Stinas Hundemoro - Håndlagde hundeleker og hundeutstyr av høy kvalitet

557 innlegg i emnet

ved neste lønn må jeg ha ny leke fra deg :-) Dalmatineren har SPIST den ene kaninleken :-O så de falt vist i SMAK!! :-P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ved neste lønn må jeg ha ny leke fra deg :-) Dalmatineren har SPIST den ene kaninleken :-O så de falt vist i SMAK! :-P

Beklager at jeg ler :lol::lol: De er visst gode på mange måter de lekene :teehe:

Du får bare si ifra når du vil ha :)

Mamma sin sheltie stakk av med kattas kaninleke, den "musa" ville hun visst ha selv :lol: (og hun er ganske "lobotomert" og leker ikke, så vi ble litt sjokkert :lol: )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mikke pus hilser og sier at han er veldig glad i kattelekene sine :) Nå venter vi på den nye pusen og håper hun liker den som er gjemt til hun kommer i hus :)

post-2805-0-35937200-1396131066_thumb.jp

post-2805-0-67908400-1396131079_thumb.jp

post-2805-0-48206400-1396131088_thumb.jp

2 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så herlig :ahappy: Der var det noen som var glad for nytt leketøy, ja :ahappy:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flere leker til salgs :) (noen drar på fest på lørdagskvelder, jeg sitter og syr kaninskinn :lol::lol: )

Vanlige leker

Disse er ca 35 cm lange, og perfekt til å putte i lomma.
2 cm bredt bånd.
Pris 300,- pluss porto (19,-)

Fra venstre: Svart og rød-mønstret løkke med svart skinn. Blå løkke med hvitt skinn og rosa løkke med hvitt skinn.

DSC_0002_zps187978e9.jpg

Minileker
Disse lekene er 32 cm lange, og har en litt mindre skinnbit. Båndet er smalere enn de vanlige lekene, 1 cm brede kontra de vanlige som er 2-2.5 cm brede.
Passer til litt mindre hunder, og valper.
Pris 250,- pluss porto (19,-)

Fra venstre: Lilla løkke med svart skinn. Lilla løkke med hvitt skinn.

DSC_0004_zpsbb7b64ea.jpg

Lang leke, 51 cm.
Rosa løkke og svart skinn.

DSC_6214_zps4358f42f.jpg

Har også en katteleke til salgs. Pris: 100,- pluss porto. (9,-)

Den har en liten pose catnip inni. Disse lekene er en stor hit hos alle kattene som har testet dem :ahappy:

DSC_0006_zps0e9fda43.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Overstående leker er fortsatt til salgs :)

Har også en kaninhale til salgs (katteleke) Den er tørket og veldig fluffy og fin. Visstnok en veldig fin katteleke, i følge en del kattefolk, så da kan dere få teste om det stemmer :P

Har halebein i seg og er dermed fin å gnage litt på.
Pris 20,- pluss porto, eventuelt gratis til den første som bestiller annen katteleke/hundeleke og som har lyst på den :ahappy:

For de som bor i nærheten har jeg også to halve forparter av kanin til salgs. Fin snacks. 20,- pr stk, må hentes.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette må jeg huske når lønna kommer :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette må jeg huske når lønna kommer :)

Hehe, ja mars er en hard måned på lommeboka :pinch:

Inya fikk ny kaninleke i dag, hun fikk velge selv og det var stas :teehe: Så da fikk Ganzie flå den gamle, det var enda mer stas :lol:

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flere leker til salgs :) (noen drar på fest på lørdagskvelder, jeg sitter og syr kaninskinn :lol::lol: )

Vanlige leker

2 cm bredt bånd.

Fra venstre: Svart og rød-mønstret løkke med svart skinn. Blå løkke med hvitt skinn og rosa løkke med hvitt skinn.

DSC_0002_zps187978e9.jpg

Minileker

Disse lekene er 32 cm lange, og har en litt mindre skinnbit. Båndet er smalere enn de vanlige lekene, 1 cm brede kontra de vanlige som er 2-2.5 cm brede.

