Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundesonen på facebook


Recommended Posts

  • Svar 161
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

guri mall... snakk om å fantasere om problemer som aldri kommer til å skje

For min del er det så enkelt som at veldig mye av livet mitt dreier seg ikke om hund, og det er hovedgrunnen til at jeg vil holde de foraene separert. Uansett hvordan hundesonen på facebook blir i fra

Jeg "liker" ikke Hundesonen på FB, og kommer nok ikke til å gjøre det heller. Liker å ha skilt de to foraene slik som JeanetteH. Som et sted for å vasle om nedetider og slike generell informasjon har

Et argument som blir brukt ved de aller fleste endringer her inne :lol: skal jeg nevne farger?

Nå er det en "pitteliten" forskjell på å endre farger og legge opp forumet til FB.

Hva er tankene deres dersom det ender i personhets på FB?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soniser og endringer altså :lol::wub:

Men det er veldig fint å vite hva dere mener, da kan nye eiere og moderator/admintemaet forholde seg til det og ta en avgjørelse basert på det.

Det handler ikke om endringer. For min del handler det ihvertfall om at jeg ikke var klar over at sonen var på fb før noen tok det opp i nye eiere-tråden. Og jeg er, om du ikke har oppfattet det enda, ganske motstander av å delta på fb. ;)

Som et dårlig forbilde kan jeg forsåvidt nevne Canis, der det har vært en del drama og personhets på fb i tilknytning til forumet (som jeg da ikke fikk med meg, men hørte om i ettertid) som har gjort at en stor del av den gamle kjernen har tatt seg lengre eller helt permanente pauser fra forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et argument som blir brukt ved de aller fleste endringer her inne :lol: skal jeg nevne farger?

Nja, noen av oss som protesterte på farger reagerte faktisk med migrene på fargen som var valgt. Og det er noe helt annet enn å protestere pga vane/barefordi osv.

Jeg er ikke på face, og vil ikke være der heller, så jeg vil ha mye imot å bli *brukt* der i reklameøyemed. Jeg har godtatt at det jeg poster her inne kan brukes redaksjonelt ved behov, og folk må gjerne komme hit for å lese om meg og mitt om de vil, men jeg vil IKKE tilknyttes fb uten mitt eksplisitte tillatelse for hver gang.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, noen av oss som protesterte på farger reagerte faktisk med migrene på fargen som var valgt. Og det er noe helt annet enn å protestere pga vane/barefordi osv.

Jeg er ikke på face, og vil ikke være der heller, så jeg vil ha mye imot å bli *brukt* der i reklameøyemed. Jeg har godtatt at det jeg poster her inne kan brukes redaksjonelt ved behov, og folk må gjerne komme hit for å lese om meg og mitt om de vil, men jeg vil IKKE tilknyttes fb uten mitt eksplisitte tillatelse for hver gang.

.

Nå har jeg sagt to ganger alt at det var et svar til siris kommentar om at det var unødvendig. Gidd å les sammenhengen også. :)

Ellers tar vi alt dere skriver med i betraktning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, noen av oss som protesterte på farger reagerte faktisk med migrene på fargen som var valgt. Og det er noe helt annet enn å protestere pga vane/barefordi osv.

Jeg er ikke på face, og vil ikke være der heller, så jeg vil ha mye imot å bli *brukt* der i reklameøyemed. Jeg har godtatt at det jeg poster her inne kan brukes redaksjonelt ved behov, og folk må gjerne komme hit for å lese om meg og mitt om de vil, men jeg vil IKKE tilknyttes fb uten mitt eksplisitte tillatelse for hver gang.

totalt ot, men synes du skal komme deg på facebook!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom med noen gode grunner til å være der. Og hva går man egentlig glipp av dersom man ikke er der? Bortsett fra at man ikke får greie på alt som folk foretar seg i hverdagen.

