Gå til innhold
Hundesonen.no

Dagens agilityøkt


Vimsy
 Share

Recommended Posts

Viper har trent til og fra siden januar og begynner å forstå noe :D

I dag var det mer givende å trene Viper enn Elvis, så da holder vi oss til å fortelle om Viper... Hun jobbet bra og var på hele tiden => veldig motiverende å trene :ahappy:

Veldig bra. :D

Løpesettet minner meg litt om det jeg har sett på RR. Hehe. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 335
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Har konkurrert med Maiskornet mitt idag på NKK Bø. Agility 1 liten: 0,13 feil og 1 plass! Hopp 2 liten: 0 feil, 1 plass og napp! er kvalmt stolt av Maisen min idag Sent from my GT-I9300 using Ta

Bronsemerket i agility i boks Flink Fantorang det.

tenkte jeg kunne kjøre i gang denne igjen jeg da! Synes det var en morsom tråd, synd den ikke blir brukt noe særlig lengre? Eller er det kanskje en annen lignende ut som folk bruker? Er relativt ny h

Posted Images

Datteren min på 10 år trener agility et par ganger i uken med Hera (hvit gjeter) Hunden har ikke den beste farten og kan bli ganske sløv og treig om hun begynner å å bli lei, men de to samarbeider godt. Min datter lærer masse :D

Første helgen i mai skal de starte sitt ørste offisielle stevne kl 1 hopp og agility.

Det er 3 konkurranser 3 dager på rad med flere stevner pr dag. De gikk 4 uoffisielle løp på en dag en gang og da gikk hunden faktisk best det siste løpet :P Likevel er jeg litt i tvil om vi skal melde på alt..... hmmm..... de får jo kjørt seg da. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min på 10 år trener agility et par ganger i uken med Hera (hvit gjeter) Hunden har ikke den beste farten og kan bli ganske sløv og treig om hun begynner å å bli lei, men de to samarbeider godt. Min datter lærer masse :D

Første helgen i mai skal de starte sitt ørste offisielle stevne kl 1 hopp og agility.

Det er 3 konkurranser 3 dager på rad med flere stevner pr dag. De gikk 4 uoffisielle løp på en dag en gang og da gikk hunden faktisk best det siste løpet :P Likevel er jeg litt i tvil om vi skal melde på alt.... hmmm.... de får jo kjørt seg da. hehe

Kanskje greit å snakke med henne?

Hvilke forventninger har hun til stevne, hvordan er hun som person?

Kjedelig om dårlige resultater eller disk skal føre til at hun mister motivasjonen. Ja jeg snakker om datteren din, ikke hunden ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viper har trent til og fra siden januar og begynner å forstå noe :D

I dag var det mer givende å trene Viper enn Elvis, så da holder vi oss til å fortelle om Viper... Hun jobbet bra og var på hele tiden => veldig motiverende å trene  :ahappy:

Har du banetegning av den der? Eller kan lage en i paint eller noe? Så ut som den kunne vært gøy med Ida :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du banetegning av den der? Eller kan lage en i paint eller noe? Så ut som den kunne vært gøy med Ida :)

Banetegningen er rappet herfra: https://agilitybaner.wordpress.com/15-x-15-m/6hopp-kombinasjon-2012/ :) Bare sats på å være en flinkere banebygger enn meg, jeg startet med alt for lange avstander, før hindrene ble flyttet mens vi briefet :P

Edit: Den er super å trene foranbytter på!

Endret av Nathalie98
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Banetegningen er rappet herfra: https://agilitybaner.wordpress.com/15-x-15-m/6hopp-kombinasjon-2012/ :) Bare sats på å være en flinkere banebygger enn meg, jeg startet med alt for lange avstander, før hindrene ble flyttet mens vi briefet :P

Edit: Den er super å trene foranbytter på!

Langt å løpe og skulle snu på samme tid var det!