DSC_0004_zpsbb7b64ea.jpg

Lang leke, 51 cm.

DSC_6214_zps4358f42f.jpg

Har også en katteleke til salgs. Pris: 100,- pluss porto. (9,-)

Den har en liten pose catnip inni. Disse lekene er en stor hit hos alle kattene som har testet dem :ahappy:

DSC_0006_zps0e9fda43.jpg

Lilla minileke med svart skinn er solgt, resten er til salgs :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange har nok sett hvor pjusket kaninpelsen blir etter en treningsøkt, men så enkelt får man den fin igjen:

La leken tørke langsomt (skinnet kan sprekke dersom man bråtørker den i et veldig varmt rom)

Når leken er tørr er det bare å finne frem hundekarden og børst litt.

Vips, så er den like fin og klar til dyst :ahappy:

Untitled-1_zpsd38ccc34.jpg

(dere skulle sett hvor lekker den var før den tørket, høljeregn og en tur eller fem i vanndammer og lignende gjorde at den så mer ut som en druknet rotte enn en fluffy kaninleke :lol: )

3 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanlige leker

2 cm bredt bånd.

DSC_0002_zps187978e9.jpg

Minileker

DSC_0004_zpsbb7b64ea.jpg

Lang leke, 51 cm.

DSC_6214_zps4358f42f.jpg

Katteleken og lilla minileke med svart skinn er solgt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sydd flere leker, blant annet limegrønn minileke med svart skinn, lilla minileke med svart skinn og mørkegrønn vanlig leke med hvitflekket skinn.

(bilder kommer straks kameraet er ladet opp :P )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanlige leker

2 cm bredt bånd.

DSC_0008_zps8ecf3a57.jpg

Øverst er en lang leke, 51 cm lang

Minileker

DSC_0009_zpsfd8c8a37.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grønn vanlig leke med hvitt skinn er solgt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanlige leker

2 cm bredt bånd.

DSC_0008_zps8ecf3a57.jpg

Øverst er en lang leke, 51 cm lang

Minileker

DSC_0009_zpsfd8c8a37.jpg

Lilla minileke med hvitt skinn er solgt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blå vanlig leke med svart og hvitt skinn er solgt, samt lang rosa leke med svart skinn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg kun disse igjen for øyeblikket:

DSC_0002_zps9a89207a.jpg

Nr 1-3 fra venstre er "vanlige" leker. Lengde ca 35 cm, bredde på båndet er 2 cm. Pris 300,-

Limegrønn med svart skinn er en minileke, ca 31 cm lang, bredde på båndet er 1,5 cm. Passer til valper og mindre hunder. Pris 250,-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du har mulighet for det, så kunne jeg kanskje tenkt meg å handle en til leke hos deg. Kaninen er absolutt en favoritt! Kunne tenkt meg å ha en med så langt tau at man kan slepe den langs bakken og ha jaktlek, men dette kan jeg jo egentlig fikse selv med å bare feste på en taubit selvsagt. Det jeg lurte på er hvor stor bit "kanin" går det an å få på en leke? Vet ikke om det er fordi hunden min har prøvd å spise den kanskje, men her er det bare en liten skinnfell på størrelse med en finger igjen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du har mulighet for det, så kunne jeg kanskje tenkt meg å handle en til leke hos deg. Kaninen er absolutt en favoritt! Kunne tenkt meg å ha en med så langt tau at man kan slepe den langs bakken og ha jaktlek, men dette kan jeg jo egentlig fikse selv med å bare feste på en taubit selvsagt. Det jeg lurte på er hvor stor bit "kanin" går det an å få på en leke? Vet ikke om det er fordi hunden min har prøvd å spise den kanskje, men her er det bare en liten skinnfell på størrelse med en finger igjen :)

Oi, så den er faktisk nærmest spist opp? Hehe, da var den populær i allefall :P

Kan lage en litt lengre skinnbit, ja. Det lengste jeg kan lage den er hele skinnets bredde, blir rundt 22/23 cm. Til vanlig er skinnbiten rundt 13-15 cm.

