Gå til innhold
Hundesonen.no

Kunngjøring fra administratorer og moderatorer.

Recommended Posts

På grunn av økende tilbakemelding om at det er for mye usakligheter og innlegg i diskusjoner som grenser til personhets kommer vi nå til å slå hardere ned på dette. Henviser til §3.2 i retningslinjene. Dette medfører at bruken av advarsel vil øke. Fortsett å rapportere ting. Moderatorene vurderer hvilke rapporter og innlegg som resulterer i økt advarselsnivå. Hvem som får advarsel og ikke er en sak mellom enkeltmedlemmet og moderatorteamet. Det er ikke en sak til diskusjon. Den som rapporterer får ikke tilbakemelding om rapporten blir tatt til følge eller ikke og hvilke konsekvenser den eventuelt får.

Moderering skal IKKE diskuteres, eventuelle spørsmål kan tas på pm til moderator, men krangling om moderering skal ikke forekomme. Det vil føre til ytterligere advarsler og eventuelt utestenging.

Mvh moderatorteamet.

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei!  Selger et helt nytt rosa Pomppa Toppa dekken i str. 40cm. Nypris 700,- Selges for 550,- evt kom med bud.  Selges da det ble akkurat litt for lite til hunden min. Sender gjerne mot frakt! 😃  Får dessverre ikke lagt ut bilde.   
    • Takk for svar 😊 Han er nok bare litt typisk unghund, er vel kanskje jeg som ikke helt vet hva jeg kan forvente når det er første hunden. Det går seg nok til etterhvert, vi skal prøve å trene litt på avstand og se om det bedrer seg. Han er jo flink til mye annet og lærer fort, så vil tro det er bedring i sikte litt lengre frem😊
    • Det kan være begge deler, jeg ville uansett jobbet med det. Selv om det er spøkelsesalder og ikke usikkerhet så kan det sette seg om det ikke jobbes med, og hunden er i en sårbar alder der ting kan sette seg for resten av livet. Om hundetreneren har god kompetanse på adferd og språk, og har sett hunden i disse situasjonene, så ville jeg nok stolt mer på treneren enn dyrlegen.
    • Veldig enig med Tillien her altså. Selv om begge næringene ikke er "nødvendig" sånnsett (satt på spissen, noen må spise kjøtt og har få alternativer som lar de leve et normalt liv osv) så mener jeg pelsnæringen ligger på bunn av hva jeg anser som "nødvendig". Det ER ikke nødvendig med pels. Kanskje de som har en annen tankegang kan fortelle meg hva som isåfall ER nødvendig med den? JEG synes personlig ikke at produksjonsdyr den dag idag har et godt liv eller et fullverdig liv med alt det dyr fortjener å få. Jeg har planer om å kutte ned på kjøtt og prøve å bli enda mer bevisst på hva jeg spiser og hvor det kommer fra nettopp fordi jeg ikke synes vi gjør en god nok jobb slik ting foregår idag, og jeg vil derfor prøve å holde meg unna det som best jeg kan - og da må jeg starte ett sted.  Man må starte ETT sted og da synes jeg ABSOLUTT at pelsnæringen er plassen å begynne. Jeg synes det er lavmål å holde så intelligente og aktive dyr som har et så stort behov for å kunne utfolde seg for å fungere normalt i små nettingbur, og for meg kan ikke NOE som helst rettferdiggjøre måten dyr i pelsindustrien blir holdt på idag.
    • Hei igjen🙈 blir noen spørsmål her fra meg, men er så greit å få høre andres erfaringer 😊 har en sheltie på seks måneder. De siste ukene har han begynt å bjeffe noe veldig mot fremmede som kommer plutselig på. Kan fint være i sentrum uten bjeff, men nåde de som møter på oss i skogen. Nå har det gått over til både bjeff og knurr. Jobber med meldetrening, men er så redd han skal forbli sånn redd for ukjente resten av livet🙈 han kan av og til bort for å lukte, men trekker seg unna hvis de beveger seg. Mens andre ganger er han tillitsfull og hilser fint. Kan dette være spøkelsesalder og gå over av seg selv? 🤞🏻 Dyrlegen mente det, mens hundetreneren mente han var en veldig usikker hund og at jeg må jobbe hardt med han. 
  • Nylig opprettede emner