Gå til innhold
Hundesonen.no

Dagens agilityøkt

Recommended Posts

I går var vi på vidergående kurs agility og jeg var mildt sagt spent. Garp har en tendens til enten å være PÅ med store bokstaver eller AV med like store bokstaver. Men I går var en av de fantastiske dagene. Han var helt rå. Hadde den farten, tighte svingerog gjorde alt jeg ba om. Så da var det pirking på meg og mine plasseringer, timing av kommandoer det ble lagt vekt på. Å det er så gøy når han er sånn. Fader at jeg ikke filmet.. :icon_cry: Så for å underbygge motivasjonen så fikk han lite terping og kun masse gøye kombinasjoner og god belønnig. SÅ håper vi det holder kurset ut med ekspressfart og god kontakt tross hunder på banen helt inntil. :wub: I love him!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

film fra stevne i tønsberg. MYE rart fra min side den dagen, og da blir det mye rart fra hundene også :P

her er hvertfall film av Ben i AG 3 og Hopp 3, og Bliss i Lag og AG 1.

ikke le! :D hehe...

2014 04 tønsberg ida: http://youtu.be/t9PUhUNIwo8

for en fart på bliss! du må jo komme bort og si hei og si du er fra sonen da :aww: fikk ikke med meg at det var soniser der jeg!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

for en fart på bliss! du må jo komme bort og si hei og si du er fra sonen da :aww: fikk ikke med meg at det var soniser der jeg! 

takk! fart er det ikke mangel på nei :)

jeg tørr ikke sånt jeg. mennesker er skumle :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Jeg driver og jobber innganger med slalomen med Fant nå, for er helt tydelig at han er usikker på hva som forventes i starten. Har derfor gått tilbake til fire pinner og har god fremgang der. Snaaart kanskje.... kan jeg si at han kan gå slalom. :wub:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trente agility med jentene for noen dager siden. Jeg hadde med en venninne som ikke har trent agility på en stund med sine hunder, så jeg lagde en ganske enkel bane, men med rom for å trene litt svinger, noe Blondie trenger. Fin motivasjonsbane, og jeg har aldri sett Blondie være så giret! For en fart og for en arbeidsvilje! Filmene ble filmet etter et par runder, så noe av farten er borte.

https://www.youtube.com/watch?v=dct8vMwypeg

Denne svingen på hinder nummer 3 må vi jobbe mer med for å få opp tempoet. Jeg prøvde en annen løsning som vi lærte på kurset vi gikk tidligere i år, men filmet ikke det. Den løsningen økte ihvertfall farten litt.

https://www.youtube.com/watch?v=13tvYFS1ges

Tidi fikk også trene litt. Vi prøvde oss på en del av banen med pinnene på mellomhøyde, men hun ploget pinnene etter et par ganger, så de fikk bli på bakken. Jeg tenker jeg må jobbe meg sakte men sikkert opp mot den høyden hun skal hoppe. Etterpå prøvde vi en fremadsending hvor pinnene igjen var på mellom. Men her var draget for å komme frem til meg så stort at hun gikk under hinderet, selv om vi puttet en pinne lengre ned, så bare løp hun rett i den :lol: Så vi satt pinnene på liten, og da hoppet hun de. Tips taes i mot for hvordan å jobbe med å få henne til å hoppe på full høyde!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trente agility med jentene for noen dager siden. Jeg hadde med en venninne som ikke har trent agility på en stund med sine hunder, så jeg lagde en ganske enkel bane, men med rom for å trene litt svinger, noe Blondie trenger. Fin motivasjonsbane, og jeg har aldri sett Blondie være så giret! For en fart og for en arbeidsvilje! Filmene ble filmet etter et par runder, så noe av farten er borte.

Tidi fikk også trene litt. Vi prøvde oss på en del av banen med pinnene på mellomhøyde, men hun ploget pinnene etter et par ganger, så de fikk bli på bakken. Jeg tenker jeg må jobbe meg sakte men sikkert opp mot den høyden hun skal hoppe. Etterpå prøvde vi en fremadsending hvor pinnene igjen var på mellom. Men her var draget for å komme frem til meg så stort at hun gikk under hinderet, selv om vi puttet en pinne lengre ned, så bare løp hun rett i den :lol: Så vi satt pinnene på liten, og da hoppet hun de. Tips taes i mot for hvordan å jobbe med å få henne til å hoppe på full høyde!

