Gå til innhold
Hundesonen.no

hva heter hunden din?


Kaja
 Share

Recommended Posts

  • Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Navn Willy Rase Briard Kjønn Hannhund Passer hunden til navnet og hadde du valgt noe annet om du hadde fått samme hund på nytt? Willy het Willy allerede i valpekassa, og det var vel et av det stygge

Jeg tror hun er den hunden som har passet navnet sitt best av alle hunder jeg noen gang har møtt!

Navn : Kasko Rase : Basenji Kjønn : Hanhund Passer hunden til navnet og hadde du valgt noe annet om du hadde fått samme hund på nytt? Definitivt. Han ER Kasko han. Navn: Lupin Rase: Saluk

Navn: Khela
Rase: Papillon
Kjønn: Tispe

Passer hunden til navnet og hadde du valgt noe annet om du hadde fått samme hund på nytt?

Ja, men tror jeg hadde kalt henne Hedwig om jeg skulle valgt på nytt.

Navn: Tequila

Rase: Alaska husky
Kjønn: Tispe

Passer hunden til navnet og hadde du valgt noe annet om du hadde fått samme hund på nytt?
Ja, hun kunne aldri hett noe annet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pia, Alaskan Malamute, tispe. Tja, synes forsåvidt hun passer til og hete det, så sånn sett er det greit, men personlig så foretrekker jeg litt mer kreative navn. Hun hadde garantert hett noe annet hadde jeg bare funnet på noe.

Kodak, Alaskan Malamute, hannhund. Hadde sikkert valgt det samme igjen, synes det passer godt.

Varga, Malinois, tispe. Omplasseringshund så hun hadde allerede navn. Gidder ikke og bytte, men tipper jeg hadde valgt noe annet hadde jeg bestemt. (ihvertfall om jeg hadde greid og finne på noe :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn: Betty
Rase: DSG
Kjønn: Tispe

Passer hunden til navnet og hadde du valgt noe annet om du hadde fått samme hund på nytt? : Hun kler navnet sitt, men jeg syns vel kanskje Betty er kjedelig i lengden.

Navn: Polkadott

Rase: DSG
Kjønn: Tispe

Passer hunden til navnet og hadde du valgt noe annet om du hadde fått samme hund på nytt? : Hun er en Polkadott hun :)

Navn: Tasle

Rase: DSG
Kjønn: Tispe

Passer hunden til navnet og hadde du valgt noe annet om du hadde fått samme hund på nytt? : Hun heter Tassel Flower på stamtavlen, å siden jeg aldri rakk å finne noe navn til henne ble hun bare hetende Tasle :P

Navn: IQ

Rase: DSG
Kjønn: Hann

Passer hunden til navnet og hadde du valgt noe annet om du hadde fått samme hund på nytt? : Jeg elsker navnet!!! :) Og han er en liten IQ hund han :D

Navn: Bolla

Rase: DSG
Kjønn: Tispe

Passer hunden til navnet og hadde du valgt noe annet om du hadde fått samme hund på nytt? : Bolla fikk heller aldri noe navn, hun heter Wag-A-Lot Willa på stamtavlen, men Willa ble for likt Willy syns jeg. Siden hun var en tykk valp fikk hun kallenavnet Bolla, og har hett det siden.

Navn: Fresco

Rase: Aussie
Kjønn: Hann

Passer hunden til navnet og hadde du valgt noe annet om du hadde fått samme hund på nytt? : Hans navn er ganske gjennomtenkt, det er ny rase, frisk start ergo kalles han for Fresco :P Syns han passer navnet sitt jeg :)

Navn: Fanny

Rase: Aussie
Kjønn: Tispe

Passer hunden til navnet og hadde du valgt noe annet om du hadde fått samme hund på nytt? : Hun het Fanny hos oppdrettern, å siden jeg ikke hadde noe navn på lager ble hun bare hetende det. Det hender hun går under navnet Funny også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn : Kasko
Rase : Basenji
Kjønn : Hanhund

Passer hunden til navnet og hadde du valgt noe annet om du hadde fått samme hund på nytt? :)

Definitivt. Han ER Kasko han. :lol:

Navn: Lupin
Rase: Saluki
Kjønn : Hanhund

Syns det passer, han er en perfekt blanding av blomst og varulv. :wub:

Navn: Hottie
Rase: Saluki
Kjønn Tispe

tja, er ikke vi som har gitt henne navnet. Men hun går jo mer under "totten" "Hottentotten" "tottelotten" enn faktisk hottie, så navnet funker. Aner ikke hva annet hun skulle hett. Skrulla? Nevrotika? :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn: Turbo
Rase: Boxer/Rottweiler
Kjønn: Hannhund

Navn: Bajaz

Rase: Langhåret Chihuahua
Kjønn: Hannhund

Navn: Elias

Rase: Korthåret Chihuahua
Kjønn: Hannhund

Tidligere:

Navn: Ulf

Rase: Amerikansk Bulldog
Kjønn: Hannhund

Turbo fikk navnet sitt første gang jeg hilste på han, og kunne aldri hatt noe annet navn.

