Gå til innhold
Hundesonen.no

Juks i matvareindustrien


Nirm
 Share

Recommended Posts

Jeg får tydeligvis ikke sitert, av en eller annen grunn...ikke klippet og limt tekst heller. Men dette er altså svar til Nemi ang. fôring av høner.

Det du skriver er helt rett. Industriegg gis gul plomme av mais (noe jeg også skrev i mitt forrige innlegg), og industrihøns spiser fôr hovedsakelig fra korn. Men dette betyr jo ikke at ikke plommen kan bli gul/gulere av annet kosthold (et kosthold som er dyrt og vanskelig i et industrihønsehus), eller at høns naturlig, om de fikk velge selv som frittgående tunhøns, har et kosthold bestående av lite korn og mye annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg kan godt nevne noe jeg mener er feil med artikkelen Jeg kan jo begynne med det første punktet: Nyt Norge er ikke kvalitetsbetegnelse. Tja, det kommer litt ann på øyet som ser Uansett, Nyt No

Partisk.net faktisk... bare det sier meg at innholdet i artikkelen kanskje også bør tas med en klype salt. Det som sies i artikkelen er vel heller ikke nytt og revolusjonerende. Har man ikke fått med

Det står også på pakken. Dvs, for å være mer nøyaktig - hvis det ikke er ost, så skal det ikke hete ost. Da står det noe sånt som "revet pizzatopping" eller lignende på pakken, ikke "Revet ost".

Oi! Jeg mente omnivore @Stella *rødme* eller mangler et "ikke" i innlegget.

Mine fikk blant annet v&h innimellom og mye matrester. Derfor jeg syns det var rart å "skryte" av kun vegetabilsk foring. Mine hadde også knallgul plomme, sjelden de fikk mais.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men å lese bakpå er faktisk ikke barebare - stod og prøvde å lese bakpå barnematglass i dag, og var bare såvidt jeg klarte å lese skrifta. :aww: De kunne spandert på seg større skrift eller hatt lett tilgjengelig informasjon i hefteform.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må ikke bli helt hysterisk mht hva man har i seg heller, tenker jeg. Spiser man variert kost i normale mengder er det ikke mye av dette som er særlig skadelig eller skummelt eller fælt, liksom.

Helt enig, men jeg synes det viktigste må være at du får riktig informasjon (ikke villedende) og flere alternativer i butikken. Hvis Rema vil sprøyte saltvann i kyllingen og si at den holder bedre på fuktigheten, og blir billigere (how?), og folk likevel kjøper det, så please go ahead. Men jeg vil vite hva jeg kjøper og hva jeg spiser, og jeg vil ha muligheten til å velge det bort. Synes det er her problemet ligger, ikke at det trikses med maten i utgangspunktet (for det tror jeg de fleste tåler relativt greit).

Men kan dere ikke skrive hva dere mener er feil med artikkelen? :)

Kildehenvisninger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...