Gå til innhold
Hundesonen.no

Shiloh Shepherd..


HeraHiromi
 Share

Recommended Posts

Kom over en annonse på Finn med denne "rasen" til 25000,-

Gikk inn på nettsiden deres og må si jeg bare ble forvirret. Masse rare forkortelser for hvor de er godkjent osv...

videre står det:

Shilohen elsker og beskytter sine familiemedlemmer, med en spesiell affinitet for barn. De er svært intelligente dyr, og har ingen begrensning i sine evner til å utføre oppgaver som søk og redning, gjeterhund, eller som terapi hunder.

Så en forvokst Schæfer har altså ingen begrensninger når det kommer til gjeting og redningshund? :rockettes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 108
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dette er vel ikke noe verre enn alle andre som har bygget opp nye raser opp i gjennom åra. For eksempel Eurasier. Det var vel en kar som ønsket seg en familiehund med visse spesifikasjoner. Han blande

Jeg lurer litt på hvordan så mange kan si at en rase som er så lik en schafer med litt belger i seg er så lite pen. Greit, på google ser rasen veldig lite homogen ut, men prøv å google andre raser ogs

Dette ser jo mest ut som en blanding av schäfer og belger det . Vakker hund da, ser velbygd og sunn ut

men hva lurer du egentlig på? Eller hva vil du debattere? Det at den er stor? At det ikke er en FCI godkjent rase? At den koster så mye?

ISSR: Internatiolan Shiloh Shepherd Registry

Men fysj så diger den er! Hannhunder fra 71 til 76 cm er stort det! Asti blir faktisk en litt for liten hannhund i forhold :|

Så bitteliten faktisk :|

2194271809.jpg

Edit 7 eller 8 :P

Endret av Margrete
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norges første kull har visstnok nettopp kommet, oppdretter er noe aktiv på Canis (dvs, har ihvertfall reklamert litt der :P ).

Såvidt jeg skjønner så er det en dame som har prøvd å avle bort mye av problemene på schæferen, og i tillegg fokusert på store individer. Jeg fikk ikke inntrykk av at det var blandet inn noe, men jeg satte meg ikke så veldig godt inn i det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norges første kull har visstnok nettopp kommet, oppdretter er noe aktiv på Canis (dvs, har ihvertfall reklamert litt der :P ).

Såvidt jeg skjønner så er det en dame som har prøvd å avle bort mye av problemene på schæferen, og i tillegg fokusert på store individer. Jeg fikk ikke inntrykk av at det var blandet inn noe, men jeg satte meg ikke så veldig godt inn i det heller.

Joda, det er malamuter inni der, men det er over 3-4 (?) siden, så de regner seg som en "rase" nå.

.... "The Shiloh Shepherd comes straight from German Shepherd and Malamute stock, and is simply bigger, less skiddish with a more reliable temperament, and with healthier hips."....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hva lurer du egentlig på? Eller hva vil du debattere? Det at den er stor? At det ikke er en FCI godkjent rase? At den koster så mye?

ISSR: Internatiolan Shiloh Shepherd Registry

Men fysj så diger den er! Hannhunder fra 71 til 76 cm er stort det! Asti blir faktisk en litt for liten hannhund i forhold :|

Så bitteliten faktisk :|

2194271809.jpg

Edit 7 eller 8 :P

Hehe, nei, vet ikke helt nøyaktig hva jeg vil diskutere. I mangel på folk rundt meg som vil snakke hund så klæsjet jeg inn et inlegg her :P

Har jo lest litt om Shiloh tidligere, godt mulig det er en kjekk "rase" reagerer bare på at de lover en veldig frisk hund og at de ikke har noen som helst begrensninger i forhold til redningshund arbeide og som gjeterhund..

Altså INGEN begrensninger. Ble vel litt irritert over hvor elendig det var skrevet på siden deres, dersom de vil være seriøse så er det kanskje bedre å tenke å skrive selv og ikke bruke "google translate?"

Og jeg syns ikke de er pene heller :devil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ihvertfall ikke imponert, og hadde aldeles ikke betalt 25000 for en sch/malamute blanding. Om det er de store malamutene som er brukt (noe jeg regner med pga både utseende og str) så synes jeg det er rart de reklamerer med god helse, for de er ikke spesielt kjent for og være sunne, friske og arbeidsomme dyr..

Men folk for bruke pengene sine på det de vil, enten det er en forvokst sch, en doodle eller noe annet. Forøvrig er det vell lite som tilsier at importer skal koste 25000 eller? Er ikke så dyrt og importere hunder..

