Gå til innhold
Hundesonen.no

Non-stop Dogwear "sovepose"/hvilepose?


Shlush
 Share

Recommended Posts

Jeg har ikke prøvd den selv, men ei venninne har den. Skal man ha den med på lengre turer så er den stor og klumpete :) Jeg har jervenduk til mine, og er fornøyd med den :)

Er tenkt til bruk på telttur o.l :-) Men jervenduken må man vell kjøpe foret inni i tilegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er tenkt til bruk på telttur o.l :-) Men jervenduken må man vell kjøpe foret inni i tilegg?

Både jeg og venninna mi synes den er for klumpete til å dra med seg når man i tillegg har telt og sovepose til seg selv :)

Jeg har jervenduken som er foret :) Foret kan tas utav da det kun er knyttet fast :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både jeg og venninna mi synes den er for klumpete til å dra med seg når man i tillegg har telt og sovepose til seg selv :)

Jeg har jervenduken som er foret :) Foret kan tas utav da det kun er knyttet fast :)

Hvor kjøpte du jervenhiet? :-) Jeg satt å såg på den nå og det står at str stor er for hunder inntil 40kg. Finnes det større?

Link?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kjøpte du jervenhiet? :-) Jeg satt å såg på den nå og det står at str stor er for hunder inntil 40kg. Finnes det større?

Link?

Jeg tror ikke det finnes større (link) . Du kan jo høre om de kan lage større til deg? :)

Jeg kjøpte min på en dyrebutikk her nede. Ellers så er vel flere av sportskjedene forhandler av jerven, og de kan nok ta inn til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes også non stop sin virker veldig stor om du skal gå med oppakning på langtur. Jeg må innrømme at jeg ikke helt stoler på at jegerens hvilepose er varm nok for tynnpelsede hunder om man skal sove i telt sent på høsten eller ihvertfall på vinteren (ja, jeg tar også med liggunderlag til hunden).

Min løsning, enn så lenge, er en ekstra kile til soveposen og vips går både hund og eier oppi. Men dersom man skal ha det kun til stopp på veien så virker jervenduk/hvilepose som en god løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes også non stop sin virker veldig stor om du skal gå med oppakning på langtur. Jeg må innrømme at jeg ikke helt stoler på at jegerens hvilepose er varm nok for tynnpelsede hunder om man skal sove i telt sent på høsten eller ihvertfall på vinteren (ja, jeg tar også med liggunderlag til hunden).

Min løsning, enn så lenge, er en ekstra kile til soveposen og vips går både hund og eier oppi. Men dersom man skal ha det kun til stopp på veien så virker jervenduk/hvilepose som en god løsning.

Ah, vi har jo samme rase?? (hvor kommer dalmisen din fra??) :-)

Mitt bruk:

*Telttur vår-sommer-høst, ikke vinter ;-) Skal brukes på kvelden om han begynner å fryse og på natten når vi skal sove (Kan ligge halvveis oppå meg samtidig! Jeg kan glatt hive på ett tynt dekken i tilegg.)

*Jeg kunne også tenkt meg å brukt den ved lengre pauser/rastepauser på vinteren når vi er på skitur. Påsken i fjor f.eks så måtte han ligge på fanget mens vi rastet. Så å kunne slenge han i en hvilepose så han får slappet av, slipper å fryse (dyp snø som vil si snø der han har meeeget lite pels som lysken, buken o.l).

*Vil gjerne kunne stappe begge hundene nedi. Tilfelle Vegas fryser og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Dytter opp igjen en gammel tråd jeg...

Vurderer å kjøpe jervehiet til bikkja, men er litt usikker på om det faktisk trengs. Jeg er en ganske nitidig gramjeger når jeg først pakker sekken for langtur, så noe store, tunge greier får ikke bli med, men jeg tar selvfølgelig med det som trengs for å holde dyret varmt.

Han har jo forholdsvis mye pels, så noe voldsomme greier trengs ikke, samtidig blir han jo kald dersom han har blitt våt av snø eller regn. Bruken blir først og fremst på telttur høst/vår/vinter, evt. på lengre dagsturer om vinteren dersom det skulle bli behov.

Noen som har praktiske erfaringer med slik pose? Når trengs det på hundene deres? Og er det kanskje et alternativ med et tykt dekken rett og slett, og et ekstra liggeunderlag, evt. sørge for at han har plass på mitt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dytter opp igjen en gammel tråd jeg...

Vurderer å kjøpe jervehiet til bikkja, men er litt usikker på om det faktisk trengs. Jeg er en ganske nitidig gramjeger når jeg først pakker sekken for langtur, så noe store, tunge greier får ikke bli med, men jeg tar selvfølgelig med det som trengs for å holde dyret varmt.