Så bra ut dette ^_^

Jeg tenker at du bare må sette pinnene gradvis opp. Bare få frem hoppegleden igjen :)

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så bra ut dette ^_^

Jeg tenker at du bare må sette pinnene gradvis opp. Bare få frem hoppegleden igjen :)

Takk for tips! Hun er glad i å hoppe altså, for all del. Men jeg har pleid å ha pinnene på bakken, både for mindre belastning da hun var liten, og for å øke farten. Men jeg har ikke erfaring med en hund som skal hoppe såpass høyt. Blondie har det liksom aldri vært noe problem med, hun hoppet alltid og hun river aldri.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips! Hun er glad i å hoppe altså, for all del. Men jeg har pleid å ha pinnene på bakken, både for mindre belastning da hun var liten, og for å øke farten. Men jeg har ikke erfaring med en hund som skal hoppe såpass høyt. Blondie har det liksom aldri vært noe problem med, hun hoppet alltid og hun river aldri.

Ahh. Men da må du bare få henne til å forstå at hun skal HOPPE. ^_^

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin slalom @Vimsy :D

Dagens agilityøkt:

Ingen video desverre. Jeg er kjempe fornøyd med økten! :D Jeg har funnet hemmeligheten for å få opp farten på Blondie, så den var knall. Litt tull første runden hvor hun var litt usikker på vippen (så sjeldent vi drar den frem på trening), og tullet litt i slalomen, men det er også min feil fordi jeg løp for fort avgårde. Vi jobbet litt med svinger igjen, og denne gangen gikk det kjappere :ahappy: Så nå er vi klar for klasse 2 start i hopp på neste stevne i slutten av august :D Jeg gleder meg!

Tidi var høyt i stress. Hun syns agility er så gøy og har så mye forventninger til det. I første runden bjeffet hun så og si konstant, ihvertfall når vi stod i ro. Men hun følger meg heldigvis kjempe fint. Men jeg vil jo ikke ha en hund som bjeffer.. Så andre runden var jeg bestemt på at bjeff = ingen trening, bånd på. Heldigvis kom det ingen bjeff, så jeg slapp å ty til det. Mye ro trening, mye bli trening før start gjorde det mye bedre! :D Jeg økte høyden på hindrene til mellom, og det gikk kjempe bra! Hun hopper de fint. Helt tilslutt hadde jeg en tunnel i en U med to hindre på hver sin ende av tunnelen. Da var hindrene på laveste på stor, men hun hoppet det også kjempe fint :D Veldig moro! Jeg jobbet litt med svinger mellom hindrene på henne også. Så moro at hun følger sånn med meg! Vi gikk over felt hindrene et par ganger også bare for at hun skal syntes de er kul og være trygg på de. Den skikkelige felttreningen begynner vi ikke med før jeg har meldt meg inn i en annen klubb hvor felthindrene kan justeres høyden på, i og med at jeg skal ha løpende felt på henne. Ellers må jeg begynne å trene inn slalom med henne nå, så tror jeg ikke vi er langt unna hoppstart :D

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin slalom @Vimsy :D

Dagens agilityøkt:

Tidi var høyt i stress. Hun syns agility er så gøy og har så mye forventninger til det. I første runden bjeffet hun så og si konstant, ihvertfall når vi stod i ro. Men hun følger meg heldigvis kjempe fint. Men jeg vil jo ikke ha en hund som bjeffer.. Så andre runden var jeg bestemt på at bjeff = ingen trening, bånd på. Heldigvis kom det ingen bjeff, så jeg slapp å ty til det. Mye ro trening, mye bli trening før start gjorde det mye bedre! :D

Takk! Har nå avansert til tolv pinner. Han synes det er litt vanskeligere, men nå starter farten å komme der også. Har flyttet slalomen til et annet sted også, noe som gjør det litt verre for han. :P

Har hatt en hund på klubben som også bjeffer fælt. Der har ignorering og null trening også hjulpet stort. :)

Flinkeste gutten til tante det :bananas:

Ja ikke sant :wub:

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest

Treffer vi noen soniser på Kløfta 2. november?

Jeg skal drite meg ut den dagen! ;)

Vi hadde tenkt å debutere der!! Bare 1.nov da. Men så jobber jeg og får ikke fri :( Hørte rykter om at dommeren lager supersnille baner nemlig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi hadde tenkt å debutere der! Bare 1.nov da. Men så jobber jeg og får ikke fri :( Hørte rykter om at dommeren lager supersnille baner nemlig.

Gondola? Hun er instruktør i klubben "min" og helt super. Men i Hopp er det en annen dommer, Helge ett-eller-annet. :)

Kjipt at du jobber da. :/ Jeg debuterer også. Men har stor hund, så går søndag!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest

Gondola? Hun er instruktør i klubben "min" og helt super. Men i Hopp er det en annen dommer, Helge ett-eller-annet. :)

Kjipt at du jobber da. :/ Jeg debuterer også. Men har stor hund, så går søndag!

