Gå til innhold
Hundesonen.no

Nedbrytbare hundeposer eller vanlige?


Poter
 Share

Recommended Posts

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Men om dere er i skogen, så plukker dere opp bæsjen og kaster den lengre inn i skogen, INNI posen?!? Does not compute. Hvorfor ikke bare kaste møkka lengre inn vekk fra stien og ta med posen tilbake

Jeg bruker de nedbrytbare .....fordi de er så deilige å ta på

Tenk å ha en joggebukse i bæsjepose-materiale! <3 Jeg bruker vanlige poser, men nå har jeg dem jo bare for show, så folk tror jeg er ansvarlig hundeeier. Har dem gjerne synlig, festet på bån

....fordi de er så deilige å ta på :icon_redface:

NEMLIG! De er helt himmelske å bare pusle med i lomma på tur :heart:

Men altså, i skogen der jeg ofte går tur henger det en dispenser med nedbrytbare poser man kan ta med seg, og overalt ligger disse posene og slenger ute i naturen. Meningen er vel ikke at man kan kaste de i naturen? Meningen er vel å bruke mindre "slem" plast, trodde jeg?

Men ser ofte folk prate om hvor kjekke disse er, siden man bare kan kaste de ut i naturen for de råtner nemlig :P

Leste en sak om disse, og der vanlig plastposer bruker 400 år på å brytes ned bruker disse "kun" 100 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser de posene du har linket til ikke er de samme nedbrytbare posene som jeg pleide å kjøpe, og det er sikkert betryggende å høre når jeg forteller at de to merkene jeg pleide å kjøpe for ofte revnet eller hadde utett "bunn". Det er ikke morsomt :wacko: Jeg er ikke alltid så flink til å klage på "småvarer", og det burde jeg når hele pakker var utett i bunnen og gikk rett i søpla. Nå kjøper jeg et bestemt merke i plastikk med hanker.

Jeg fikk lyst å gi de posene du linket til en sjans! Det står at de er ekstra kraftige, og det lover jo bra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste en sak om disse, og der vanlig plastposer bruker 400 år på å brytes ned bruker disse "kun" 100 år.

Det kommer vel helt an på hva de er laget av? Ikke mye nedbrytbart om det bruker 100 år...

Maisposer nedbrytes etter ca 40 dager uten frost, mens den typen jeg bruker oftest brytes ned innen 90 dager uten frost. Og ja, jeg kaster de i skauen, jeg. Men så plukker jeg bare opp om de skulle drite nær populær tursti, er vi offroad får folk tåle hundeskit på linje med elg/rådyrskit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel helt an på hva de er laget av? Ikke mye nedbrytbart om det bruker 100 år...

Maisposer nedbrytes etter ca 40 dager uten frost, mens den typen jeg bruker oftest brytes ned innen 90 dager uten frost. Og ja, jeg kaster de i skauen, jeg. Men så plukker jeg bare opp om de skulle drite nær populær tursti, er vi offroad får folk tåle hundeskit på linje med elg/rådyrskit.

Skal se om jeg finner igjen artikkelen :) Den var fra USA, kan jo hende de har litt andre poser der? Uansett, posene som blir kastet overalt er ikke særlig pene å se på for oss som går litt utenfor turstiene, nedbrytbare eller ei, da ser jeg heller på en bæsj :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg et lager med vanlige poser til sånn poseholder jeg har, men når det er tom går jeg tilbake til nedbrytbare poser! Selv om jeg kaster de i søpla ja, de brytes jo ned fortere uansett hvor de er! Evt så legger jeg de under noe kvist og kvast om vi er ved en tursti og jeg vet det er veldig langt til neste søplekasse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har pleid å ha sånne "maisposer" med dersom vi går turer der det ikke er bossbøtter i nærheten, og hunden driter på stien f.eks. Til vanlig bruker vi bare de billigste posene vi finner, nå er det de på kiwi vi bruker.

Kaster jeg nedbrytbare poser i naturen, så kaster jeg de selvsagt steder der mennesker ikke går. Unntaket var vel en gang min søster skulle kaste den under et tre. Hun blingset helt, og posen ble hengende pent, ganske høyt oppe, ytterst på en grein... :sleep:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel helt an på hva de er laget av? Ikke mye nedbrytbart om det bruker 100 år...

Maisposer nedbrytes etter ca 40 dager uten frost, mens den typen jeg bruker oftest brytes ned innen 90 dager uten frost. Og ja, jeg kaster de i skauen, jeg. Men så plukker jeg bare opp om de skulle drite nær populær tursti, er vi offroad får folk tåle hundeskit på linje med elg/rådyrskit.

Hva heter de posene du bruker?

Og hvor kan man kjøpe maisposer, matbutikk eller dyrebutikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok en synder her, for jeg bruker vanlige plastposer de få gangene jeg bruker pose. Som oftest går vi jo i skogen, og der sparker jeg driten ned i grøfta langs grusveier, og i skogen får det ligge.

