Gå til innhold
Hundesonen.no

Biltema?


banan_
 Share

Recommended Posts

Hei!

Om kort tid blir jeg førstegangshundeeier, og holder for øyeblikket på å handle inn alt av utstyr. Når man skal handle alt inn på en gang så blir det fort dyrt. Derfor frister Biltema sine fine priser, hvertfall nå i første omgang, så kan jeg heller fylle på/erstatte med finere og bedre utstyr etterhvert. Lurer derfor på om noen har erfaringer med Biltema sitt hundeutstyr? Er det bra nok? Da tenker jeg mest på sånne enkle ting som leker og tepper og sånt... sånne ting som jeg antar kommer til å bli tygd i stykker likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De vanlige, sorte kobbelene de selger der er avsindig dårlig kvalitet på. Anbefales ikke. Ryker når det passer dårligst.

Vi har har den kobbelet til Leo også, 18 kg, og vårt har holdt i et par år nå, like fint enda selvom det brukes nesten daglig

Dét tviler jeg ikke på

Posted Images

Samboeren min kjøpte en bitepølse-leke til bikkja mi på biltema for 1 måned siden, men ... jeg angrer egentlig på at jeg gav den til bikkja. Den lukta mer fargestoff, kjemikalier og fordervelse enn de gangene jeg har hatt organisk kjemi på universitetet. Utrolig ubehagelig. Den leken ligger til "modning" i hagen, og jeg lar elementene (regn, snø, vind, frost, sol) forhåpentligvis fjerne alle restene av diverse i leken. Gudene vet hva den er laget av, men den er nok som alt annet billig-crap på biltema made in china.

Bare vær OBS på det. Hunden har det trossalt i munnen. Jeg hadde ikke putta den leken i munnen omså jeg hadde fått penger for det, og følte behov for å vaske hendene etter å ha håndtert den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har halsbånd og sele fra europris i valpe vokse perioden jeg, erstattet halsbåndet med Hurtta Lifeguard i gult for ca. en mnd. siden. Nå skal jeg kjøpe Y-sele i samme merke som erstatter på selen.

Leker kjøper jeg egentlig der jeg vil, mange blir jo ødelagt uansett. Men vil du ha leker som tåler litt så syns jeg og min BC at KONG leker er suuuuper gøy. (KONG Wubbaen lever enda den :P)

Edit: Så hva @Kangerlussuaq skreiv, og sånne leker ligger jeg unna da, de er jo så ekle, stanka som kom ut av en pose med ett "plastikk" bein i fra rema tror jeg at vi kastet, greit nok at hunder har mindre smaksløker enn oss, men den der stanka sånn at du smakte stanka! Dx

Endret av MissHeike
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundesengene fra Biltema synes jeg også absolutt er bra.

Har hatt mine lenge nå.

Utenom det har jeg kjøpt puter til burene jeg bruker på utstilling, og langline der tror jeg.

Dette har da også fungert.

Et lite tips, om du har COOP OBS i nærheten.

De har begynt å få en del rimelig hundeutstyr også, og jeg har kjøpt både seler, lenker og leker der som har vært veldig holdbare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også biabed-kopier fra biltema. Men jeg har ei frøken som helst ligger på kalde fliser eller rett på parketten, så blir ikke særlig mye brukt :P Men den virker greit holdbar, og er lett å rengjøre :)

Har også et par leker derfra, men de stinker noe grusomt som flere her nevner..

Ellers synes jeg det er litt forskjellig å finne på OBS (hypermarked), Felleskjøpet og XXL :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt det meste fra biltema, regndress, refleksjakke, sporline, leker, seng, godbitveske, drikkebeger til tur og kobbel. Senga den ble tygd i stykker rimlig raskt, så likegreit at den var billig.

Kobbelen er jeg fornøyd med, jeg kjøpte først en som var dyr og i lær, men den ble revnet i "håndtaket" så da kjøpte jeg en fra biltema.

Sporlina var veldig stiv og uhåndterlig i begynnelsen, men etterhvert som den ble brukt og ble våt så ble den fin, gikk greit å kveile den sammen etter bruk. Lekene de blir tygd i stykker utrolig raskt, men blir de dyre lekene også.

