Gå til innhold
Hundesonen.no

Dagens agilityøkt


Vimsy
 Share

Recommended Posts

Ida på banen Monica la inn over. Trodde jeg løøp idag, men ser jo at det går grusomt tregt :P Veldig fornøyd med slalomen idag!! Første gang hun går slalom i bane og til og med meg på "feil" side :D Teit ved tunellen, men jeg som ikke er tydelig og tidlig nok ute med kommando.

Vi skulle egentlig debutere i hopp på søndag nå, men fikk melding idag om at vi hadde fått plass på besøkshundkurset, som første på venteliste, i helgen, så dermed blir debut utsatt litt. Kjipt, fordi jeg så virkelig frem til å starte søndag! Var blitt litt mentalt klar! Men siden neste besøkshundkurs er i høst, så må vi bare ta det nå føler jeg :)

Nora fikk også være med litt idag. Hun er helt grønnsak og kan ingen ting. Hun vil heller løpe langt rundt hindrene enn over. Men etter noen repitisjoner med hjelp av Monica, så tok hun tre hopp i slak sving på slutten! Flink Nora :)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 335
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Har konkurrert med Maiskornet mitt idag på NKK Bø. Agility 1 liten: 0,13 feil og 1 plass! Hopp 2 liten: 0 feil, 1 plass og napp! er kvalmt stolt av Maisen min idag Sent from my GT-I9300 using Ta

Bronsemerket i agility i boks Flink Fantorang det.

tenkte jeg kunne kjøre i gang denne igjen jeg da! Synes det var en morsom tråd, synd den ikke blir brukt noe særlig lengre? Eller er det kanskje en annen lignende ut som folk bruker? Er relativt ny h

Posted Images

Så bra ut :D

Veeel, det var kanskje å ta litt hardt i :lol:

Hun er pittelitt skyhøy, kontroll er tidvis et fremmedord... :P Slalomen går det heldigvis fremover med, og mønefeltet begynner å se bra ut. To be continued! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veeel, det var kanskje å ta litt hardt i :lol:

Hun er pittelitt skyhøy, kontroll er tidvis et fremmedord... :P Slalomen går det heldigvis fremover med, og mønefeltet begynner å se bra ut. To be continued! :)

Alt som er bedre enn gale-Viper, ser bra ut! ;)
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Guest Christine

Begynner å bli mer selvstendighet på vimsen min. Slipper å måtte løpe helt tett på hindrene nå, og det er godt at han tar hindrene istedenfor å løpe rundt som har tidligere har gjort om jeg har litt avstand :)

Liten film fra helga (bare overse innmari teit start og uplanlagt bakbytte etter slalom :P)

https://m.youtube.com/watch?v=ZJF_F3gRIvc

Han har blitt så gøy å løpe med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å bli mer selvstendighet på vimsen min. Slipper å måtte løpe helt tett på hindrene nå, og det er godt at han tar hindrene istedenfor å løpe rundt som har tidligere har gjort om jeg har litt avstand :)

Liten film fra helga (bare overse innmari teit start og uplanlagt bakbytte etter slalom :P)

https://m.youtube.com/watch?v=ZJF_F3gRIvc

Han har blitt så gøy å løpe med!

Det ser bra ut! :) Men går han ikke slalom med deg på begge sider, siden du byttet før slalom, og da også måtte bytte etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å bli mer selvstendighet på vimsen min. Slipper å måtte løpe helt tett på hindrene nå, og det er godt at han tar hindrene istedenfor å løpe rundt som har tidligere har gjort om jeg har litt avstand :)

Liten film fra helga (bare overse innmari teit start og uplanlagt bakbytte etter slalom :P)

https://m.youtube.com/watch?v=ZJF_F3gRIvc

Han har blitt så gøy å løpe med!

Fin flyt! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en super slalomtrening på lørdag. Slalomen ble ganske rotete forrige uke, med at hun hoppet ut på pinne ti, eller stoppet halvveis og gikk de siste pinnene så sakte som mulig. Startet slalomtreningen for eksakt en mnd siden når dette ble filmet. Igrunn ganske fornøyd :D

Torsdag starter vi offisielt for første gang i hopp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://youtu.be/OvjxNoTI7ds

Hadde en super slalomtrening på lørdag. Slalomen ble ganske rotete forrige uke, med at hun hoppet ut på pinne ti, eller stoppet halvveis og gikk de siste pinnene så sakte som mulig. Startet slalomtreningen for eksakt en mnd siden når dette ble filmet. Igrunn ganske fornøyd :D

Torsdag starter vi offisielt for første gang i hopp :)

Det der har jo blitt supert! :bananas: Skikkelig bra, all grunn til å være stolt av deg selv!

