Gå til innhold
Hundesonen.no

Rød kul


sham
 Share

Recommended Posts

Er det slik at du kan "gripe rundt" kulen uten at den sitter fast i noe inni?

Vi hadde en sånn kul på lurven her og det var en godartet svulst som satt på et sted slik at den ble banket sår og ekkel. Vi tok det rolig og herjet ikke på åkerstubb og i buskas og brukte skjerm om natta. Den forsvant av seg selv. Vi fikk 2 uker på å se positiv endring før den evt skulle bli tatt bort hos vet, men det tok vel 2 1/2 mnd før den ble helt borte og er nå bare litt fortykket "albuelignende" hud uten hår pga at den ble slått og skrapet opp så mye.

Så for meg så kan det se ut som noe lignende din hund har fått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det slik at du kan "gripe rundt" kulen uten at den sitter fast i noe inni?

Vi hadde en sånn kul på lurven her og det var en godartet svulst som satt på et sted slik at den ble banket sår og ekkel. Vi tok det rolig og herjet ikke på åkerstubb og i buskas og brukte skjerm om natta. Den forsvant av seg selv. Vi fikk 2 uker på å se positiv endring før den evt skulle bli tatt bort hos vet, men det tok vel 2 1/2 mnd før den ble helt borte og er nå bare litt fortykket "albuelignende" hud uten hår pga at den ble slått og skrapet opp så mye.

Så for meg så kan det se ut som noe lignende din hund har fått?

Takk for svar!

Ja den er litt som at den ikke sitter fast i noe, at man kan ta rundt den ja!

Rart jeg ikke har oppdaget den før da jeg tar mye på hunden mine.

Hm.. Blir nok vet til mandag tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der ville jeg ha dratt til dyrlege med for den ser ganske "hissig" ut hvis du skjønner hva jeg mener? Virker det som den er vond når du tar på den?

Ja, den er rød og hissig ja. Han har ikke vondt i det hele tatt når jeg tar på den, han lar meg gjøre det meste med den :)

Vi har vært på fjellet med masse snø så kan jo godt hende han har kommet nær noe i snøen som gjør at den har blitt rød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, er du her og! :P Fælt vettu, å kjenne igjen folk på kulene på beina til hunden dems :P haha!

Hold oss oppdatert om kul da! ;)

Hilsen Shaylee-fotografen :P

:lol: er over alt jeg vettu! Haha viste at du var deg da :lol:

Da har jeg fått svar etter å tatt en biopsi: det er noe som heter histiocytom. Veldig vanlig på unghunder og er en godartet svulsttype. Så ikke noe farlig altså :))

Den blir borte av seg selv og skal ikke fjernes med mindre den er veldig irriterende for hunden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...