Gå til innhold
Hundesonen.no

Chodsky Pes (Bøhmisk schäfer)


Rocket
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Nå har jeg en schæfer som sliter med forkalkninger og generelt dårlig kropp, så ikke helt rettferdig å sammenligne med han. Men sånn all-over syns jeg generelt Chodskyen er mye lettere å jobbe med. Både fysisk og mentalt. Tar ting lett og mye kvikkere.

Har trent litt bruks med Schæferen min og i skauen er han rå. Det er de fleste Schæferne jeg har sett. Det samma er Chodskyen virker det som. Men igjen så beveger de seg generelt mye lettere i terrenget.

Som nevnt i tidligere innlegg så kan jeg bare snakke ut fra mi tispe på den lille tida jeg har hatt a. Ingen bred og lang erfaring med rasen, men bare beskriver det jeg observerer så langt :)

Jeg har en blogg hvor jeg skriver litt om treningen med både Schæfer og Chodsky Pes, hvis det er av interesse for noen. Ingen hyppig blogger akkurat, men jeg skriver litt når jeg får til og kommer helt sikkert til å skrive mer om hvordan jeg opplever rasen og sånn etterhvert :)

http://firbeinte.wordpress.com/

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...
  • 2 months later...

Vi vurderte denne rasen, og hadde store planer om å ta kontakt med Personligheten for å hilse på deres før vi bestemte oss. Men valget falt på finsk lapp, siden vi begge har erfaring med den rasen.

Kjenner jeg angrer litt, burde nok se litt mer på disse her altså!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Ingen korthår, nei! Men stor variasjon i hvor mye pels de har!

Det utarbeides et såkalt "RAS" dokument nå. Så hva som skal kreves er ikke jeg sikker på ennå! Tror det skal være klart til høsten. Ikke lenge siden klubben ble grunnlagt, så de må nok få litt tid på seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...