Gå til innhold
Hundesonen.no

Aldri angrepet av bjørn


Gjest
 Share

Recommended Posts

Alene er jeg ikke spesielt redd for noen ville dyr. Litt ubehagelig om jeg har med Tequila. Khela er det ikke stress med, for hun putter jeg i jakka uansett. Har møtt elg (ku, ku med kalv, okse, ungdyr, osv), grevling og slikt hundreogsnørrogførti ganger uten problem. Det er jeg realtivt avslappa på. Pulsen hadde nok gått "et par" hakk fortere om jeg møtte ulv eller bjørn, da, men selv om vi har bjørn her ofte er jeg ikke så veldig bekymra. Det har hendt jeg har tatt med luftpistolen når det har vært sett bjørn der vi ferdes en del, sånn at jeg kan skyte skremmeskudd om vi skulle bli for nære.

Jeg er derimot pissredd kjøttfe, sa bondejintaxoxo :lol::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alene er jeg ikke spesielt redd for noen ville dyr. Litt ubehagelig om jeg har med Tequila. Khela er det ikke stress med, for hun putter jeg i jakka uansett. Har møtt elg (ku, ku med kalv, okse, ungdyr, osv), grevling og slikt hundreogsnørrogførti ganger uten problem. Det er jeg realtivt avslappa på. Pulsen hadde nok gått "et par" hakk fortere om jeg møtte ulv eller bjørn, da, men selv om vi har bjørn her ofte er jeg ikke så veldig bekymra. Det har hendt jeg har tatt med luftpistolen når det har vært sett bjørn der vi ferdes en del, sånn at jeg kan skyte skremmeskudd om vi skulle bli for nære.

Jeg er derimot pissredd kjøttfe, sa bondejintaxoxo :lol::lol:

Det skjønner jeg godt. Sint kjøttfe skal man søren ikke spøke med altså! En del av de kuene er ikke helt tamme. Jeg er mye mer redd for å møte på kjøttfe ute på tur, enn jeg er for å møte både elg og ulv og det som er. Sa veterinærstudenten. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg godt. Sint kjøttfe skal man søren ikke spøke med altså! En del av de kuene er ikke helt tamme. Jeg er mye mer redd for å møte på kjøttfe ute på tur, enn jeg er for å møte både elg og ulv og det som er. Sa veterinærstudenten. :lol:

Haha, ja fyfarken. Det kryr av dem overalt her, vi er faktisk helt omringet på alle kanter. Har blitt angrepet av ei kjøttførkje før, det vil jeg helst unngå igjen.

De er ikke så fryktelig glade i spannet vårt av en eller annen uforståelig grunn :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kyrne vi møter på har så langt heldigvis ALLTID vært på andre siden av gjerder. Jeg er ikke komfortabel med kyr i det hele tatt! Men det hender jeg har vært ute en kald vinterdag og tenkt at "nå skulle det jammen gjort seg med en varm tarm å stikke armen inn i"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville dyr har jeg aldri vært noe redd for. Jeg husker veldig godt en gang jeg var i Yellowstone og snek meg innpå en diger bison (det var motvind) for å ta bilder og nye synet. Noen år etter kom jeg ganske nær en gissly bjørn som gå og gnagde på en rot i samme område. Bjørnen så meg, snudde rompa til og tuslet bak en busk. Fantastisk opplevelse som jeg aldri vil glemme. Jeg har desverre ikke vært så heldig å oppleve noe liknende i Norge, trolig fordi jeg stort sett alltid går med hund og lager mye mer lyd i tillegg til at jeg ikke har vært i de riktige områdene. Det jeg er redd for er hai og andre greier i havet. Jeg er egentlig redd for hval også og tenker alltid på det med hjertet i halsen når jeg kiter og vinden stilner mens jeg ligger midtfjords :P

Likevel synes jeg ikke det er greit med rovdyr som går helt oppi folk og tar hunder og andre husdyr (men debatten hører til en annen tråd

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er ikke så fryktelig glade i spannet vårt av en eller annen uforståelig grunn :lol:
Kyr liker ikke bikkjer(har jeg hørt fra mange bønder og erfart selv). Mange bikkjer(i bånd og løse) som har blitt angrepet av kyr. Og en del spann også. Ku i spannet må være ******.. Min onkel og tante drev med kjøttfe. Og han sa alltid at kuene er mye farligere og uforutsigbare enn oksene(mot mennesker). Da vi var på tur på stølen mens kyrene og årskalvene gikk på beite der, måtte vi skjerme hundene fordi kuene ble rasende og kom løpende mot dem. Syke dyr :P Sent from my iPhone using Tapatalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kyr liker ikke bikkjer(har jeg hørt fra mange bønder og erfart selv). Mange bikkjer(i bånd og løse) som har blitt angrepet av kyr. Og en del spann også. Ku i spannet må være ******..

Min onkel og tante drev med kjøttfe. Og han sa alltid at kuene er mye farligere og uforutsigbare enn oksene(mot mennesker). Da vi var på tur på stølen mens kyrene og årskalvene gikk på beite der, måtte vi skjerme hundene fordi kuene ble rasende og kom løpende mot dem. Syke dyr :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ironi, derfor " :lol: " på slutten av setningen. Jeg er bondejente midt i bondeland, så akkurat dette med kyr/hund vet jeg ;) Vi har hatt ku (både melkeku og kjøttfe), sau og elg i spannet, heldigvis har det gått bra. Når vi trener med bil er vi vanligvis to, slik at den ene kan løpe ut og jage unna dyrene før det skjer noe. Men av og til kommer de jo så helsikkes fort på :shocked:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er det ikke merkelig at det stort sett alltid er bevæpnede 'turgåere' som blir angrepet av diverse rovdyr...? Slik at de blir 'nødt' til å skyte de i nødverge..

Når det gjelder storfe derimot.. Jeg vil helst slippe å møte storfe og da særdeles hunnkjønn, når jeg er ute på tur med hund.. Ganske mange har blitt drept av storfe, bare i Norge, ( hovedsaklig bønder dog) merkelig at ikke media hiver seg på dette, og skaper hysteriske tilstander?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...