Gå til innhold
Hundesonen.no

Forferdelig og dominerende google reklame


Guest Jonna
 Share

Recommended Posts

Dette forumet har ikke såå mange aktive brukere. Ingen hadde forventet en slik oppdatering på f eks kvinneguiden.no, som er et langt større forum. Sonisene har et eierforhold til forumet nettopp fordi det er lite og intimt.

Om jeg ikke har skrevet mange innlegg, er destod flere tråder saumfart og lest. Og opplever klart sonen som en liten nisje, og pusterom, i en stor hundeverden, som består av mangt. Det er derfor jeg er her.

Nye eiere presenterer seg, med å si at "vi mener Hundesonen.no har et stort potensiale i å kunne samle "Hunde-Norge" mer enn det allerede gjør". Uten å konkretisere hvem i hunde-norge som mangler pr. i dag. Jeg bruker såpass mye tid på hund, at jeg må samle meg der. Ja, sonen er en nisje, og åpen for alle nye, som leter etter dén nisjen. Men det er klart, jo flere klikk, jo mere penger. Samtidig, unner drivere av gode forum, hver krone.

Samme med "Vi tror vi har noe positivt å tilføre". Uten å konkretisere hva positivt de vil tilføre. Slikt er ok å vite.

Ekte hundeinteresse, som nye eiere presenterer seg med, oppleves troverdig. Samtidig favner hundenorge mangt. Som i alle fall jeg, ikke klarer komme overens med. Kan selvfølgelig omgås andre med ekte hundeinteresse, i helt andre retninger enn meg, ved "mind the gap." Sier lite. Det finns store forskjeller, innenfor det som omfatter lidenskap for hund.

Noen kanskje kjenner kjøpereren, jeg er av typen som liker forandring, og misliker at man forandrer det som fungerer bra.

Glemmer ikke ett innlegg fra et helt nytt medlem.

Ca. " jeg har en tispe (xx rase)" - som har løpetid nå! "Vet noen en hann i nærheten, jeg kan parre den med"? NB, det haster! Hun har løpetid akkurat nå! - Tror du er kommet til feil forum) :D

Presentasjonen nye eiere hadde, sa meg ingenting. Noe som bringer meg, i avvente_og_se posisjon. Det ville vært ok med en presentasjon, hva dere konkret ønsker tilføre.

Som andre har sagt :D "Vi som flyktet til Nye hundesonen-sonen". :D Det håper jeg virkelig, hvis tilstander som skaper behov for det dukker opp. Jajaja, her er hundesonen et sted man løper innpå, og spør, løper ut med hundene, i hvilepausen sjekker svar.

Som jeg ikke rekker svare på :icon_cry:Vi skal hjem, lage mat, søskenkrangel ordnes opp i, hvordan trente vi hunden i dag, hva endre i morgen.

Håper med dette, ingen er fornærmet eller støtt :) heller ikke nye eiere, men forstår det, som ment:

Jeg er glad i sonen, og setter pris på folkene her.

:)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 173
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg har ikke oppskriften på suksess, men oppskriften til fiasko er å prøve å gjøre alle til lags. - Mr Bill Cosby

Jeg forstår ikke helt hvorfor Espen skal måtte svare på dette jeg. Hvem og når og for mye han selger Hundesonen for er helt og holdent hans business. Synes jeg da.

Hehe.. Vanskelig å holde maska her jeg sitter. Flirer godt av humoren folk imellom her i alle fall. Takk til de som har ønsket oss velkommen i denne tråden. Vi lover å være snille Er plasse

Om jeg ikke har skrevet mange innlegg, er destod flere tråder saumfart og lest. Og opplever klart sonen som en liten nisje, og pusterom, i en stor hundeverden, som består av mangt. Det er derfor jeg er her.

Nye eiere presenterer seg, med å si at "vi mener Hundesonen.no har et stort potensiale i å kunne samle "Hunde-Norge" mer enn det allerede gjør". Uten å konkretisere hvem i hunde-norge som mangler pr. i dag. Jeg bruker såpass mye tid på hund, at jeg må samle meg der. Ja, sonen er en nisje, og åpen for alle nye, som leter etter dén nisjen. Men det er klart, jo flere klikk, jo mere penger. Samtidig, unner drivere av gode forum, hver krone.

Samme med "Vi tror vi har noe positivt å tilføre". Uten å konkretisere hva positivt de vil tilføre. Slikt er ok å vite.

