Gå til innhold
Hundesonen.no

Kina gjør vondt verre :(


Gjest
 Share

Recommended Posts

Chinese veterinarians, animal welfare advocates and ethicists say proposals by the State Forestry Administration to better “manage” wild animals may lead to their increased exploitation in the entertainment and traditional medicine industries, and strongly oppose the plan.

The proposals, dubbed the “Domestication and Breeding Licenses for Wild Animals,” would add two new licenses for wild animal use: in circuses and in “production and business,” according to those who have seen the official documents. This is in addition to three existing licenses, they said: rescue and protection, scientific research and popular science education.

http://sinosphere.blogs.nytimes.com/2013/12/16/regulations-would-increase-commercialization-of-wild-animals-experts-say/?_r=2&

Er det rart jeg gir opp? :(

Og det hjerteskjærende bildet...

"A macaque is chained to a wall in Suzhou to strengthen its legs for a circus performance."

16sino-animals01-blog480.jpg

Der kjente jeg den der imaginære radikale dyrevernsgruppa i hodet mitt rasle med sablene, det blir litt for mye :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn jeg ser kjernen i problemet:

“The government can’t get away from seeing wild animals as a resource,” rather than a category of life that should be protected, said one animal welfare advocate who declined to give his name.

Griskhet og mangel på empati.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får skikkelig vondt jeg. Og dårlig samvittighet for at jeg ikke gjør noe! Hvilke organisasjoner gir dere som gir penger til ? Da tenker jeg dyrevern. Fikk ikke sett blackfish i går, men så the cove, herregud. Jeg skjønner at jeg er ganske ignorant og at det er mye jeg ikke får med meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos kaniner, hva med de lekene med kanin, vaskebjørn og whatever som selges her på sonen? Noen som med sikkerhet kan si at de dyra har hatt det bra helt til siste slutt, som kan garantere for at de ikke har levd under kritikkverdige forhold?

Enig. Spurte Anette en dag i tråden, men tror ikke de vet så mye om pelsen utenom hvilket land den er fra. Hun skrev i hvertfall ikke mer. Jeg kjenner jeg ikke ville kjøpt noe før jeg hadde vist litt mer :) Mulig de andre vet mer enn meg, om ikke skremmer det meg at så mange kjøper uhemmet HUNDELEKER(!!) med vaskebjørn, kanin, osv.

Får ikke "mentionset" Anette her men hun ser det vel.

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos kaniner, hva med de lekene med kanin, vaskebjørn og whatever som selges her på sonen? Noen som med sikkerhet kan si at de dyra har hatt det bra helt til siste slutt, som kan garantere for at de ikke har levd under kritikkverdige forhold?

Derfor kjøper jeg aldri slikt noe sted. Jeg kan ikke se for meg annet enn at vaskebjørner og kaniner som oppdrettes pga pels holdes i små bur og lever under forholdsvis kummerlige forhold. Hvis ikke hadde prisen vært desto høyere.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor kjøper jeg aldri slikt noe sted. Jeg kan ikke se for meg annet enn at vaskebjørner og kaniner som oppdrettes pga pels holdes i små bur og lever under forholdsvis kummerlige forhold. Hvis ikke hadde prisen vært desto høyere.

Er det nå jeg skal si at jeg selger leker av kaninskinn hvor kaninene garantert har hatt et godt liv helt til siste slutt? :innocent:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det nå jeg skal si at jeg selger leker av kaninskinn hvor kaninene garantert har hatt et godt liv helt til siste slutt? :innocent:

Men min og din mening av godt liv er veldig forskjellig. Jeg synes ikke oppstalling i små bur i garasje er noe godt liv for en kanin. Men nå vet jeg ikke hvor mye ute dine er hver dag osv.

Uansett, de har det nok mye bedre enn andre "pelskaniner"! :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men min og din mening av godt liv er veldig forskjellig. Jeg synes ikke oppstalling i små bur i garasje er noe godt liv for en kanin. Men nå vet jeg ikke hvor mye ute dine er hver dag osv.

Uansett, de har det nok mye bedre enn andre "pelskaniner"! :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Det er jeg veldig klar over :) Men med tanke på at de har flere timers utegang hver dag, relativt store bur, aktivisering i burene og står i grupper så tror jeg at jeg kan påstå de har det bra, i allefall "litt" bedre enn pelskaniner.

Ikke alle har mulighet til frittgående innekanin, selv om det er optimalt :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Spurte Anette en dag i tråden, men tror ikke de vet så mye om pelsen utenom hvilket land den er fra. Hun skrev i hvertfall ikke mer. Jeg kjenner jeg ikke ville kjøpt noe før jeg hadde vist litt mer :) Mulig de andre vet mer enn meg, om ikke skremmer det meg at så mange kjøper uhemmet HUNDELEKER(!) med vaskebjørn, kanin, osv.

Får ikke "mentionset" Anette her men hun ser det vel.

Sent from my iPhone using Tapatalk

@

Men min og din mening av godt liv er veldig forskjellig. Jeg synes ikke oppstalling i små bur i garasje er noe godt liv for en kanin. Men nå vet jeg ikke hvor mye ute dine er hver dag osv.