Da jeg bodde i Drøbak og gikk mye på ski, så brukte jeg nedbrytbare poser som jeg kasta et godt stykke ut i skogen. Det fristet liksom ikke så mye å gå på tryne med en full pose i lomma. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om dere er i skogen, så plukker dere opp bæsjen og kaster den lengre inn i skogen, INNI posen?!? :D Does not compute. Hvorfor ikke bare kaste møkka lengre inn vekk fra stien og ta med posen tilbake til ei søplebøtte, om dere ikke bare sparker møkka vekk eller spretter den unna med en kvist? :icon_confused:

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om dere er i skogen, så plukker dere opp bæsjen og kaster den lengre inn i skogen, INNI posen?!? :D Does not compute. Hvorfor ikke bare kaste møkka lengre inn vekk fra stien og ta med posen tilbake til ei søplebøtte? :icon_confused:

Som regel plukker jeg ikke opp i skogen, da hundene som regel går løse, og derfor gjør fra seg vekke fra stien. Men om de gjør fra seg på stien, så kaster jeg heller posen, fremfor å gå med en skitten bæsjepose i lommen/hånden/sekken (?) hele resten av turen :P Eventuelt tar jeg å vipper driten av stien med en pinne, så slipper jeg hele pose-styret. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker de nedbrytbare :ahappy:....fordi de er så deilige å ta på :icon_redface:

Tenk å ha en joggebukse i bæsjepose-materiale! <3

Jeg bruker vanlige poser, men nå har jeg dem jo bare for show, så folk tror jeg er ansvarlig hundeeier. Har dem gjerne synlig, festet på båndet. Så mistenker ingen meg. "Kriseposen" kaller jeg den, må kun knytes opp i nødstilfeller.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker bio-poser fra ICA på sommern, rullene er små og fine å ha i lommene.

Men nå vinterstid må jeg ha poser som jeg kan åpne uten å ta av hanskene mine pga sykdommen min.

Og da fungerer det ikke med bio-posene, de er umulig å få opp, så da blir det Coop`s vanlige poser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bytter litt på egentlig, men når jeg kjøper nedbrytbare kjøper jeg denne.

BioBag-Dog-on-Roll-EU-300x300.jpg

http://dyreneshelsekost.no/product/biobag-dog-on-roll-eu/

" Hundepose som er 100% komposterbar og nedbrytbar.

BioBag består av maisstivelse, biologisk nedbrytbar polyester og vegetabilsk olje. For vanlige plastposer er nedbrytningstiden rundt 100 år, mens BioBagen er fullstendig oppløst innen 45 dager når den plasseres i et regulert komposteringsmiljø.

BioBag er et norskprodusert produkt, som også selger stort i utlandet. "

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har pleid å ha sånne "maisposer" med dersom vi går turer der det ikke er bossbøtter i nærheten, og hunden driter på stien f.eks. Til vanlig bruker vi bare de billigste posene vi finner, nå er det de på kiwi vi bruker.

Kaster jeg nedbrytbare poser i naturen, så kaster jeg de selvsagt steder der mennesker ikke går. Unntaket var vel en gang min søster skulle kaste den under et tre. Hun blingset helt, og posen ble hengende pent, ganske høyt oppe, ytterst på en grein... :sleep:

Haha, dette klarte jeg å gjøre også! :lol:

Jeg har bare kastet den inn i skogen om jeg har gått tur langs en populær tursti og hundene bæsjer på stien eller rett ved den og det ikke er søppelspann annet enn på begynnelsen av turen.

Jeg bruker litt forskjellig, men jeg foretrekker de nedbrytbare fordi de er nedbrytbare. Jeg bruker Rimi sine. Jeg har også kjøpt de biobagene som Ozzy linket til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar a.l.l.t.i.d opp dritten etter bikkjene mine jeg, uansett hvor, såfremt jeg ser dem. Og det gjør jeg alltid. Bærer posen/e enten hjem eller til nærmeste søplekasse. Går så fint atte. Orker jeg å gå med en mobiltelefon i hånda så orker jeg å bære bæsjepose også. :) Grunnen er innmari enkel - yngstemann åt bikkjemøkk i et par år og det unner jeg ingen andre å oppleve. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok en synder her, for jeg bruker vanlige plastposer de få gangene jeg bruker pose. Som oftest går vi jo i skogen, og der sparker jeg driten ned i grøfta langs grusveier, og i skogen får det ligge.

Ironien nesten hver gang hundene har driti i grøfta langs turstien i skogen, og samboer plukker opp, tråkker han på en annen hunds drit.

Bruker bioposer når vi går tur i skogen. Det er en viss forskjell å tråkke på blaut bikkjedrit, og tørr elgdrit, forresten. Med litt annen lukt.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...