Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store tråden for rare spørsmål og funderinger - hunderelatert


Tabris
 Share

Recommended Posts

Kan hunder få kattemat-tørrfôr uten problemer? Har tenkt på dette lenge, at siden det skal inneholde mindre karbo/mer kjøtt i kattefôrene at det pga. det bør være et bedre alternativ i de vanligste merkene (og vet bare at omvendt ikke er heldig).

Aner ikke om det er bra på sikt, men mine har ihvertfall fått kattemat i perioder hvor jeg var tom for hundemat og kattene har fått hundemat når jeg har vært tom for kattemat. Ikke noe problem, men katter må ha taurin i foret, derfor bør de ikke gå på hundemat(som ikke er tilsatt/inneholder dette) over tid, med mindre man tilsetter selv da, eller tilleggsforer med råvarer som inneholder dette.

Hvorfor er Khela totalt indifferent til fyrverkeri, mens et geværskudd (som hun har hørt oftere enn fyrverkeri forresten) er det skumleste som finnes i hele vide verden?

Det er jo forskjellige lyder, så kanskje hun feks har noen negative erfaringer/opplevelser ifbm hagl lyden og derfor reagerer på den, men bryr seg ikke så hardt om lyder generelt og derfor er ikke fyrverkeri skummelt?

Jeg aner ikke om jeg er i heelt feil tråd nå, men jeg prøver:

Hva syns dere om når barn/ungdom deltar på kurs og treff, alene med egen hund? Altså, om dere syns det er irriterende, at det ødlegger for gruppen og treningsnivået etc. :huh:

Mulig jeg ikke forstår hva du mener. Men alle kurs jeg har vært på har vært lagt opp individuelt, altså trener ikke alle på det samme og jeg får hjelp til det jeg vil ha hjelp til uavhengig av hva andre vil trene på og hvilket nivå de har. Jeg tenker at det største "problemet" med barn hvertfall, på kurs er om instruktørene er flink nok til og tilpasse seg pedagogisk til det mentale nivået (forskjell på barn også selvfølgelig), men under en viss alder krever det gjerne litt annerledes opplegg. Men det er jo ikke mitt problem. Det er jo helst barnet selv og den familien som evt får lite igjen av kurset om de melder på feil plass. Jeg synes det er tøft med unger/ungdom som er med og trener hund, det skulle det vært mer av :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 917
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Er det normalt å klare å skille nasjonalitet på bæsj?

Nirm hadde løsningen på lommen i øret! Der putter de alle kommandoene de ikke vil høre og så tømmer de den når de rister seg. Himmel som jeg flirer av denne tråden

Jeg lurer litt på hvilken funksjon den lille "lomma" på øret har, jeg?

Posted Images

Jeg aner ikke om jeg er i heelt feil tråd nå, men jeg prøver:

Hva syns dere om når barn/ungdom deltar på kurs og treff, alene med egen hund? Altså, om dere syns det er irriterende, at det ødlegger for gruppen og treningsnivået etc. :huh:

Jeg har gått på kurs og treninger med barn og ungdommer, det var ikke irriterende. Bare hyggelige og ivrige jenter som ble kjempe flinke med hundene sine. Tror de hadde størst fremgang på kurset :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo forskjellige lyder, så kanskje hun feks har noen negative erfaringer/opplevelser ifbm hagl lyden og derfor reagerer på den, men bryr seg ikke så hardt om lyder generelt og derfor er ikke fyrverkeri skummelt?

Mulig. Hun er jo oppvokst med rifleskudd, og det har alltid vært dritskummelt. Den ene gangen hun opplevde fyrverkeri kunne hun ikke brydd seg mindre selv om de kom brått på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Er det bare meg som ikke synes valper lukter noe godt, at all? :icon_confused: Hundepoter lukter godt, da!

Nei, valper lukter ikke spesielt godt.

Hvorfor syns "alle" hundeeiere at hundene sine lukter godt og honning og fioler og alt mulig rart, så de definitivt lukter mer eller mindre hund når jeg lukter på dem?

Edit: og hvorfor lukter Ekko mer hund midt oppå hodet enn på resten av kroppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke om jeg er i heelt feil tråd nå, men jeg prøver:

Hva syns dere om når barn/ungdom deltar på kurs og treff, alene med egen hund? Altså, om dere syns det er irriterende, at det ødlegger for gruppen og treningsnivået etc. :huh:

Har rapport deg jeg :P For jeg synes dette er interessant, såpass at det kunne vært en helt egen tråd. For min del som har barn som er med på alle mulige kurs, så håper jeg da inderlig hun ikke er en pest og en plage. Var på fig.kurs med en på 12 for noen uker siden. Kurset ble på en måte litt mer "rolig" rundt han og alle synes han var en herlig fyr og han fikk nok litt ekstra tid på banen :P Bare fordi han var tøff!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, valper lukter ikke spesielt godt.