Jeg fikk smake min første agilitytrening med Keoloppa som ikke kan hoppe (jeg tror han rev samtlige hinder ene omgangen), det var ... spennende :lol: Jeg kan ikke agility, ei heller løpe, handle eller stokke beina, i tillegg har jeg gullfiskhukommelse og prestasjonsangst uten like. God miks med en noe ukontrollerbar spilloppe :lol:

Vi filmet selvfølgelig kun de to omgangene som gikk skikkelig filla, så her er et lite klipp med en fantastisk visning av hva som kan skje når handleren verken viser riktig, løper, glemmer hunden sin og glemmer banen > Instagram-video

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langt å løpe og skulle snu på samme tid var det!

Jeg fikk smake min første agilitytrening med Keoloppa som ikke kan hoppe (jeg tror han rev samtlige hinder ene omgangen), det var ... spennende :lol: Jeg kan ikke agility, ei heller løpe, handle eller stokke beina, i tillegg har jeg gullfiskhukommelse og prestasjonsangst uten like. God miks med en noe ukontrollerbar spilloppe :lol:

Vi filmet selvfølgelig kun de to omgangene som gikk skikkelig filla, så her er et lite klipp med en fantastisk visning av hva som kan skje når handleren verken viser riktig, løper, glemmer hunden sin og glemmer banen > Instagram-video

Snuinga er ikke så ille når man først har lært å stokke beina :P Synes dere var flinke jeg! Bedre enn Elvis var dere ihvertfall ;)

Og ble vi ikke enige om å skylde på vinden og ikke Keo???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuinga er ikke så ille når man først har lært å stokke beina :P Synes dere var flinke jeg! Bedre enn Elvis var dere ihvertfall ;)

Og ble vi ikke enige om å skylde på vinden og ikke Keo???

Skylder aldri på Keo, er eieren det står på :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skylder aldri på Keo, er eieren det står på :lol:

Vinden, vinden sin feil :sleep: Føreren var nemlig flink den, hun gjorde som hun ble fortalt.

Eller skylde på handleren som ikke var der og lot eieren overta den gale hunden? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje greit å snakke med henne?

Hvilke forventninger har hun til stevne, hvordan er hun som person?

Kjedelig om dårlige resultater eller disk skal føre til at hun mister motivasjonen. Ja jeg snakker om datteren din, ikke hunden ;)

Er mest hunden jeg er redd for. Datteren min klarer seg. Hun er forberedt på å diske alle løpene uansett :D

De uofisielle treningsløpene de har gått sammen, har de disket alt, men hatt fokus på fart og få hunden med seg :)

Skal plukke ut hva de skal gå. Blir nok ikke alle.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ida sin slalom er begynt å bli noe :D :D

Filmer fra trening idag.

https://youtu.be/d69_8XXFTSo

https://youtu.be/CPzSWbtR7oQ

https://youtu.be/96PMJw06Qo4

:D :D

Ser bra ut! :D

Nå spør jeg sikkert dumt, men det får gå... Husker du på å gå på begge sider av slalomen? Så bare at alle filmene var fra samme side. Igjen sikkert teit spørsmål, men er bare ment hyggelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut! :D

Nå spør jeg sikkert dumt, men det får gå... Husker du på å gå på begge sider av slalomen? Så bare at alle filmene var fra samme side. Igjen sikkert teit spørsmål, men er bare ment hyggelig :)

Ja, vi går begge veier :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. Men jeg synes det er så utrolig dumt siden jeg har lyst å gjøre det bra med Ida. Ikke en bc jeg kjøper for formålet. Jeg tror ikke jeg får en slik hund igjen. Hun lærer mye bedre enn Nora(bcen min) på banen. Og jeg slipper det negative med gjeteren også :P Hater lyd på banen feks.

