst, stolsekk! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Det er ingen grunn til å bare skulle kjøpe dyrt utstyr :) Akkurat kobbel kjøper jeg ikke på sånne steder (men det er mange dyre kobbel fra dyrebutikk som heller ikke har super kvalitet). De har ofte dårlige karabinkroker og jeg går ofte med mine på 25 og 29 kg i sele hvor de får lov til å trekke. Halsbånd har jeg også dårlig erfaring med billigvariant av. De har gått i sømmene etterhvert, men ikke røket.

Dyre leker fra dyrebutikk går like fort i stykker som billige fra biltema.

Sengene er kanskje litt dårligere kvalitet, men ingen hundesenger står mot valper som gnager på ting, så da kan man like gjerne kjøpe billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg eeeelsker coop båndene! Hadde 3 på et tidspunkt! De er slitt i varierende grad og godt brukt, men holder bra!
Akkurat nå bruker jeg dog et høøks bånd til 99kr, litt tynnere og lettere og tar ikke til seg like mye vann som coop båndene. :P Refleksen i høøks båndet blir mye fortere slitt enn i coop båndene da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er storforbruker av ballene med tau fra Biltema. Tråden blir fort dratt ut, så jeg drar den ut før bruk og knyter en ekstra knute.

Det svarte kobbelet kjøpte jeg, men det tørr jeg ikke bruke. Låsen ser så svak ut at den vil ryke ved første rykk, og det er ikke godt å holde i overhodet.

Jeg har også godbitposen derifra, og den har holdt i evigheter, underlag til mat/vannskål, vindusgitter til bilen (mye billigere enn på dyrebutikken), tjorespiral, rosa retrieverkobbel som er til nødbruk (ligger i bilen) og begge sporlinene. Den i plast har røket flere ganger, så jeg stoler ikke noe særlig på den, men den gummierte er fin. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De vanlige, sorte kobbelene de selger der er avsindig dårlig kvalitet på. Anbefales ikke. Ryker når det passer dårligst.

Virkelig? Jeg har brukt sånne i flere år nå med 35 kg hund i andre enden. Aldri opplevd at de har røket eller noen andre problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
    • Gratulerer 😁 Gøy med enda en kelpievalp her 😍 Haha, uff, kanskje slemt å le 😂🙈 Hvorfor skal du aldri ha hannhund igjen? Hilsen hun som har hannhund for første gang og blir skremt her 😱 Åå ☺️ Litt godt å høre for oss som sitter her med de minste rakkerne. Jeg tenker det ofte faktisk, at det er bare nå han er så liten og snart faller den søte fleece pelsen av og han blir stor. Så man må prøve å nyte det og, selv om det er mye strev 😂
    • Hvis hunden klør ville jeg sjekket for allergi hos dyrlege. Og om hunden er konstant sulten kan du tilføre feks litt kokt ris, kokt brokkoli eller gulrøtter i foret for å gi mer metthetsfølelse uten mye kalorier.  Ang bæsjespising ville jeg vært nøyere på å ha kortere kobbel og mer kontroll på tur . Trene på å avlede med en kommando og godbiter. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...