Gå til innhold
Hundesonen.no

Når parre - progesteron nivå?


Kennel XO
 Share

Recommended Posts

  • 2 years later...
  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Den testen som de tar og leser av på Heimdal dyreklinikk har aldri stemt på mine tisper, derfor stoler jeg kun på den som blir sendt inn til veterinærhøyskolen. Den får man svar på dagen etter og jeg

Det ble neglebiting gjennom hele pinsehelgen Siste melding jeg fikk fra tispeeier var at hun ble anbefalt inseminasjon tirsdag ettermiddag/onsdag formiddag (rett etter pinsen). Så vi dro opp

Umm, ja... X'en sto til forskjellige tider på hver løpetid hun ble parret, i hvert fall om en tenker toppdag målt etter progesteron. Jeg husker ikke nøyaktig hvilke dager hun har blitt parret, o

Drar opp tråden. En venninne av meg fikk svar på sin prøve nå og den lå på 7, NVH mente at hun da kunne reise til det store utland på mandag for parring. Sist mandag var tispa på 1. Hva tenker sonens orakler? Så, om det dobler seg vil det bli 14 i morgen og 28 på søndag, men den har jo ikke doblet seg til i dag. Vi er to damer som er litt forvirra her nå. Tispeskinnet følger ikke boka :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere vet jo ikke hvor lenge tispa lå på 1 - det kan hun har gjort lenge, før det begynte å stige. Det er lettere å si noe om progresjon på progesteron når stigningen faktisk har begynt - en vet mer om hva som skjer etter 7 enn etter 1.

For øvrig er doblingen annenhver dag, slik at om tispa hadde 7 i dag fredag, vil hun antagelig ligge på 14 på søndag og 28 tirsdag. Antagelig. Tisper leser ikke bøker :P 

Men en progesteronprøve på 1 er egentlig verdiløs, for den sier bare at det ikke har skjedd noe enda. 

Jeg ville testet parring på mandag, men vært forberedt på at tirsdag passer bedre. Siden hun skal utenlands, ville jeg heller reist for tidlig enn for sent. Sånn sett ville jeg reist søndag, for å ha helt ro og uthvilt tispe til parring på mandag, avhengig av hvor langt hun skal. Er det Strömstad eller Salzburg, liksom.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Margrete skrev:

mm Er vel omtrent det vi å tenker. Reise på søndag og bli til tirsdag. 

Takk for svar :D

Høres ut som en bra plan. Jeg bruker å forsøke å parre på rundt 30 og pleier da og få veldig enkle parringer.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
8 timer siden, Mirapusen skrev:

Ja, han som driver med det på vet.høgskolen er veldig flink. Syns jeg ihvertfall!

Hannhunden bor ikke mer enn 20 min. unna, kanskje liten vits å ta blodprøve, heller besøke hannhunden annenhver dag rundt dag 12? Ble veldig usikker etter å ha lest alle innleggene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
53 minutter siden, Peik skrev:

Hannhunden bor ikke mer enn 20 min. unna, kanskje liten vits å ta blodprøve, heller besøke hannhunden annenhver dag rundt dag 12? Ble veldig usikker etter å ha lest alle innleggene.

Om hannhunden bor 20 minutter unna så hadde jeg heller reist enn å bruke penger på blodprøve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...