Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundesonen på facebook


Recommended Posts

Den gang da.. *gammel* Men da JEG meldte meg inn her, så var det tidenes fjortissforum. :aww: Så vi har hatt en enorm utvikling. Skumle belgerdamer eller ei :lol:

Meeen til tema.

Slik ting ser ut nå, så er ikke facebookspørsmålet avgjort. Men vi kan opplyse om følgende:

- Hundesonen.no kommmer i framtiden til å reklamere for seg selv i ulike kanaler. Det kan være print(feks. kalender), web, events og annet.

- Bilder blir ikke hentet av Hundesonen.no og brukt i reklame uten at man ved svar eller sine handlinger samtykker til dette.

Dvs bilder ikke vil bli brukt uten tillatelse.

Og jeg hopper til den konklusjonen om at det også gjelder skrevet innhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 161
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

guri mall... snakk om å fantasere om problemer som aldri kommer til å skje

For min del er det så enkelt som at veldig mye av livet mitt dreier seg ikke om hund, og det er hovedgrunnen til at jeg vil holde de foraene separert. Uansett hvordan hundesonen på facebook blir i fra

Jeg "liker" ikke Hundesonen på FB, og kommer nok ikke til å gjøre det heller. Liker å ha skilt de to foraene slik som JeanetteH. Som et sted for å vasle om nedetider og slike generell informasjon har

Jeg var på hesteforum og spurte i en tråd på "andre dyr" om et seriøst hundeforum, og @Renate A anbefalte sonen. Så kom jeg hit og leste litt og skjønte ikke oppned på disse belgerdamene, skrev innlegg uten et eneste svar i AN, men gav ikke opp, lærte masse, traff kjempehyggelige mennesker osv. :ahappy: Sonen :heart:

Denne tråden er så OT nå at jeg kan like gjerne fortsette? :ahappy:

Du er jo så søt og snill tvers igjennom, så det går ikke ann å ikke like deg :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Bilder blir ikke hentet av Hundesonen.no og brukt i reklame uten at man ved svar eller sine handlinger samtykker til dette.

Dvs bilder ikke vil bli brukt uten tillatelse.

Og jeg hopper til den konklusjonen om at det også gjelder skrevet innhold.

Hvilken handling? (jeg tror ikke det er spesifisert i reglene i dag, så :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Hvilken handling? (jeg tror ikke det er spesifisert i reglene i dag, så :P )

Hvis du sender inn bilder til en konkurranse på sonen, hvor det står at bildene kan brukes til å promotere sonen, så har du ved handling gitt tillatelse til at ditt bilde kan benyttes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du sender inn bilder til en konkurranse på sonen, hvor det står at bildene kan brukes til å promotere sonen, så har du ved handling gitt tillatelse til at ditt bilde kan benyttes.

Retroaktivt, eller fra gjeldende tidspunkt xx..yy..zz? Andre handlinger? (og siden jeg er lat, kan testen du refererer til quotes her så man har det til punkt og prikke? :) )

edit ipad skrivefeil

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken handling? (jeg tror ikke det er spesifisert i reglene i dag, så :P )

Hvis du sender inn bilder til en konkurranse på sonen, hvor det står at bildene kan brukes til å promotere sonen, så har du ved handling gitt tillatelse til at ditt bilde kan benyttes.

Eller slik som i den tråden det ble etterspurt bilder til headeren. Vi som har lagt til bilder i den tråden har ved handling gitt tillatelse til benyttelse av bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Retroaktivt, eller fra gjeldende tidspunkt xx..yy..zz? Andre handlinger? (og siden jeg er lat, kan testen du refererer til quotes her så man har det til punkt og prikke? :) )

edit ipad skrivefeil

Jeg refererer ikke til en tekst, jeg forklarer deg hva en handling som samtykker kan være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At facebooksiden linker til diskusjoner her inne er vel helt legitimt, så lenge det ikke blir hentet ut enkeltsitater osv.

Ikke helt bra her i gården :-( og resulterer i at jeg kan ikke ta opp treningsmetoder og hendelser (her vi bor), for respons på norske hundesonen.

Problemet er at fb så hyppig endrer retningslinjer og innstillinger og koblingsmetoder. Plutselig kan det bli bildegjenkjenning eks.

Jeg sliter med google pt for å få bort direktekobling fra tidligere nicket her som inneholdt oppdretternavnet, til mitt nye.

(Når det gjelder å lage seg oppdretternavn til nick, vel, det peker pinlig mot en mulig tilbakestående person. :P

Yngstejenta er racer, jeg satt her og tenkte, i tilfelle maks-uflaks, gjaldt et par enkelthendelser med min hund under trening.

Så googler yngstejenta gamle nicket/fulle navn på hunden, utfra "hvem gidder anstrenge seg". Og der! Kom direkte fotoet her, og kobling til det nye nick! At hvem som helst kan google hele navnet på min hund er ok, og at det kobles til eier selvsagt. At en finner meg her, uten å ha forsøkt, er ikke ok.

For alle gjelder, at facebook er lagd for å spre koblinger til hver minste ting du skriver, for hele verden. Folk har ikke tid å sette seg inn i endringer og stadig nye ny-ord som "veggen" endres til "tidslinje", og opplever en at ting er koblet hvor man ikke vil.

Jeg er tvangsmedlem av fb, :D med 65 venner som ellers ville blitt veeeldig sure. Må oppdatere de om været her, og hva spiste du til middag. Alt du skriver på nettet, kan bli kjent, også mail. Jeg tenker som så, jeg skal ikke ihvertfall ikke gjøre det lett. De skal få anstrenge seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, som sagt. Dersom folk er redde for å bli oppdaget bør dere gjøre dette (gjelder uansett hvor):

- Aldri bruk samme nick noe sted.

- Aldri bruk navnet ditt i nick, ikke som et del av et lenger ord ei heller som et anagram.

- Aldri skriv egennavn på noe som helst. (Ditt navn, bikkjas navn, bosted, jobb, klubber etc.)

- Aldri skriv ca. alder.

- Aldri etterlat deg E-mailen din noe sted.

- Skatt til en annen kommune enn den du bor i.

- Aldri vis deg i en avis eller andre medier hvor ditt navn blir koblet opp mot en bestemt sak.

- Aldri gi inntrykk av at du kjenner noen på et forum.

- Hold deg unna sosiale medier.

- Om du er på sosiale medier: Ikke lik noe som helst, ikke del noe som helst og ikke kommenter ting.

- Ikke skriv i kommentarfelt på nettaviser.

- Aldri la noen du kjenner bruke navnet ditt i en blogg eller annen sammenheng hvor det er mulig å søke det frem.

- Fjern deg selv fra alle offentlige lister/steder hvor navnet ditt finnes.

- Aldri legg ut bilder av noe annet en perifere greier som trær eller "lulz".

- Aldri gi inntrykk av at du har førstehåndskunnskap til noe.

Sånn i toppen av eget hode er det ting som, når neglisert, gjør at folk kan finne deg. Det er lettere enn man skulle tro å finne no'.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...