Gå til innhold
Hundesonen.no

Overvektige hundeeiere - uforsvarlig?


Guest Bølla
 Share

Recommended Posts

  • Svar 266
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Eg er overvektig og har aktive hundar. Ein periode var eine hunden min veldig tynn, det var fordi eg er ein glupsk tjukkas som åt maten hans, og så gikk me aldri på tur så han hadde verken muskler ell

Nei, det er ikke rettferdig for hundene når eierne ikke klarer å gi dem det de trenger, uansett årsak.

Jeg har en "jævel" i hus og jobber med flere hver eneste uke. Erfaringsmessig har jeg hatt med dem å gjøre i ca 20 år. Elsker rasen, men som så mange andre gråter hjertet mitt litt for hva som har blitt gjort med dem pga menneskers trang til å fremelske enkelte eksteriørmessige trekk. Her er det kun brukshunder som er høye i stussen.

Men du sier jo så mye som ikke henger på greip. F eks så har du fortalt om disse hundene dine på 80 kilo - og så har du labrador og labradorblanding? Er det bedre med overvektig eier enn overvektig hund? Eller er det schäfer du har? Hva skal vi tro på av det du skriver?

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider




Men du sier jo så mye som ikke henger på greip. F eks så har du fortalt om disse hundene dine på 80 kilo - og så har du labrador og labradorblanding? Er det bedre med overvektig eier enn overvektig hund? Eller er det schäfer du har? Hva skal vi tro på av det du skriver?


Ingen har en labrador på 80 kg, dere tar åpenbart ikke en spøk... What comes around goes around.

Vi har flere hunder, og jeg har ikke noe behov for å opplyse gjengen her om noe mer da jeg ikke ønsker å avsløre for mye om mitt privatliv her inne.


@ingvildogline ;

Jeg er enig med deg jeg. Endret av AnetteH
Dobbeltposting ikke tillatt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, og jeg har helt andre erfaringer enn deg. Jeg ser tydelig forskjell i adferd på en rendyrket bruksschæfer og en utstillingshund. Evnen til å lære, angripe og gjete er to vidt forskjellige ting i disse linjene. Som sådan krever det en mye sterketr og mer kyndig eier for å holde hunden i sjakk og de er vesentlig mer utfordrende (les; mye mer gøy å jobbe med) enn de andre.

Du kommer med gjentakende personangrep, avsporinger og spørsmål på ting jeg har svart på før. Ergo gidder jeg ikke å bruke energi på å svare deg.

HVOR er mine personangrep? Og ja, vi har nok veldig forskjellige erfaringer når det gjelder schæfer. Ganske ulik erfaring fra andre rasekjennere og entusiaster også. Jeg vet faktisk ikke om noen som virkelig kan schæfer, som karakteriserer den som deg. Hvilket gjør at jeg stiller meg svært tvilende til din kompetanse i forhold til rasen og ikke minst kunnskap rundt tema generelt. Du stiller deg selv i et veldig dårlig lys og det kan du ikke skylde andre enn deg selv.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen har en labrador på 80 kg, dere tar åpenbart ikke en spøk... What comes around goes around.

Vi har flere hunder, og jeg har ikke noe behov for å opplyse gjengen her om noe mer da jeg ikke ønsker å avsløre for mye om mitt privatliv her inne.

Det var jo du som snakket om de 80-kiloshundene, så da vil det si du enten lyver når det passer deg eller ikke står for det du sier?

Men jo, det er best å være anonym, for da trenger man ikke å stå for det man sier ;)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVOR er mine personangrep? Og ja, vi har nok veldig forskjellige erfaringer når det gjelder schæfer. Ganske ulik erfaring fra andre rasekjennere og entusiaster også. Jeg vet faktisk ikke om noen som virkelig kan schæfer som karakteriserer den som deg. Hvilket gjør at jeg stiller meg svært tvilende til din kompetanse i forhold til rasen og ikke minst kunnskap generelt. Du stiller deg selv i et veldig dårlig lys og det kan du ikke skylde andre enn deg selv.

Veldig ot og slikt: Er litt artig at du og jeg som er så steile mot hverandre til tider, skal være så enige her! Kan ikke annet enn å underskrive, men velger å la diskusjonen ligge. Morer meg heller med å lese. Forøvrig er det litt synd på TS som har rotet seg inn på ett forum, der brorparten er veldig kunnskapsrike i de fleste hundersporter + utstilling, i den tro at vi er en gjeng med drittunger som ikke kan en dritt :)

Endret av Margrete
  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVOR er mine personangrep? Og ja, vi har nok veldig forskjellige erfaringer når det gjelder schæfer. Ganske ulik erfaring fra andre rasekjennere og entusiaster også. Jeg vet faktisk ikke om noen som virkelig kan schæfer, som karakteriserer den som deg. Hvilket gjør at jeg stiller meg svært tvilende til din kompetanse i forhold til rasen og ikke minst kunnskap rundt tema generelt. Du stiller deg selv i et veldig dårlig lys og det kan du ikke skylde andre enn deg selv.

Du får lese gjennom tråden på nytt. Jeg vokste opp med schæfer hentet fra Tyskland og vi har siden fått hunder fra USA. Vi har aldri hatt blod fra norske hunder, og jeg er stolt over det når jeg ser hva som vandrer (og vinner) på norske utstillinger.