Hvorfor syns "alle" hundeeiere at hundene sine lukter godt og honning og fioler og alt mulig rart, så de definitivt lukter mer eller mindre hund når jeg lukter på dem?

Edit: og hvorfor lukter Ekko mer hund midt oppå hodet enn på resten av kroppen?

Jeg har alltid syntes at hundepoter (tørre og rene that is) lukter honning jeg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle det ødelegge? :P Har aldri gått kurs med barn, men har gått kurs med slitsomme voksne mer enn en gang :P

Mulig jeg ikke forstår hva du mener. Men alle kurs jeg har vært på har vært lagt opp individuelt, altså trener ikke alle på det samme og jeg får hjelp til det jeg vil ha hjelp til uavhengig av hva andre vil trene på og hvilket nivå de har. Jeg tenker at det største "problemet" med barn hvertfall, på kurs er om instruktørene er flink nok til og tilpasse seg pedagogisk til det mentale nivået (forskjell på barn også selvfølgelig), men under en viss alder krever det gjerne litt annerledes opplegg. Men det er jo ikke mitt problem. Det er jo helst barnet selv og den familien som evt får lite igjen av kurset om de melder på feil plass. Jeg synes det er tøft med unger/ungdom som er med og trener hund, det skulle det vært mer av :)

Jeg har gått på kurs og treninger med barn og ungdommer, det var ikke irriterende. Bare hyggelige og ivrige jenter som ble kjempe flinke med hundene sine. Tror de hadde størst fremgang på kurset :)

Okei, takk for svar! :) Jeg tenker litt sånn, eh, om jeg er til bry for andre på kurs osv. Men veldig hyggelig og motiverende å høre at folk ikke syns det er så plagsomt som jeg først har tenkt. :ahappy:

Har rapport deg jeg :P For jeg synes dette er interessant, såpass at det kunne vært en helt egen tråd. For min del som har barn som er med på alle mulige kurs, så håper jeg da inderlig hun ikke er en pest og en plage. Var på fig.kurs med en på 12 for noen uker siden. Kurset ble på en måte litt mer "rolig" rundt han og alle synes han var en herlig fyr og han fikk nok litt ekstra tid på banen :P Bare fordi han var tøff!

Oi, så gøy! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke om jeg er i heelt feil tråd nå, men jeg prøver:

Hva syns dere om når barn/ungdom deltar på kurs og treff, alene med egen hund? Altså, om dere syns det er irriterende, at det ødlegger for gruppen og treningsnivået etc. :huh:

Instruktøren skal jo legge opp nivået etter ekvipasjene da, og det gjelder jo den tobeinte ekvipasjen også. Av de kursene jeg har hatt og deltatt på, så er det ikke barn/ungdom som har vær hverken irriterende eller ødeleggende. :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Instruktøren skal jo legge opp nivået etter ekvipasjene da, og det gjelder jo den tobeinte ekvipasjen også. Av de kursene jeg har hatt og deltatt på, så er det ikke barn/ungdom som har vær hverken irriterende eller ødeleggende. :P

De kursene jeg har vært med på som det har vært med barn/ungdom på har det eneste irriterende vært foreldre som ikke klarer å la være å blande seg og styre ungene sine :lol: Flinke barn som prøver å lære og gjøre som instruktøren sier og småstressa foreldre som ikke klarer å la ungene jobbe i fred :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Instruktøren skal jo legge opp nivået etter ekvipasjene da, og det gjelder jo den tobeinte ekvipasjen også. Av de kursene jeg har hatt og deltatt på, så er det ikke barn/ungdom som har vær hverken irriterende eller ødeleggende. :P

Oki, så bra. :)

De kursene jeg har vært med på som det har vært med barn/ungdom på har det eneste irriterende vært foreldre som ikke klarer å la være å blande seg og styre ungene sine :lol: Flinke barn som prøver å lære og gjøre som instruktøren sier og småstressa foreldre som ikke klarer å la ungene jobbe i fred :P

:lol::lol:

@Therese det trenger du nok ikke bekymre deg for. Voksne kommer i alle utgaver de også, inkl plagsomme og uvitende/nybegynnere, så du er neppe mer eller mindre plagsom enn folk generelt :)

Okei, takker for svar! :GrinBlue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kursene jeg har vært med på som det har vært med barn/ungdom på har det eneste irriterende vært foreldre som ikke klarer å la være å blande seg og styre ungene sine :lol: Flinke barn som prøver å lære og gjøre som instruktøren sier og småstressa foreldre som ikke klarer å la ungene jobbe i fred :P

Jammen.. Jammen.. Det er vanskelig å la være jooooo :o

Neida, seriøst. Jeg prøver å ikke være en sånn mamma. Men det hender det er vanskelig å la de gjøre egne erfaringer når man veit at de egentlig ikke trenger det.. Så lenge de gjør som jeg sier, mener jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor syns "alle" hundeeiere at hundene sine lukter godt og honning og fioler og alt mulig rart, så de definitivt lukter mer eller mindre hund når jeg lukter på dem?

