Gå til innhold
Hundesonen.no

Langesund 18.-19. Januar 2014


Fjollebolle
 Share

Recommended Posts

Starter siden jeg ikke kan se at noen andre har laget tråd :)

Vi skulle egentlig både i dag og i går, men valgte å droppe gårsdagen pga. værmelding og rapporter om glatt føre. Veldig glad vi valgte å dra i dag, for dette var virkelig en kjekk utstilling. Hyggelige arrangører, super hall og hyggelig selskap utenfor ringen :)

Jolie var den eneste jeg hadde meldt på, og hun startet året med å vinne championklassen, bli 1.btk og BIM! Veldig kjekt, og når det gikk strålende for de fleste vi satt med så ble det rett og slett en veldig hyggelig dag :ahappy:

Kritikk for Nina Karlsdotter:

Fint, velskåret hode. Bra proposjoner. Mørke øyne, aning runde. Velbårne ører. Fin nakke, utm. overlinje, meget velbåren svans. Velutviklet kropp, mark. forbryst, bra proposjoner, bra benstamme og føtter. Velv. og meget velgående. Rikelig pels, dekkhårene kunne vært litt hardere, noe sparsomt med charbonné og maske. Før seg med stil og reisning.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekker farge på jakka di, Anette!

Takk :ahappy: Føler jeg har tredd inn i de gales verden :aww: Matcher håret og alt, hva har dere gjort med meg :frantics:

Kritikk fra igår: theo leenen, belgia

8 months, good size and prop, corr fem head with well set ears, scissors bite, good neck, shoulder and topline, nice tail.well angulated body, strong enough for age. narrow in hox, moving well, very promising

Kritikk fra idag: Rita Reyniers

8 months, corr bite, ex type and size. dark eyes, good pigmented nose, good earset, allready level in topline, with a good tailset, ex forechest, deep brisket, very well angel hindquarters, good coat, moves very well just has to stab a bit more. muzzel could be slightly shorter

Er ikke så lett å gå med en hund som føler hun vil leke bulldozer og corgi på speed,kombinert med flyvende hollender og samtidig dance the fox... Godt dommerne tok det med et smil og ga hun et nuss.... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk folkens :)

hihi

Jeg legger noen bilder her jeg for det var vel bare oss der :P

75043_10153692671905464_1912724400_n.jpg

1238102_10153692672295464_1008986558_n.j

Fine fotomodellen, og ikke minst skuespillerinnen ;) Et åpenbart naturtalent :cry::lol::

12058662415_fb08254436_z.jpg

Og siden oppstillingsbildene ble så som så får jeg ta med dette av Jolie som enten var noe misfornøyd med at jeg gikk rundt og tok bilder uten henne, eller prøvde å fortelle meg at jeg er en idiot som greide å ikke tilbakestille exposure compensation før jeg tok bilder i hall...:

12058948513_03f317610e.jpg

12058947693_7d7c65c755.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...