Alle har sine erfaringer, jeg vet hva som fungerer for meg og dine hunder. Hva angår deg har du nok funnet din egen vei, og det er vel bare bra? Jeg er ikke deg og jeg tenker ikke som deg, dermed kan det hende at jeg har et annet nedslagsfelt enn hva du har.

Det var jo du som snakket om de 80-kiloshundene, så da vil det si du enten lyver når det passer deg eller ikke står for det du sier?

Men jo, det er best å være anonym, for da trenger man ikke å stå for det man sier ;)

Hvor seriøst tror du jeg tar dere etter hva jeg så hva dere klarte å lire av dere i den chatten? Fra nå av håper jeg du klarer å holde deg for god for å stalke tråden uten å ha noe vettugt å komme med.

Jeg står for hva jeg poster her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nekter du får å ha sagt at dine hunder var 80 kilo? Er ikke det relevant når man snakker om overvektige eiere og hunder så vet ikke jeg..

@line;

Du får finne det innlegget hvor jeg sier det.

Det står vel strengt talt i denne tråden her.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står vel strengt talt i denne tråden her.

Der har jeg bommet på tastene (evt blitt angrepet av lysten til å overdrive), den tyngste er 61 og nestemann 59. Beklager forvirrelsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle hunder som defineres som høy-energi-krevende; er man i en livssituasjon hvor man ikke evner å tilfredsstille hundens behov eller kan komme til å havne der er det uforsvalig å kjøpe seg slike hunder.

Airedale Terrier, American Foxhound, Afghan Hound, Alano Español, Australian Cattle Dog, Australian Kelpie, Australian Shepherd, Belgian Shepherd Groenendael, Belgian Shepherd Laekenois, Belgian Shepherd Malinois, Belgian Shepherd Tervuren, Black and Tan Coonhound,Black Mouth Cur, Bloodhound, Border Collie, Bouvier des Flanders, Boykin Spaniel, Brittany Spaniel, Braque du Bourbonnais, Briard, Cão da Serra de Aires, Caravan Hound, Carolina Dog, Cesky Fousek, Cretan Hound, Czechoslovakian Wolfdog, Dalmatian, Dutch Shepherd Dog, English Foxhound, English Setter, English Shepherd, Estonian Hound, Finnish Hound, French Spaniel, French Brittany Spaniel, German Longhaired Pointer, German Shorthaired Pointer, German Wirehaired Pointer, Giant Schnauzer, Gordon Setter, Great Pyrenees, Greenland Dog, Greyhound, Harrier, Hellenikos Ichnilatis, Ibizan Hound, Irish Setter. Irish Staffordshire Bull Terrier. Karelian Bear Do. Kishu Ken. Komondor. Kooikerhondje. Koolie. Kugsha Dog, Kuvasz. Leonberger. Louisiana Catahoula Leopard Dog, Lurcher, Maremma Sheepdog, Mountain Cur, Mountain View Cur. New Zealand Heading Dog, New Zealand Huntaway, Nova Scotia Duck-Tolling Retriever, Perdiguero de Burgos, Petit Bleu de Gascogne, Pharaoh Hound, Pointer,Redbone Coonhound, Rhodesian Ridgeback, Saluki, Scottish Deerhound, Slovakian Rough Haired Pointer, Slovensky Cuvac, Spanish Water Dog, Stabyhoun, Staghound, Valley Bulldog, Vizmaraner, Vizsla, Weimaraner, Wetterhoun, Wirehaired Pointing Griffon og Wirehaired Vizsla

Gatene formelig flommer over av tjukkaser som ikke klarer aktivisere brukshundene sine, spesielt mange ser jeg av de med fet skrift.

Stort og meget reelt problem med rot i virkligheten det her... :P

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg står for hva jeg poster her inne.

Ergo har du to hunder på 80 kg hver seg. Må være labradorblandingen og den andre blandingen det da? For, hverken rottweiler, schäfer eller labrador veier så mye.For det var jo fem hunder du hadde, ja, noen ganger fler også ...

@line;

Du får finne det innlegget hvor jeg sier det.

Står i tråden om Frognerparken det ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her:

Takk @ ;)

Edit: ser du har ombestemt deg, men 60 kilo er jo hva man kan kalle en romslig labrador det også...

Labradoren på 37 kg :-)

Noe mer dere lurte på i skolegården denne søndagskvelden?

Ergo har du to hunder på 80 kg hver seg. Må være labradorblandingen og den andre blandingen det da? For, hverken rottweiler, schäfer eller labrador veier så mye.For det var jo fem hunder du hadde, ja, noen ganger fler også ...

Nei, vi har 5 hunder i hus, men vi har kennel og opplæringssenter, så av og til er det flere her på korttidsopphold. De to største er rottweilerblandinger. Men igjen, dette er avsporinger.

Men jeg klarer ikke å gå tur med flere enn to om gangen i bystrøk, jeg er ikke store jenta.

Slått sammen innlegg grunnet DOBBELTPOSTING. Moderator SoppenCamilla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden har sklidd alt for langt ut til at den kan modereres inn på rett kjøl, om den noen gang kunne reddes.

Start gjerne en tråd om samme tema, men hold formuleringer og tone på et høfflig og respektabelt nivå.

Mvh Moderatorteamet.

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...