Ekte hundeinteresse, som nye eiere presenterer seg med, oppleves troverdig. Samtidig favner hundenorge mangt. Som i alle fall jeg, ikke klarer komme overens med. Kan selvfølgelig omgås andre med ekte hundeinteresse, i helt andre retninger enn meg, ved "mind the gap." Sier lite. Det finns store forskjeller, innenfor det som omfatter lidenskap for hund.

Noen kanskje kjenner kjøpereren, jeg er av typen som liker forandring, og misliker at man forandrer det som fungerer bra.

Glemmer ikke ett innlegg fra et helt nytt medlem.

Ca. " jeg har en tispe (xx rase)" - som har løpetid nå! "Vet noen en hann i nærheten, jeg kan parre den med"? NB, det haster! Hun har løpetid akkurat nå! - Tror du er kommet til feil forum) :D

Presentasjonen nye eiere hadde, sa meg ingenting. Noe som bringer meg, i avvente_og_se posisjon. Det ville vært ok med en presentasjon, hva dere konkret ønsker tilføre.

Som andre har sagt :D "Vi som flyktet til Nye hundesonen-sonen". :D Det håper jeg virkelig, hvis tilstander som skaper behov for det dukker opp. Jajaja, her er hundesonen et sted man løper innpå, og spør, løper ut med hundene, i hvilepausen sjekker svar.

Som jeg ikke rekker svare på :icon_cry:Vi skal hjem, lage mat, søskenkrangel ordnes opp i, hvordan trente vi hunden i dag, hva endre i morgen.

Håper med dette, ingen er fornærmet eller støtt :) heller ikke nye eiere, men forstår det, som ment:

Jeg er glad i sonen, og setter pris på folkene her.

:)

Nå har jo denne tråden sporet ganske av, men ok. Jeg skal prøve å dempe bekymringene litt til :ahappy: Vi har ingen konkrete planer, og derfor er ikke disse heller presentert eller luftet. Noen store endringer er det uansett ikke snakk om, vi liker også Hundesonen som den er.

Vi er ikke noe stort medieselskap som skal flette inn forumet i en større helhet, suge ut blodet og rasere alt. Vi har ikke som formål å ødelegge noe som helst :) Vi har bare konstatert at Hundesonen nok kan ha godt av litt mer oppmerksomhet fra beslutningstaker enn tidligere.

Så langt har vi egentlig bare notert oss noen tekniske småfeil, samt fått en god oppdatering fra andre admins og moderatorer. Vi har ellers "på baksiden" satt opp automatiske backup-rutiner av Hundesonen. Om noe nå skulle skje, så vil vi nå kunne få den opp igjen uten nevneverdig datatap. Ellers skal vi fokusere på å støtte admins og moderatorer rundt sine funksjoner og etterhvert bidra rundt noen initiativ som allerede har blitt mer eller mindre innarbeidet her allerede. Jeg kan ikke være mer spesifikk siden vi ikke forhaster oss med noe som helst, og da heller ikke har noen planer spikret :)

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket nytt forum er det du snakker om? Vet ikke om vi snakker om likt forum skjønner du :)

Var EO som gikk nedenom og hjem da eier av forumet trodde de kunne overkjøre brukerne

Da ble FH dannet av noen av brukerne av EO, og ble et nytt stort hesteforum.

Det varte i 5-6 år før det ble store konflikter der mellom de som brukte forumet og de som modererte og administrerte det. Da var vi 9 brukere som gikk sammen om å danne et nytt forum: EF

Dette er nå det mest aktive hesteforumet i Norge. Bygget opp på samme forumskall som hundesonen.

Koster ikke mye å drive slike forum, og hos EF så deler vi 9 på de årlige utgiftene, og dermed er forumet reklamefritt. Er ikke snakk om store kostnader heller

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var EO som gikk nedenom og hjem da eier av forumet trodde de kunne overkjøre brukerne

Da ble FH dannet av noen av brukerne av EO, og ble et nytt stort hesteforum.

Det varte i 5-6 år før det ble store konflikter der mellom de som brukte forumet og de som modererte og administrerte det. Da var vi 9 brukere som gikk sammen om å danne et nytt forum: EF

Dette er nå det mest aktive hesteforumet i Norge. Bygget opp på samme forumskall som hundesonen.

Koster ikke mye å drive slike forum, og hos EF så deler vi 9 på de årlige utgiftene, og dermed er forumet reklamefritt. Er ikke snakk om store kostnader heller

Ponniklubben ble også dannet av brukere av EO, iallefall så gikk den "indre kjernen" over dit, vi har også hatt kronerulling sammen for å holde forumet gående ;)

Mener å huske at FH ble dannet før den store flukten fra EO, FH ble vel dannet i 2000 og flukten fa EO var i 2006?