Han har jo forholdsvis mye pels, så noe voldsomme greier trengs ikke, samtidig blir han jo kald dersom han har blitt våt av snø eller regn. Bruken blir først og fremst på telttur høst/vår/vinter, evt. på lengre dagsturer om vinteren dersom det skulle bli behov.

Noen som har praktiske erfaringer med slik pose? Når trengs det på hundene deres? Og er det kanskje et alternativ med et tykt dekken rett og slett, og et ekstra liggeunderlag, evt. sørge for at han har plass på mitt? :)

Jeg har jervehiet til begge mine. Ambullen elsker posen sin. Hun ligger gjerne i posen selv om det ikke er så kaldt. Hvis jeg hadde bygd opp pelsen til mine to, så hadde det nok ikke vært så stort behov. Men siden begge hundene mine bor inne, så trenger jeg jervehiet på tur. Når de er veldig slitne, så merker jeg at de er veldig pinglete ifht. kulde.

Det er stor forskjell på dekken og jervehiet. Det blir veldig varmt inne i posen, og det dekker hele kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jervehiet til begge mine. Ambullen elsker posen sin. Hun ligger gjerne i posen selv om det ikke er så kaldt. Hvis jeg hadde bygd opp pelsen til mine to, så hadde det nok ikke vært så stort behov. Men siden begge hundene mine bor inne, så trenger jeg jervehiet på tur. Når de er veldig slitne, så merker jeg at de er veldig pinglete ifht. kulde.

Det er stor forskjell på dekken og jervehiet. Det blir veldig varmt inne i posen, og det dekker hele kroppen.

Jeg vil se bilde av Kumerten inni posen sin! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min har jervehiet med innerpose. Det var kjærlighet ved første blikk. Fikk han ikke utav posen og måtte velte han ut. Så tilbake på hytta hoppet han gjerne inni den der også.

post-5394-0-11117500-1404301354_thumb.jp

post-5394-0-31036200-1404301377_thumb.jp

post-5394-0-95799500-1404301408_thumb.jp

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jervehiet til begge mine. Ambullen elsker posen sin. Hun ligger gjerne i posen selv om det ikke er så kaldt. Hvis jeg hadde bygd opp pelsen til mine to, så hadde det nok ikke vært så stort behov. Men siden begge hundene mine bor inne, så trenger jeg jervehiet på tur. Når de er veldig slitne, så merker jeg at de er veldig pinglete ifht. kulde.

Det er stor forskjell på dekken og jervehiet. Det blir veldig varmt inne i posen, og det dekker hele kroppen. 

Takk for input! Jeg merker også at min fryser lettere når han er sliten og det er klart det blir forskjell på sekken og hel pose ja... Tror nok jeg skal investere i en jervehi-pose til bølla mi, har du med for til begge dine? Har ikke du både ambull og shiba? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil se bilde av Kumerten inni posen sin! :wub:

Jeg har dessverre ikke noen bilder av hun i den. :( Hun ligger kun i den når hun er veldig sliten og kald, og da er jeg også veldig sliten og kald. :P

Takk for input! Jeg merker også at min fryser lettere når han er sliten og det er klart det blir forskjell på sekken og hel pose ja... Tror nok jeg skal investere i en jervehi-pose til bølla mi, har du med for til begge dine? Har ikke du både ambull og shiba? :)

Jeg har ambull og shiba, ja. Så det er ganske stor forskjell i pelskvalitet. Det er for det meste kun Lizzy som jeg har med pose til på tur. Kuma trenger kun når det blir veldig kaldt og vi skal slappe av lenge eller sove ute. Kuma hadde nok klart seg uten, men jeg ødelegger pelsen hennes ved å ha hun under dyna om vinteren. :wub:

Jeg har ikke innerpose. Det blir varmt nok uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja, da hadde jeg visst bestilt meg jervehiet. Er på salg hos fjellsport.no om dagen, om det er flere som er interessert :)

Takk for råd, håper at bikkja blir fornøyd!

 

Ooh, salg,takk for tips :)

Hvilken størelse bestillte du? Toller og pinscher burde vel være noenlunde like der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  

Ooh, salg,takk for tips :)

Hvilken størelse bestillte du? Toller og pinscher burde vel være noenlunde like der.

Jeg bestilte den minste, som heter medium. Er visstnok for hunder opp til 20 kg, så dyret mitt er egentlig akkurat litt på grensa, men jeg satser på det går bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...