Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundesonen på facebook


Recommended Posts

Jeg hadde forstått det hvis det var slik at man måtte skrive på Hundesonen med FB-kontoen, dvs under fullt navn og at det man skrev kom opp på FB automatisk. Det hadde ikke jeg heller likt. Men det er jo ingen direkte link mellom ditt navn på FB og ditt nick her? Og om noen blir sitert, så regner jeg med det blir uten nick, og da har det vel heller ikke så mye å si?

Jeg hadde forstått frykten mer om dette var en BDSM-side, men forstår ikke helt problemet for et vanlig hundeforum. :P

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 161
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

guri mall... snakk om å fantasere om problemer som aldri kommer til å skje

For min del er det så enkelt som at veldig mye av livet mitt dreier seg ikke om hund, og det er hovedgrunnen til at jeg vil holde de foraene separert. Uansett hvordan hundesonen på facebook blir i fra

Jeg "liker" ikke Hundesonen på FB, og kommer nok ikke til å gjøre det heller. Liker å ha skilt de to foraene slik som JeanetteH. Som et sted for å vasle om nedetider og slike generell informasjon har

@Nirm Nå sier jeg ikke noe om dine innspill, men de fikk meg til å tenke litt :) Hundesonen er jo på ingen måte hemmelig. Skriver vi noe her, som vi ikke ønsker at den store verden (FB) skal se, bør vi kanskje sensurere oss selv litt. Det gjelder ikke minst meg selv. Men det er ikke lurt å dele ting noe sted på nett, om man egentlig ønsker at det skal være hemmelig, eller bare for noen få :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dere ser på det som ødeleggende/negativt dersom Facebooksiden linker til en tilfeldig tråd her inne? Uten sitat eller brukernavn?

Jeg ser jo for meg at evt. linking er for å skape høyere aktivitet på forumet, eksempelvis linke til tråder som kan være interessante/nyttige å lese/delta i.

Helt tilfeldig eksempel jeg bare lager nå:

"Kan man kløve med HD? http://hundesonen.no/forum/topic/73063-kloeving-med-hd/".

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dere ser på det som ødeleggende/negativt dersom Facebooksiden linker til en tilfeldig tråd her inne? Uten sitat eller brukernavn?

Jeg ser jo for meg at evt. linking er for å skape høyere aktivitet på forumet, eksempelvis linke til tråder som kan være interessante/nyttige å lese/delta i.

Helt tilfeldig eksempel jeg bare lager nå:

"Kan man kløve med HD? http://hundesonen.no/forum/topic/73063-kloeving-med-hd/".

Nei det ser jeg ikke på som ødeleggende eller negativt - det vi skriver på sonen er jo ikke hemmelig uansett så :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også det er viktig å huske at det er et offentlig forum, som Ida nevner, og man har ikke kontroll over om andre linker til tråder på forumet.

Jeg har sett folk har linket til diskusjoner her på facebook når de ikke selv har deltatt i den, og jeg ikke ante at min venn på fbook var på forumet engang.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er det så enkelt som at veldig mye av livet mitt dreier seg ikke om hund, og det er hovedgrunnen til at jeg vil holde de foraene separert. Uansett hvordan hundesonen på facebook blir i framtiden kommer jeg verken til å like facebook-siden eller skrive noe der. Flesteparten av vennene mine vet at jeg henger på et hundeforum, men jeg har virkelig ikke noe behov for at det skal komme opp i feeden deres at jeg har likt ditt, blitt tagget i datt eller kommentert dette, så de enkelt kan trykke seg inn hit til hundesonen og finne ut hvor nerdete jeg faktisk er når det gjelder hund. :lol: For meg er det to forskjellige verdener, rett og slett. (Nå har jeg en del soniser som venner på facebook også, men det er folk som jeg kjenner i større eller mindre grad, så det blir litt annerledes.) Det blir liksom litt som å dra med en one night stand på søndagsmiddag hos besteforeldrene mine. Det er ikke alt de trenger å få vite, hvis dere skjønner hva jeg mener. :lol:

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er det så enkelt som at veldig mye av livet mitt dreier seg ikke om hund, og det er hovedgrunnen til at jeg vil holde de foraene separert. Uansett hvordan hundesonen på facebook blir i framtiden kommer jeg verken til å like facebook-siden eller skrive noe der. Flesteparten av vennene mine vet at jeg henger på et hundeforum, men jeg har virkelig ikke noe behov for at det skal komme opp i feeden deres at jeg har likt ditt, blitt tagget i datt eller kommentert dette, så de enkelt kan trykke seg inn hit til hundesonen og finne ut hvor nerdete jeg faktisk er når det gjelder hund. :lol: For meg er det to forskjellige verdener, rett og slett. (Nå har jeg en del soniser som venner på facebook også, men det er folk som jeg kjenner i større eller mindre grad, så det blir litt annerledes.) Det blir liksom litt som å dra med en one night stand på søndagsmiddag hos besteforeldrene mine. Det er ikke alt de trenger å få vite, hvis dere skjønner hva jeg mener. :lol:

Tenker likt som ingvild.