Kan lage lang tråd også om du ønsker, hvor lang tror du du vil ha den?

Knakk lærnåla mi da jeg lagde en leke i forrige uke, men venter på ny, antar det ikke er så lenge før den kommer :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg kun disse igjen for øyeblikket:

DSC_0002_zps9a89207a.jpg

Nr 1-3 fra venstre er "vanlige" leker. Lengde ca 35 cm, bredde på båndet er 2 cm. Pris 300,-

Limegrønn med svart skinn er en minileke, ca 31 cm lang, bredde på båndet er 1,5 cm. Passer til valper og mindre hunder. Pris 250,-

Nr 1 til venstre, rosa med hvitt skinn er solgt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

DSC_0081_zps95849f94.jpg

Nr 2-3 fra venstre er "vanlige" leker. Lengde ca 35 cm, bredde på båndet er 2 cm. Pris 300,-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

DSC_0081_zps95849f94.jpg

Nr 2-3 fra venstre er "vanlige" leker. Lengde ca 35 cm, bredde på båndet er 2 cm. Pris 300,-

Fortsatt til salgs :)

Venter utålmodig på ny lærnål så jeg kan sy flere :frantics: Venting er ikke min sterkeste side, kjenner det klør i fingrene :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hah, det hjelper å sutre litt, i dag kom nåla :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått sydd et par nye leker. Tar ganske lang tid å sy hver leke, så ting tar tid :P

Vanlige leker

2 cm bredt bånd.

DSC_0080_zps2b3cd1c7.jpg

Fra venstre: Lilla med svart skinn, grønn med broket skinn, svart/rød med svart skinn og blå med broket skinn.

Har ingen minileker akkurat nå, men kommer til å lage noen straks jeg får tid :)

@Sophie send med PM dersom du ønsket lang leke :ahappy:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått sydd et par nye leker. Tar ganske lang tid å sy hver leke, så ting tar tid :P

Vanlige leker

2 cm bredt bånd.

DSC_0080_zps2b3cd1c7.jpg

Fra venstre: Lilla med svart skinn, grønn med broket skinn, svart/rød med svart skinn og blå med broket skinn.

Fortsatt til salgs :)

