Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan blir OL for deg i år?


Gjest
 Share

Recommended Posts

Bryr meg ikke...

Synes det er forferdelig at de slakter ned alle hundene i byen, det er det eneste

For å virke dum. Er det bare OL du ikke bryr deg om, eller også hvordan de behandler mennesker der?

Og er det bare hundene du bryr deg om?

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg er veldig skuffet over at det ikke er kommet noen boikott av dette OL fra vestlige land. For meg blir det litt sånn "vi driter i hvordan dere behandler befolkningen deres, bare vi får vinne noen m

Google today.

@Nirm Stormberg

Breaking news: de to spekkuggerene BLIR IKKE VIST FRAM I SOCHI! :D

Dessverre er spekkhuggerene enda i oppbevarings-tanker i Moskva, og vil antakeligvis sendes avgårde til et akvarium i Russland, Kina eller andre kommunist-land (Cuba, Nord-Korea etc) for underholdning. Det er sørgelig nok ikke mye vi kan gjøre med dette, men politisk press, underskriftskampanjer og sosiale medier har en viss makt! :)

(Fikk mail om dette da jeg var med på en underskriftskampanje som oppfordret OL-presidenten om å stoppe prosjektet).

EDIT: googlet fram en artikkel som likner mye på mailen jeg fikk: http://www.buzzfeed.com/meganp25/orcas-wont-be-on-display-at-the-sochi-olympics-after-all

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er knall. Liker spesielt at hele beløpet man handler for går til LLH, og selfølgelig det faktum at noen tørr og ta store standpunkt, og virkelig bidra med det de kan.

Det er det ja! Så jeg skal benytte meg av det. :ahappy: Det er et viktig arbeid LLH gjør, selv om vi i Norge er kommet ekstremt langt. Selv om vi har en del å gjøre igjen ang transkjønnede.

Og standpunkt er viktig! Den dagen alle slutter å bry seg, har vi tapt. Uansett om det er mennesker eller dyrs rettigheter, eller miljøvern eller what ever som er viktig for folk. Og verdenshistorien er full av fortellinger om at det nytter å bry seg!

Sånn var det i går også! Regner med det forblir hele OL-perioden :)

Så bra! :D Var ikke inne på Google i går, og fikk det ikke med meg før SFX postet det på FB. Men det er utrolig flott at firmaer går ut og viser sin holdning til dette!

Men som ei på FBen min skrev. Kanskje det er bra for LGBT gruppen at OL holdes i Russland, nettopp fordi det enorme fokuset det har blitt satt på hvordan de behandler denne gruppen der nå. I tillegg til at det kommer flere og fler bevis på hvordan LGBT menneskene blir behandlet i disse dager, med uprovosert vold av forskjellige karrakter etc, slik at ikke blåøyde mennesker går rundt og trur at det handler kun om å ikke få lov til å undervise om homofili i skolene...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men som ei på FBen min skrev. Kanskje det er bra for LGBT gruppen at OL holdes i Russland, nettopp fordi det enorme fokuset det har blitt satt på hvordan de behandler denne gruppen der nå. I tillegg til at det kommer flere og fler bevis på hvordan LGBT menneskene blir behandlet i disse dager, med uprovosert vold av forskjellige karrakter etc, slik at ikke blåøyde mennesker går rundt og trur at det handler kun om å ikke få lov til å undervise om homofili i skolene...

Det tror jeg h*n har veldig rett i. Det hadde nok ikke vært noen bedre forhold i Russland hvis ikke OL skulle være der, og det hadde ikke vært i nærheten av så mye oppmerksomhet rundt dette hvis ikke det hadde vært OL der. Synlighet tror jeg er noe av det viktigste hvis man skal få endret forholdene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ol burde være i enkelte del stater i USA også. Er ikke så mye bedre å være homofil der :-\

Det er et godt poeng. De kunne jo for eksempel hatt det i Salt Lake City...