Jeg deler aldri ting fra forumet her på facebook. Aldri... Det jeg derimot gjør er å anbefale folk jeg kjenner som trenger tips eller har hundeinteressen til å bli medlem her. Noen har blitt medlem og trivdes, andre har fått bakoversveis av svarene de har fått og aldri sett på forumet igjen.

Derimot... Så lenge man ikke blir tagget i ting på facebook siden og man selv ikke liker siden eller bare ikke kommenterer noe der så vil det jo ikke dukke opp på feeden til vennene man har på fjasboka. Så jeg ser ikke at facebooksiden vil bli noe problem i grunn. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det løser man veeeldig enkelt med å ikke like siden, eventuelt ikke tillate siden poster på feeden, alt slikt kan justeres i facebooks instillinger.

At eierne av sonen ønsker å reklamere for forumet kan jeg ikke helt se at skal komme som noe sjokk.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Nirm Nå sier jeg ikke noe om dine innspill, men de fikk meg til å tenke litt :) Hundesonen er jo på ingen måte hemmelig. Skriver vi noe her, som vi ikke ønsker at den store verden (FB) skal se, bør vi kanskje sensurere oss selv litt. Det gjelder ikke minst meg selv. Men det er ikke lurt å dele ting noe sted på nett, om man egentlig ønsker at det skal være hemmelig, eller bare for noen få :)

Selv om det er offentlig, så må folk legge seg litt i selen for å finne visse ting her inne. Og det er mye som ligger her inne som kanskje ikke burde vært her, men fordi at spesielt AN er så uoversiktelig, er vanskelig å finne gjør at man deler ting. Og vi diskuterer jo litt mer enn bare hund her inne tross alt (og det er noe av det jeg har likt med sonen).

Eierne gjør som de ønsker med forumet tross alt, men vi må få lov til å komme med våre meninger. :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo ikke opp noe ala "Julie S har blitt tagget i Hundesonen.no sitt innlegg" eller "Julie S har skrevet noe på Hundesonen sitt forum". :)

Akkurat som hvis dere liker...ehh.. tja... "Meny" på Facebook så står det jo ikke plutselig på alle vennene deres sin vegg at Meny har postet et innlegg på sin Facebookside.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det er offentlig, så må folk legge seg litt i selen for å finne visse ting her inne. Og det er mye som ligger her inne som kanskje ikke burde vært her, men fordi at spesielt AN er så uoversiktelig, er vanskelig å finne gjør at man deler ting. Og vi diskuterer jo litt mer enn bare hund her inne tross alt (og det er noe av det jeg har likt med sonen).

Eierne gjør som de ønsker med forumet tross alt, men vi må få lov til å komme med våre meninger. :)

AN vil heller ikke komme opp på fbsiden, ingenting i alt mulig vil dukke opp der, om jeg har skjønt det riktig. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke helt gyldig for meg da - men hvis noen f.eks googler på "Ingvild + Australian Kelpie" vil det jo da kunne komme opp facebookresultat fra hundesonens facebookside hvis det quotes med f.eks:

Vil du vite mer om Australian Kelpie? På hundesonen er kompetansen inne! "Jeg har hatt kelpie i 2 år og stortrives!" skriver bruker Ingvild.

Dermed knyttes man direkte til sin bruker på hundesonen. Men det forutsetter jo at 1) man nevner brukernavn etter quote og 2) brukernavn er samme som ekte navn (men det gjelder jo mange her).

Bare sånn OBS :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo ikke opp noe ala "Julie S har blitt tagget i Hundesonen.no sitt innlegg" eller "Julie S har skrevet noe på Hundesonen sitt forum". :)

Akkurat som hvis dere liker...ehh.. tja... "Meny" på Facebook så står det jo ikke plutselig på alle vennene deres sin vegg at Meny har postet et innlegg på sin Facebookside.

Nei, men mange av oss er jo ganske lett gjenkjennelig med profilnavn, profilbilde og signatur. Jeg vil gjerne holde ting seperat, ikke fordi jeg tror det jeg skriver her er hemmelig, men det er godt å ha det delt fra facebook hvor "alle" er.

I tillegg ser jeg for meg at det kan bli diskusjoner på facebook om diskusjonen som er på sonen, noe som kan bli rotete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre om hvorfor det skal være en fb side for hundesonen? Hvorfor er det behov for det? Er bare nysgjerrig på årsakene bak, da jeg, og flere tydeligvis ikke helt ser at det er noe behov og poeng med det. Forumet er jo skravling og bilde og diskusjoner på samme måte som man gjør på fb, bare enda mer anonym på forumet om man vil.

Jeg lurer fortsatt på dette her jeg da, det er det ingen som har svart på.

Ser det som er skrevet til nå, og ser begge sider. Selv er det ingen frykt at det skal være på fb, men jeg skjønner ikke poenget, enkelt og greit. Utenom å skape mer aktivitet kanskje. Selvom jeg ikke helt ser det likevel. Hvor stort behov er det med facebook for et forum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer fortsatt på dette her jeg da, det er det ingen som har svart på.

