Gå til innhold
Hundesonen.no

Minibullen Bajas


TullBull
 Share

Recommended Posts

Da har jeg endelig fått somlet meg til å ordne noen bilder av valpisen min, så da kan han få en bildetråd også :ahappy:

Etter 15-års venting ble det endelig en miniatyr bullterrier på meg, tidenes julegave! Han ble født i oktober og kom til oss i desember og har fått navnet Bajas (så får vi se om han lever opp til navnet, enn så lenge er det ikke så aller verst).

3 uker gammel

482417_10153458214990254_449257724_n.jpg

Første dagen hjemme

1620869_10153833549760381_858781503_n.jp

Liten babytass :wub:

1780622_10153833550855381_253176367_n.jp

9 uker

1660628_10153833553985381_442208288_n.jp

Ikke fullt så baby lenger med ørene på vei opp!

1898165_10153833554260381_1230736294_n.j

3 måneder

1780728_10153836257545381_392453981_n.jp

Han har nå blitt 16 uker:
1800213_10153836259355381_1376438195_n.j

Hittil har ting gått mye bedre enn forventet, hadde sett for meg at valpetiden skulle være verre enn det her! - Men er vel bare å "glede" seg til hormonene setter inn :| Han er litt voldsom hvis ungene er gira og har litt lett for å stresse og begynne å humpe på andre hunder, men vi prøver å roe ned så godt vi kan. Han tygger ikke på ting han ikke skal, går fint i bånd (liker ikke å gå tur da, så drar litt hjemover..) og er utrolig lærevillig og kunne trent hele dagen lang tror jeg. Lærer ting på null komma niks, men rasen tro så er det vel heller utførelsen av kommandoer det står på :P

Vi har meldt på valpeshow neste helg, så det blir spennende.. Har ikke fått trent sammen med andre hunder noe særlig, så han kommer vel mest til å bare ville leke med alt og alle. Han har hatt et ørlite overbitt, så spent på hvordan det ender opp når han har vokst fra seg litt. Vi hadde håpet å kunne stille han, så vi får krysse fingrene. Ellers skal han bare være treningskompisen min og få prøve seg på litt av hvert tenker jeg :)

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fikk tatt noen høstbilder av 2-åringen   Flekse litt muskler

Da har jeg endelig fått somlet meg til å ordne noen bilder av valpisen min, så da kan han få en bildetråd også Etter 15-års venting ble det endelig en miniatyr bullterrier på meg, tidenes julega

Ting går fortsatt fint med Bajas, han er flink på fellestreninger og vi gleder oss til Rally-lydighetskurs i juni. Vi har dog to problemer; han har null innkalling i hverdagen og kan finne på å stikke

  • 2 weeks later...

Da har både Bajas og jeg debutert i ringen :) Vi har ikke fått trent noe sammen med andre, så det gikk som forventet egentlig. Null kontakt med meg og dro i alle retninger da vi prøvde å ta en runde :P Men dommeren elsket han da, og hadde hatt bulle selv, så han fikk en veldig fin kritikk: "God type og størrelse. Fint hode med vakre øyne og ører. Vakker profil. Kraftig benstamme, fine vinkler. Gode bevegelser når han ikke hopper. Bra gemytt!" Han klarer seg vel litt på sjarmen, for han hoppet omtrent i armene hennes så hun løftet han på bordet selv hehe.

Han var eneste minibulle så ble såklart BIR, men plassert 3 av 3 (BIG3) i gruppefinalen, så det er jo litt kjipt at vi ikke slo noen da :rofl: Stå pent kunne han i allefall, etter vi var plassert ;)

DSC_0296-2.jpg

Han er uansett blitt en knakenes kjekk kar på 4 måneder :heart:

DSC_0250-2.jpg

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Hei og hopp!

For en søtnoooooos!!!

Jeg er på jakt etter en sånn etterhvert, har bare falt pladask for disse vofsene!!

Tror jeg har funnet oppdretter også, så da er det bare å vente på sjansen.

Del gjerne erfaringer om rasen om dere har mulighet. All info er god info!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Oi, som tiden flyr! Måtte bla meg helt til side 6 for å finne denne tråden :P Bajas fylte 1 år 22. oktober, så jeg tenkte det var på tide å legge inn noen bilder fra månedene som har gått. Dessverre har kameraet mitt gått dukken, så det har blitt dårlig med bilder siden sommeren..

DSC_0036-Edit.jpg

DSC_0050-Edit.jpg

DSC_0133-Edit.jpg

DSC_0182-Edit.jpg

DSC_0318-Edit.jpg

2014-10-12195344.jpg

2014-10-27103524HDR.jpg

Bulle-selfier blir aldri gammelt :wub:

Vi har vært på et par valpeshow til (BOB/G1/BIS3 på Brårud, eneste i rasen og gruppen. BOS slått av søsteren sin i Drammen). Gode kritikker og han er en velbygd type, men er litt stor (39 cm) og mangler riktig profil. Debuten i juniorklassen endte med gult, til tross for veldig god kritikk :hmm: Dommeren var dog veldig streng og delte ut blått og gult til hunder som jeg synes er fine og tidligere fått cert.. Så selvom det ikke ble en utstillingshund av han, så skal jeg nok stille han senere. Gidder ikke ta til takke med gult, dårlig er han ikke hehe.

Han er uansett en helt herlig type og lever opp til ryktene om klovneri og bullefnatt. Valpetiden var ikke noe problem og hittil har vi heller ikke støtt på noen store problemer. Han elsker alt av andre hunder, men stakkaren skjønner ikke at selvom han møter hunder på samme størrelse, så veier han nesten 17 kilo og er mye masse samlet på en ikke så stor kropp. Så han får kun leke med større hunder, men dem er gjerne kjedelige og vil heller løpe enn å bryte.

Hovedutfordringen i hverdagen er stort sett det å beherske seg i forhold til barna. Han er veldig glad i ører og skjønner som sagt ikke at han er såpass tung og voldsom. Sånn sett har jeg funnet ut at det ikke er en helt ideell rase å ha valp av når ungene ikke er eldre. Det hadde vært lettere med en litt mykere rase, i dobbel forstand ;) Merker kanskje litt tenåringstendenser i forhold til det å faktisk høre om dagen. Stjele mat fra ungene eller gå på stuebordet er visst plutselig helt greit..

Han har også tatt på seg jobben som vakthund, på godt og vondt. Synes han er litt pysete i forhold til biler som kommer inn på gårdsplassen, boffer og buster seg selvom det kanskje er sambo og ungene som kommer hjem. Ellers gjør han faktisk en god jobb, varsler hvis det kommer noen, men gir seg med en gang. Utenfor eiendommen bryr han seg ikke særlig om fremmede, men hvis noen tar kontakt så er han ikke vond og be. Elsker alt og alle :)

Treningsmessig har det gått over all forventning. Da han var valp var det omtrent null kontakt å få, men det har heldigvis blitt mye bedre. Han er til og med flink på fellestreninger sålenge det ikke er forstyrrende hunder rundt. Trener jo for moro skyld, men han er såpass mye greiere å trene enn jeg trodde på forhånd, at jeg plutselig kanskje får litt for høye forventninger til hva en bull terrier skal gidde :lol:

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...