Gå til innhold
Hundesonen.no

Kina gjør vondt verre :(


Gjest
 Share

Recommended Posts

Hvorfor ikke? Tråden gikk over på kaninpels , tråder sklir gjerne ut, og da er det vel naturlig å ta opp at kaninpels ofte blir brukt i hundeleker? Eller er hundeleker ok og ikke tepper og pelskrager? Er en dyreart så mye mer verdt enn en annen?

Det er da mer naturlig å ta det i tråden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ta det i tråden til bedriften eller på pm, og ikke i andre tråder, er vel kanskje essensen.

Hvorfor? Hvorfor kan ikke pelsvarer du selger diskuteres i tråder som omhandler pels når alle andres kan? Er det mer unaturlig enn å diskutere bokklubben sitt pelsprodukt på andre steder enn Facebooksiden deres?

Selger man pelsprodukter så MÅ man - heldigvis - være forberedt på spørsmål i flere fora, hvis ikke så anbefaler jeg å slutte. . Jeg ser ingen grunn til å "frede" din eller andre sonisers bedrifter bare fordi dere er soniser.

Det ville gjort dette forumet verdiløst.

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld, men når man selger varer så kan man vel for pokker ikke bli sur når forbrukere spør om opphavet til produktene? Det BØR være offentlig tilgjengelig informasjon.

Jeg ser overhodet ikke hvordan Ane skulle fortjene å bli rapportert her. Det er heller andre veien.

Skal man leke butikk så må man faktisk være litt profesjonell og forberedt på å svare på spørsmål om etikk når man selger produkter som normalt er forbundet med enorm lidelse.

UTEN sure oppstøt.

Så enig!

Jeg syns det er fantastisk at forbrukere stiller spørsmål om produktene. Om det ikke gjøres vil dyrevelferden aldri forbedres. Om det blir spurt etter det i denne tråden er vel ett fett? Selgeren bør uansett kunne svare for seg. Det er da vel mye bedre at det taes i offentlighet enn privat? På denne måten kan folk selv bedømme om de vil støtte produktene eller ikke. Om selger har alt på det rene bør det ikke være noe problem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så enig!

Jeg syns det er fantastisk at forbrukere stiller spørsmål om produktene. Om det ikke gjøres vil dyrevelferden aldri forbedres. Om det blir spurt etter det i denne tråden er vel ett fett? Selgeren bør uansett kunne svare for seg. Det er da vel mye bedre at det taes i offentlighet enn privat? På denne måten kan folk selv bedømme om de vil støtte produktene eller ikke. Om selger har alt på det rene bør det ikke være noe problem :)

Hvorfor? Hvorfor kan ikke pelsvarer du selger diskuteres i tråder som omhandler pels når alle andres kan? Er det mer unaturlig enn å diskutere bokklubben sitt pelsprodukt på andre steder enn Facebooksiden deres?

Selger man pelsprodukter så MÅ man - heldigvis - være forberedt på spørsmål i flere fora, hvis ikke så anbefaler jeg å slutte. . Jeg ser ingen grunn til å "frede" din eller andre sonisers bedrifter bare fordi dere er soniser.

Det ville gjort dette forumet verdiløst.

Dere begge misforstår, jeg er helt for at dere stiller spørsmålene, men dere stiller de FEIL sted. Det skal rettes til bedriften/de som selger produktene, så man faktisk kan svare for seg.

Har aldri bedt om å bli fredet, jeg har svart på Ane sitt spørsmål i "vår" tråd i kjøp og salg, og har ikke svart på siste delen da jeg ventet på svar på en epost. Jeg kunne jo bare fått et oppfølgingsspørsmål der enn at min bedrift blir dratt inn her. Er forøvrig flere andre her i landet som selger disse lekene også, ikke bare oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte jeg skulle klippe og lime inn dette i tråden dere, @, men øverste posten i kjøp og salg står det at man ikke har lov til å diskutere i kjøp og salg? Er det allikevel greit å diskutere? :)

Man har alltid stilt spørsmål til folk iallefall :) Et spørsmål er iallefall ikke en lang diskusjon ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere begge misforstår, jeg er helt for at dere stiller spørsmålene, men dere stiller de FEIL sted. Det skal rettes til bedriften/de som selger produktene, så man faktisk kan svare for seg.