Bajaz fikk navnet når han ble født da han var veeldig livlig fra første stund og har fortsatt å være det.

Elias het opprinnelig Eros, han skulle egentlig bare være hos meg som en mellomlanding før han skulle til Danmark, men fant fort ut at han var en Elias og ble boende. Har tenkt tanken at han kanskje hadde blitt tøffere om han hadde beholdt sitt opprinnelige navn:p

Ulf, han var bare en Ulf fra første stund. Kunne aldri hatt ett annet navn <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn: Shensi
Rase: Norsk lundehund
Kjønn: Tispe

Ja hun passer absolutt til navnet sitt. Men hadde vi fått henne i dag, og vi ikke hadde en katt som het Nuka, så hadde det definitivt blitt Nuka! Det er mitt absolutte favorittnavn på hudyr! Men hun kler navnet Shensi utrolig godt. Ikke så mye fordi hun minner om karakteren Shenzi fra løvnenes konge, som er grunnen til at hun heter Shensi. Langt ifra faktisk, men med s ble navnet litt mildere og får for meg en litt annen betydning! :) Sier ofte Sensi da, fordi det er enklere å si med lys godstemme!

Navn: Bamse
Rase: Bichon frise
Kjønn: Hannhund

Ja han passer jo til det, etter snart 11 år med navnet. Men det er kjedelig, og absolutt ikke noe jeg hadde valgt i utgangspunktet. Tror Tito hadde passet han mye bedre sånn egentlig. men han er nå lille Bamse da :)

Forrige lundisen het Ulrik. Det navnet hatet jeg, men straks jeg møtte han, så var det ingenting annet han kunne hete. Han var en Ulrik! Og nå er det det fineste navnet jeg vet av. Gikk også under Ullen (det bruktes i hverdagen av meg), Tullen, Ulletull, Ullebull and so on.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn: Teo

Rase: Blandingshund

Kjønn: Hannhund

........han het Teo når jeg hentet han, så jeg har ikke tatt meg bryet med å skifte navn. Burde egentlig gjort det, da jeg har en nevø som heter det samme. Men tror ikke jeg gidder.

Det er nok ikke et hundenavn jeg ville valgt selv, synes det er mange hunder som heter Teo, enten med eller uten "h" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn: Pluto

Rase: blanding av rottis, am.bull, r.r og boxer.

Kjønn: hann.

Da vi fikk han het han Boy. Da hadde han hett både Elvis og ett navn til før det.

Planen var opprinnelig at han skulle hete Spotify pga at han har en stor spot/flekk på siden. Så tenkte vi at vi bare kunne kalle han Spot, men plutselig fikk vi høre navnet Pluto, og da var det liten tvil. Pluto er en Pluto, rett og slett. Han kunne aldri hett noe annet. Verdens merkeligste skrulle som minner oss om tegneseriefiguren Pluto. I tillegg har han en planet på siden, dvs planeten Pluto. :D

Navn: Bjørn

Rase: Korthåret chihuahua

Kjønn: hann

Navnet til Bjørn var bestemt lenge før jeg i det hele tatt visste at han eksisterte. Da jeg var 10-11 år var vi og avlivet kanina mi på en dyreklinikk, og på samme dyreklinikken var det et valpekull med chihuahuaer som skulle få vaksina si, og den ene som jeg forelsket meg i (B&T) het Bjørn. Han var bitteliten men kunne allikevel sitt, dekk, bli, gi labb, rull rundt osv. Pappa og jeg spurte om han var til salgs, men han var allerede reservert bort. Vi prøvde lenge å lete etter denne oppdretteren for å se om han hadde andre kull, men vi fant han aldri. Der og da var det bestemt at så fort jeg hadde mulighet, skulle jeg ha en B&T korthåret chihuahua som skulle hete Bjørn. Og nei, han passer ikke til navnet sitt mtp str, men det er det som gjør det så fantastisk :D

Tidligere hadde vi også Jokke. Det syntes jeg var et helt jævelig hundenavn, men selv om jeg lette og prøvde i flere dager, så var det virkelig ingenting annet som passet til Jokkemann. Så da ble det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn: "Harley"
Rase: Bichon Havanais
Kjønn: Hann

Passer hunden til navnet og hadde du valgt noe annet om du hadde fått samme hund på nytt? Kennelnavnet hans er Heartbreaker Harley, fra H-kullet, så vi skulle finne et navn på H. Mange navn ble overveid, men vi falt på navnet han hadde fått. Han passer sitt navn Harley, om man ikke tenker Harley Davidson :P:lol:

Edit: Om vi skulle kalt han noe annet? Enten det samme eller Svensken ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn: Mozza
Rase: Bedlington terrier
Kjønn: Tispe

Passer hunden til navnet og hadde du valgt noe annet om du hadde fått samme hund på nytt?

