Gå til innhold
Hundesonen.no

Benny - rampeponni i hestekropp!


Bekeng
 Share

Recommended Posts

Ja, så var det endelig min tur, etter 12 år og vel så det som hestejente og passer av andres hester, har jeg nå kjøpt min helt egen hestefis :heart:

Fakta:

Navn: Benny

Kjønn: Vallak

Alder: ca 10-12 år

Rase: Blanding mellom connemara og fjording

Bruksområder: Hovedsaklig tur og dressur. Hopper også 80 cm bane i følge tidligere eier, og hans første eier kjørte han også litt.

Så! Bilder (@RenateA :thumbsup: )

999612_10202593421944677_1684588414_n.jp

Første kvelden og første bildet av oss sammen. Pent er det ikke av meg, men dog :)

1380244_10202603316592037_610094861_n.jp

Benny er ute og sjekker ut den nye hooden sin!

1450141_10202638170543364_47949412_n.jpg

Med nytt dekken. Lille juletreet mitt :heart:

1395228_10202643893766441_613459026_n.jp

Planer om å få ståman, om genene hans spiller på lag med meg :teehe:

1459192_10202760791728817_1810175752_n.j

Beste hesten i verden!

Driver fortsatt og blir kjent med han, har hatt ham i knapt tre uker..! Men at han er en kreativ kar, er det ingen tvil om. For eksempel hadde han natt til i går velta ut hele vannbøtta si.. Så han syns vel det ble kaldt og vått, og tok inn hele den flissekken som stod utenfor boksen til seg selv. Han hadde faktisk greid å tømme den helt!

Ellers har han også skjønt at dekken ikke fører strøm, så om man ikke lukker nedre strømtråd på porten fordi man "skal bare" er Benny ute på tur på egen hånd. :teehe:

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen :heart:

Skrue ja, det skal jeg love dere at han er.. Herregud. I dag skulle vi leie en tur, og kom oss ca en kilometer i vei. Plutselig gadd ikke Benny mere tydeligvis, snudde på femøringen, og løp hjem. Jeg stod igjen sånn her: :huh::icon_redface::shocked::cry::mad: Det gikk heldigvis bra! Han kom seg trygt hjem, hvor det var noen i stallen som fikk tak i ham. Ingen skader skjedd, så vi gikk en liten tur til. Med pisk denne gangen. Det gikk fint, da. Kråkebolle!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen :heart:

Skrue ja, det skal jeg love dere at han er.. Herregud. I dag skulle vi leie en tur, og kom oss ca en kilometer i vei. Plutselig gadd ikke Benny mere tydeligvis, snudde på femøringen, og løp hjem. Jeg stod igjen sånn her: :huh::icon_redface::shocked::cry::mad: Det gikk heldigvis bra! Han kom seg trygt hjem, hvor det var noen i stallen som fikk tak i ham. Ingen skader skjedd, så vi gikk en liten tur til. Med pisk denne gangen. Det gikk fint, da. Kråkebolle!

He he, er ikke så pent å le altså, men jeg klarte ikke helt å la være. Det er tydelig at han er halvt fjording i hvert fall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, er ikke så pent å le altså, men jeg klarte ikke helt å la være. Det er tydelig at han er halvt fjording i hvert fall ;)

Le så mye du vil - det gjør nemlig jeg også nå som jeg tenker på hva han gjorde. Rare lille hesten min :lol:

Er det Benny fra Hasle? :D

Det er det! Kjenner du ham fra før du? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Le så mye du vil - det gjør nemlig jeg også nå som jeg tenker på hva han gjorde. Rare lille hesten min :lol:

Det er det! Kjenner du ham fra før du? :)

Så bra han har fått et koselig hjem! Tror han kommer til å trives som enehest :) Jeg kjenner han ikke, men vet godt hvem det er. Har holdt til på den rideskolen i tusen år, men bor der ikke lenger! Kjenner derimot mange som kjenner han fra før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra han har fått et koselig hjem! Tror han kommer til å trives som enehest :) Jeg kjenner han ikke, men vet godt hvem det er. Har holdt til på den rideskolen i tusen år, men bor der ikke lenger! Kjenner derimot mange som kjenner han fra før :)

Så hyggelig, takk! Han virker til å trives så langt i alle fall :) Aha, da skjønner jeg! Morsomt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Red dressur med sal for første gang på en stund i går - stakkaren har vært full av myggestikk på ryggen og har derfor fått slippe salen. Ellers har vi vært mye på tur de siste ukene også, fordi jeg har grepet sjansen hver gang noen har villet ha oss med ut. Vel. Payback is a bitch. Fôrrytteren hadde bare leid han en tur på mandag og gitt han fri på tirsdag, slikt gir ponnimannen fluer i huet..! Han bukket i galoppen (noe jeg ikke har opplevd på et par måneder), fattet galopp på eget iniativ, skulle på død og liv IKKE skritte og i det hele tatt.. Hver gang vi fatta galopp var det litt sånn ut av startboksen på Øvrevoll-følelse.. I tillegg stakk han to-tre-fire ganger i galoppen, dust.. På sånne ting går det en **** i meg, og jeg gir meg ikke. Så vi skritta, fatta galopp, en halv runde, ned i skritt, fatta galopp, en hel runde, skritt, fatta galopp, en halv runde, skritt. I evigheten på begge hender, til han til slutt fattet og galopperte uten fjås og vås. Skal sies at vi jobbet på storvolte altså.. :) Vi var ganske slitne begge to etter den økta... :)

Det er godt han er søt..

10334277_10204001693230579_6207939308458

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...