Gå til innhold
Hundesonen.no

dobbelposting ikke tillatt...men


Recommended Posts

Hva med å sende en pm om dette? Dobbeltposting på alle andre forum er å poste samme innlegg to (eller flere) ganger etter hverandre.

Nå har jeg fått en advarsel om dette, og jeg ante ikke hva det var snakk om. Jeg får jo 30 svar på kort tid, for meg er det mye lettere å svare fortløpende istedet for å lage et veldig rotete innlegg med svar til en haug mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kjenner jeg blir direkte oppgitt over folk i dag jeg... Hvorfor kan vi ikke bare forholde oss til de reglene som er satt og ikke drive å krangle om det! Jeeez!

Enig med ts. Sliter med det samme. Og på mobilversjonen får jeg ikke til multiqoutes i der hele tatt.

Vi har jo f. eks krav om 50 innlegg før man får tilgang til å poste i Kjøp & salg, noe som har vist seg nyttig.

Posted Images

Jeg har skrevet siste innlegg i en tråd. Så finner jeg ut at jeg skal quote og kommentere et annet innlegg. Da må jeg jo få det innlegget inn i mitt siste innlegg på en eller annen måte (bruker IE eller Opera), men uansett hva jeg forsøker så går ikke det. Og dobbeltposting er jo ikke lov såehhh....?

Iflg retningslinjene så har man jo heller ikke lov til å kun svare med en smiley eller et innlegg som ikke er gjennomtenkt så vi er vel mange som har vært ute på tynn is mange ganger.

Da kan du bruke den gammeldagse metoden med HTML-editoren (du kan bytte til denne med den ene knappen som er i panelet over skriveboksen) og skrive inn quoten manuelt. Altså kopiere teksten du vil svare på og lime den inn i "

"- tag. Om du trenger en mer utdypende forklaring skal vi fikse det.

Dersom noen svarer etter en time slik at fristen for å redigere eget innlegg har gått ut så er det selvfølgelig greit. Det er noe annet enn å poste fire-fem innlegg på rad fordi man velger å ikke bruke "multisitat"-knappen.

Du fikk PM om dette i går kveld, sjekk innboksen din :) .

Dette står forøvrig også i reglene for forumet. Nå burde det være klart for alle hva som menes med dobbelposting på dette forumet. Hovedgrunnene er for å holde tråder ryddige, og for at medlemmer ikke skal poste mange innlegg på rad bare for å få innleggstelleren til å gå oppover.

Redigert: En post blir jo ikke rotete om quotene og svarene bare står på rekke nedover?

Admin IW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sjekke.

Jo, når innleggene er så lange som et vondt år så blir svaret enda lengre og det skaper jo bare rot.

Jeg må si jeg finner modereringen her inne helt hinsides dårlig.

Hvorfor blir det mer rot av å samle alle svar på ett sted, istedet for å poste fem innlegg etter hverandre? Flere innlegg på rad gir altså mindre rot, selv om innholdet er det samme? Da er vi nok uenige der :) . Vi har hatt reglene slik i mange, mange år og det absolutt flertallet er fornøyde med å ha det slik. Det kommer ikke til å endre seg.

Admin IW

Edit: Har du kommentarer på modereringen, så kan du svare på meldingen du fikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det irriterer meg også vanvittig at hvis jeg for eksempel markerer noe i en quote, og er uheldig og har markert alt, før jeg trykker backspace, så forsvinner hele quoten….

Det er jo litt ironisk at man ønsker å ha ryddigere forum, når quotesystemet og det man oppfordres til å gjøre overhodet ikke samarbeider om tanken. Det blir jo tvert i mot bare mer rot når man f.eks som meg ikke orker å gjøre quotene "rene" lenger, men heller quoter hele innlegg når man egentlig bare skal kommentere en liten del av de. Eller når man prøver desperat å få flere quotes etter multi-quoting til å samarbeide, men de bare klistrer seg sammen, forsvinner, mister navnelappen sin etc.

Det andre alternativet, å bruke mentions, er jo ikke så mye mindre rotete heller. Hvor man f.eks sier:
@IW du skriver "dette og dette og dette" men jeg mener ikke det er sånn.

I stedet for en klart definert quote, er dette rotete IMO :P

Quotesystemet gjør det iallefall ikke lett å følge denne regelen om ikke dobbeltposting/ikke rot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får bare håpe at det som er forventet av neste oppdatering stemmer :) .