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ihvertfall ikke imponert, og hadde aldeles ikke betalt 25000 for en sch/malamute blanding. Om det er de store malamutene som er brukt (noe jeg regner med pga både utseende og str) så synes jeg det er rart de reklamerer med god helse, for de er ikke spesielt kjent for og være sunne, friske og arbeidsomme dyr..

Men folk for bruke pengene sine på det de vil, enten det er en forvokst sch, en doodle eller noe annet. Forøvrig er det vell lite som tilsier at importer skal koste 25000 eller? Er ikke så dyrt og importere hunder..

Å drive med hund er jo generelt sett dyrt. Nå er ikke jeg en stor shiloentusiast akkurat, men "rasen" har vel eksistert i noen år, nærmere 20? Så lenge en kan ta 25 000,- for en bulldog, uten at noen stiller spørsmål, så kan man vel ta det samme for denne saken, uten det store ramaskriket? En hund er en hund, så friskhet kan man aldri garantere, så ja, det er dumt å annonsere, men jeg vet ikke helt om jeg klarer å se hvorfor denne hunden skal være en "kjøter", så mye mindre verdt enn andre hunder i samme prisklasse?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen i prissetting sitter for meg i om dette er planlagt avl med få kvalitetskull, eller "peis på og produser fritt" med uplanlagt avl uten mål og mening, med søkkmasse kull. Førstnevnte kan for min del ta hvilken pris de bare vil så lenge forbruker er villig å betale, sistnenvte er av typen Drøbak Hundehotell som masseproduserer designerbikkjer med eneste målsetning å tjene penger. Det er uetisk og stygt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen i prissetting sitter for meg i om dette er planlagt avl med få kvalitetskull, eller "peis på og produser fritt" med uplanlagt avl uten mål og mening, med søkkmasse kull. Førstnevnte kan for min del ta hvilken pris de bare vil så lenge forbruker er villig å betale, sistnenvte er av typen Drøbak Hundehotell som masseproduserer designerbikkjer med eneste målsetning å tjene penger. Det er uetisk og stygt.

Shilo shepherdkullet i dette tilfellet, er registrert og godkjent gjennom ISSR (http://www.shilohshepherds.org/licensedbreeders.htm) noe jeg mener kvalifiserer til en litt annen liga enn Drøbak hundehotell :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å drive med hund er jo generelt sett dyrt. Nå er ikke jeg en stor shiloentusiast akkurat, men "rasen" har vel eksistert i noen år, nærmere 20? Så lenge en kan ta 25 000,- for en bulldog, uten at noen stiller spørsmål, så kan man vel ta det samme for denne saken, uten det store ramaskriket? En hund er en hund, så friskhet kan man aldri garantere, så ja, det er dumt å annonsere, men jeg vet ikke helt om jeg klarer å se hvorfor denne hunden skal være en "kjøter", så mye mindre verdt enn andre hunder i samme prisklasse?

Noen som har sagt det da? Jeg synes det er dyrt uansett jeg, og synes på ingen måte at feks EB er noe "kvalitetsprodukt" til sammenligning (no offence til de som har rasen). Men om jeg skal se helt objektivt på det så er det mer logisk at hunder med små kull er mer kostbare. Har man en rasehund (ikke nødvendigvis FCI, men ihvertfall har en viss annerkjennelse rundt om) så har man også flere muligheter, mtp konkurranser, utstilling eller hva annet man skulle ønske og holde på med. Forøvrig så er det noe med denne trenden og reklamere med div raser og blandinger som "gull og grønne skoger", de kan alt, de er helt friske, de er supersnille. Rart vi behøver mer enn en rase da...

Doodlen har vell eksistert i noen tiår den også, dette lukter det samme for meg. Magisk hund som duger til alt, verdens snilleste, friskere enn de to rasene den er blanding av og bare 25000 kr for en valp.. Og i likhet med doodlene, hvem driver kvalitetssikring og godkjenning av kull i denne "rasen" slik at man får det man blir forespeilet og ikke "bare" en tilfeldig blanding av to individer som ikke er testet, sjekket, stilt osv slik det nå er med doodlen. Folk vil tjene penger og avler på alt de kan kalle doodleschnoodle. Og hvordan vil dette være og sette seg inn i for folk som ikke har peiling og som ikke har en raseklubb i ryggen her i norge.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hunden mer eller mindre verd fordi den er eller ikke er "pen" - ser argumentet "ikke syns jeg den er pen heller" hos flere her. Har det virkelig noe å si?

