Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva gjør man??


Heidi

Recommended Posts

Hva gjør man hvis man gjerne vil stille hunden sin ut, men hvis hunden altid blir helt vill når han ser andre hunder??

For på utstillinger er der jo andre hunder og jeg tror ikke at jeg kan få Rocky til og gå fint i ringen ved siden av meg når der er andre hunder der :D

Det er en av grunnene til at jeg stadig ikke har stilt ut. Og blir han ikke bedre til og roe seg når der er ander hunder i nærheten, da kommer jeg ikke til og stille han ut.

Han er ikke sint når han møter andre hunder, men han må bare hen til dem.. Og han er ikke til og få kontakt med når man møter på en anden hund. Min onkel som har mange års erfaring med hunde og er utdannet hunde instruktør, ville prøve og se om han kunne få Rocky til og være rolig når vi møtte på en anden hund. MEN dette gikk ikke. Uansett hva han gjorde fik han ikke kontakt eller hunden til og roe seg :D

Og det sier litt, ettersom han nesten kan gjøre alt med rocky. Men når det kommer til andre hunder, ja da har vi et problem :oops:

Noen som har et forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening, trening og atter trening er det eneste rådet jeg har!!! :wink:

Nå skal jo ikke Schäferen gå ved siden av deg når de stilles ut heller da, så da slipper du det problemet...! :wink::D

Hvad skal de så? Kan du fortelle lidt hvordan det foregår? :D

Ja vi har også trent en del på dette, men syns snart jeg er gått litt lei av den treningen :oops: :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvad skal de så? Kan du fortelle lidt hvordan det foregår? :)

Ja vi har også trent en del på dette, men syns snart jeg er gått litt lei av den treningen :oops: :)

Schäferen skal trave forran handleren, trekke i båndet for å få fram vinkelen i hoftene og bakbeina.

Spør du meg så er det noe h******* tull!!! Det er pga dette at Schäferen har fått så mye problemer m hofter og "Schäfer-rompe." De har avlet på de hundene som er mest skrå i bakparten og da har disse problemene kommet.. :x :evil: [-X

For å få til den trekkingen så løper eier rundt ringen som en annen tuling, hyler og skriker på hunden gjerne m en ball eller en annen leke i hånden som de vifter med.. Rene sirkuset!!!!

Jeg har faktisk sett folk løpe ned barnevogner, små barn og andre hunder, uten å stoppe for å sjekke hvordan det gikk, de bare løper videre for hunden deres skal vinne!!! Jeg fatter ikke hvordan sånt er mulig!!!! :):):)

Spør du meg så syns jeg all utstilling er tull!!! Jeg syns det er MYE VIKTIGERE hva som rører seg oppe i hodet på hunden og hvordan den er som "person"!!!!!!!! (Nå får jeg vel noen på nakken..... :wink::D )

Mitt råd til deg er å gå å se på en Schäferutstilling, for å se på det sirkuset og hvor gale folk er før du bestemmer deg for om du vil stille han ut..

Du må ikke gi opp treningen!! Skjønner at du blir lei, spesielt hvis ikke du kommer noen vei... Det er kanskje på tide å bytte treningsmetode....?? Prøve noe annet og se om det fungerer bedre...!

Ikke gi opp, jeg vet du klarer det tilslutt!!!!! :D:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg lyst til å dra på schäferutstilling for å bevitne dette sirkuset selv :)

Ja, det er litt artig å se på alle de idiotene, bare de ikke skader noen.. For det har jo aldri skjedd....!!! #-o #-o #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg kunne jo ta og se en utstilling. Men problemet er bare at der aldrig er utstillinger her i nærheten.. Har set på nkk.. Og det nærmeste er jo oslo og der er over 2 timers kørsel og det syns jeg er langt. Hehe.. Så hvis vi skulle utstille måtte vi jo langt vekk for og gjøre det. Noen som vet hvor der er andre steder man kan se om der er utstillinger end nkk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette tror jeg at jeg har prøvd å forklare deg før Heidi.... :wink:

Og ja, vi oppfører oss som idioter rundt ringen. Du skriver at du ikke får Rocky til å gå ved siden av deg når dere trener utstillingstrening, det skal han ikke heller. Han skal trave forran deg, for på den måten så får han et løst og ledig trav.... Skal han gå ved siden av deg så må du hele tiden holde han igjen, og da blir det ikke fint...

Henviser til noe av det Marianne skrev: (gidder ikke å kommentere alt)

For å få til den trekkingen så løper eier rundt ringen som en annen tuling, hyler og skriker på hunden gjerne m en ball eller en annen leke i hånden som de vifter med

Det stemmer ikke for alle dette. Kommer alt ann på hvordan man trener hunden. Våre hunder går på fløyte, så vi gjemmer oss når de er i ringen.

Men om dere virkelig vil oppleve sirkuset så anbefaler jeg at dere drar på Norsk Vinner og ser. Der er ringen på størrelse med en fotballbane og da nytter det ikke med verken fløyte eller andre lyder. Da må du springe om du vil eller ei.

Men jeg vil jo si at jeg reagerer like mye på andre utstillinger der eier selv går med hunden. Kunne godt tenkt meg at det var like enkelt med schäfer. nesten alle går jo med enten en veske på magen med godbit i som de hele tiden gir hunden, eller så har de en leke i lommen.... :oops:

har alltid sagt det at når jeg blir gammel og grå skal jeg og ha en sånn hund så jeg kan sparere rundt i ringen med og fore med godbiter for at den skal gå fint... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja en schæfer utstilling er litt styr ja og det er grunnen til at de somregle må være utendørs. :)

de prøvde med schæfere innendørs på bønes i fjord eller året før men det ble bare med den ene gangen, det var bare for å se om det gikk men tror ikke arrangøren var helt fornøyd så det ble bare med en gang, siden har de vært ute.

ja du det er jo litt gøy å se hvordan folk forer hundene med godbiter for å få dem til å gå fint, for det gjør ikke jeg. hos meg får de bare lukte på godisen også får de den etterpå når dommeren skriver kritikken(passer på at ikke dommer ser at hunden får), det er jo egentlig forbudt å gi hunden godiser i ringen i hvertfall i følge nkk sine regler.

med samojeden så er det totalt håpløst å bruke godbiter for hun står da bare å bjeffer hvis hun vet at jeg har godiser i hånden, så hun må jeg stille uten godiser for å slippe gneldringen hennes. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke godbiter bare en latmannsløsning?

Jo, jeg synes det... Men på lik linje med at vi schäfereiere jobber på utsiden av ringen for å få kontakt med hunden så er det ofte slik det funker for andre raser på utstilling.

For det er IKKE lett å klare å ha kontakt med hunden når det skjer så mye andre steder på utstillingsområdet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...