Gå til innhold
Hundesonen.no

Nedbrytbare hundeposer eller vanlige?


Poter
 Share

Recommended Posts

Jeg bruker kun bioposer og har gjort det i en del år. Jeg hamstrer som en gal når jeg er i Sverige og kjøper de som lukter sitron *blæh*. Jeg er ikke fan av noe som helst lukt på bæsjeposene, så om de norske bioposene hadde vært billigere hadde jeg glatt kjøpt de igjen, men prisen på de svenske er uslåelig og de har håndtak som også er et pluss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Men om dere er i skogen, så plukker dere opp bæsjen og kaster den lengre inn i skogen, INNI posen?!? Does not compute. Hvorfor ikke bare kaste møkka lengre inn vekk fra stien og ta med posen tilbake

Jeg bruker de nedbrytbare .....fordi de er så deilige å ta på

Tenk å ha en joggebukse i bæsjepose-materiale! <3 Jeg bruker vanlige poser, men nå har jeg dem jo bare for show, så folk tror jeg er ansvarlig hundeeier. Har dem gjerne synlig, festet på bån

Jeg bruker litt forskjellig, men jeg foretrekker de nedbrytbare fordi de er nedbrytbare. Jeg bruker Rimi sine. Jeg har også kjøpt de biobagene som Ozzy linket til.

Men har Rimi sluttet å selge disse? Jeg finner de ikke lenger! Spurte på butikken, men ingen skjønte hva jeg mente engang :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva heter de posene du bruker?

Og hvor kan man kjøpe maisposer, matbutikk eller dyrebutikk?

Maisposene var fra Trixie, brune tynne poeser. Kjøpt i Danmark, har ikke sett de i Norge/norske nettbutikker. De jeg har nå er kjøpt på Tam for mange mange år siden, det var et prøveparti. Har en rull igjen, for på Lundamo plukka jeg bare opp første uka jeg bodde der, iom at folk lo av at jeg plukka opp gjødsel fra grøfta...

Men om dere er i skogen, så plukker dere opp bæsjen og kaster den lengre inn i skogen, INNI posen?!? :D Does not compute. Hvorfor ikke bare kaste møkka lengre inn vekk fra stien og ta med posen tilbake til ei søplebøtte, om dere ikke bare sparker møkka vekk eller spretter den unna med en kvist? :icon_confused:

Du leste at jeg skrev populær tursti? Da nytter det ikke å vippe bæsjen i grøfta når ikkehundefolk er til stede, det blir ramaskrik av at du ikke plukker opp. Så da plukker jeg opp i en biopose, og kaster den utti et kratt eller ei myr når det ikke er noen som ser det.. Går jeg langs vei (boligfelt osv), så putter jeg posen i lomma til egnet søppelbøtte dukker opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du leste at jeg skrev populær tursti? Da nytter det ikke å vippe bæsjen i grøfta når ikkehundefolk er til stede, det blir ramaskrik av at du ikke plukker opp. Så da plukker jeg opp i en biopose, og kaster den utti et kratt eller ei myr når det ikke er noen som ser det.. Går jeg langs vei (boligfelt osv), så putter jeg posen i lomma til egnet søppelbøtte dukker opp.

Nei, fikk ikke med meg at den var så populær, den stien. Jeg plukker også opp dersom noen ser meg, men så er vi sjelden på steder hvor det befinner seg andre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, fikk ikke med meg at den var så populær, den stien. Jeg plukker også opp dersom noen ser meg, men så er vi sjelden på steder hvor det befinner seg andre. :)

Nja, det er mange av mine turveier/stier som er populære, noen ganger vil jeg ha det lettvindt og slippe å tenke på hvor jeg putter beina ;) Som sagt, offroad plukker jeg ikke opp.

Det var noen som nevnte blaut hundeskit? Ikke mine sine, de er råfôret og derfor like tørrt som elgen :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, det er mange av mine turveier/stier som er populære, noen ganger vil jeg ha det lettvindt og slippe å tenke på hvor jeg putter beina ;) Som sagt, offroad plukker jeg ikke opp.

Det var noen som nevnte blaut hundeskit? Ikke mine sine, de er råfôret og derfor like tørrt som elgen :D

....når klumpen triller ut av stumpen på dyret ja.... men så blir den liggende noe tid i gress/mose. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var noen som nevnte blaut hundeskit? Ikke mine sine, de er råfôret og derfor like tørrt som elgen :D

Men det er ikke alle som er like heldige (jeg er veldig glad for tørrdritt, eller Pøbelegg, som jeg kaller det. :D). For det er mer blaut bikkjedritt der ute enn det er tørt. Og den stinker og er ukul å få i pels/under skoene. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er ikke alle som er like heldige (jeg er veldig glad for tørrdritt, eller Pøbelegg, som jeg kaller det. :D). For det er mer blaut bikkjedritt der ute enn det er tørt. ;)

Joda, men nå snakka vi vel om åssen poser vi bruker, vi som plukker opp, og sånn. Det blir litt lite relevant åssen poser de som ikke plukker opp bruker :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker bio-poser fra ICA på sommern, rullene er små og fine å ha i lommene.