Tja nei, altså... Mozza blir veldig fort til Mossa, og her oppe går assosiasjonene veldig fort i denne retninga her:

http://www.youtube.com/watch?v=NhK1-5DnVB8

I tillegg har "alle" en eller annen gammel tante Mossa, gjerne av typen på filmen over, så med tanke på personligheten (og utseendet) til bikkja blir vel navnet helst ironisk. Men jeg liker det, jeg. :P Hadde nok aldri kommet på å kalle henne det sjøl, men jeg er egentlig ganske fornøyd med at hun heter det hun heter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn: Maja
Rase: Tibetansk Spaniel
Kjønn: Tispe

Navn: Milla (egentlig Milla Marie)
Rase: Jack Russel Terrier
Kjønn: Tispe

Passer de til navnene sine? Ja det vil jeg si, men det er vel mye med tilvenning å gjøre også.

Hadde jeg valgt det samme igjen? Til Maja ja, men antagelig ikke Milla. Begge hadde navn når de kom hjem til meg. (Maja som valp og Milla som omplasseringshund). Jeg er egentlig ikke så glad i "vanlige menneskenavn" til hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn: Isac

Rase: australsk terrier

Kjønn: gutt

Isac kom til meg som 8-åring, uaktuelt å skifte navn da. Dessuten kler han navnet svært godt! En litt bekymret og tullete herremann som vet å skru på sjarmen. Men nå synes jeg mennesker som heter Isak blir litt merkelig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferro (Niqabackens Fabio)

Rottweiler

hannhund

Rottman (Dalemoore Agon)

Whippet

hannhund

Casper (Librium's Eye of the Tiger)

Whippet

hannhund

Marco (Wasappo's Cazan)

Rottweiler

hannhund

Ivo (Ivo av Martes Foina)

Schäfer (grå)

hannhund

Alle passer til navnene sine, til og med whippeten Rottman :-) Han fikk det navnet da han kom inn i familien vår da vi bare hadde rottiser, sånn bare for å passe inn i gjengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt lesning :)

Navn Ivy
Rase Langhåret Collie
Kjønn Tispe

Ja, hun hadde fåt beholde navnet sitt og jeg synes hun kler det veldig.

Navn Lyra

Rase Langhåret Collie
Kjønn Tispe

Hmmm. Ja hun kler jo navnet sitt. Jeg og Lyr har jo ikke beste kjemien og jeg synes Lyra er kjempefint navn :aww: Ja hun hadde vel fått beholde det :P Jeg elsker navnet Lyra, men siden Lars sa at det var ikke sjans jeg fikk kalle noe unger det (var gravid når vi fikk henne) så kunne jeg like greit da gi det til en hund :P

Navn Oliver
Rase Langhåret Collie
Kjønn Hannhund

NEI han hadde ikke fått beholde navnet sitt. Det er kjempekjedelig som hundenavn. Han skulle fått noe mer maskulint og sterkere om jeg hadde fått gitt han navnet på nytt.

Navn Simi

Rase Langhåret Collie
Kjønn tispe

Nei, hun hadde ikke fått beholde navnet sitt. Det var ikke jeg som ga henne det og jeg har alltid tenkt at hun hadde kledd å hete Ylva :aww:

Navn: Arya

Rase: Langhåret Collie
Kjønn: tispe

Ja, hun hadde fått beholde navnet sitt :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn: Gira

Rase: Boxer

Kjønn: Tispe

Hun passer utmerket til navnet! Når hun er glad viser hun det virkelig med hele seg, og hun er ofte glad. Treffer vi noen på tur som hun er glad for å se, så blir hun skikkelig gira, tar nesten salto :P

Hadde nok ikke valgt noe annet til henne om jeg fikk bytte heller, selv om hun hadde passet å hete Happy også... men hun er og forblir Gira :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn: Bonnie

Rase: Blanding (cocker x puddel)

Kjønn: Tispe

Bonnie kunne hett Hufsa, hun :aww: Neida, syntes det er et greit navn, ikke noe jeg ville kalt henne selv, men det er enkelt å bruke og den lille skjeggemonsen passer det.