Hva er hele navnet på det nye forumet (EF)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ponniklubben ble også dannet av brukere av EO, iallefall så gikk den "indre kjernen" over dit, vi har også hatt kronerulling sammen for å holde forumet gående ;)

Mener å huske at FH ble dannet før den store flukten fra EO, FH ble vel dannet i 2000 og flukten fa EO var i 2006?

Hva er hele navnet på det nye forumet (EF)?

Equiforum :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ponniklubben ble også dannet av brukere av EO, iallefall så gikk den "indre kjernen" over dit, vi har også hatt kronerulling sammen for å holde forumet gående ;)

Mener å huske at FH ble dannet før den store flukten fra EO, FH ble vel dannet i 2000 og flukten fa EO var i 2006?

Hva er hele navnet på det nye forumet (EF)?

Jeg skal ikke si for sikkert når FH ble dannet, men tror ikke det ble laget før høsten 2006

www.euiforum.net er navnet på det nye hesteforumet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke si for sikkert når FH ble dannet, men tror ikke det ble laget før høsten 2006

www.euiforum.net er navnet på det nye hesteforumet

Jeg er ikke 100% sikker jeg heller, men mener å huske at det ble quotet noen episoder på det "hemmelige forumet" som vi hadde inne på EO, men egentlig samme, begge forumene er vel så å si på vei ned (EO har vært i mange år, og forum hest klarer seg vel ikke så lenge..) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått et problem nå etter at reklamen kom og det er at sidene krasjer veldig ofte her. Jeg vet ikke om det har noe sammenheng, men syns likevel at det er litt merkelig. Det ser ut til å gå greit i Safari, men jeg foretrekker å bruke Chrome, og det er der det krasjer. Mac'en er såpass ny at det skulle ikke være et problem med den. Noen flere som har opplevd dette?

Edit: Fant en forklaring som kan løse det, dersom problemet ligger i Chrome. Skal prøve en stund, hvis det ikke løste det så vet jeg det sikkert i løpet av kvelden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått et problem nå etter at reklamen kom og det er at sidene krasjer veldig ofte her. Jeg vet ikke om det har noe sammenheng, men syns likevel at det er litt merkelig. Det ser ut til å gå greit i Safari, men jeg foretrekker å bruke Chrome, og det er der det krasjer. Mac'en er såpass ny at det skulle ikke være et problem med den. Noen flere som har opplevd dette?

Edit: Fant en forklaring som kan løse det, dersom problemet ligger i Chrome. Skal prøve en stund, hvis det ikke løste det så vet jeg det sikkert i løpet av kvelden. :)

Både reklamen og nettleseren Chrome kommer begge fra Google, så disse har vel så god kompabilitet som overhodet mulig. Mulig det kan være en 3. parts utvidelse du bruker i Chrome? Hold meg gjerne oppdatert om det løser seg eller ikke :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forum hest var et stort forum som gikk parallelt før EO ble inaktivt, det er jeg helt helt sikker på. Var mange som var aktive brukere der som aldri har vært på EO. :)

Takk for oppklaringen, jeg mente også at den var der samtidig med EO :)

På siden til FH står det 2000, så er nok da de startet den opp.

Savner litt våre gamledager på forum, vi var en fin gjeng :)

Jeg har fått et problem nå etter at reklamen kom og det er at sidene krasjer veldig ofte her. Jeg vet ikke om det har noe sammenheng, men syns likevel at det er litt merkelig. Det ser ut til å gå greit i Safari, men jeg foretrekker å bruke Chrome, og det er der det krasjer. Mac'en er såpass ny at det skulle ikke være et problem med den. Noen flere som har opplevd dette?

Edit: Fant en forklaring som kan løse det, dersom problemet ligger i Chrome. Skal prøve en stund, hvis det ikke løste det så vet jeg det sikkert i løpet av kvelden. :)

Hos meg har forumet krasjet også, flere ganger, bruker Chrome.

Har som regel oppe flere faner og det er kun hun sesongen som krasjer.

Fant du ut av det du skulle prøve?

Måtte editere dette to ganger, men nå håper jeg at jeg har fått til å quote.

Får ikke til å quote flere innlegg samtidig på mobilen min, så jeg har brukt copy og paste metoden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både reklamen og nettleseren Chrome kommer begge fra Google, så disse har vel så god kompabilitet som overhodet mulig. Mulig det kan være en 3. parts utvidelse du bruker i Chrome? Hold meg gjerne oppdatert om det løser seg eller ikke :)

Jeg ser at det på facebooksiden til hundesonen er sitert direkte fra innlegg her inne (øverste innlegg). Kommer dette til å bli standard praksis? Synes det er en litt ubehaglig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at det på facebooksiden til hundesonen er sitert direkte fra innlegg her inne (øverste innlegg). Kommer dette til å bli standard praksis? Synes det er en litt ubehaglig...