Jeg vil også ha en hund som går sånn slalom :icon_redface:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Det ser bra ut! :) Men går han ikke slalom med deg på begge sider, siden du byttet før slalom, og da også måtte bytte etter?

Kan ikke høyreslalom nei. Har/hadde en plan om å lære han det, men slalom har vært et irritasjonsmoment lenge, og først i fjor en gang bikkja begynte å bli litt trygg i den, så har ikke prioritert det. Så langt duger det med bytte før og etter, men merker jeg gjerne skulle hatt høyreslalom på han også. Han er ikke enkel å trene til slike ting han der, så får se om vi får gjort noe med det eller ikke :P

Fin flyt! :ahappy:

Ja, det begynner å bli nå :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke høyreslalom nei. Har/hadde en plan om å lære han det, men slalom har vært et irritasjonsmoment lenge, og først i fjor en gang bikkja begynte å bli litt trygg i den, så har ikke prioritert det. Så langt duger det med bytte før og etter, men merker jeg gjerne skulle hatt høyreslalom på han også. Han er ikke enkel å trene til slike ting han der, så får se om vi får gjort noe med det eller ikke :P

Ja, det begynner å bli nå :)

Da så, da forstår jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noen morsomme treningsbaner for handling med hopp og én tunnel? :)

Hvor mange hopp?

Edit: https://agilitybaner.wordpress.com/15-x-15-m/#jp-carousel-481her har du en del som det går an å tilpasse :) Når jeg finner baner å ha med på Vear tar jeg gjerne utgangspunkt i disse, også dropper jeg en tunnel eller stige osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange hopp?

Edit: https://agilitybaner.wordpress.com/15-x-15-m/#jp-carousel-481her har du en del som det går an å tilpasse :) Når jeg finner baner å ha med på Vear tar jeg gjerne utgangspunkt i disse, også dropper jeg en tunnel eller stige osv.

Som passer bruk av Vearbanen :)

Keo må opp og trene stige en dag :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som passer bruk av Vearbanen :)

Keo må opp og trene stige en dag :o

Det må Viper også! Den har måtte vike for vippa, men vi trenger begge :P På Vear er det lett å lage noe, de fleste baner kan gjøres om så de fungerer på Vear ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Våt trening i dag, bygget starten på denne banen (1-9). :)

post-838-0-45327300-1433426183_thumb.jpg

Fin flyt på Harly, men må være obs når han går fra felt apparat tydeligvis. Første økten gikk som sist konk, han stikker avgårde å velger noe selv. Godt å få satt fingen på hva triggeren er og faktisk litt gøy at Harly er så tøff at han tør å ta egne valg. Pusedutten sin det :ahappy:

Lykke har fått trent slalom, møne og vippe. I dag var heldigvis hjernen koblet på :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har startet på prosjekt slalom igjen! :shocked:
Video av Dag 1, andre økt.

Dette med innganger er en saga blott, hvordan har dere lært hundene forskjell på vanlig inngang og høyre-inngang? Noe som går 'kjapt' uten hjelpemidler som bøyler osv, ufyret har lært seg slalom gjennom lokking :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Grei og kjapp økt med settervimsen i dag. Gleder meg til å starte masse med han i helga :) To økter på frøkna også, og alt i alt er jeg fornøyd. Hun er riktig så gøy å løpe med! Tull med slalom da hun har det travelt, det var trangt og inngangene vanskelige, men det kommer seg når vi får mer erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har startet på prosjekt slalom igjen! :shocked:

Video av Dag 1, andre økt.

Dette med innganger er en saga blott, hvordan har dere lært hundene forskjell på vanlig inngang og høyre-inngang? Noe som går 'kjapt' uten hjelpemidler som bøyler osv, ufyret har lært seg slalom gjennom lokking :)

Høyre-inngang, altså inn med handler på andre siden? Viper har plutselig knekt koden, lokker vi også! Tok det helt ned til 2 pinner, gjorde det 3 minutter, 3 ganger om dagen i 2 dager. Så gikk vi opp til 4 pinner, samme mengde da, men i en uke. Start med å still deg "riktig" for han, mens du flytter deg lengre og lengre over mens dere holder på. Kast ballen i det han gjør riktig, ignorer feil og send han på på nytt :) Viper tok det veldig fort på den måten, husk masse skryt ved riktig inngang!

Hvis det ikke fungerer overhode, stell deg på "feil" side og lokk han gjennom og gi han belønning. Evt kan du i startet vise litt med armen, bruk armen på en måte til å sende han inn(sånn som jeg gjør med Viper og Elvis) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...