Som AnetteH sa:

Forøvrig kan jeg jo legge til at i neste oppgradering av forumsoftwaren skal problemet med quotene fikses ifølge leverandøren. Foreløpig ETA har jeg ikke(eller jo, det er 2014 :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjentar meg selv fra litt tidligere: hvorfor er det ikke lov å dobbelposte? Sitter på telefonen så er så kronglete å lete opp retningslinjer og diverse om det står der :)

Sent from my GT-I9506 using Tapatalk

Jeg skrev det litt høyere opp:

Hovedgrunnene er for å holde tråder ryddige, og for at medlemmer ikke skal poste mange innlegg på rad bare for å få innleggstelleren til å gå oppover.

Admin IW.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev det litt høyere opp:

Hovedgrunnene er for å holde tråder ryddige, og for at medlemmer ikke skal poste mange innlegg på rad bare for å få innleggstelleren til å gå oppover.

Admin IW.

Slightly OT, men det har jeg ikke tenkt så mye på i det siste - dette med innleggstelleren. Tidligere virket dette å være en veldig viktig ting, å ha masse innlegg, mens det i dag nesten har blitt en motsatt kultur. Personlig skulle jeg ønske den ikke eksisterte, ha ha :D (jo flere jo verre tyckar jeg det er :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å sende en pm om dette? Dobbeltposting på alle andre forum er å poste samme innlegg to (eller flere) ganger etter hverandre.

Nå har jeg fått en advarsel om dette, og jeg ante ikke hva det var snakk om. Jeg får jo 30 svar på kort tid, for meg er det mye lettere å svare fortløpende istedet for å lage et veldig rotete innlegg med svar til en haug mennesker.

Det er jo minst like rotete om man skal ha én post for hver quote. Det blir fort mange sider å bla igjennom pr diskusjon.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg blir direkte oppgitt over folk i dag jeg... Hvorfor kan vi ikke bare forholde oss til de reglene som er satt og ikke drive å krangle om det! Jeeez!

Det hadde jo ikke vært noe problem om systemet fungerte :)

-------------------

Jeg får heller ikke til multisitat fra mobil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det irriterer meg også vanvittig at hvis jeg for eksempel markerer noe i en quote, og er uheldig og har markert alt, før jeg trykker backspace, så forsvinner hele quoten….

Da trykker du CTRL + Z og får tilbake alt du har sletta, verre er det ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Show me? :-) jeg bruker opera på mobilen.

Jeg bruker dolphin browser, gjør bare som vanlig, trykker på svar eller multisitat, så virker det som på pc :) Gjorde det på forrige tlf også, da tror jeg jeg brukte firefox..

Edit: Kjører ikke mobilside eller tapatalk, om det har noen betydning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer heller ikke dobbelsitere på mobil versjon. Kan velge fullversjon men det gidder jeg aldri fordi jeg alltid må inn på sonen, så inn i chatten, så velge fullversjon og deretter finne igjen posten jeg ville svare i.. Så da dropper jeg heller å kommentere.

Et annet problem med quotingen er at hvis jeg skriver et innlegg, men ikke får med meg at det har kommet et nytt innlegg jeg vil svare på, så må jeg jo redigere posten jeg har og klippe og lime inn den andre quoten jeg også ville ha med i posten. Når andre gjør det med meg får jeg ikke noen notifikasjon, dermed regner jeg med at det samme skjer hos andre. Altså at de ikke får notifikasjon om jeg redigerer inn en quote av noen for å unngå dobbelpost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer heller ikke dobbelsitere på mobil versjon. Kan velge fullversjon men det gidder jeg aldri fordi jeg alltid må inn på sonen, så inn i chatten, så velge fullversjon og deretter finne igjen posten jeg ville svare i.. Så da dropper jeg heller å kommentere.

Et annet problem med quotingen er at hvis jeg skriver et innlegg, men ikke får med meg at det har kommet et nytt innlegg jeg vil svare på, så må jeg jo redigere posten jeg har og klippe og lime inn den andre quoten jeg også ville ha med i posten. Når andre gjør det med meg får jeg ikke noen notifikasjon, dermed regner jeg med at det samme skjer hos andre. Altså at de ikke får notifikasjon om jeg redigerer inn en quote av noen for å unngå dobbelpost.

Enn om du i tilleg går for en @Mention?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...