Fordi du ikke stikker nesa di ned i øynene/ørene på bikkjene du selv ikke eier og dermed ikke kjenner DEN lukta - bare alle de andre odørene :aww:

Hvorfor er det sånn at det alltid må være minst EN sånn litt plagsom person på hundekurs?

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Fordi du ikke stikker nesa di ned i øynene/ørene på bikkjene du selv ikke eier og dermed ikke kjenner DEN lukta - bare alle de andre odørene :aww:

Hvorfor er det sånn at det alltid må være minst EN sånn litt plagsom person på hundekurs?

Jeg har ikke sånne deltagere på mine kurs jeg, lurer på hvorfor?

Og de litt plagsomme foreldrene blir advart om at de må sitte i bilen om de blander seg i min instruksjon.

Jeg lurer mest på hvorfor alt er en konkurranse blant hundeeiere jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sånne deltagere på mine kurs jeg, lurer på hvorfor?

Og de litt plagsomme foreldrene blir advart om at de må sitte i bilen om de blander seg i min instruksjon.

Jeg lurer mest på hvorfor alt er en konkurranse blant hundeeiere jeg?

Kanskje du rett og slett er veldig flink til å styre folk inn på rett spor?

Jeg gikk på et kurs der en person tok fullstendig over, og kursleder syns tydeligvis det var ok. Kurset gikk strengt tatt fra å være et konkurransekurs til hverdagslydighetskurs, fordi det hver trening ble brukt så ufattelig mye tid der denne personen stilte slike spørsmål, og trener svarte og demonstrerte.

Kurset jeg går på nå er det egentlig ingen irriterende personer. Annet enn en med en utaggerende schäfer, og eier som likevel ikke holder god nok avstand. Igjen, så er dette vel egentlig ting instruktør burde gitt enda bedre beskjed om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en "synder", dvs. jeg har Simba i sengen om natten. Men i det siste (okei da, det har vært sånn siden han begynte å ligge der.. :innocent: ), har jeg lagt merke til utslett, i "myggstikkform", om noen skjønner? Akkurat nå har jeg 5-6 stykker på den ene armen, og jeg har sikkert et par på ryggen/nakken.

Noen som vet hva det kan være? :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en "synder", dvs. jeg har Simba i sengen om natten. Men i det siste (okei da, det har vært sånn siden han begynte å ligge der.. :innocent: ), har jeg lagt merke til utslett, i "myggstikkform", om noen skjønner? Akkurat nå har jeg 5-6 stykker på den ene armen, og jeg har sikkert et par på ryggen/nakken.

Noen som vet hva det kan være? :icon_cry:

Veggdyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en "synder", dvs. jeg har Simba i sengen om natten. Men i det siste (okei da, det har vært sånn siden han begynte å ligge der.. :innocent: ), har jeg lagt merke til utslett, i "myggstikkform", om noen skjønner? Akkurat nå har jeg 5-6 stykker på den ene armen, og jeg har sikkert et par på ryggen/nakken.

Noen som vet hva det kan være? :icon_cry:

Kanskje loppebitt?

Samboer fikk noen for noen uker siden, og har dem faktisk enda. Ikke uvanlig at hunder drar inn f.eks fuglelopper, det forsvinner av seg selv (kan ikke overleve på hund eller menneske).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veggdyr?

Fuglelopper????

Kanskje loppebitt?

Samboer fikk noen for noen uker siden, og har dem faktisk enda. Ikke uvanlig at hunder drar inn f.eks fuglelopper, det forsvinner av seg selv (kan ikke overleve på hund eller menneske).

Så det er ingen ting jeg kan gjøre med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er ingen ting jeg kan gjøre med det?

Om det er veggdyr må de fjernes, men får ikke håpe det er veggdyr dere har fått. Det er sånn som man får med seg fra hoteller og sånt.

Ingenting å gjøre om det er fuglelopper nei. Kan smøre sånn klødempende på det om det klør veldig. Skifte sengetøy om du vil, bade hunden. Men de dør relativt kjapt uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sånne deltagere på mine kurs jeg, lurer på hvorfor?

Og de litt plagsomme foreldrene blir advart om at de må sitte i bilen om de blander seg i min instruksjon.

Jeg lurer mest på hvorfor alt er en konkurranse blant hundeeiere jeg?

De tør ikke å være plagsomme hos deg. :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
    • Gratulerer 😁 Gøy med enda en kelpievalp her 😍 Haha, uff, kanskje slemt å le 😂🙈 Hvorfor skal du aldri ha hannhund igjen? Hilsen hun som har hannhund for første gang og blir skremt her 😱 Åå ☺️ Litt godt å høre for oss som sitter her med de minste rakkerne. Jeg tenker det ofte faktisk, at det er bare nå han er så liten og snart faller den søte fleece pelsen av og han blir stor. Så man må prøve å nyte det og, selv om det er mye strev 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...