Gå til innhold
Hundesonen.no

Nedbrytbare hundeposer eller vanlige?


Poter
 Share

Recommended Posts

Guest lijenta

Gjør man sånn? :x

En bæsjepose med en/to/tre ruker fra en hund (ikke en hest) veier ikke så mye at man blir sliten av å bære den hjem el til ei søplekasse.

Bor såpass på landet at det kan bli en mil eller så til nærmeste søppelkasse, kommer som sakt ann på hvor jeg går. Og em mil blir i det lengste laget å slenge rundt på en skitpose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Men om dere er i skogen, så plukker dere opp bæsjen og kaster den lengre inn i skogen, INNI posen?!? Does not compute. Hvorfor ikke bare kaste møkka lengre inn vekk fra stien og ta med posen tilbake

Jeg bruker de nedbrytbare .....fordi de er så deilige å ta på

Tenk å ha en joggebukse i bæsjepose-materiale! <3 Jeg bruker vanlige poser, men nå har jeg dem jo bare for show, så folk tror jeg er ansvarlig hundeeier. Har dem gjerne synlig, festet på bån

Bor såpass på landet at det kan bli en mil eller så til nærmeste søppelkasse, kommer som sakt ann på hvor jeg går. Og em mil blir i det lengste laget å slenge rundt på en skitpose.

Hehe, det der går faktisk helt fint, ikke problem dersom man (jeg) vil. :sleep:

Men nok om det og litt til, som faren min sa, nå skal ikke jeg blande meg mer inn i ditt anliggende. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Bio-poser :)

Ser ikke poenget med å pakke noe nedbrytbart i noe som ikke brytes ned :hmm:

Hvis man bare har plastikk,så synes jeg det er bedre å ikke plukke opp. Heller ta en pinne å skyve/kaste dritten til siden om hunden driter midt på stien.

Verden trenger IKKE mer plastikkboss,så jeg synes det er betryggede å vite at posene mine brytes ned. Det går tross alt ganske mange poser i løpet av bare et år. Hvis hunden driter 2 ganger til dagen,så blir det 730 poser på 1år,på en hund. Det er MYE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør man sånn? :x

En bæsjepose med en/to/tre ruker fra en hund (ikke en hest) veier ikke så mye at man blir sliten av å bære den hjem el til ei søplekasse.

På ski gjør jeg det samme, bare jeg tar en pose til utenpå posen :P

Selv har jeg satset på sånne små ruller fra Cleanrun. Ikke viste jeg at de luktet sitron og lavendel :lol: :lol:

Men smårullene er veldig praktisk å ha i alle jakker og lommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Hehe, det der går faktisk helt fint, ikke problem dersom man (jeg) vil. :sleep:

Men nok om det og litt til, som faren min sa, nå skal ikke jeg blande meg mer inn i ditt anliggende. :)

HIhi godt det for nå kan jeg ikke svare på en stund. Skal ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike poser som kan hives i do LØSES OPP i løpet av kort tid (altså i kontakt med vann, og mye fortere enn vanlige bionedbrytbare poser)o. De burde derfor ikke være noe problem for septikktanken

. Det er klart at ikke alle er villig til å legge inn en ekstra innsats som å bære med posen hjem, det avhenger av om målet er å

-redusere mengden hundebæsj vi/andre kan tråkke i,

-redusere plastavfall generelt, eller også

-tenke på hvor bæsjen går etter at en evnt biopose nedbrytes.

Jeg liker tanken på at den behandles i kloakksystemet, og jeg er skremt nok av plastberget i hav og ellers til å gjøre min bittelille bit for IKKE å øke det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...