Skal mye til før jeg betaler 25000 for en hund i det heletatt kjenner jeg.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har sagt det da? Jeg synes det er dyrt uansett jeg, og synes på ingen måte at feks EB er noe "kvalitetsprodukt" til sammenligning (no offence til de som har rasen). Men om jeg skal se helt objektivt på det så er det mer logisk at hunder med små kull er mer kostbare. Har man en rasehund (ikke nødvendigvis FCI, men ihvertfall har en viss annerkjennelse rundt om) så har man også flere muligheter, mtp konkurranser, utstilling eller hva annet man skulle ønske og holde på med. Forøvrig så er det noe med denne trenden og reklamere med div raser og blandinger som "gull og grønne skoger", de kan alt, de er helt friske, de er supersnille. Rart vi behøver mer enn en rase da...

Doodlen har vell eksistert i noen tiår den også, dette lukter det samme for meg. Magisk hund som duger til alt, verdens snilleste, friskere enn de to rasene den er blanding av og bare 25000 kr for en valp.. Og i likhet med doodlene, hvem driver kvalitetssikring og godkjenning av kull i denne "rasen" slik at man får det man blir forespeilet og ikke "bare" en tilfeldig blanding av to individer som ikke er testet, sjekket, stilt osv slik det nå er med doodlen. Folk vil tjene penger og avler på alt de kan kalle doodleschnoodle. Og hvordan vil dette være og sette seg inn i for folk som ikke har peiling og som ikke har en raseklubb i ryggen her i norge.

Noe som foreløpig betyr en del for meg her, er at rasen har i alle fall et godt forsprang i forhold til doodlene, da den har en organisasjon. Når det kommer til doodlene så finnes det jo ikke én doodle, men schoodle, labradoodle, goldendoodle, whoodle, cockerpoo og diverse minidoodler. Og selvsagt har de ikke noe som minner om et register. Det avles på førstegenerasjoner, annengenerasjoner, tredjegenerasjoner om hverandre osv. Andre ikke-godkjente raseoppdrettere har ofte mer enn trend i tankene med sin avl. Noen raser dør ut, andre oppstår. Men foreløpig synes jeg ingenting fortjener å bli sammenlignet med dagens doodleavl.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de kan dokumentere at denne rasen, eller dems linjer er HD-frie, AA-frie, øyenlyst frie, og frie for skavanker osv. Så ser jeg ikke selve problemet med å avle de opp. De ser jo mer gjennomtenkte og fullførte ut, en alle disse doodle-poodle-schnoodle greiene. Som Emilie sier, disse har iallefall et lite forsprang. Ville heller kjøpt en Siloh, enn en doodle. MEN 25 000 kr er mye penger for en uregistrert rase. For meg er mye av greia med rasehund det at den faktisk kan vises frem på utstilling.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på hvordan så mange kan si at en rase som er så lik en schafer med litt belger i seg er så lite pen. Greit, på google ser rasen veldig lite homogen ut, men prøv å google andre raser også, så får man ofte vanvittig store variasjoner (malamuten f.eks.)

Men smak og behag såklart :) Jeg bare tenkter at om dette hadde vært tilfeldige blandingsuhell tror jeg at de fleste hadde syntes de tre hundene under var mer eller mindre pene blandinger.

Plushcoatshilohshepherd_zps4c21b9cb.jpg

shiloh_solace1_zps955b1a81.jpg

shiloh-shepherd_zpse5fa21e3.jpg

Men nå er ikke utseendet viktig her syns jeg. Jeg kan ikke nok om denne blandingen, historie eller noe til at jeg føler at jeg kan uttale meg, men jeg har ikke inntrykk av at dette er doddleopplegg ut i fra det jeg leser?

25 000 kr syns jeg er helt på tryne uansett rase/blanding. Hadde ikke kjøpt en hund til den summen uansett. Jeg syns heller ikke det er noe særlig å love gull og grønne skoger ved salg av hund (rase eller blanding, ett fett. Ingen garantier uansett), men jeg personlig vil ikke si at ideen om en sunnere schæfer er idioti akkurat (men igjen, jeg kan ikke nok om denne bikkja). Hvorfor malamuten er blandet inn skjønner jeg heller ikke. Da tenkter jeg at det skal være en stor hund som blir avlet kun for utseendet, og det liker jeg ikke uansett oppdrett..

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Totalt OT: men jeg kunne gjerne betalt 25000kr for en hund som innehar de egenskapene jeg ønsker i en hund og med god helse. Men å si at en schäfer blandet med malamute skal være en friskere og mer bruksdugelig hund innen alle områder, enn en renraset schäfer, er i beste fall naivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg ikke syns den er pen er at individene er så forskejllige i utseende. De ser litt sånn "pjuskete" ut.

Men nå er ikke utseende det viktigste for meg når det gjelder hund.

Å betale 25000 kr for en hund man ikke kan stille ut, eller konkurrere med på høyt plan i LP, bruks eller lignende blir for dumt.

Men det kan jo være at den blir godkjent av FCI på sikt, og om det er en frisk hunderase så er det jo bare positivt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...