Uansett, de har det nok mye bedre enn andre "pelskaniner"! :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

I alle dager :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg veldig klar over :) Men med tanke på at de har flere timers utegang hver dag, relativt store bur, aktivisering i burene og står i grupper så tror jeg at jeg kan påstå de har det bra, i allefall "litt" bedre enn pelskaniner.

Ikke alle har mulighet til frittgående innekanin, selv om det er optimalt :)

Helt sant! Det kan ikke sammenlignes. Og det var godt å høre :) Jeg mener ikke frittgående inne er det beste altså :). Jeg synes det er kjempe flott å ha kaniner ute, så lenge de har store bur med varme om det er veldig kaldt osv :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Spurte Anette en dag i tråden, men tror ikke de vet så mye om pelsen utenom hvilket land den er fra. Hun skrev i hvertfall ikke mer. Jeg kjenner jeg ikke ville kjøpt noe før jeg hadde vist litt mer :) Mulig de andre vet mer enn meg, om ikke skremmer det meg at så mange kjøper uhemmet HUNDELEKER(!!) med vaskebjørn, kanin, osv.

Får ikke "mentionset" Anette her men hun ser det vel.

Sent from my iPhone using Tapatalk

nå vet jeg ikke helt hva du drar meg inn her for men jeg har svar på alt jeg, kaninene og sau har jeg svart på. de TRE vaskebjørn lekene som vi tok inn EN gang er fra en jakke som ble solgt fra en fretex lignende butikk, opphav til jakken vet jeg da desverre ikke.

De tre lekene som sagt ble bestilt og er ikke noe vi kommer til å tilby fast. Alle de andre med kanin og sau er britisk og kanadisk og kommer fra humane steder.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos kaniner, hva med de lekene med kanin, vaskebjørn og whatever som selges her på sonen? Noen som med sikkerhet kan si at de dyra har hatt det bra helt til siste slutt, som kan garantere for at de ikke har levd under kritikkverdige forhold?

Jeg vet ikke om flere som selger vaskebjørnleker på Sonen, så da antar jeg du mener den nettbutikken til bla Anette her på Sonen. Og da må jeg få si at den butikken ikke har noe med Sonen å gjøre, det er brukere av forumet som selger bla til andre forumbrukere. Dersom du er så interessert i å komme til bunns i dyrenes velferd før de endte som leker i den butikken, bør du spørre Anette privat eller via butikken og ikke i en tråd som dette og på den måten dra bedriften inn her!

Enig. Spurte Anette en dag i tråden, men tror ikke de vet så mye om pelsen utenom hvilket land den er fra. Hun skrev i hvertfall ikke mer. Jeg kjenner jeg ikke ville kjøpt noe før jeg hadde vist litt mer :) Mulig de andre vet mer enn meg, om ikke skremmer det meg at så mange kjøper uhemmet HUNDELEKER(!) med vaskebjørn, kanin, osv.

Får ikke "mentionset" Anette her men hun ser det vel.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Og du da ,som skal male på dette her igjen. Du har spurt før, og du har fått svar. Og se svaret jeg gir over, det gjelder deg også. Dersom du virkelig er så opptatt av å finne ut dette, tar du kontakt med Anette privat eller via nettsiden. Værre er det ikke. Det er ikke noe alright gjort av deg å dra inn både Anette og firmaet inn her på den måten.

*fjernet en setning jeg kunne latt være å skrive*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld, men når man selger varer så kan man vel for pokker ikke bli sur når forbrukere spør om opphavet til produktene? Det BØR være offentlig tilgjengelig informasjon.

Jeg ser overhodet ikke hvordan Ane skulle fortjene å bli rapportert her. Det er heller andre veien.

Skal man leke butikk så må man faktisk være litt profesjonell og forberedt på å svare på spørsmål om etikk når man selger produkter som normalt er forbundet med enorm lidelse.

UTEN sure oppstøt.

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld, men når man selger varer så kan man vel for pokker ikke bli sur når forbrukere spør om opphavet til produktene? Det BØR være offentlig tilgjengelig informasjon.

Jeg ser overhodet ikke hvordan Ane skulle fortjene å bli rapportert her. Det er heller andre veien.

Skal man leke butikk så må man faktisk være litt profesjonell og forberedt på å svare på spørsmål om etikk når man selger produkter som normalt er forbundet med enorm lidelse.

UTEN sure oppstøt.

Nei vel, men det gjør jeg. Jeg synes ikke det hører hjemme å sette spørsmålstegn ved det HER i tråden!

Og det er ikke sure oppstøt, det er en helt ærlig menig.

Endret av LXT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei vel, men det gjør jeg. Jeg synes ikke det hører hjemme å sette spørsmålstegn ved det HER i tråden!

Hvorfor ikke? Tråden gikk over på kaninpels , tråder sklir gjerne ut, og da er det vel naturlig å ta opp at kaninpels ofte blir brukt i hundeleker? Eller er hundeleker ok og ikke tepper og pelskrager? Er en dyreart så mye mer verdt enn en annen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke? Tråden gikk over på kaninpels , tråder sklir gjerne ut, og da er det vel naturlig å ta opp at kaninpels ofte blir brukt i hundeleker? Eller er hundeleker ok og ikke tepper og pelskrager? Er en dyreart så mye mer verdt enn en annen?

Kan ta det i tråden til bedriften eller på pm, og ikke i andre tråder, er vel kanskje essensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...