Gå til innhold
Hundesonen.no

Kensington Gate Collies - kull nummer 2 - take 2 (side 4)


Kensington Gate
 Share

Recommended Posts

  • Svar 228
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Cat's out of the bag! Jeg har fått lov til å ha Brody hjemme hos meg i en periode, så jeg slipper å fly noe sted med Mackenzie. Nå har jeg hentet han og han er bare herlig. Går sammen med mine andre t

Da er det ikke lenger tvil - testen er gjort og positiv-streken lyste umiddelbart langt sterkere enn kontrollstreken. Dessuten har hun gått opp 1,5 kg siden fredag..! Hurra!

6 valper senere..! Det ble 3 tric gutter, 1 blå gutt, 1 tric jente, 1 blå jente. De hadde en veldig god fødselsveikt på 295-393 g og alle var ekstremt sterke og aktive. Mor koser seg. De før

Det er godt valpelisten full for jeg begynte brått å få veldig lyst på collie :(

Det skjønner jeg ;) Jeg kunne ikke hatt noen annen rase.

Spennende prosjekt!

Håper du får flotte valper og et ønsket antall :-)

Tusen takk! Jeg er så redd for at det er tomt og bare ser alle de positive tegnene fordi jeg vil det. "Meh... hun måtte sikkert kaste opp uansett" :P Blir takknemlig så lenge det kommer noe som helst, men om jeg får velge, så tar jeg helst et litt stort kull denne gangen, for jeg har så mange fantastiske håpefulle kjøpere/forvaltere. Heldigvis er de fleste av dem åpne mtp kjønn og farge, kombinasjonen er det viktige. :wub:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde jo collie når jeg var ung og hun var jo en perfekt familiehund. Men pga møte med mange kjipe individer + at mange av de ikke tiltaler meg utseendemessig har det vært en ikke-rase i mange år. Men dine og @ sine har snudd meg litt tilbake. Vakre fine hundene :wub:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde jo collie når jeg var ung og hun var jo en perfekt familiehund. Men pga møte med mange kjipe individer + at mange av de ikke tiltaler meg utseendemessig har det vært en ikke-rase i mange år. Men dine og @ sine har snudd meg litt tilbake. Vakre fine hundene :wub:

Forstår godt hva du mener og det er heller ikke første gangen jeg har hørt det sagt. Det er store forskjeller innad i rasen.

Har endelig summet meg til å få tatt et oppstillingsbilde av Mackenzie i påska. Hun er akkurat som jeg vil ha dem rent fysisk - atletisk, lange linjer, velbalansert, elegant, sterk og med en pels som følger kroppens konturer. Hadde hun hatt litt mørkere øyne, litt mer bakskalle, litt mer hake, litt mer bredde og forbryst samt tettere albuer og litt bedre vinkler bak, så hadde hun vært bortimot perfekt i mine øyne. Men jeg håper og tror Brody kan rette på noe av det til neste generasjon. :)

10258509_671527019577233_647678490021589

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble keitete med gammelt UL-apparat, så veterinæren ville heller ta relaksintest. Fikk akkurat svar, og den var negativ. :no:

MEN, det er tidlig, det er før dag 30, det kan være feil. Har blitt bedt om å prøve igjen om en uke, men jeg lurer på om jeg skal prøve å finne noen med bra UL-apparat og som er dyktige på det. Tips? Vestfold/Buskerud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så leit med slike meldinger, jeg får helt vondt i hjertet, det føles som i går at jeg fikk samme beskjed på Foenix selv om jeg personlig var overbevist om at hun var drektig. En blir så skuffet.

Jeg håper ny test gir ønsket svar, og at du bare er for tidlig ute!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så leit med slike meldinger, jeg får helt vondt i hjertet, det føles som i går at jeg fikk samme beskjed på Foenix selv om jeg personlig var overbevist om at hun var drektig. En blir så skuffet.

Jeg håper ny test gir ønsket svar, og at du bare er for tidlig ute!

Har forhørt meg rundt og funnet et sted jeg tror har bra kompetanse, så da prøver vi på nytt med UL på mandag ettermiddag.

Det er faktisk en trøst i at andre vet hvordan det føles... :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff for en kjip beskjed. Håper den var feil til du har vært på god UL på mandag. Lykke til!

Tusen takk :heart:

Har googlet meg halvt ihjel nå og ser at det ikke er sjelden med falske negative svar på denne testen, spesielt hvis det er for tidlig og/eller lite kull (men om det er positivt, er det pålitelig). Leste til og med om en tispe som hadde to negative tester, men fødte et kull på 9... Samtidig som jeg leter etter grunner til å være optimistisk, så vil jeg jo samtidig også være forberedt på at det ikke blir noen valper.

Hvis hun ikke er drektig, så ønsker jeg å prøve på nytt med samme hanne. Hun løper ofte, så det behøver ikke å være så lenge til neste forsøk, med mindre jeg vil vente ett år og satse på sommerkull. Men kalaset koster jo også, vil helst ikke tenke på det, men det er jo noe man ikke kommer helt unna, da... Har brukt 22 000 kr på dette parringsforsøket så langt... :|

Krysser fingrene for at det kjipe svaret blir rettet på mandag!

