Gå til innhold
Hundesonen.no

Dumme ting du lurer på!


ida
 Share

Recommended Posts

  • Svar 785
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det er fordi du tenker for mange skitne tanker når du kjører bil, som manifisterer seg på frontruten på din side, som igjen fører til at vindusviskerne på den siden må jobbe ekstra hardt.

Søtpotetreklamen. Hvis en potet, som ikke er en potet likevel, kan brukes som en vanlig potet - hvorfor er det ikke en potet da?

Er vel en grunn til at Harry Potter har en ugle og ikke en brev due liksom! :-P

Guest Michellus

Søtpotetreklamen. Hvis en potet, som ikke er en potet likevel, kan brukes som en vanlig potet - hvorfor er det ikke en potet da? :aww:

Og hvorfor heter det søtpotet om det ikke er en potet??!?!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje vi har en gammel tråd, men jeg gidder ikke lete :)

Vel, jeg begynner: Er det bare i Norge vi spiser pølse med lompe?

Ja, jeg tror det.

De spiser det iallefall ikke i Danmark, det fikk jeg smertefullt erfare i 1. klasse. Farmor og Farfar hadde tatt med lomper og gele til bursdagsselskapet mit (jeg har bursdag i september, altså en måned etter skolestart). Alle barna skjønte ingen ting av dette med lomper og puttet de på hodet og lot som om de var hatter og kastet frisbee med dem og sånn. Gele med vaniljesaus var også bare rart. Resten av 1. klasse var jeg hun rare Norske med lomper. Nå tar jeg alltid med en pakke lomper til min gode venninne i København hver gang jeg er på besøk. Det er liksom vår "greie" :P

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølse med vaffel var noe som kom da onkelen(Mener det var onkel? En slektning iallefall) til Eivind Hellstrøm hadde kiosk. En dag gikk han tom for pølsebrød, men det var fremdeles pølser igjen og folk i kø, derfor solgte han de pølse i vaffel istedet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror det.

De spiser det iallefall ikke i Danmark, det fikk jeg smertefullt erfare i 1. klasse. Farmor og Farfar hadde tatt med lomper og gele til bursdagsselskapet mit (jeg har bursdag i september, altså en måned etter skolestart). Alle barna skjønte ingen ting av dette med lomper og puttet de på hodet og lot som om de var hatter og kastet frisbee med dem og sånn. Gele med vaniljesaus var også bare rart. Resten av 1. klasse var jeg hun rare Norske med lomper. Nå tar jeg alltid med en pakke lomper til min gode venninne i København hver gang jeg er på besøk. Det er liksom vår "greie" :P

Hahhahhahaha, saa utrolig morsomt! Jeg syns jeg ser for meg alle barna se ut som sjimpanser og putter lomper paa hodet :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahhahhahaha, saa utrolig morsomt! Jeg syns jeg ser for meg alle barna se ut som sjimpanser og putter lomper paa hodet :P

Ja, det var litt sjimpansetilstander... Med 20 7-åringer høye på brus. Tipper Mamma og Pappa syntes det var stor stas :P Jeg husker det som helt forferdelig. Nå i ettertid er det ganske morsomt å tenke på, og et par jeg har snakket med i voksen alder (annet enn den ene venninnen min jeg har hatt kontakt med helt siden da) husker fortsatt den bursdagen, selv om det var i 1989 og vi var små :)

Jeg lurer på hvorfor det finnes mennesker som alltid må bråstoppe når de kommer opp en rulletrapp, inn gjennom en svingdør eller inn i matbutikken... I dag har jeg gått på 3 stykker som gjorde dette på min lille tur på Storsenteret...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølse med vaffel var noe som kom da onkelen(Mener det var onkel? En slektning iallefall) til Eivind Hellstrøm hadde kiosk. En dag gikk han tom for pølsebrød, men det var fremdeles pølser igjen og folk i kø, derfor solgte han de pølse i vaffel istedet :)

What? Hellstrøm lurer seg med overalt!

Det er forøvrig helt sinnssykt godt. Eneste problemet er å bestemme seg for om man skal ta ketchup eller syltetøy.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søtpotetreklamen. Hvis en potet, som ikke er en potet likevel, kan brukes som en vanlig potet - hvorfor er det ikke en potet da? :aww:

Og hvorfor heter det søtpotet om det ikke er en potet??!?!?!

Det er en rotfrukt, men ikke i samme familie som potet. Derfor er det Ingen potet. Kalles nok potet pga utseende.. Det er jo likhetstrekk og søt fordi den inneholder mer sukker og er søtere enn vanli potet..

Tipper jeg da..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

What? Hellstrøm lurer seg med overalt!

Det er forøvrig helt sinnssykt godt. Eneste problemet er å bestemme seg for om man skal ta ketchup eller syltetøy.

Det er grusomt! :lol:

Forøvrig er både syltetøy og ketchup grusomt det også, og pølse. :aww:

Jeg trodde det var slikt alle visste om jeg, men da har jeg visst gått rundt i mange år med en fun fact uten å vite om det selv :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er grusomt! :lol:

Forøvrig er både syltetøy og ketchup grusomt det også, og pølse. :aww:

Jeg trodde det var slikt alle visste om jeg, men da har jeg visst gått rundt i mange år med en fun fact uten å vite om det selv :lol:

Det har du nok! Jeg har hørt historien om "oppfinnelsen" jeg også, men da var det en eller annen kafeteriadame på Melløs-stadion som tok feil av lompe og vaffel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du nok! Jeg har hørt historien om "oppfinnelsen" jeg også, men da var det en eller annen kafeteriadame på Melløs-stadion som tok feil av lompe og vaffel.

Jeg mener å huske at jeg har sett Hellstrøm fortelle om det på tv flere ganger, og omtalt det som familieskammen :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvorfor det finnes mennesker som alltid må bråstoppe når de kommer opp en rulletrapp, inn gjennom en svingdør eller inn i matbutikken... I dag har jeg gått på 3 stykker som gjorde dette på min lille tur på Storsenteret...

Du må holde større avstand til forangående :aww:.

Pølse i vaffel høres jo kjempegodt ut, det. Jeg husker da min mormor laget pannekaker med pølser i - altså søte pannekaker. Det var knallgodt :).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...