Endelig begynner ting å roe seg, så satser på å få lagd noen minileker i løpet av uka :ahappy:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Nå har flere forsøkt å forklare deg litt om dette med jakt, og hva som først og fremst er gleden ved det - forgjeves.  Du har åpenbart bestemt deg for at drepinga er viktigst, vel, vel du om det, men innleggene dine fremstår som lite innsiktsfulle.  Ang ulvejakta; så er det enkelt å forstå for den som vil, at det er mange grunner til å ville delta på ulvejakta, selv om man ikke spiser ulv.
    • Åh, gjett om jeg husker denne tråden, 'a? Skal hilse og si jeg fikk mye per, for ikke å si mye usaklige karakteristikker og sarkasme, fordi jeg våget å stille spørsmål og teorisere rundt disse hundenes mentale helse. Jeg påpekte gang på gang at jeg ikke hadde noen mening om hvorvidt hundene skulle avlives eller ei, men møtte en fanatisk vegg av forsvar. Det var ikke en snøballs sjanse i ******* for at noen av disse hundene kunne komme til å bite halen av så mye som en Ikea-rotte, fikk jeg vite. Nuvel. Det ble meg fortalt i en annen tråd, av @2ne, at alle her er enige om at om en hund tar en sau, så er det natta for godt (eller noe til den effekt). Det stemmer liksom ikke helt med inntrykket denne tråden ga meg, for det får da være måte på forskjellbehandling. En puddel som tar sau må dø, med Sonens velsignelse, men en gjeng "kamphund"-lignende hunder, trent av heller tvilsomme karakterer, og brukt i bajaseksperimenter for å ta livet av dyr for moro skyld, de skal gis fordelen av den lille tvilen som finnes om at de ikke vil drepe igjen, og omplasseres. Jædda... Forhelligelse av rase er ikke det spøtt bedre enn fordømmelse av rase...
    • Har jeg sagt det er forskjell? Nei, kan ikke se jeg har gjort det. Har ikke nevnt slakting av husdyr med en eneste bokstav, så vidt jeg vet, før akkurat nå, da. Det jeg reagerer på er der livskvalitet er avhengig av å skyte dyr. Livskvalitet betyr jo nødvendigvis at man får en eller annen slags positiv opplevelse av det man gjør, ikke sant? Hvis noen føler seg truffet, så trykker vel kanskje skoen litt fra før
      Jeg har lite problemer med at folk skyter seg en elg for å ha i fryseren (noe som ligner til forveksling på "lystdrepinga" til ulven, btw), fordi man liker å skaffe sin egen mat. Men når man setter ut en haug med tamme fugler for å "jakte" på dem, så kan ikke jeg se noe som helst annen grunn til å drive med det de driver med, enn faktisk lystdreping. Og når noens livskvalitet er avhengig av å skyte det de vil, der de vil det, uten innblanding fra de som faktisk bor der, så vil ikke jeg kalle det sunn tankegang. En ting er selve skytinga, men når du tar omkostningene med i beregninga, altså at det skal være på deres premisser, på bekostning av de som er uheldige nok til å bo der og spise av det samme matfatet, mangler det noen biter i fornuften. Hvis livskvaliteten er avhengig av å rydde konkurranse av veien, så koster den for mye.  For å ta en sammenligning som er relevant på dette forumet: De fleste med raser som gå lett i jakt, holder dem i bånd hele året, nettopp fordi det vil koste for mye å slippe dem løse. At bikkjene ikke kan gå løse, vil gå ut over livskvaliteten deres, selv om man kan veie opp mye av det med andre aktiviteter og tilpasning. Og her er cluet: Litt tilpasning. Jeg ser ingen grunn til at ikke jegere også kan tilpasse seg litt, jakte andre steder, så får de dekket sine krav til livskvalitet sånn nogenlunde (de færreste av oss får ting helt perfekte, vi må være fornøyde med "godt nok"), og vi på vernersida vil slutte å blande oss i jakta. Kompromiss, er stikkordet.  Siden du nevner slakting, så vil jeg tro (jeg gjetter her) at selve slaktinga kun er et nødvendig onde for de fleste som driver med slikt. Jeg tviler på at det finnes spesielt mange husdyrbønder som sier at deres livskvalitet er avhengig av at de kan skyte bolter i griser og kutte over halsen deres. Vil tro at de færreste finner spesielt mye glede i akkurat den biten der man tar livet av dyret. Likevel er det mange jegere hvis den biten åpenbart er viktigst. Over 11000 meldte seg til ulvejakta i 2015. Det finnes egen FB-gruppe for dem som vil skyte ulv (husker ikke hvor mange medlemmer, men husker antallet sjokkerte meg, selv om det sikkert ikke burde ha gjort det). Hvilken annen grunn enn at man vil drepe har man for å skyte dyr man ikke kan spise? Hvilken annen grunn har man enn at man vil drepe for å skyte på tusenvis av tamme fugler, som er som å skyte fisk i tønne? Det kan sikkert pakkes inn i finere papir, men seriøst, drepinga er det viktigste. 