Er en del dobbeltmoral ute og går tror jeg, det er nok dessverre fremdeles mer stuereint å kritisere Russland for denne typen brudd på menneskerettigheter

Edit: litt inne på tematikken, vet ikke om den har blitt linka til før: http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/Men-ingen-slipper-unna-politikken-7461717.html#.UvVHtNKLDsw

"Protestene mot den russiske loven er berettiget, men hvor var protestene da vinter-OL ble arrangert i Salt Lake City i 2002? Det foregikk i en delstat der seksuell omgang mellom personer av samme kjønn straffes med fengsel. Det er et langt verre overgrep enn den russiske lovgivningen, som forbyr positiv omtale av homofili overfor mindreårige. Hva skjer når fotball-VM skal arrangeres i Qatar i 2022? Der straffes homofili med fengsel, landsforvisning, hormonterapi og/eller pisking!"

Endret av Vims
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://mobil.nordlys.no/kultur/article7159820.ece?ns_campaign=article&ns_mchannel=recommend_button&ns_source=facebook&ns_linkname=facebook&ns_fee=0

OL for meg er bare trist i år. Gidder ikke følge med noe særlig, selv om jeg egentlig elsker OL.

Da dette dukket opp i morges tenkte jeg at godeste Heiberg egentlig bare kan søke asyl i Russland - han trenger ikke å komme tilbake til Norge igjen, egentlig... :aww:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://mobil.nordlys.no/kultur/article7159820.ece?ns_campaign=article&ns_mchannel=recommend_button&ns_source=facebook&ns_linkname=facebook&ns_fee=0

OL for meg er bare trist i år. Gidder ikke følge med noe særlig, selv om jeg egentlig elsker OL.

Da dette dukket opp i morges tenkte jeg at godeste Heiberg egentlig bare kan søke asyl i Russland - han trenger ikke å komme tilbake til Norge igjen, egentlig... :aww:.

Her er originalen (enklere å lese):

https://www.facebook.com/lasse.jangas/posts/10151875926555863

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heiberg sa da på tvinterjuv i dag at han og flere andre syntes markeringen jentene gikk med var fin og han hadde og flere andre i ioc ikke hadde noe i mot det, men at det er et brudd påreglementet, og derfor "må" reageres på. Men jeg har ikke fått med meg alt rundt det, og kan godt hende han modererte seg heftig der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heiberg sa da på tvinterjuv i dag at han og flere andre syntes markeringen jentene gikk med var fin og han hadde og flere andre i ioc ikke hadde noe i mot det, men at det er et brudd påreglementet, og derfor "må" reageres på. Men jeg har ikke fått med meg alt rundt det, og kan godt hende han modererte seg heftig der.

Men det han sier er jo bare unnskyldninger og bortforklaringer... Om DETTE bryter mot regelverket, så bør de kanskje gjøre noe med regelverket - ikke at utøverne markerer sin sorg :aww:. Ja, jeg kjenner jeg blir opprørt av sånt svadaprat. De kunne helt enkelt overhodet ikke sagt noe som helst om regelverkditt og regelverk datt, sant? Da hadde det ikke blitt noen sak av det.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke til fyren, men det han sa i akkurat det interjuvet var fornuftig nok syns jeg. Så annet enn at han fremstår som eksrtemt prkåt og bare MÅÅÅ uttale seg om alt, så tror jeg at jeg stiller meg på sidelinjen av all kritikken. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvor håpløse jeg synes russerne er, og hvor trist det er med alle de menneskeskjebnene som er utnyttet og dårlig behandlet gjennom dette arrangementet, så mener jeg fremdeles at det er litt pussig at det akkurat i DETTE mesterskapet skal være så mye verre enn ellers. Det er ille (men på den andre siden er det kjempefint at det blir satt søkelys på problemene), men det har jo vært lignende ting som har vært kritikkverdige ved fryktelig mange andre OL også. I 2002, samme år som OL i Salt Lake City, ble 1250 homofile sparket fra forsvaret i USA pga. legning, og i tillegg var det jo en stor korrupsjonsskandale knyttet til mesterskapet. I OL i Bejing ble søkelyset satt på demokrati og menneskerettigheter. Fotball-VM i Sør Afrika kan jo også kritiseres på samme måte. Altså, jeg vil ikke unnskylde Russland, men jeg tror at nettopp denne åpenheten som blir påtvunget det landet gjennom et slikt mesterskap faktisk bare vil ha positive effekter i ettertid. Jeg synes også at det blir litt for dumt at alle snakker om boikott i år, mens det for det meste var ganske stille rundt andre mesterskap som ble avholdt i minst like kritikkverdige omstendigheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...