Hehe, dette er nesten som når jeg skal prøve å forklare min samboer (som er *hard rock man*) at Justin Bieber er mer enn "baby, baby, baby oooohhh". Alle er enige om at Justin Bieber og facebook er litt crap. Men det er ikke sånn at JB kun synger baby baby baby ohhh, eller at facebook kun er for at man skal vite hva folk foretar seg i hverdagen. Common misunderstandings og/eller det vi i norge er glad i å kalle: forutintatthet, uten at man har satt seg inn i emnet :P Facebook i dag er overhodet ikke "hva folk gjør i hverdagen". Greit, jeg har just under 200 venner på facebook for jeg gidder ikke ha såååå hinsides mye folk der. Hadde 500 en gang, men dæven så jeg sletta :P Alle er flinke, fine folk som ikke skriver de er på do, spiser middag eller er sure den dagen. De legger ut bilder av natur, fly, hunder eller annet jeg vil se. De legger ut info om at de er på besøk i forskjellige byer, noe jeg synes er greit å vite for jeg gjerne vil holde kontakten med de jeg har på facebook og om de er i samme by som meg, så kan vi jo møtes. Stort sett er det det eneste som foregår mellom folk. Ellers er jeg mest på facebook for å følge ("like") forskjellige bedrifter, sider eller grupper som deler info om f.eks kurs, produkter eller slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det blir jo en svært snever tolkning. Jeg spør retorisk: hvorfor er det nødvendig annet enn for mer penger til de som eier forumet?

Må alt være nødvendig? Mer folk på forumet, mer penger (særlig overskuddsprosjekt er ikke sonen uansett, hvorfor skulle det være negativt med mer inntekter?) vist frem forumet til flere hundeeiere... nødvendig er det vel strengt tatt ikke, men det trenger ikke være negativt i seg selv. De negative aspektene tas som sagt med i vurderingen.

Når det er sagt, vi leser det som skrives og ser bekymringer og eventuelle problemer, så er ingen grunn til bekymring slik ting er i dag. Det kommer mer fra høyere hold etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at Lola fikser det jeg, Kangerlussuaq. :ahappy: Siden det var hun som skrev "men synes du skal komme deg på facebook!" mener jeg. :)

Og du skreiv "hva går man egentlig glipp av dersom man ikke er der? Bortsett fra at man ikke får greie på alt som folk foretar seg i hverdagen." hvilket du nå har fått forklart er en vanlig misforståelse, og utgjør en feil oppfatning, av hva facebook er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg skriver noe her inne eller på FB så må jeg regne med at "hele verden" kan se det. Slik sett ser jeg ikke forskjellen. Det er internett liksom. Jeg kan forstå at de som ikke har eller vil ha konto på FB er imot en form for kopling. Men for de andre ser ikke jeg hva som skal være galt med det. Man er ikke veldig anonym her inne.

Nå er jeg FB-nerd og bruker mye tid (altfor mye) på FB. Jeg setter pris på FB og diskuterer hund like gjerne der som her og vil ikke ha noe imot at diskusjoner linkes opp mot hverandre.

Nettvett håper jeg vi alle har.

Hvis noen føler at AN-tråden blir for personlig til å dukke opp på FB så bør de skrive dagbok med lås på.

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Lola Pagola - Kom med noen gode grunner til å være der da. Og hva går man egentlig glipp av dersom man ikke er der? Bortsett fra at man ikke får greie på alt som folk foretar seg i hverdagen.

For meg er facebook (og har i stor grad vært) en veldig god mulighet til å bli kjent med folk i dalmatinermiljøet, har fått mange venner/bekjentskaper i virkeligheten pga. facebook (og Casper har fått seg ett ligg). Det er et fint sted å bli kjent med rasemiljøet, orientere seg i hva som finnes rundt om av flotte hunder osv, da veldig mange oppdrettere legger mer ut på facebook en på hjemmesider. Jeg liker å holde meg oppdatert om hva som skjer når det gjelder rasen, og da er facebook the place to be!

Jeg pleier sperre folk fra nyhetsoppdateringen min som oppdaterer facebook flere ganger om dagen om hva de har spist til frokost, at de har støvsugt osv. for meg er nok facebook litt mer nettverksbygging, samt at det er utrolig koselig å fortsatt kunne ha kontakt med gamle barndomsvenner, studievenner og venner fra tidligere epoker i livet, uten at man nødvendigvis har så mye å snakke om lenger, så er det koselig å vite at de finnes der ute, ha kontakt på den måten liksom.