Har aldri bedt om å bli fredet, jeg har svart på Ane sitt spørsmål i "vår" tråd i kjøp og salg, og har ikke svart på siste delen da jeg ventet på svar på en epost. Jeg kunne jo bare fått et oppfølgingsspørsmål der enn at min bedrift blir dratt inn her. Er forøvrig flere andre her i landet som selger disse lekene også, ikke bare oss.

Ja, ok. Skjønner hva du mener, men sånn er det når man driver med salg av pelsprodukter. Godt du sender mailer og sjekker opp for de som lurer :)

Uansett fortjener ikke Ane å bli rapportert for å stille spørsmålstegn ved pelsprodukter som selges av folk som faktisk er på sonen og har mulighet til å svare for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere begge misforstår, jeg er helt for at dere stiller spørsmålene, men dere stiller de FEIL sted. Det skal rettes til bedriften/de som selger produktene, så man faktisk kan svare for seg.

Har aldri bedt om å bli fredet, jeg har svart på Ane sitt spørsmål i "vår" tråd i kjøp og salg, og har ikke svart på siste delen da jeg ventet på svar på en epost. Jeg kunne jo bare fått et oppfølgingsspørsmål der enn at min bedrift blir dratt inn her. Er forøvrig flere andre her i landet som selger disse lekene også, ikke bare oss.

Du ble tagget av Ane slik at du kunne svare, ble du ikke?

Sorry, men jeg ser fortsatt ikke problemet. Dette MÅ du faktisk være forberedt på. At "mange andre " har samme produktene er uansett ikke relevant. "Mange andre" selger teak, merbau etc også, jeg brukte ikke det som argument når Regnskogsfondet stilte spørsmål om Jotobabenkeplaten vår.

Det er lurt å ha undersøkt slikt FØR man selger produkter og være ydmyk og profesjonell når spørsmålene kommer. Uansett om man ikke er enig i når og hvor.

Edit: soppen postet før jeg så det.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Guest Stella

Det er ikke lov å holde kanin som pelsdyr i Norge. Men man er fri til å benytte pelsen/skinnet på kaniner man slakter, når kaninene holdes for andre formål enn pelsen. Jeg har selv flere kaninskinn i fryseren som venter på bereding, skinn fra kaniner jeg vet har hatt et godt liv og fått en smertefri og rask avliving. Hele kaninen blir brukt, både som menneskemat, dyremat og pels.

Synet på dyr og natur er generelt fryktelig i størstedelen av Asia, ikke bare i Kina. Jo mer man får vite, jo mer grusomt inntrykk får man. Det virker som mangelen på forståelse og evne til å se andres lidelse gjennomsyrer hele kulturen. Det er veldig fremmed, og skremmende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Morsomt nok er det visst ikke vanlig å holde kaniner i bur i Japan.. Der er de frittgående medlemmer av familien.

Skandinavia er dyrevennlige på utvalgte dyrearter.

Hunder og katter har det topp, det tredje mest vanlige kjæledyret er et slags underdyr tydeligvis, som det ikke er så farlig med.

Jeg blir alltid like fascinert over folk som reagerer på at man spiser hunder i kina, uten å tenke et sekund på hvordan det langt smartere og menneskelignende dyret gris har det på slaktebilen her til lands nå som flere og flere slakterier er lagt ned.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får skikkelig vondt jeg. Og dårlig samvittighet for at jeg ikke gjør noe! Hvilke organisasjoner gir dere som gir penger til ? Da tenker jeg dyrevern. Fikk ikke sett blackfish i går, men så the cove, herregud. Jeg skjønner at jeg er ganske ignorant og at det er mye jeg ikke får med meg..

Så ingen har svart deg ang dette, selv om du postet for en liten stund siden..

Det er ikke alle organisasjoner som jobber rent, men i allefall dyrevernalliansen gjør det, og legger ved link til hvor man kan gjøre et bidrag :)

http://www.dyrevern.no/kampanjer/bli_medlem?utm_source=facebook&utm_medium=newsfeed_forby_pels_na&utm_content=etterfakkeltog_uke45_2013&utm_campaign=julekampanje2013

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...