Gå til innhold
Hundesonen.no

Romjulsutstillingen 28-29/12-2013


Irenen
 Share

Recommended Posts

Sånn! Fant endelig kritikken fra helgen... Vi hadde en ganske flott helg resultatmessig må jeg si :)

Twix var først ute, og ble BIR valp av hele 7 stykker. Vi har IKKE ofte så mange påmeldte valper på Kortis rasen, så dette var nærmest rekord, og litt "stort" å ta faktisk ta BIRvalp altså :D Twix oppførte seg kjempeflott i ringen, og showet veldig, stod selv og slikt.

Kritikken:

Elegant and compact. Beautiful head and body. Good prop between height&lenght.

Så var det Arya. Jeg var litt spent på hvordan det kom til å gå! Var flere påmeldte korthåret, men når jeg kom inn i ringen og så uttrykket til dommeren og hun kom bort, koste på Arya og sa "You are getting more beautiful for each time I see you. And you know it" :heart:

Kritikken: Feminine with substance

Well shaped head

Expressive dark eyes, good ears, elegant neck, corr top&underline, good angulations, fabulous color&movements. Still as impressive as the first time I saw her.

Det at hun engang husker henne betyr utrolig mye merker jeg :)

Så var det Oliver sin tur. Han har en høy hale, og jeg kan ikke korrigere han da han faller sammen og med løpetisper var jeg ekstra godluktende synes han... Så han ble handlet av Jeanette og fungerte SÅ bra sammen med henne! Jeg er så utrolig glad for at hun gikk med han, og herregud så nervepirrende det var å ikke være i ringen selv :lol:

Kritikken hans:
Masculine&Elegant&Compact male. Well wedged head, correct ears. Nice level topline, compact body, correct angulations. Impressive coat. Standing proud.

Beste hannhund av 5 stykker med CERT og BIM :D (Heldigvis, vi hadde jo ikke flere handlere, alle hadde jo BIRhunder :lol: )

Så var det prinsesse Simi. Hun var så flink i ringen! Hun har kommet seg så utrolig mye fra forrige gangen vi var i ringen.

Hennes kritikk lyder.

Feminine with the most beautiful head.

A little long in the loin. Corr bite, corr ears&eyes

Well defined body with corr angulations

Corr colour, good movements.

Exc, men holdt igjen ck da hun synes hun enten skulle ha vært litt kortere eller litt høyere :P Jeg er med på den, men litt surt å ikke få ck for det :aww:

Så var det gruppen, og i valperingen klarte jeg å TRÅKKE på Twix -_- Er det mulig?! Men det gikk mye bedre i voksen gruppen, vi ble nr fire og med det entrer Arya nå cacib jakten og avslutter året med sitt cert nr 7 og 2 res cert og ordene fra gruppedommer Kurt Nilsson "Din unga flicka rör sig som en Collie bør, och ingen gör." (med forbehold om feil, jeg kan ikke svenskt :aww: )

1521291_10153617483500464_504323245_n.jp

1503305_10153618175305262_1546949520_n.j1497640_10153618174900262_876666568_n.jp

Har ingen bilder av Jeanette og Oliver i ringen, alle bildene mine ble uklare av dem :( :( :(

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...