    • Hvor får man tak i sånn overvåkningskamera til å overvåke hundene mine? Hvordan funker det egentlig? Er det sånn greie å sette midt i rommet med 360 graders vinkel som da går rundt? Hvordan få det inn på dataen da? Må man ha noe utstyr? Jeg har kun mobilt bredbånd til iPad min. Er det en app? Jeg kan ingenting om dette nymotens data greier? Haha. Kan kun surfe på nett jeg. https://www.dyresjappa.no/pet-vision-live-overvakningskamera Noe sånt? Erfaringer med merke eller type eller modell? Gjerne billigst mulig?
    • Jeg kjenner ingen, jeg, men jeg vet om et par som har omplassert katter i hytt og gevær når ferietid kommer. Men jeg håper slik praksis det diskuteres her er unntaket heller enn regelen for de gruppene som er aktuelle. Merk at jeg overhodet ikke uttaler meg om hvor vanlig det er, eller ei, jeg uttaler meg basert på teori og på generell basis. 
      Jeg blåser helt ærlig i hva motivasjonen måtte være for å gjentatte ganger forkaste dyr som ikke lenger passer eierens hva det nå enn måtte være. En gang, helt greit, vi kan alle gå på en blemme, eller dyret kan mistrives med endret livssituasjon. To ganger, også ok, men tre ganger skaper et mønster, og da blir jeg skeptisk til om vedkommende har den respekten for individet som kreves for å eie et dyr. For ja, jeg mener at det er et krav alle som eiere dyr må innfri; å ha respekt for individet.  Det er vel mest basert på en forståelse av norsk. Jeg vet ikke hvordan jeg forstå dette annerledes, jeg:
      "§3 Dyr har egenverdi uavhengig av den nytteverdien de måtte ha for mennesker. "
      Mye juridisk språk er krøkkete, men akkurat her synes jeg det er nokså krystallklart. Om det finnes en annen måte å forstå det på, opplys meg gjerne. Nei, jeg mente ikkeno' om ikkeno' i det du refererte, jeg stilte tre spørsmål om avl. Men bortsett fra det, så driter jeg hva slags bruk bikkjene blir brukt til, dersom eieren bytter dem ut for egen vinnings skyld. Unntaket er hunder som gjør faktisk nytte for seg, blinde-, service- og tjenestehunder.  Ja, det er begrensa med plass, det er jo hele poenget. Er det fullt, så er det fullt, da dumper man ikke uinteressante bikkjer for å skaffe nye hver eneste gang en runder 10 år og blir pensjonist. Om du mener jeg er fordømmende som mener det, så lever jeg fint med det.  Nei, du nyanserte ikke med "ofte", du skrev at omplassering "blir sett på som umoralsk også". Jeg påpekte at det ikke alltid er tilfellet, og jeg mener å huske at flere var enig med meg (i tillegg til deg).  Og? Diskusjonen har utviklet seg. Ikke noe nytt, det.  Nei nei, jeg skrev at dersom det er et mønster, en gjentakende greie, hvor samme årsak går igjen, være seg ferieallergi, alderdom eller noe annet, så har man gjort valg jeg ikke liker på forhånd. Enkeltstående omplasseringer, nei, selvfølgelig ikke noen automatikk i det. Noen ganger, ja, men da innser man det forhåpentligvis selv, og at det er bakgrunnen for omplasseringen. Jeg har ingen som helst problemer med å se egenverdien i de aller fleste arter, jeg. Sliter litt med saksedyr, men det er mest fordi de klyper uten å at jeg ser dem på forhånd, småjæ**ene  Og ja, jeg klasker til fluer og mygg, dreper flått, og deler hjortelusfluer i to, så jeg er ikke så veldig hellig. Men jeg flytter på edderkopper, prater med dem, også. Prøver å unngå å tråkke på maur. Flytter stålormer ut av veien når de ligger midt i stien. Jeg har brukt nesten 8000,- på operasjon på en tamrotte, som dessverre likevel ikke klarte seg. Og operert flere hamstere og ørkiser. Som tillien, har jeg et skille ved dyr som er mitt ansvar, eller som jeg ved å møte dem på min vei, kan påvirke direkte. Ikke fordi de er verdt mer, men fordi det er dem jeg kan gjøre noe håndfast med. Det er jeg, og ingen andre, som er ansvarlig for deres velferd. Og det samme gjelder alle andre, de er de eneste som er ansvarlig for velferden til sine dyr. Så selv om jeg så gjerne skulle ønske at velferden var høyere hos griser, kuer og andre matdyr, og selv om jeg får dårlig samvittighet for det jeg kjøper og spiser, så er det til syvende og sist de som eier dyrene som er ansvarlig for hvordan de har det. Ikke du eller jeg, eller noen andre. Vi kan påvirke, informere og gi oss selv bedre samvittighet ved å kjøpe andre varer, men det er likevel ikke vår feil, vårt ansvar eller vår skyld at andre folks dyr ikke har det bra.   
  • Nylig opprettede emner