Gå til innhold
Hundesonen.no

Dørstokkmila


Meg
 Share

Recommended Posts

Nå på søndag, 12 januar, arrangerer Norsk Siberian Husky klubb lavterskelløpet Dørstokkmila på Hamar. Løpet er åpent for alle, og alle raser, og det er klasser fra enspann snørekjøring til åttespann slede. For å delta må en ha lisens i Norges hundekjørerforbund, eller kjøpe engangslisens på stedet (det koster fra 2014 kr 200 med engangslisens...årslisens koster 300 kr). Invitasjon til løpet:

http://www.siberian-husky.net/data/uploads/invitasjoner/invitasjon-til-dorstokkmila.pdf

Finn frem skiene og ta med hunden- og kom :) Påmelding og kontaktperson er nevnt i invitasjonen.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei nei nei. oppdatere annen helg? kjempeviktig å kjøre løp... (eller kanskje ikke... sånn rent samfunnsnyttig...)

info om lisens http://www.sleddog.no/omforbundet/Sider/Lisenser.aspx

Har akkurat sendt mail til kursansvarlig om jeg kan ta det senere :P Vil så gjerne! Håper jeg kan!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var løpet arrangert, med mange glade hunder og deltagere. Bilde skulle jeg gjerne lagt ut, men det går jo ikke med mindre du linker til et nettste der bildene allerede er lagt ut (hrmf!)...så får se hva vi får gjort med det :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste år, kanskje. Nå som salukien også har funnet ut at snørekjøring er gøy (i fjor var det skummelt, nemlig), så er det jo mulig. Men trekker kun hvis han før løpe etter noen (whippeten, for eksempel) eller med noen (igjen, whippeten). Kanskje snørekjøring med to bikkjer, går det?

En dag blir det husky, vorsteh, eller østsibirsk laika (alt etter om det blir jakt eller ikke, og hvilke jakt det evt. blir) på meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste år, kanskje. Nå som salukien også har funnet ut at snørekjøring er gøy (i fjor var det skummelt, nemlig), så er det jo mulig. Men trekker kun hvis han før løpe etter noen (whippeten, for eksempel) eller med noen (igjen, whippeten). Kanskje snørekjøring med to bikkjer, går det?

En dag blir det husky, vorsteh, eller østsibirsk laika (alt etter om det blir jakt eller ikke, og hvilke jakt det evt. blir) på meg!

snørekjøring med to går fint! i år var det tilogmed kickspark-klasse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...