Ja, Gondola :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi holdt på å drukne i helgen så da ble det ingen filming :P

1. Plass i h 2 lørdag med 10 feil, disk ag 2.

1. Plass i h 2 søndag, feilfritt og napp. Disk i ag 2.

Kjempegøy å endelig å konkurrert igjen, heldigvis ser det ut til at terminlisten og turnusjobbing ikke kolliderer så voldsomt i 2015 :)

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi holdt på å drukne i helgen så da ble det ingen filming :P

1. Plass i h 2 lørdag med 10 feil, disk ag 2.

1. Plass i h 2 søndag, feilfritt og napp. Disk i ag 2.

Kjempegøy å endelig å konkurrert igjen, heldigvis ser det ut til at terminlisten og turnusjobbing ikke kolliderer så voldsomt i 2015 :)

Jammen det var jo bra resultater. Gratulerer ^_^

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jammen det var jo bra resultater. Gratulerer ^_^

Takk takk! :)

Det var en sånn enten/eller helg. Lørdagsløpene og hoppen søndag var veldig bra, mens ag løpet søndag var tidvis helt katastrofe :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk takk! :)

Det var en sånn enten/eller helg. Lørdagsløpene og hoppen søndag var veldig bra, mens ag løpet søndag var tidvis helt katastrofe :P

Jaja... slikt skjer antar jeg.

Jeg gleder meg veldig til debuten min på søndag. Jeg forventer disk for å si det slik, vi er nok langt fra klare... men et sted må man jo starte ^_^

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Forrige hannhunden her ble kjemisk kastrert pga forstørret prostata, merket ingen bivirkninger på han, han hadde endel redsler fra før, men de merket jeg heller ikke noen forverring av selvom han var kjemisk kastrert, men han var vel rundt 8-9år gammel da det ble satt første gangen da.
    • Nå er det lenge siden jeg har vært her inne. Får vel komme med en liten oppdatering. 15.november var siste dagen min som rekrutt på Madla, og jeg fløy opp til Ørland for å gå på vakt- og sikringskurs som flysoldat. Helgene her oppe har vært litt ensomme da jeg gjennom hele rekrutten har dratt hjem til mor og kjæreste. Men jeg har både fått besøk her oppe, i tillegg til å ha dratt hjem på overraskelsesbesøk. Uka som var nå har jeg vært ute i felt. Og fy søren så kaldt det har vært. Å stå på observasjonspost i -10 grader mens vinden har røsket i klærne, det har ikke vært gøy. I tillegg til et mestringsløp som endte med hypotermi og froskskader på flere. Det endte med at jeg spanderte på meg ei helg på hotell alene. Så nå skal jeg tre inn i den femte og siste uka her oppe i Midt-Norge, før jeg drar hjem på juleperm. Det gledes!
    • SUPERTILBUD!
      Julenissen Miriel vil gi alle kunder en super førjulegave!
      Fraktfritt PLUSS 20% rabatt på hele nettbutikken ved bruk av koden Advent.
      Tilbudet gjelder kun til og med søndag 16.12, så løp og kjøp på www.stinashundemoro.com.
    • Året 2018 har snart gått, og det har vært innholdsrikt med tanke treninger og aksjoner. Vi har også prøvd oss på søk i vann og søk fra båt. En spennende søksform, som vi kommer til å utdype mer fremover. Vi har vært på en god del aksjoner, og har fått prøvd oss på det meste. Ivo har fått mange nye utfordringer, som han har tatt på strak labb. Vi har blitt transportert ut med alt fra militære kjøretøy til atv og beltevogn. Mange lange søk under vanskelige forhold, og han har virkelig vist arbeidsvilje og utholdenhet.  IPO har vi lagt litt på is i år, trente en del tidlig på året, men ikke startet i år. Klarer nok ikke helt å gi det helt opp, så det er ikke umulig at vi kommer oss til start neste år. Da er det forresten ikke IPO lenger, men IGP, som er det nye navnet på IPO.  Oppsummert har det vært et år som absolutt har vært i redningstjenestens tegn, med masse trening og oppdrag. Og ikke minst, det største målet for i år er oppnådd, Ivo har fått sin avlskåring! 
    • Huff, veldig synd når man må ha det sånn i mange mnd... Så fint å høre. 😊 Har en «tenåring» i hus som er veldig hormonell for tiden, det er jo forventet at de går inn i en periode der de er litt frustrerte og ekstra interessert i tisper. Har fått én trussel om anmeldelse til MT for dyremishandling fordi han skriker etter tispe foreløpig, men det som kanskje er mest frustrerende for han er at han bryr seg veldig mye om alle mine kroppslukter hele tiden og... Men håper jo han er i sin mest stormfulle periode nå og at det vil roe seg mye ned naturlig snart. 
  • Nylig opprettede emner