Ok med championat siden man har med at man må ha utstillingsresultat, men landslag ol burde man få vært med på! Ikke at vi har de ambisjonene, men hvorfor kan det ikke være greit? Nå vet jeg ikke om grunnene, så det kan være det er ok når jeg vet dem :P

Det finnes vel noen åpne stevner som er på høyt nivå tror jeg. European Open f.eks. Der deltar blandinger også. Det er uttaksstevner akkurat som til NM der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes vel noen åpne stevner som er på høyt nivå tror jeg. European Open f.eks. Der deltar blandinger også. Det er uttaksstevner akkurat som til NM der.
Hva mener du? At det er et stort stevne blandinger for stille på, som man må tas ut til å få gå? :) Film fra trening idag! Kjempe fornøyd med at Ida tar de tre hindrene bak tunellen når jeg løper på andre siden! Det var gøy :D Takk for film Marie! https://youtu.be/J6Aocn5yKO8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du? At det er et stort stevne blandinger for stille på, som man må tas ut til å få gå? :) Film fra trening idag! Kjempe fornøyd med at Ida tar de tre hindrene bak tunellen når jeg løper på andre siden! Det var gøy :D Takk for film Marie! https://youtu.be/J6Aocn5yKO8

Ja, Europan Open. Søk det opp. Jeg så det var et par blandinger som var blitt tatt ut. Du må starte på noen visse stevner hvor de har uttak til European Open på, og blir du da tatt ut kan du starte på European Open som er et stort stevne :)

Så bra fart hun hadde på det løpet også :D Det la jeg ikke merke til før nå. Veldig bra!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Europan Open. Søk det opp. Jeg så det var et par blandinger som var blitt tatt ut. Du må starte på noen visse stevner hvor de har uttak til European Open på, og blir du da tatt ut kan du starte på European Open som er et stort stevne :) 

 

Så bra fart hun hadde på det løpet også :D Det la jeg ikke merke til før nå. Veldig bra!

Ah! Skal se om jeg får lest litt :) Er nok noen år til vi eventuelt hadde prøvd oss på noe slikt, haha, men gøy at det er noe man kan gjøre med blanding og!

Haha, jeg synes hun var treig jeg! Og vi må øve øve korte svinger i fremtiden :P haha

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah! Skal se om jeg får lest litt :) Er nok noen år til vi eventuelt hadde prøvd oss på noe slikt, haha, men gøy at det er noe man kan gjøre med blanding og!

Haha, jeg synes hun var treig jeg! Og vi må øve øve korte svinger i fremtiden :P haha

Ja, men korte svinger har man god tid på å trene på :D Det er det jeg trener med Blondie nå.

Vi var også med på samme agilitytrening som Ane :) Tusen takk for film! Kjørte Tidi på samme bane og det gikk kjempe bra! :D Da vi filmet gikk hun dessverre under det ene hinderet, men vi repeterte det etterpå og da tok hun det. Hun får så mye driv mot tunneler, så da har hun en tendens til å gå under hinderet.

https://www.youtube.com/watch?v=17L2QtXhI_8&feature=youtu.be

I tillegg tok vi en løpende felt økt som gikk kjempe bra :D

https://www.youtube.com/watch?v=sO0Jq7E_jiI

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men korte svinger har man god tid på å trene på :D Det er det jeg trener med Blondie nå. 

 

Vi var også med på samme agilitytrening som Ane :) Tusen takk for film! Kjørte Tidi på samme bane og det gikk kjempe bra! :D Da vi filmet gikk hun dessverre under det ene hinderet, men vi repeterte det etterpå og da tok hun det. Hun får så mye driv mot tunneler, så da har hun en tendens til å gå under hinderet. 

 

https-~~-//www.youtube.com/watch?v=17L2QtXhI_8&feature=youtu.be

 

I tillegg tok vi en løpende felt økt som gikk kjempe bra :D 

https-~~-//www.youtube.com/watch?v=sO0Jq7E_jiI

Hahaha, den proffen som skal sjekke feltet hahaha Det var umulig!
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg poster igjen jeg, siden ingen andre har gjort det :P

Dagens hageøkt/slalomøkt med Viper endte sånn: :gaah:

Slalom, slalom Viper... Det er ikke så vanskelig! Du gjorde det bra i går...

Elvis fikk trent på tette svinger rundt vinder, både over og rundt, og rundt hopp. Eller vi droppet pinnene da, Elvis ville ikke hoppe i dag han :P
Han er ganske flink på å hoppe over og sneie rundt, rundt/bak-kommandoen(hente hinder fra baksiden) begynte vi på i går og nå sitter den i 90 prosent av tilfellene :bananas: Noe lærer han fort ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...