Men nå vinterstid må jeg ha poser som jeg kan åpne uten å ta av hanskene mine pga sykdommen min.

Og da fungerer det ikke med bio-posene, de er umulig å få opp, så da blir det Coop`s vanlige poser.

Jeg bruker også bio-poser fra ICA, får litt dårlig samvittighet om jeg må bruke sånne vanlige. :P Har noe av det samme problemet om vinteren (heldigvis bare pga kuldeeksem), men har begynt å rive av og åpne noen poser inne i gangen før vi går, og legge dem åpne og lett tilgjengelig i lomma. Fungerer stort sett greit, med mindre jeg har tjukke ullvotter på meg. Den største utfordringa for meg er å huske å åpne dem før vi går. Vet ikke om det funker for alle å gjøre det sånn, men det var i hvert fall et lite eureka- øyeblikk for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og? Det samme skjer med elgbæsjen, den forsvinner ikke med et magisk *poff* :baby:

Det er vel litt forskjell på elgbæsj som går i oppløsning, og hundebæsj som går i oppløsning. Elgen har da en helt annen fordøyelse enn hunden, og en helt annen matvane enn hunden :P Ergo oppfører poop'en seg helt forskjellig.

Hunden min sin bæsj, som jeg pleier å følge med oppråtnelsen av i hagen (lulz) blir faktisk spist av ravn og sjur :P restene som er igjen blir helt bløte og "regner inn i bakken" etterpå. (De blir til helt flytende materiale som løser seg i vannet og forsvinner ned i bakken på den måten).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel litt forskjell på elgbæsj som går i oppløsning, og hundebæsj som går i oppløsning. Elgen har da en helt annen fordøyelse enn hunden, og en helt annen matvane enn hunden :P Ergo oppfører poop'en seg helt forskjellig.

Hunden min sin bæsj, som jeg pleier å følge med oppråtnelsen av i hagen (lulz) blir faktisk spist av ravn og sjur :P restene som er igjen blir helt bløte og "regner inn i bakken" etterpå. (De blir til helt flytende materiale som løser seg i vannet og forsvinner ned i bakken på den måten).

Og med tanke på det burde det vel være mye mer miljøvennlig å puffe dritten ut å grøfta enn å plukke den opp og hive den i en pose inn i skogen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og med tanke på det burde det vel være mye mer miljøvennlig å puffe dritten ut å grøfta enn å plukke den opp og hive den i en pose inn i skogen?

Ja, og nei :P

Det kommer vel litt an på kosten til hunden - og de lokale fuglene? :P Jeg kan ikke garantere at alle fugler eter hundebæsj :lol: Og at alle hunder har en bæsj som frister fugl? :P

Dessuten ser jeg det moralske problemet med bæsj i grøfta. Jeg gjør det selv - altså - lar grøftebæsj ligge. Men jeg synes egentlig ikke noe om det (yay for å være todelt :lol: ) fordi jeg veit at om jeg må ut i grøfta så er det rimelig disguisting :P Så det er litt sånn, jaaa og neeei :P

Men det er absolutt bedre å la bæsjen ligge enn å putte den i en pose, utvilsomt. Naturhensyn er viktigere enn at man skal ha fri rett til å gå i ei grøft uten å tråkke i bæsj - synes jeg :) Alternativt - og best - hadde jo vært å plukke opp bæsjen fra grøfta med en biopose, legge den fra seg i skogen et sted eller i en egen komposthaug og så levere den brukte posen til plastikk-gjenvinning. Det beste fra to verdener - både moral og miljøvennlighet! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og nei :P

Det kommer vel litt an på kosten til hunden - og de lokale fuglene? :P Jeg kan ikke garantere at alle fugler eter hundebæsj :lol: Og at alle hunder har en bæsj som frister fugl? :P

Dessuten ser jeg det moralske problemet med bæsj i grøfta. Jeg gjør det selv - altså - lar grøftebæsj ligge. Men jeg synes egentlig ikke noe om det (yay for å være todelt :lol: ) fordi jeg veit at om jeg må ut i grøfta så er det rimelig disguisting :P Så det er litt sånn, jaaa og neeei :P