Et annet aspekt jeg synes er greit er at jeg holder meg oppdatert på endel av interessene mine, får oppdateringer fra det jeg vil i nyhetsfeeden min osv. Det blir nesten som en liten (ekstremt tabloid) nerde-avis tilpasset bare meg :)

Ser absolutt at facebook har sine ulemper, jeg skulle ønske jeg var mindre avhengig. Men samtidig ville jeg ikke vært for uten heller. Det erstatter på ingen måte et sosialt liv, det har jeg i høyeste grad på utsiden og, men synes det er et fint suplement.

Bruker facebook mye i forbindelse med skole og gruppearbeid, veldig greit å ha en egen gruppe for kolokvien, for klassetrinnet osv. Greit brukergrensesnitt, og alle får det med seg.

Man velger jo helt selv hva man publiserer. De som ikke kjenner meg så godt tror sikkert hele livet mitt dreier seg om Casper og hund, da det jeg publiserer og deltar i er 90% hunderelatert. Jeg har ingen interesse om å oppdatere om alt jeg gjør, men jeg synes det er gøy å oppdatere om hva Casper gjør, det blir ikke like personlig, så da gjør jeg det.

Er som Kanger sier (ok, sa det ikke akkurat sånn da) ikke slik at facebook bare er til for å oppdatere om at du har hatt en hard bæsj i morges og problemer med å få den ut :P

Men når det kommer til diskutering er det ingenting som slår et forum synes jeg, der er facebook crap. Blir bare rot, og synes ofte folk blir ekstremt hissige, veldig fort :P

Sist, men ikke minst, så er det koselig å legge ut bilder, og få respons, istedenfor at de skal ligge der og råtne på dataen, sett kun av meg og et par til.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du skreiv "hva går man egentlig glipp av dersom man ikke er der? Bortsett fra at man ikke får greie på alt som folk foretar seg i hverdagen." hvilket du nå har fått forklart er en vanlig misforståelse, og utgjør en feil oppfatning, av hva facebook er :)

Litt OT, men jeg tror du er en smule forutinntatt nå gitt, jeg vet da utmerket godt hva Facebook er. :D

Edit: Lola fiksa biffen helt strålende :wub::ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man velger jo helt selv hva man publiserer. De som ikke kjenner meg så godt tror sikkert hele livet mitt dreier seg om Casper og hund, da det jeg publiserer og deltar i er 90% hunderelatert. Jeg har ingen interesse om å oppdatere om alt jeg gjør, men jeg synes det er gøy å oppdatere om hva Casper gjør, det blir ikke like personlig, så da gjør jeg det.

Signerer resten av innlegget ditt og, og må bare flire av dette, er helt likt for meg :lol: Jeg har et privat liv jeg ikke ønsker å dele på facebook, jobben min er taushetsbelagt ved lov og jeg ønsker ikke ha den på facebook uansett, samboer og jeg er enige om at klisseklass på FB er teit og ingen av oss har behov for å dele alt der uansett, det er og blir mellom oss. Derimot syns jeg det er artig og greit å dele hundelivet mitt på facebook, bikkja gir da fanken i om jeg legger opp teite bilder av ham der, og som deg, har fått mange nye og fine bekjentskaper i hundeverdenen gjennom facebook. Thorvald har ikke fått seg et litt enda, men takket være facebook har han mange potensielle :lol: Resten av livet mitt holder jeg helst utenfor internett, dog :)