Tusen takk! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min veterinær, som har stor interesse for reproduksjon på hund, vil helt ikke bruke den testen. Hun vil heller ha meg inn for en UL til om hun ikke finner noen fostere på første UL (hatt to tomme tisper sjekket der). Så jeg har trua!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min veterinær, som har stor interesse for reproduksjon på hund, vil helt ikke bruke den testen. Hun vil heller ha meg inn for en UL til om hun ikke finner noen fostere på første UL (hatt to tomme tisper sjekket der). Så jeg har trua!

:banana: <--- (med forbehold)

Edit: Interessant... Usikker på hva testen het. Vet det også finnes tester som heter Witness og ELISA.

EVALUATION OF A TEST FOR PLASMA RELAXIN IN PREGNANT AND NON-PREGNANT BITCHES. C. Handelman, C.E. Nichols (Antech Diagnostics, Farmingdale, NY), M. Imran (Antech Diagnostics, Irvine, CA), M. Ullmann (Guide Dog Foundation for the Blind Inc., Smithtown, NY), D. Holle, C. Sarna, and M. Stankovics (Seeing Eye Inc., Morristown, NJ)

Relaxin has been identified as a marker of canine pregnancy, however, until recently there has been no commercially available test for this hormone. A newly marketed assay for relaxin (ReproCHEK™, Synbiotics Corporation) is available and was assessed in this study to determine its sensitivity and specificity.

Forty pregnant bitches and 26 non-pregnant bitches with known breeding dates were evaluated. All dogs had relaxin assays performed at least once between days 23 and 63 after first breeding. Additionally, 13 bitches had baseline samples run prior to breeding. Ten of these 13 dogs were followed after breeding and were included in either the pregnant or non-pregnant group. Establishment of pregnant vs. non-pregnant grouping was based on outcome of breeding. Bitches were determined to be non-pregnant no sooner than 70 days after breeding. Age range for all bitches was 9 months to 7 years. Weights ranged from 5 pounds to 175 pounds. Litter sizes ranged from 1-12 puppies.

All samples from bitches who did not deliver pups and those taken prior to breeding (39/39) were negative (specificity 100%). Of 40 pregnant bitches, 28 were detected by a positive relaxin assay for a sensitivity of 70%. Litter sizes for the false negative samples (median 4 puppies) were smaller than those with positive relaxin results (median 7 puppies).

Although this assay is marketed for detection of pregnancy as early as 21 days post breeding, our recommendation is to delay testing until at least 30 days after breeding. In our study group, this would increase the sensitivity of the assay to 75%. Additionally, we note that small litter size may predispose to false negative results.

Vi heier videre! :D

:flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtten!

Har kommet over den verste skuffelsen og får tenke opp og fram. Prøver på nytt med samme hanne ved neste løp som kommer i september og det er jo egentlig ikke så veldig lenge til. Dette var ren og skjær uflaks (og noen av oss har statistisk sett mye mer uflaks enn andre) - to hunder fra meget fertile linjer, tre perfekte parringer og ja, i det hele tatt. Man blir gående og tenke på hva som kunne vært gjort annerledes. Jeg er overbevist om at flyturen ikke hadde noe med saken å gjøre - men jeg er ganske sikker på at det kan ha vært herpes, da jeg har merket meg at noen av hundene har hatt litt småhosting (ikke som kennelhoste). Jeg hadde lyst til å vaksinere, slik som jeg gjorde sist, men da hunden var vel hjemme, var det for sent.

Så neste gang kommer jeg til å sørge for å ta vaksinen og jeg kommer også til å være sammen med Mackenzie hele tiden der nede.

Legger merke til at hun har fått betydelig mer rosa patter, men jeg tror fremdeles ikke at det er noe der. Vet som tok UL sa at det var en mulighet for at hun gjemte noe langt opp, men at det var 98% sikkert at hun var tom. Så selv om jeg også tror at hun er tom, så får jeg holde et øye på henne, bare for sikkerhets skyld, for sist gang viste hun nesten ingen drektighetstegn eller mage.

Så da ble dette vårens kull - selv om kattunger ikke er valper, så er det i alle fall kattunger!

1902053_10152585295506111_58977868577931

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger merke til at hun har fått betydelig mer rosa patter, men jeg tror fremdeles ikke at det er noe der. Vet som tok UL sa at det var en mulighet for at hun gjemte noe langt opp, men at det var 98% sikkert at hun var tom. Så selv om jeg også tror at hun er tom, så får jeg holde et øye på henne, bare for sikkerhets skyld, for sist gang viste hun nesten ingen drektighetstegn eller mage.

Jeg så flere betydelige fysiske og psykiske endringer på Foenix nå sist, som gjorde meg så skråsikker på at hun var drektig - men flere har sagt til meg at tispene kan få sterkere innbildt etter parring, fordi de vet jo veldig godt at de er parret, slik at det forsterker hormonene.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så flere betydelige fysiske og psykiske endringer på Foenix nå sist, som gjorde meg så skråsikker på at hun var drektig - men flere har sagt til meg at tispene kan få sterkere innbildt etter parring, fordi de vet jo veldig godt at de er parret, slik at det forsterker hormonene.

My thoughts exactly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...