Regndekket og refleksen brukes daglig, og fungere supert for Billys bruk

konklusjonen min er vel at Biltema funker fint. Ellers så har plantasjen billig utstyr også, den nye hundesenga er derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Om kort tid blir jeg førstegangshundeeier, og holder for øyeblikket på å handle inn alt av utstyr. Når man skal handle alt inn på en gang så blir det fort dyrt. Derfor frister Biltema sine fine priser, hvertfall nå i første omgang, så kan jeg heller fylle på/erstatte med finere og bedre utstyr etterhvert. Lurer derfor på om noen har erfaringer med Biltema sitt hundeutstyr? Er det bra nok? Da tenker jeg mest på sånne enkle ting som leker og tepper og sånt... sånne ting som jeg antar kommer til å bli tygd i stykker likevel.

Det kan du godt gjøre. Har hatt litt forskjellig småtteri derfra til både hund og hest, og selv om det kanskje ikke er det beste utstyret jeg har hatt så har det stort sett hvert verd prisen det koster. Det eneste man kan tenke litt på er jo feks om man har stor hund så kan man kanskje kjøpe kobbel/halsbånd andre plasser (just in case), og slike ting. Om de tygger istykker en leke til 15 kr så er det liksom ikke så farlig. Fornøyd med biabed sengen derfra, vet andre som har dekken derfra, ikke det beste på markedet, men det duger en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dette kobbelet @Emilie og @SandyEyeCandy snakker om. Det holder min 14 kg. sprettball/helikopter uten impulskontroll helt supert, jeg elsker det. Det eneste er at jeg kan se for meg at det blir litt tungt for en liten valp.

Sent from my GT-I9506 using Tapatalk

Vi har har den kobbelet til Leo også, 18 kg, og vårt har holdt i et par år nå, like fint enda selvom det brukes nesten daglig :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har har den kobbelet til Leo også, 18 kg, og vårt har holdt i et par år nå, like fint enda selvom det brukes nesten daglig :)

Det er vel det som er typisk med billige ting. Når de holder er det bra, men pga varierende kvalitet risikerer man å få et eksemplar med svakheter, osv.

Du kan også kjøpe billige leker, av bra merke (kong, osv), på ebay. Ikea har billige kosedyr, som de fleste valper syns er stas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, her var det kommet mange bra svar på kort tid. Tusen takk, alle sammen! :)

Da ser det ut som det blir en tur innom både biltema, XXL, Europris og Coop OBS på meg. Er så heldig at jeg har alle sammen på samme sted. Plantasjen og Felleskjøpet er det litt verre med...

Skal se opp for stinkende, fargerike leker fra biltema, og skal ta en titt på kobbel fra Coop. Seng tror jeg jeg venter med til valpen har sluttet å tygge på alt. Tenker det holder med bur og et tykt teppe inni, eller?

Tenkte å kjøpe en kong, tauknute, plysjleke og en ball. Tror dere det er nok leker i første omgang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dette kobbelet @Emilie og @SandyEyeCandy snakker om. Det holder min 14 kg. sprettball/helikopter uten impulskontroll helt supert, jeg elsker det. Det eneste er at jeg kan se for meg at det blir litt tungt for en liten valp.

Sent from my GT-I9506 using Tapatalk

14 kilo går gjerne ja :) Men tenker det er maks. Her har de fleste røket. Ene etter det andre. Men kvalitet og pris henger jo ofte litt sammen :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dette kobbelet @Emilie og @SandyEyeCandy snakker om. Det holder min 14 kg. sprettball/helikopter uten impulskontroll helt supert, jeg elsker det. Det eneste er at jeg kan se for meg at det blir litt tungt for en liten valp.

Sent from my GT-I9506 using Tapatalk

Arthur har røket to stykker.... :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh! hvorfor har ikke vi biltema? Biabed kopier høres jo såå fristende ut for oss i første omgang Dx!

Men coop OBS skal vi få snart her i byen, så da skal jeg følge med på hundeting der :) Keiron har forøvrig en sort H-sele fra Europris, den er arvegods fra kompisen som er 4mnd. eldre og holder godt, men nå vil jeg ha noe annet. Keiron har brukt den fra han var en 3-4mnd. og kan fint bruke den nå også, på tross av nesten dobblet størrelse siden da (Nesten 7mnd. nå)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Kjenner veldig på det samme. Da min var 11 tenkte jeg "jøss, er det dette som er gammel hund?", for jeg så ingen tegn til alderdom. Nå som hun er er 13 er det derimot veldig tydelig at hun er gammel i kroppen, mens hodet fortsatt vil så mye... Det knuser meg å se henne sånn.
    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...