Edit: men, som flere her også sier, til tross for dette er det ikke noe behov for meg å blande facebook og hundesonen :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser for meg det vil kunne bli veldig vanskelig å ha kontroll på diskusjonen og det man er med i. Her inne kan man følge med i de trådene man deltar i og sånn sett ha en viss kontroll på hva som foregår, man kan forklare seg og rette opp i misforståelser. Deles en link på facebook er det ikke like lett å ha oversikten og materiale deles som tidligere nevnt veldig kjapt på fjeseboka. Jeg ser for meg det kan bli underdiskusjoner på facebook, ikke bare på Sonens side, men også på veggen til folk -som tar utngangspunkt i en diskusjon som er her. Dette kan selvsagt skje nå også, men jeg vil tro det vil kunne skje i enda større grad når pr`en via Facebook blir større. Dette ser jeg på som negativt. Det kan fort bli rotete, uoversiktiktlig og ting kan taes ut av proposjoner uten at man får vært der og ordnet opp i det. Skriver jeg noe her og driter på draget, kan jeg ordne opp i det etterpå. Linkes det til på facebook og spres på x-antall vegger, har jeg ikke sjans til å følge det opp, det går jo ikke. Det er noe med å ha diskusjone der den er, på ett sted.

Ellers er jeg selv glad i facebook, så det skal ikke stå på det.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen problemer med å stå for det jeg sier, hverken på facebook, hundesonen eller RL. Det jeg har problemer med, er folks skadefryd over at den 4 mnd gamle valpen min er miljøberørt i utstillingshall, fordi jeg har diskutert mentaltesting. Sånn drit sprer seg mye kjappere på facebook enn på hundesonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Lola Pagola - Kom med noen gode grunner til å være der da. Og hva går man egentlig glipp av dersom man ikke er der? Bortsett fra at man ikke får greie på alt som folk foretar seg i hverdagen.

Om jeg skriver noe her inne eller på FB så må jeg regne med at "hele verden" kan se det. Slik sett ser jeg ikke forskjellen. Det er internett liksom. Jeg kan forstå at de som ikke har eller vil ha konto på FB er imot en form for kopling. Men for de andre ser ikke jeg hva som skal være galt med det. Man er ikke veldig anonym her inne.

Nå er jeg FB-nerd og bruker mye tid (altfor mye) på FB. Jeg setter pris på FB og diskuterer hund like gjerne der som her og vil ikke ha noe imot at diskusjoner linkes opp mot hverandre.

Nettvett håper jeg vi alle har.

Hvis noen føler at AN-tråden blir for personlig til å dukke opp på FB så bør de skrive dagbok med lås på.

FB er et utmerket verktøy for kommunikasjon for ulike grupper og arrangement. Problemet for min del er hva de gjør med informasjonen du legger igjen der, ikke hva man kan bruke det til eller ikke. Det handler ikke om hvem som ser hva, men hva fb bruker informasjonen sin til (eller forbeholder seg å bruke, anyway).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser hverken nødvendigheten eller problemet i å ha en egen facebook-side for Sonen, så det er likegyldig for meg hva man ender opp med.

Det som derimot kanskje kunne vært kjekt, er en lukket gruppe kun for medlemmer. Det har vært nevnt tidligere i denne tråden at hesteforumet Equiforum har en slik gruppe, den er veldig ålreit. Her er det info om nedetider, oppgraderinger, login-trøbbel osv., alt sånt. En slik gruppe krever dog at man er FB-venn med soniser for å få en masse inn dit. Men det tror jeg ikke skal være et stort problem, de fleste aktive brukerne her inne er vel FB-venn med minst en annen sonis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
    • Gratulerer 😁 Gøy med enda en kelpievalp her 😍 Haha, uff, kanskje slemt å le 😂🙈 Hvorfor skal du aldri ha hannhund igjen? Hilsen hun som har hannhund for første gang og blir skremt her 😱 Åå ☺️ Litt godt å høre for oss som sitter her med de minste rakkerne. Jeg tenker det ofte faktisk, at det er bare nå han er så liten og snart faller den søte fleece pelsen av og han blir stor. Så man må prøve å nyte det og, selv om det er mye strev 😂
    • Hvis hunden klør ville jeg sjekket for allergi hos dyrlege. Og om hunden er konstant sulten kan du tilføre feks litt kokt ris, kokt brokkoli eller gulrøtter i foret for å gi mer metthetsfølelse uten mye kalorier.  Ang bæsjespising ville jeg vært nøyere på å ha kortere kobbel og mer kontroll på tur . Trene på å avlede med en kommando og godbiter. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...