Navn: Keo (MTF Kane's Glen)

Rase: Border Collie

Kjønn: Hannhund

Keo er bare Keo, navnet hans ble fastsatt en vakker sommerdag i Hellas, gul som øl som han er (Keo er en gresk øltype) :P Når Bonnie kom i hus så ville jeg egentlig ha en hannhund, den skulle hete Leo, men Leo er så vanlig og han er fra et k-kull. Men når søsknene har navn som Leeloo, Meeko og Kellox, så ble det altså værende Keo. Jeg skulle gjerne likt å kalt han Glen hadde jeg visst om han kom til å bli en sterkt gjeterhund, men syntes at Glen kun er en hardbarka gjeterhund verdig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn Pippa
Rase Perro Dogo Mallorquin
Kjønn Tispe

Passer hunden til navnet og hadde du valgt noe annet om du hadde fått samme hund på nytt? Mja, men jeg ville nok ha hatt et annet navn på henne, om jeg fikk bestemme. Men hun hadde allerede bytta fra Havanna til Pippa, så jeg gadd ikke bytte mer. :D

Navn Skinny

Rase Italiensk Mynde
Kjønn Tispe

Passer hunden til navnet og hadde du valgt noe annet om du hadde fått samme hund på nytt? Ja, hun passer perfekt til navnet sitt! Ville ikke bytta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det virker jo som at de det er snakk om i artikkelen tar godt hensyn til valpenes behov og utøver god dyrevelferd, og det er vel og bra. Uansett synes jeg det er skummelt med slike trender som involverer dyr, spesielt fordi man aldri vet hvordan det kan utvikle seg. Med en såpass stor etterspørsel, kan vi liksom ikke se bort ifra at det kan skapes mange useriøse aktører som ikke setter valpenes velferd i absolutt første rekke. Forholdene man har sett i utlandet som blir beskrevet i artikkelen er jo ren tortur…
    • Hvis han gjør fra seg rimelig raskt om morgenen så tenker jeg at han faktisk må ut da. Du sier ikke hvor ung, men det kan ta litt tid før de lærer seg å sove hele natta. Men det kan være at han også bare har behov for å røre litt på seg eller bytte liggested, så jeg ville prøvd uten bur.
    • Kast buret på søppeldynga der det hører hjemme.  Her er det ingen som står opp ‘før tiden’ med mindre det er snakk om dårlig mage eller lignende . De sover da også i sengen eller i kurver på gulvet for de som ønsker det.
    • https://www.nrk.no/stor-oslo/valpeyoga-har-kommet-til-norge-_-dyrebeskyttelsen-vil-ha-forbud-1.16816919 Pengegriske ‘grundere’ utnytter små hvalper til inntjening. Tragisk å se at over 40 % svarer at de vil benytte seg av tilbudet. Kanskje ikke overraskende når man ser hvor mange som stadig anskaffer seg vandrende lidelseshistorier på fire ben ..  Håper Dyrebeskyttelsen får gjennomslag her. 
    • Et lite problem, men kanskje noen har et tips eller to?  Har en unghund som våkner litt tidligere enn jeg ønsker på morgenen. Han våkner opp mellom 05.30 og 06.30. Før jeg fikk hunden våknet jeg av meg selv og sto opp en gang mellom 06.30 og 07.00. Tidsmessig er ikke dette noe stort problem, jeg får sove nok selv om jeg står opp 05.30. Jeg ønsker imidlertid ikke å stå opp før jeg må. Vil heller ha den timen på kvelden. Han pleier å sovne av seg selv på kvelden og vi legger oss rundt kl 22. Luftetur umiddelbart før han legger seg for natta. Har prøvd å ha han våken lenger, men det hjelper lite, det er bare jeg som får mindre søvn da. Hunden våkner og starter med å bevege seg litt i buret, strekke seg, og etter litt tid blir det piping/klynking. Jeg pleier å våkne da og han slutter med lyder når han vet at han har greid å vekke meg. Hvis ikke jeg våkner(svært sjeldent) så begynner han å bjeffe. Jeg er ganske sikker på at dette er noe jeg kunne løst ganske lett med ignorering og at jeg venta han ut. Utfordringen min er at jeg bor i blokk og har naboer jeg ikke ønsker å forstyrre med lengre bjefferunder på morgenen. Han lager nok lyd ellers. Vi pleier å ta en rask tur ut når han våkner, og da både tisser og bæsjer han ganske raskt. Rett inn igjen. Jeg er heller ikke helt sikker på om han da våkner fordi han må på do, eller om det er et potensiale for litt mer sammenhengende søvn. Han har fint greid å dressere meg til å stå opp litt før jeg vil, men jeg har latt det skje da det er viktigere for meg å ta hensyn til naboenes velferd.  Er det noen som har noen tips til hvordan man kan få hunden til å sove litt lengre på morgenen?   
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...