Reklame og promotering.

Nå er det ikke helt gyldig for meg da - men hvis noen f.eks googler på "Ingvild + Australian Kelpie" vil det jo da kunne komme opp facebookresultat fra hundesonens facebookside hvis det quotes med f.eks:

Dermed knyttes man direkte til sin bruker på hundesonen. Men det forutsetter jo at 1) man nevner brukernavn etter quote og 2) brukernavn er samme som ekte navn (men det gjelder jo mange her).

Bare sånn OBS :)

Men så lenge det ikke brukes nick på fbsiden så vil ikke fbsiden komme med resultatet, sonen direkte derimot. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk.

Vet noen hvordan respons andre forum har hatt ved å ha facebookside? Er nysgjerrig på det jeg, på hvor stor effekt det faktisk har for et forum å ha egen side.

Equiforum et hesteforum har facebookside, men denne brukes kun til info om nedetider og for de som sliter med å logge seg inn på forumet og lignende. Den funker gull til sitt bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

guri mall... snakk om å fantasere om problemer som aldri kommer til å skje :P

Hvor fantaserer man om det? Det virker jo bare som de fleste forteller hva de ikke vil at skal skje, slik @IW spurte om, eller hun spurte om hva vi ville. Skal folk da la være å fortelle det da? Og jeg ville bare få litt klarhet i hva grunnen bak er. Er det så galt da? Greit at det er et forum og det er offentlig, men gjør jo ikke noe å fi litt klarhet i hva de har tenkt at det skal brukes til på fb også :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håpte egentlig ikke at Hundesonen skulle få en egen Facebook side, for de fleste forum jeg er (eller rettere sagt, var) medlem i er blitt inaktiv på grunn av FB. Trist. Liker personlig forum bedre enn en FB side/gruppe for der er det vanskelig å finne frem til det man lurer på/har lyst til å lese om. Her kan man trykke seg inn på bestemte tema som valpeprat, utstyr, trening etc. Veldig praktisk :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men sonen har hatt facebookside siden 2009! Det er jo ikke noe nytt! Poenget er vel bare at den kan brukes til å promotere siden på en annen platform.... å linke til diskusjoner er vel helt greit, det blir jo bare overskrifter uansett, som man uansett kan google seg frem til.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Lill med Perfect image er fremdeles aktiv med collie oppdrett både med lang og korthår. Enklest er nok å ta kontakt på Facebook med henne privat, tror ikke hun har tilgang på Messenger på kennel siden sin dessverre. Hun venter et korthårskull i disse dager (uke 17) og jeg vet hun har noen spennende planer fremover også. Verdt å ta kontakt, eventuelt mase litt om du allerede har sendt henne en melding! Ikke sikkert du får svar sånn helt med en gang da den dama har mange baller i luften, kan ikke annet enn å bøye meg i støvet for arbeidet hun gjør. 😂    Tine (kennel laabanden) som er tagget over her har i hvert fall 1 om ikke 2 korthårs hannhunder ledig akkurat nå, og er vel ikke utelukket at det blir en kort/langhårsparring der i fremtiden, men det kommer helt ann på hvilken hannhund det blir på kortis tispa hennes i fremtiden.  Ann Gjertrud (Kennel NoorWay) er jeg usikker på om avler fremdeles, men er ikke sånn kjempe kjempelenge siden jeg så en annonse fra henne så sant jeg husker rett. Hun var aktiv her inne før, om du søker på Noor, Ninja eller Miyagi (usikker på hvordan det skrives) så finner du henne nok. Men er ellers vanskelig å finne på nett om dagen svjv.  Hadde anbefalt @Kensington Gate , men tror ikke hun avler pr.d.d.    Du kan søke opp norsk collie markedsplass på Facebook, der deles det annonser. 😊 NCK fikk ny nettside for ikke så kjempelenge siden, men oppdateringene har gått sakte dessverre.   
    • Jeg kan ikke se å finne Kennel NoorWay noe sted - verken gjennom Google eller Facebook. Har du mulighet til å sende en lenke? Ellers noterer jeg meg resten av det du skriver, og vil legge stor vekt på gemytt! Takk for hjelpen 
    • Tusen takk for gode tips! Her har jeg litt å sjekke ut 
    • Jeg soser rundt i valpefeber, feriefeber og ferieplanlegging...
    • Ja, det kommer til å bli brukt sekk til valpen. Men vi har lyst til å kanskje leie en hytte og ta små dagsturer med både valp og godt voksen hund.  Sykkelturer utgår pga det blir for tungt med 30+ kg i sykkelvogn.  Alt kommer til å gå på valpens premisser.  Men vi vil gjerne ha turterreng som er ganske flatt, pga eldre hund med hofteplager, og pga tung sekk i krevende, kupert terreng er skummelt.  Setter gjerne tips på turrterreng, eller lettgåtte turer: hele sørlandet, Telemark og Asker område På forhånd tusen takk
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...