Men det er absolutt bedre å la bæsjen ligge enn å putte den i en pose, utvilsomt. Naturhensyn er viktigere enn at man skal ha fri rett til å gå i ei grøft uten å tråkke i bæsj - synes jeg :) Alternativt - og best - hadde jo vært å plukke opp bæsjen fra grøfta med en biopose, legge den fra seg i skogen et sted eller i en egen komposthaug og så levere den brukte posen til plastikk-gjenvinning. Det beste fra to verdener - både moral og miljøvennlighet! :D

Neinei, det optimale er å plukke opp bæsjen, ta den med hjem, skylle den ned i do, skylle posen, vrenge den og bruke den på nytt!! :rofl: Regner med du husker vår kjære ett-eller-annet-tosk-i-remix-eller-hvor-det-nå-var ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel litt forskjell på elgbæsj som går i oppløsning, og hundebæsj som går i oppløsning. Elgen har da en helt annen fordøyelse enn hunden, og en helt annen matvane enn hunden :P Ergo oppfører poop'en seg helt forskjellig.

Det kommer vel litt an på kosten til hunden - og de lokale fuglene? :P Jeg kan ikke garantere at alle fugler eter hundebæsj :lol: Og at alle hunder har en bæsj som frister fugl? :P

Kan du bestemme deg?

Mine blir som sagt råfôret, så det er ingen korn eller kjøttrester i bæsjen som frister andre dyr til å ete det. Etter noen dager er det som hvit sand, og etter to uker (kortere om det regner) er det borte, smuldret til intet. Det blir aldri leireruker el som med tørrfôrbæsj, nettopp fordi de får den maten de er født til å fordøye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neinei, det optimale er å plukke opp bæsjen, ta den med hjem, skylle den ned i do, skylle posen, vrenge den og bruke den på nytt! :rofl: Regner med du husker vår kjære ett-eller-annet-tosk-i-remix-eller-hvor-det-nå-var ;)

Lenge leve optimismen! :lol: Men for å være REALISTISK - så ja, jeg støtter det at grøftebæsj bør få ligge. Det er ikke ideelt - men bedre enn plastikkpose i naturen.

@tulip - skjønner ikke hva du mener med at jeg må bestemme meg? Du har quotet to helt forskjellige ting? Det ene er at jeg kommenterer at et hjortedyr og et rovdyr har forskjellig fordøyelse og dertil forskjellig konsistens på bæsjene sine. Det andre er at jeg kommenterer min egen hunds bæsj, og ikke kan garantere for at alle hunder i norges land har bæsj som virker aptetittvekkende hos fugl. Er det noe jeg må bestemme meg for mellom de to uttalelsene? Do not understand?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klatrer ned i renner for å plukke opp etter hunden min (som fores på kjøtt og bæsjer små harde kuler som løser seg opp i løpet av ei uke eller noe sånt), så jeg setter umåtelig stor pris på at dere pusher driten til bikkjene deres uti der :P (skrives i en fjåsete tone fordi jeg tøyser).

Jeg kjøpte bioposer når det var Rimi her jeg bor. Nå er den nedlagt, så da blir det plastposer med hank fra Rema i stedet. De kastes enten i husholdningens søppel eller i en av de ørti hundebæsjsøplekassene vi går forbi på turene våre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei, har noen av dere sett hundeposer her i Norge som løses opp i vann og kan kastes i do? De kan bestilles fra utlandet (google "flushable dog poo bags" el se f.eks flushabledogpoobags.co.uk), men det hadde vært kjekt å støtte eventuelle lokale forhandlere :)

Jeg skulle likt å bli kjent med den hundeeieren som gidde å ta med bæsjeposene sine hjem og putte den i do når det virker som om de sliter med å bære dritten til søplekasser dersom den er et stykke unna. :icon_redface:

Hilsen hun som tar med bæsjeposene med hjem om det er nødvendig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Septiktanken min vill ikke ha bæsjepose

Jeg har vel skjeldent brukt gor bæjepose så jeg tager den jeg ahr. Er det san at jeg kan kaste skiten lengere inn i skogen så trer jeg gjerne posen på handen hiver skiten inn også vrenger jeg posen over handen igjen slår en stor knute på den, sjekker at kanten ikke har skit og kan fint oppbevare posen til jeg komemr til søplekasse jeg kan hive den i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Septiktanken min vill ikke ha bæsjepose

Jeg har vel skjeldent brukt gor bæjepose så jeg tager den jeg ahr. Er det san at jeg kan kaste skiten lengere inn i skogen så trer jeg gjerne posen på handen hiver skiten inn også vrenger jeg posen over handen igjen slår en stor knute på den, sjekker at kanten ikke har skit og kan fint oppbevare posen til jeg komemr til søplekasse jeg kan hive den i

Gjør man sånn? :x

En bæsjepose med en/to/tre ruker fra en hund (ikke en hest) veier ikke så mye at man blir sliten av å bære den hjem el til ei søplekasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...