Den slags sitering skal vel godtas av brukeren før man kan gjøre det med rent mel i posen. Blir jo gjerne skrevet slikt "alt som skrives og legges ut av bilder på hundesonen kan brukes av hundesonen til reklamering"~ish også skal man enten trykke enig og kunne bli medlem eller være uenig og ikke få delta.

Jeg vet ikke hvordan "terms and conditions" er når man i dag trykker "enig/godkjenn". Om de er endret eller revidert per dags dato. Men hvis det er store endringer bør en vel gjennomføre en ny "akseptrunde" ifht endrede terms og folk som allerede er medlemmer. Slikt har jo bl.a blitt gjort på diskusjon.no flere ganger. Særlig hvis det man skaper på hundesonen i tekst eller bilder skal brukes i promotering av hundesonen. Jeg er f.eks ikke interessert i at bilder skal brukes. Tekst er forsåvidt OK så lenge jeg informeres om det, godtar det og jeg ikke identifiseres med brukernavn eller navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne regelen har jo stått i Retningslinjene i flere år:

§1.9
Hundesonen.no og tilhørende nettverk forbeholder seg retten til å benytte seg av dine innlegg, i redaksjonell sammenheng, så lenge vi oppgir deg som opphavsmann bak innlegget.

Nå er det jo ikke oppgitt noen opphavsmann til det sitatet da, men... vet ikke hvem som oppdaterer på FB-siden, @MariusJ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne regelen har jo stått i Retningslinjene i flere år:

Nå er det jo ikke oppgitt noen opphavsmann til det sitatet da, men... vet ikke hvem som oppdaterer på FB-siden, @MariusJ?

Det faller heller ikke under redaksjonelt bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppklaringen, jeg mente også at den var der samtidig med EO :)

På siden til FH står det 2000, så er nok da de startet den opp.

Savner litt våre gamledager på forum, vi var en fin gjeng :)

Hos meg har forumet krasjet også, flere ganger, bruker Chrome.

Har som regel oppe flere faner og det er kun hun sesongen som krasjer.

Fant du ut av det du skulle prøve?

Måtte editere dette to ganger, men nå håper jeg at jeg har fått til å quote.

Får ikke til å quote flere innlegg samtidig på mobilen min, så jeg har brukt copy og paste metoden ;)

Det ser ut til å virke. Når siden krasjet og jeg valgte avslutt sider så ble de mørkeblå og så sto det noe tekst midt på siden. Der var det en link jeg fulgte og da kom jeg til denne siden: https://support.google.com/chrome/answer/95669 Fulgte beskrivelsen for opprette ny brukerprofil.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at det på facebooksiden til hundesonen er sitert direkte fra innlegg her inne (øverste innlegg). Kommer dette til å bli standard praksis? Synes det er en litt ubehaglig...

Viser, som @IW, til retningslinjene til Hundesonen. Facebooksiden til Hundesonen har vært en forlatt og oversett side i flere år, noe jeg syns er litt trist. Hundesonen.no er i seg selv åpen og offentlig, og da vi kom over et artig innlegg i en interessant diskusjon postet vi temaet for denne på sonens Facebookside, samt et sitat fra det ene innlegget i denne tråden sammen med en link til tråden hvor både innlegget, opphavsmann og resten av diskusjonen kunne følges videre.

Hundesonen.no sin side på Facebook hører til en viss grad sammen med forumet, og begge er offentlige. Det var ikke knyttet noe navn til Facebookinnlegget, ei heller har sitert bruker ekte navn som brukernavn her på forumet. Jeg forstår likevel at dette kan være uvant for noen, og har derfor slettet innlegget på Facebook(som inntil det var sett av 82 personer, samtlige sannsynligvis Hundesonen.no-likere, og også deltakende her inne).

Håper ingen føler seg videre støtt av siteringen eller forumreglene. Vi skal se på om justeringer er nødvendige.

Tråden det var linket til på Hundesonen på Facebook var for øvrig denne.

Et lite ønske til slutt: Begynner å bli mye OT i denne tråden, så fint om nye saker som ikke er relatert får en ny tråd(eller en PM til meg) framover :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan gjerne sortere ut hesteforum-diskusjonen for min del... :P

Når det gjelder facebook så er det ikke alle som er der, og hvis det er noe direkte link mellom fb og sonen så vil jeg gjerne vite det. Da er det nemlig slutt på sonen for min del...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...