Gå til innhold
Hundesonen.no

Cockeren Lexie <3


Guest Sunspring
 Share

Recommended Posts

Guest Sunspring

Takk :wub:

Lexie er så god! Noe av det hun liker best er å ligge oppå meg med snuta si under haka mi :) Har ikke hatt noen uhell inne enda! Hun blir alltid så fryktelig kald når vi er ute, så vi får ikke vært lenge ute av gangen. Etter bare noen minutter skjelver den vesle klumpen min :wub:

Hun er så tøff, og er ikke slik som Nuna var da hun var valp og fulgte hakk i hel på meg hele tiden. Lexie reagerer ikke når man prøver å lokke henne til seg da. Hun snur ikke en gang på hodet! Menmen, det kommer kanskje etter hvert :)

Så mange bilder har jeg ikke rukket å ta enda, men her er ett hvertfall! Vesle frøkna mi! :wub:

post-12782-0-20644700-1391531671_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Sunspring

I dag har vi såvidt begynt å trene på å gå i bånd for første gang. Det gikk overraskende bra! Litt biting på båndet, men ikke på nærheten så ille som jeg hadde forventet. Gjorde også et godbitsøk, og hun snuste seg frem til alle, gravde etter de som kom litt under snøen og gav seg ikke :D Hun er så god den jenta :wub:

Flere bilder kommer etter hvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Sunspring

På tide med en liten oppdatering på hvordan det går med frøkna :D Vi har begynte å trene på kontaktøvelser og kontaktlyd og det går veldig bra! Og endelig begynner Nuna og Lexie å bli venner!

Hun er så god den frøkna :wub: Er alt for dårlig til å ta nok bilder! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det pleier som regel å ta noen dager, opp til en uke, før gamlehunden i et hjem tar til seg den lille ufyselige valpe-tingen som plutselig trenger seg på :D

Her tok det ganske nøyaktig en uke. Litt oppmykning dag fem og seks, hun stakk ikke avgårde når han nærmet seg lenger, og dag sju var alt plutselig greit. Da lå de og tannfektet og koste seg. I dag er de uadskillelige og perlevenner :)

Det vil nok gå bedre og bedre med dine også, og de blir bedre venner jo eldre valpen blir (da forstår den mer av "god hundeoppførsel" og lever ikke på valpelisens hele tiden).

Lykke til. Det var en utrolig søt cocker-valp du hadde fått deg :- )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Sunspring

Det pleier som regel å ta noen dager, opp til en uke, før gamlehunden i et hjem tar til seg den lille ufyselige valpe-tingen som plutselig trenger seg på :D

Her tok det ganske nøyaktig en uke. Litt oppmykning dag fem og seks, hun stakk ikke avgårde når han nærmet seg lenger, og dag sju var alt plutselig greit. Da lå de og tannfektet og koste seg. I dag er de uadskillelige og perlevenner :)

Det vil nok gå bedre og bedre med dine også, og de blir bedre venner jo eldre valpen blir (da forstår den mer av "god hundeoppførsel" og lever ikke på valpelisens hele tiden).

Lykke til. Det var en utrolig søt cocker-valp du hadde fått deg :- )

Takk :) Det går bedre og bedre hele tiden, og skjønner jo at Nuna blir litt irritert av at en liten "piraja" skal angripe både hale og ører! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 5 months later...
Guest Sunspring

Så rart å se på bildene her inne igjen! Tiden har gått så alt for fort, og pluttselig har vesle Lexie blitt stor! :wub: Jeg må innrømme at det har vært ganske så vannskelig å ikke skjemme henne bort, men hun er en lettlært liten frøken som har lært seg å følge reglene :highfive: (Nesten hele tiden hvertfall ;) ) Her er et bilde av snuppa :heart:

post-12782-0-07145300-1408556546_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Sunspring

Nydelig bilde...

sånn bilde liker jeg å ha i hodet mitt av cockeren, løper rundt i en blomstereng og lukter på blomster. Hehehe... herlig

Det er der hun hører hjemme, hihi :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
Guest Sunspring

Nå er det nok snart på tide at jeg slutter å kalle Lexie "valpisen," for syvende desember ble lille, store pelsdotten min ett år! :wub::sorcerer:

Tiden har gått skremmende fort, og det har vært både oppturer og nedturer, bekymringer, masse latter, til tider litt frustrasjon og ikke minst tusenvis av valpekyss og hjertesmeltende øyeblikk :heart:

post-12782-0-81260300-1419202356_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...