Gå til innhold
Hundesonen.no

Str på Björkissele


Recommended Posts

  • Svar 151
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da har vi fått testet den, og den sitter kjempefint på hennes myndekropp. Virkelig noe annet enn den vi hadde tidligere altså

Noen av fargene deres hvis dere vil se dem Cherise, rød, klar lilla, plommlilla Cherise(før var cherise en annen farge enn denne) Den Ida har på seg er i denne cherisen de ha nå. Gammelrosa T

Jeg sendte de mail og fikk beskjed om at jeg hadde målt feil og at det ikke hadde noe å si at den var skjev i halsen... IKKE imponert over servicen nei. Joda den satt ganske bra altså- men nå

Posted Images

Det er dyrt i forhold til at man faktisk betaler dobbel moms. Pris på selve selen er vel 350 sek, som er veldig billig.

Hadde de trukket svensk moms på forhånd så hadde det blitt ganske mye billigere. Men enig i at det ikke er veldig dyrt i forhold til at den er spesialsydd - bare dyrt i forhold til hva selen egentlig koster.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 5 months later...

Siden jeg ikke er så veldig glad i å ha linen festet under magen på hunden og ingen ting annet jeg har forsøkt passer, så vurderer jeg å skaffe en Björkis sele- selv om jeg får litt hetta av at de er så trege/ustabile i leveringen...

(Zero sele S som ikke passer i halsen, spesialsydd halvnome som kun fungerer med linen festet under osv osv)

Men jeg regner med jeg trenger en spesialsydd da. hva tror dere?

Taco er nesten 19 kg, ca 48 høy og rundt 49 lang- og er brei som ei låvedør mellom frambena..

Str 1 ser vel passe ut i forhold til tabellen, men savner rygglengde/hals mål på tabellen..

Red:

Har målt bikkja og hun er altså kun 46-47 cm lang i ryggen (vanskelig å finne rette plassen å måle fra når man ikke skal måle fra skulderen!)

25-26cm i halve skuldermål

og 65cm i brystmål

Noen som har hunder som ligner og kan si nor om str?

Endret av AussieAllTheWay
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg ikke er så veldig glad i å ha linen festet under magen på hunden og ingen ting annet jeg har forsøkt passer, så vurderer jeg å skaffe en Björkis sele- selv om jeg får litt hetta av at de er så trege/ustabile i leveringen... (Zero sele S som ikke passer i halsen, spesialsydd halvnome som kun fungerer med linen festet under osv osv) Men jeg regner med jeg trenger en spesialsydd da. hva tror dere? Taco er nesten 19 kg, ca 48 høy og rundt 49 lang- og er brei som ei låvedør mellom frambena.. Str 1 ser vel passe ut i forhold til tabellen, men savner rygglengde/hals mål på tabellen.. Red: Har målt bikkja og hun er altså kun 46-47 cm lang i ryggen (vanskelig å finne rette plassen å måle fra når man ikke skal måle fra skulderen!) 25-26cm i halve skuldermål og 65cm i brystmål Noen som har hunder som ligner og kan si nor om str?
Jeg kjøpte først 1 til Nora. Bc på 15kg, ca 47 høy og 45 rygg. Den var for stor for henne. Nora har 0 nå. Den er akkurat passe. Selen gikk så videre til en av vorstehtispene på 20kg, 59 høy og 50rygg. Den var kanskje 1-2 cm for kort, men var fin på. Nå har en kelpietispe her inne den. Husker dessverre ikke hvem, Shy kanskje? Går ut ifra Taco trekker litt mer i bredden, og 1 vil passe. Du kan oppgi aøt av mål du har og så svarer de på hvilken de mener passer :) Når du først har fått kontakt med dem på mail sender de kjapt :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte først 1 til Nora. Bc på 15kg, ca 47 høy og 45 rygg. Den var for stor for henne. Nora har 0 nå. Den er akkurat passe. Selen gikk så videre til en av vorstehtispene på 20kg, 59 høy og 50rygg. Den var kanskje 1-2 cm for kort, men var fin på. Nå har en kelpietispe her inne den. Husker dessverre ikke hvem, Shy kanskje? Går ut ifra Taco trekker litt mer i bredden, og 1 vil passe. Du kan oppgi aøt av mål du har og så svarer de på hvilken de mener passer :) Når du først har fått kontakt med dem på mail sender de kjapt :)

Takk for svar!

Jeg skal få tilsendt Str 2 og 3 i posten, men jeg tror også de blir for store, men eier av de mente str 2 var knøttliten så da får vi prøve før vi bestiller selv.

Jeg tipper vi ender på spesialbestilt, men kjekk å få prøvd ett par (dumt hun ikke hadde str 1 da)

Om man sammenligner med Nora så er hun nesten like høy, litt kortere og sikkert ganske mye smalere siden Taco er 4 kilo tyngre og har ganske mye pels, så ja- man skulle tro 1 passer på bjørnen min- evnt litt kort siden hun er ganske brei, men vi får se da :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av fargene deres hvis dere vil se dem :)

Cherise, rød, klar lilla, plommlilla

Postet bilde

Cherise(før var cherise en annen farge enn denne) Den Ida har på seg er i denne cherisen de ha nå.

Postet bilde

Gammelrosa

Postet bilde

Torkis/turkis

Postet bilde

Limegrøn og klargrøn

Postet bilde

Ljus blå

Postet bilde

:)

Sent from my iPhone using Tapatalk

@slush
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sendt mail til björkis angående lillafargene deres og str :-) håper på raskt svar. Er det usannsynlig at str 1 er riktig for min kelpie hannhund?? 51cm i høyden og 21,5kg

Lykke har str 1, og Harly har str 2 med utvidet hals. Mener Ayzo til Hilde har 3.

Tipper Vegas må ihvertfall ha 2+.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har Taco prøve str 2 og 3 og Str 2 er for liten i halsen, og passe lang i mine øyne, mens Str 3 er passe i halsen, men for lang.. Oransje er str 2 11011010_10152686325516780_909158067671011160003_10152686325751780_361589424847411150230_10152686325311780_444658700553711156362_10152686324916780_7264534378481Blå er str 3 11156326_10152686324221780_4030895170877 Så da tenker jeg at str 2 med str nr 3 hals må være den str jeg skal bestille
Når du legger trykk på 2 er den litt lang for han, men ser ellers fin ut. Det sorte stykket skal ideelt stoppe ved haleroten. 3 er alt for stor.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du legger trykk på 2 er den litt lang for han, men ser ellers fin ut. Det sorte stykket skal ideelt stoppe ved haleroten. 3 er alt for stor.

Ja str 2 ser litt lang ut den også, men bildet lyver litt-Har sjekket flere ganger og det er ikke mulig at hun (ja Taco er en liten pike :rofl: ) skal ha den lenger.

Var veldig kjekt å få prøve. Virkelig synd det ikke er flere mål på Björkis sidene, for bare høyde og kg er veldig misvisende, når de sier str 2 passer hunder opp i 53-58 cm og 20-25 kg

Taco er 48 og 19 kg :|

Hva slags betalingsmetode bruker de? Visa, paypal eller ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...